Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Shadowrun Chronicles: Boston Lockdown

  • Dátum | 2015.05.22 08:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

2012-ben, a Shadowrun Returns sikerén felbuzdulva a Cliffhanger Productions is Kickstarterre vitte a már prototípusokkal rendelkező játékát, a Shadowrun Online-t. Mertek nagyot álmodni, mert egy viszonylag komplex, körökre osztott programot mutogattak, meglehetősen hasonlót a Returnshöz, csak éppen MMO köntösben, ami azért tegyük hozzá, szépen megdobja a költségeket. Éppen ezért volt érdekes, hogy egy viszonylag alacsony összeget céloztak meg a gyűjtésen, a játék befejezéséhez mindössze fél millió dollárt kértek. Valószínűleg számítottak arra, hogy meg tudják közelíteni a Shadowrun Returns közel kétmilliós gyűjtését, de sajnos éppen csak elérték az idő lejártára a kitűzött összeget, kiterjesztett célokra gondolniuk sem kellett. De a munkát elkezdhették, ami végül még további három évig tartott. A végeredménye a pár hete megjelent, a Steamen végül Shadowrun Chronicles név alatt felbukkanó játék lett, ami köszönőviszonyban sincs azzal, amit régen terveztek a fejlesztők. Igazából már az egész elején gyanítani lehetett, hogy ennyi pénzből nem tudják tető alá hozni, amit kigondoltak.


Kezdjük azzal, hogy az „Online” szócska nem véletlenül tűnt el a címből, az MMO-s tervek végül kukázva lettek. Annyi maradt meg belőlük, hogy a helyszín ahol felvehetjük a küldetéseket, egy közös hub, legalábbis néhány embernek, hogy azért túl nagy tömegnyomor ne legyen. Összefuthatunk tehát másokkal, de az interakció velük kimerül majd a szöveges chatben és egymás bámulásában, mert se hangulat kifejezések, se cserebere, semmi nincs.

Már az első indításnál fel fog tűnni, hogy a játék elég fapados lett. A launcherben lévő beállítások menüpont kimerül a felbontás állítgatásában, indítás után pedig csinálhatunk karaktert, beléphetünk egy meglévővel, vagy kiléphetünk (itt mondjuk megmaradt egy kis MMO érzés). A karakterszerkesztő elég szegényes lett. Fajok? Pipa. Kasztok? Ugyan minek... Háttértörténet? Ez egész mókás lenne, mert a különböző sztorik adnak előnyöket és hátrányokat, a probléma csak annyi, hogy amíg nem játszottunk egy kicsit a játékkal, fogalmunk sem lesz mi mit jelent, és hát itt nem fogják elmagyarázni. Sebaj, lépjünk túl ezen, mert a testreszabás is megér egy misét. Választhatunk portrét, hajat, szakállat és bőrszínt. Portréből nagyon kevés van, a hajaknál frusztráló, hogy mindegyik fel van véve hatszor (különböző színek) és nem igazán érdekli a játékot, hogy női vagy férfi karakterünk van, mindkettőnél megkapjuk a másik nemhez tartozó hajkoronákat. A legjobb azonban csak most jön: a szakáll részleg sem sötétül el a nőknél. Sebaj, mindig is egy télapószakállas, óriásbajszos elf nőről álmodtam, mert az olyan… bah!


Ruhából legalább van rengeteg, de a béta érzés itt is visszaköszön. Ha valamit a portyázásaink során megtalálunk többször is, akkor meg is lesz többször a ruhatárunkban, eladni nem lehet, csak egyre nő a Latex kesztyűk mellett a számláló... A lényeg, hogy van miből válogatni alapból is, és bár elég random módon, de idővel bővül majd a gardróbunk tartalma. Induláskor kapunk mindenféle fegyverből egyet, és áttekinthetjük a fejlődésf… füvünket, ami meghatározza majd, hogy mi most tulajdonképpen mik vagyunk. Dekások, rigók, sámánok, stb. Mivel nincsenek karakterosztályok, abba kóstolunk bele, amibe csak akarunk, de a szomorú valóság az, hogy csak három kategóriát fogunk fejlesztgetni: a mindenkinek fontos „test” és „elme” részleget, valamint azt a „kasztot”, amit választunk. Utóbbiaknál sokszor fix, hogy mire lehet csak adni, néha pedig választanunk kell két opció közül, míg előbbieknél mindig két választás van, de ebben ki is merül a karakterfejlesztés. Szintlépés nincs, helyette karma pontokat kapunk a küldetések teljesítéséért, ezeket lehet itt osztogatni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2015. 05. 25. 10:16
    50% os értékelést kapott ? Pedig a kinézete alapján tetszik a játék és drukkoltam neki megjelenés előtt.
    Ugyan túlszínezett de ez betudható a Neonszinű ciberpunknak.
    Az Invisible Inc ehhez nagyon hasonló játék, gép hekkelésekkel, körökre osztott,. Akinek ez nem jön be azzal tehet egy próbát .
  • 1.
    2015. 05. 24. 21:58
    "Valahol mélyen egyébként van szerethető része a játéknak," Számomra ez sokkal többet jelent, mint csili-vili, de tartalomban nulla, sablonos szarok, amiért sok pénzt kérnek. Egy játék kössön le és legyen szerethető.