Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Shank 2 - A mocsok macsó visszatér

  • Dátum | 2012.03.16 10:44
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A Klei Entertainment által fejlesztett Shank sokak egyik kedvence lett, ami talán nem is meglepő, hiszen a pörgős játékmenetet kínáló program minden perce tömény élvezetet nyújtott az akciójátékok rajongói számára. Erre rátett egy lapáttal, hogy a Shank nagyon szépen megrajzolt 2D-s grafikával, valamint fülbemászó zenei felhozatallal rendelkezett, no meg a játékban szereplő kooperatív sztorimód sem volt rossz ötlet a fejlesztők részéről. A fentiek fényében talán nem meglepő, hogy pozitív visszhangra talált a program, és senkit sem ért villámcsapásként, amikor bejelentették a folytatást. A Shank 2 február elején került fel az Xbox 360 és a PlayStation 3 digitális boltjába, illetve a Steamre, amelyekről körülbelül háromezer forintért szerezhető be. Az előzetesen kiadott képekről sütött az első rész megkapó hangulata, a fejlesztők pedig azt ígérték, hogy teljesen „szétszedik és az alapoktól újjáépítik” a harcrendszert, hogy még hihetetlenebb akcióban lehessen részünk. Mindez papíron nagyon jól hangzott, de lássuk méltó lett-e a folytatás az elődhöz?

Nem kell megijedni, egy ekkora bomba meg sem kottyan hősünknek
Nem kell megijedni, egy ekkora bomba meg sem kottyan hősünknek

Az első részhez hasonlóan a Shank 2 is rendelkezik egy- és többjátékos móddal, melyek közül mi elsőként az előbbibe vetettük bele magunkat. A sztori szerint hősünk éppen jól megérdemelt pihenését tölti, tequilát vedelve egy turistabuszon, amikor a helyi diktátor emberei megtámadják a járművet. Balszerencséjükre nem tudják kivel packáznak, így nekünk kell megtanítanunk őket arra, hogy miként is illik viselkedni az országba látogató turistákkal. A történet meglehetősen sekélyes, ami nem lenne nagy probléma, hiszen az első részt sem a jól kidolgozott sztoriról volt híres. A Shank 2-ben viszont meglehetősen zavarosan kerül tálalásra a cselekmény. Eredetileg egy régi ismerősünket indulunk meglátogatni, de hamar belerángatnak minket egy forradalomba, majd gyakran úgy dobálnak egyik helyszínről a másikra, hogy nem is tudjuk, miért vagyunk ott. Például amikor az első pályák egyikén hirtelen egy dzsungelben harcolunk az amazonok ellen és az őket irányító boszorkánnyal, miközben pár perccel ezelőtt még a hadsereggel küzdöttünk. Ez a hiányosság a játék élvezhetőségéből ugyan keveset von le, hiszen elsősorban a harcon van a hangsúly, de ez mindenképpen visszalépés az elődhöz képest.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2012. 03. 16. 16:58
    Hát igen, a régi jobb volt!
  • 4.
    2012. 03. 16. 16:55
    Igaz, mea culpa, javítom. Mindenesetre a lényeg, hogy nem olyan dinamikus a fegyverhasználat mint korábban.
  • 3.
    2012. 03. 16. 15:58
    De azt írtad, hogy :

    ----------
    Változott viszont az előző rész óta, hogy most már nem tudunk e fegyverek között menet közben váltani, hanem mindig a pálya elején kell eldöntenünk, hogy mit szeretnénk használni.
    ----------

    Ez nem igaz, hiszen nem csak a pálya elején, hanem menet közben is.
  • 2.
    2012. 03. 16. 15:32
    Épp ez a gond. Ki kell lépni a főmenübe, belépni a Change Loadout részbe, beállítani amit szeretnél és újra belépni a játékba. Macerás. Míg az első részben az akció közben a D-paddel tudtunk váltani, akár kombók közben is.
  • 1.
    2012. 03. 16. 12:56
    Pedig PS3-on bármikor lehet fegyvert váltani a pause menüben, amit a Start gombbal hívsz elõ. Csak a gránát/molotov/beásott bomba között nem lehet váltani.