Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sacred Citadel – Középszerű mellékág

  • Dátum | 2013.05.19 11:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Bár a Sacred sorozat tagjai nem tartoznak a legnépszerűbb akció-szerepjátékok közé, az évek során sikerült nekik kiépíteni egy egészen komoly rajongótábort. Elég csak arra gondolni, hogy az első rész közel kétmillió példányban kelt el, ami nem kis dolog egy olyan játéktól, ami az ismeretlenből tört elő. A folytatás minőségébe itt-ott hiba csúszott, így abból „csak” egymillió darab talált gazdára, de úgy vélem a fejlesztő Ascaronnak így sem volt miért szégyenkeznie. Ennek ellenére a harmadik részt sajnos már nem ők, hanem egy másik stúdió fogja készíteni, akik 2013-ra ígérik a Sacred 3 megjelenését. Hogy enyhítsék a várakozás során felgyülemlett feszültséget, a széria kiadásával foglalkozó Deep Silver megbízta a SouthEnd Interactive-ot, hogy dobjanak össze egy oldalnézetes hack&slash-t, ami a Sacred világában játszódik, és egyfajta előzményként szolgál a széria harmadik felvonásához. Az eredmény a Sacred Citadel lett, ami 15 euróért, azaz körülbelül 4500 magyar forintért már meg is vásárolható a PC-s, Xbox 360-as és PS3-as digitális piactereken.

A főellenfelek bőven tartogatnak kihívást

Abban talán még a legelvakultabb Sacred rajongók is egyetértenek velünk, hogy a széria sosem az acélos történetéről volt híres. Bár nem a tipikus Tolkien féle világban játszódik, azért nem áll túl távol a hagyományos fantasytól. Van benne azonban valami, ami miatt mégis sokan szeretik ezt a világot, ez a valami pedig a humor. Gondoljunk csak a Sacred 2-be beleszőtt rock koncertre, amit a játék hősei adtak egy csapat szörnyetegnek. Nos, ennek fényében talán nem meglepő, hogy a Sacred Citadel sem veszi halálosan komolyan magát. A gonoszok szerepében tetszelgő Grimmoc-ok például bugyuta izomkolosszusok, a vezérük pedig úgy beszél alattvalóival, mint egy házsártos öregasszony, megtorolva minden rossz szót és hibát. A humortól függetlenül azért van egy többé-kevésbé komoly, de rettentő semmitmondó alaptörténete a játéknak, mely szerint az Ashen birodalom megpróbálja elfoglalni a Seraphim nép citadelláját, melynek érdekében mágiával létrehoznak egy gonosz nagyurat, aki vezeti majd seregüket az ostrom alatt. Ám ahhoz, hogy ő elég erős legyen a győzelemhez, a szörnyeknek meg kell szerezniük két mágikus tárgyat, melyet a mi hőseink természetesen megpróbálnak megakadályozni. Mi tagadás, nem Oscar-díjas sztori, de ahogy mondani szoktuk, egy hack&slashben a játékmenet a lényeg, a történet csak a másodhegedűs szerepét tölti be. Hogy a játék végére érjünk, összesen négy fejezeten kell végigverekednünk magunkat, melyek mindegyike öt-öt pályát tartalmaz. Az ügyesebb játékosok számára 6 óránál nem tarthat tovább ennek végrehajtása, ami nem túl acélos játékidő. További játékra ösztönözhetnek viszont a ranglisták, amelyeken látható, hogy miként teljesítettünk más kalandozókkal szemben. A programban ugyanis minden pálya után kapunk egy pontszámot attól függően, hogy milyen jól harcoltunk, ez pedig felkerül a globális listákra.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2013. 05. 19. 15:51
    Torchlight-os grafika nekem legalábbis nagyon bejön. Nem sok játék fut ilyennel.