Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Shadwen – Árnyak közt eltűnni…

  • Dátum | 2016.06.08 08:08
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A Trine egy viszonylag egyszerű koncepcióra épült, de a játékmechanikái jól működtek, okosan megtervezett pályái voltak, bűbájosan gyönyörű grafikája, amely összhangban volt a kissé gyermekded, de szerethető történettel és karakterekkel. A mai napig szívesen emlékszem vissza rá. A második rész ehhez képest nem sok újítást hozott, sőt, még el is rontottak pár játékelemet a módosításokkal (plank idézés pl.), de még így is élvezetes kis program volt, szerzett pár kellemes délutánt. A harmadik részről sajnos jobb nem beszélni, beletört a csapat bicskája a 3D-s ötletbe.

Miért beszélek ennyit a Trine-ról? Mert a Shadwen ugyanannak a finn csapatnak a munkája. Az új játék egy lopakodós darab, melynek ezúttal csak egy főszereplője van, aki egyébként nagyon hasonlít a Trine thief karakterére, csak fehér helyett fekete ruhája van. A környezet ezúttal teljesen 3D-s és elhagyja a színekben gazdag, mesés látványvilágot is, hogy lecserélje egy Tesco gazdaságos Dishonored díszletre (erre még visszatérünk). A játékmechanika egészen jópofa: az idő csak akkor halad, ha Shadwen mozog, vagy azt akarja (az egyik gomb nyomva tartásával), hogy haladjon. Ez azt jelenti, hogy akár ugrás közben is elvehetjük a kezünket az iránygombokról és akkor a játék megáll. Az időmanipuláció viszont nem merül ki ennyiben, vissza is tudjuk tekerni az órát, abban az esetben, ha hibáznánk és kiszúrnak minket az őrök. Mert ha az őrök eljutnak a pályákon lévő harangokig és riadót fújnak, akkor vége a játéknak. Persze legtöbbször simán csak lelőnek a számszeríjukkal, de ez mellékes. A lényeg, hogy két út áll előttünk, vagy végiglopakodunk a pályákon, vagy pedig eltesszük láb alól a vaskalaposokat. Az előbbi feladatot megbonyolítja, hogy Shadwen az első pályán összebarátkozik egy kislánnyal, aki úgy dönt, követi őt a küldetésére. Miért? Csak. Pont.


„Hős” bérgyilkosunk eszköztára induláskor nem túl széles. Van egy csoda grapplija, amivel fel tud húzódzkodni magas épületekre (a horog csak fában akad meg) és magához tud rántani tárgyakat. A kislány nem tud mászni, így őt trükkösebb továbbjuttatni a pályákon, vagyis szinte csak ez jelenti a „kihívást”, mert a macskanő körülbelül 10 másodperc alatt eljut a következő checkpointig, utána azzal kell sz*rakodnia, hogy a kislány előtt megtisztítsa az utat. Erre pedig - mint azt már említettem - két mód van, én a békés verziót választottam a végigjátszásomban. Ez azt jelenti, hogy el kell terelnem az őrök figyelmét, amíg a pulya elszalad mellettük. A játékmenet tehát 15 pályán keresztül abból állt nekem, hogy dobozokat rángattam, majd vártam, míg az őrök nem állnak/néznek félre úgy, hogy Lily, a szociálisan hátrányos helyzetű gyermek elsompolyoghasson. Az indokolatlanul bátor kiskorúnak dirigálhatunk is, hogy hova menjen, de erre ritkán van szükség, magától megy, ha talál egy rést, ahol elférhet. Az AI viszont tök sötét, ezért teljesen lehetetlen helyzetekben is elindul, így sokszor leszünk olyasminek a tanúi, hogy egyenesen egymásnak mennek, amire Lily gyorsan nyom egy hátraarcot és elfut a legközelebbi biztonságos pontra (teljesen észrevétlenül…). Ez azt jelenti, hogy a társadalom által kivetett leányka nem tud lebukni az egyébként ugyanolyan béna őrök előtt, így kedvünkre próbálkozhatunk.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2016. 07. 07. 09:00
    Nem volt elegge valtozatos ennyi.
    Amugy az utobbi 4 eve termesenek a 80%-at veri.
    Jo volt a hangulata.
    A fart cry milyen valtozatos?
    Semennyire
    Vagy a karoras kutyak esetleg a call of trutyik az ac-k.
    Na errol ennyit..
  • 2.
    2016. 06. 11. 02:14
    Sajnos nem sikerült most ezt a játékot eltalálni, a 45%-ot is inkább azért kapták, mert a Trine 1-2 szép emlékként él a szívemben... =)
  • 1.
    2016. 06. 10. 21:06
    Olvashatólag nem tetszett neked Kimarta a képernyőt a vitriol.