Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Shadowgate - Egy halálos kaland visszatérése

  • Dátum | 2014.08.30 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

Mindig élvezet látni, amikor egy velem egyidős játékot újítanak fel – ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy engem mikor újítanak már fel? Érzem a rozsdásodást, gyerekek. Annál is inkább, mert egy ideje alig van türelmem point’n’click kalandjátékokhoz, pedig ez régen nagy dolog volt, igazi sláger, remek kikapcsolódás és agytorna. Mellesleg bármilyen nagyszerű történetet mögé lehetett rakni, amit egyből lehetett élvezni, elvégre csak olvasni kellett, meg az illusztrációkat bámulni, hogy hol van az a retek kulcs. Az állóképek esztétikája, ugye.


Az újraalkotott játék trailere ennél persze durvább frusztrációkkal hívogatja (vagy kergeti el) a naiv játékost: semmi másból nem áll az egész, mint hogy egy teljes percen át taglalja, hányféleképpen lehet meghalni a játékban. Rossz szobába mentél be? Meghalsz. Elloptál valamit, amit nem kellett volna? Konyec. Helytelenül kombináltál dolgokat? Alulról ibolya. Itt nem babra megy a játék. Ha nem bírod idegekkel, üzeni a Kickstarter-tervezet, meg se vedd. Bárki, aki a játékipar üzleti ágát képviseli, elmondhatja, hogy ez nem éppen az a megközelítés, ami miatt zöldre billentik a lámpa kapcsolóját, de a gyűjtés mégis összejött, a játék pedig (újra) elkészült.

A játék eredetileg Apple Macintosh rendszerre készült a nagy sikerű MacVenture-sorozat részeként, de két évvel később a Nintendo Entertainment System platformján is megjelent. A játékos a Shadowgate nevű kastélyba lép be, és próbálja megakadályozni a gonosz győzelmét azáltal, hogy szobáról szobára halad, feladványokat old meg, és próbál nem meghalni. A felújított változatban az állóképek és a szöveges rész megmaradtak, némi animációval és látványhatással megspékelve, tehát akik ismerik az eredeti játékot, tulajdonképpen nyeregben fogják magukat érezni. Az új játékosok meg egyáltalán nem.


Éppen ezért, az ésszerűség jegyében a felújított változat mindent megtesz, hogy a kezdők botlásait és értetlenkedéseit megelőzze. Az első, amit kiválaszthatunk a játék megkezdése előtt, a nehézségi szint, amely a feladványok komplexitását és a veszélyek mennyiségét szabályozza. Nem egy bonyolult felállás: könnyű, közepes, nehéz – kezdőknek, haladóknak, játéktörténészeknek. Amint pedig a játék élesben elindul, felajánlja a tippeket, már-már mindent a szánkba rágva, hogyan is működik a játék.

Erre pedig talán szükség is van: a mai játékosok nincsenek hozzászokva a régimódi kattintgatós rendszerekhez. Állóképeken navigálunk, különféle parancsokat kombinálva tárgyakkal, saját magunkkal, saját magunkat a tárgyakkal, tárgyakat tárgyakkal, mindezt nem egy hatgombos egérre áramvonalasított, irányítási kényelmet előnyben részesítő rendszerben, hanem több kattintással, mint kellene.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2014. 09. 08. 10:23
    Terenc, BadDevil: LBA, Broken Sword, Syberia .. De jó is volt
  • 3.
    2014. 09. 02. 15:01
    És még ha csak rákiáltanának a monitorra...emlékszem, boldogult ifjúkoromban repült már le az asztalról a 17 collos a Little Big Adventure Temple of Bú helszínén...hogy aztán visszakerülkön az asztalra és fogcsikorgatva, vért pisálva, "akkor is, a *********dat" felkiáltással átmenjek rajta...régi szép idők.

    Köszönjük a cikket, remek lett.
  • 2.
    2014. 09. 01. 11:13
    Instabuy. Köszi a cikket
  • 1.
    2014. 08. 30. 14:23
    Remek cikk! Nem fogom kipróbálni de élvezet volt olvasni Szerintem nincsenek egyszerű helyzetben a point’n’click műfajban részt vevő játékok, mert ma már nagyon szűk az a réteg akik türelemmel, nem azonnali eredményt várva ülnek le a gép elé, ahogy a cikkben is fogalmazták. Főleg ennél... túl sok klikkelés egy egyszerű mozdulatért, legalább is nekem ez sok. Engem a Syberia játékok kötöttek le csak ebben a műfajban akkor és ott, viszont nem volt más amit képes lettem volna végigtolni.
    De kellenek ilyen is mert valaki ebben leli legnagyobb örömét