Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Satellite Reign - Eső, neon, taktika

  • Dátum | 2015.09.16 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

Nagy szavakat mondunk, ha egy játék megjelenése kapcsán a Syndicate szellemi örökségét hozzuk fel, ugyanakkor nem is nagyon mondunk vele semmit, elvégre mind a játék, mind az egész műfaj (jobb terminus híján: a "nem-építkezős stratégia") csendben a perifériára szorult az utóbbi időkben – a Satellite Reign nem az első, amely megpróbálja életben tartani, de talán az egyik leghatékonyabb.


Minden játékfejlesztő tudja, hogy a vizuális atmoszférateremtés azonnal stimulál, azonnal célba talál, főleg, ha egy jól bejáratott, néhány stíluselemre lebontható irányzatról van szó, jelen esetben a cyberpunkról. Ha van képzeletbeli (és már-már untató) lista, amin pipálgatjuk ezeket a kötelező elemeket, a Satellite Reign példásan megfelel: van itt színes neonfény, sötét utcák, japán feliratok, kiborgok, punkok, nagyvállalatok, hackelés (természetesen zöldes árnyalatú DOS-utánzaton), és valószínűleg az égbolt is műsorszünet-színű... gyakorlatilag alig valami meglepő az általános jellemzőkön túl.

Ez az egész pacsmagolt cyber-tájkép viszont nagyon is életre kel, amint a játék ténylegesen mozgásba lendül, és ne gondoljuk azt, hogy merev, statikus marad, mint mondjuk az újabb Shadowrun-játékok. Az utcán a tócsákban tükröződő neon finoman vibrál a hulló esőben, a távoli kameranézet pedig ide-oda imbolyog, mintha az egészet egy éppen arra szálldogáló drón venné fel, csendben és titokban. Morgolódnom kellene, amiért a cyberpunk sablonná degradált képleteit használja, de mindazt egyszerűen jól, helyesen, szépen teszi.

Sokkal fontosabb viszont, ami a látvány alatt van, természetesen: maga a játékmenet. Ha a Syndicate / Syndicate Wars nem is mondana semmit, megpróbálhatjuk elhelyezni valahol félúton a Jagged Alliance- és a Commandos-játékok között is, bár utóbbira jobban hasonlít, tekintve, hogy valósidejű stratégiáról van szó (nem az építkezős fajtáról). Egy csapatot irányítunk, felszerelhetjük az egyes embereket, és a bevetéseken változatos dolgokat kell elintéznünk kezdve a biztonsági rendszerek feltörésével, a kamerák és őrök elkerülésével, és ha ez nem jön össze, akkor marad a kényszerű tűzharc.


A lopakodás és a harcok taktikus megközelítése valóban olyan feszültséget, izgalmakat tartogat, amilyet már a Commandos óta nem láttam: figyelni kell az ellenfelek látóterére, ki kell használni a nagyon egyszerű, de mély lehetőségeket rejtő fedezékrendszert, és mérlegelni kell, hogy bizonyos esetekben megéri-e kockázatosabb módszereket vállalni (például egy drótkötél jelenthet gyors és észrevétlen menekülőutat, de képzetlenebb embereink esetén benne van a leesés és komoly sérülés kockázata). A játék több lehetőséget kínál fel egy-egy pályarészen, ami alapján megoldhatjuk az elénk tárt problémákat, de sosincs felesleges, használhatatlan módszer.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2015. 09. 16. 21:34
    Engem egy idő után nagyon zavart a rikító neonszín világ, meg az hogy bármit megtalálni azokban a kis sikátorszerű utcákban valami egészen nehéz.
    A ZOOM elég jó benne, de a falak magasak mikor nem találok valamit pedig az pont ott van mellettem a térképen elég frusztráló, ami abból fakad hogy 2d és nem tudsz előrenézni, pedig akkor látnád, én emiatt hagytam abba.
  • 2.
    2015. 09. 16. 12:42
    Milyen lehet amikor felnézel, és ezt látod:

    Műsorszünet kép.

    A játék meg jónak tűnik a cikk alapján, shadowrun után következő célpont
  • 1.
    2015. 09. 16. 12:19
    "..valószínűleg az égbolt is műsorszünet-színű... "
    Hej, de szép utalás.