Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Screamride - Végső állomás

  • Dátum | 2015.03.13 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Ugyan a Frontier stúdió mostanában leginkább az Elite: Dangerous kapcsán kerül szóba, hiszen messze ez a csapat legnagyobb projektje, de mellette azért dolgoznak még néhány kisebb-nagyobb játékon. A Rollercoaster Tycoon-sorozat miatt természetesen közel áll hozzájuk a hullámvasutas téma, vélhetően ennek is köze van ahhoz, hogy a Microsofttal közösen most megjelentették a Screamride névre keresztelt anyagot. Azt már az elején fontos leszögezni, hogy a Screamride-ban ugyan szintén építhetünk hullámvasutakat, a játéknak semmi köze a Tycoon-sorozathoz. De akkor mégis milyen?

A Screamride valamikor a jövőben játszódik, amikor az emberiség már annyira jól él, és annyi különböző szórakozási forma tárul mindenki elé, hogy az egyszerű vidámparkok hullámvasutai már nem bizonyulnak elegendőknek. A nép nagyobb sebességre és veszélyesebb manőverekre éhezik, akkor érzi magát a legjobban, ha halálközeli állapotokon megy keresztül, de a végére azért túléli a mókát. Ebbe a képletbe érkezik meg a játékos, hogy különböző módokon szórakoztassa az úri közönséget a valaha látott legelmebetegebb hullámvasutakon. Nos, nem sok, de egy ilyen jellegű anyaghoz ennyi alapvetés talán elég is.


A Screamride gerincét a karrier mód adja, ahol három különböző szerepkörben kell helyt állnunk, így először is érdemes ezeket sorban megnézni. A legegyszerűbb és legegyértelműbb a screamrider, ami nagyon leegyszerűsítve egy on-rails versenyjáték. Itt magát a hullámvasúton futó vonatot irányítjuk, és ugyan kanyarodni nyilvánvaló okok miatt nem mi fogunk, azért így is lesz dolgunk. Egyrészt a pályán bizonyos időközönként kékre festett szakaszok jönnek, melyek végén jó ütemben kell megnyomnunk az X gombot, hogy ezzel feltöltsük a turbót. Ezt a turbót aztán kedvünk szerint használhatjuk el, de nyilván érdemesebb az emelkedős szakaszokra tartogatni, ahol amúgy túlságosan lelassulnánk.

Ezen kívül adott esetben tudunk még fékezni is, hogy megakadályozzuk a vonat kisiklását a nagyon veszélyes részeken, továbbá szintén fontos, hogy befolyásolhatjuk a szerelvény dőlését. Ezzel egyrészt lehetőségünk adódik elemelni a vonatok egyik oldalát a pályáról, ami nyilván rendkívül veszélyes mutatvány (tehát jó, és extra pontokat ér), másrészt pedig a dőléssel rásegíthetünk a kanyarodásra is. Erre fontos ráérezni, hiszen így jóval nagyobb sebességgel mehetünk át bizonyos részeken, és kevesebbet kell fékeznünk a pályán maradáshoz. Alapvetően tehát ez az egész viszonylag egyszerű, ugyanakkor a sebességérzet nagyon jó, és a menetek között egymásnak átadva a kontrollert remekül működik családi játékként is - pont az egyszerűsége miatt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2015. 03. 14. 01:15
    Pontosan azt adja, amit vártunk tőle, nah de azért ennyi pénzért....
  • 1.
    2015. 03. 13. 17:34
    Ez a játék egy órán át szórakoztató, aztán unalomba fullad. Lehetetlen szar a pályaszerkesztője...