Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sacred 3 - Szakrálisan feláldozható

  • Dátum | 2014.08.12 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Érdekes sorozat a Sacred. Az első két epizód abban az időszakban jelent meg, amikor a Blizzard épp évek óta szerencsétlenkedett azzal, hogy többször újrakezdje a Diablo III fejlesztését, más konkurencia pedig eleinte nem nagyon volt. A kisebb fejlesztők csak később kapcsoltak, így a Sacred gyakorlatilag egy légüres térbe érkezett, és így - bár egyik rész sem volt különösen kiemelkedő - pénzügyileg jól tudott teljesíteni. Ráadásul a fejlesztők ügyesen látták meg, hogy e műfaj hiánya még inkább érezteti magát a konzolokon, ahol szinte egyáltalán nem volt jellemző a klasszikus, felülnézetes hack&slash.

A dolgok azonban megváltoztak. A hack&slash virágkorát éli és még a Diablo III is megjelent végül. Ugyan nem volt tökéletes, de a kiegészítő lemezzel azért jóval közelebb került ahhoz, amit a rajongók vártak. Számos kisebb fejlesztő is lecsapott a műfajra, így például ma már ingyen kipróbálhatjuk az egyébként mindenki által agyondicsért Path of Exile-t, ott van a Torchlight és Magyarország büszkesége, a The Incredible Adventures of Van Helsing. Ráadásul a Diablo III közben meghódította a konzolokat is, így a Sacred 3 helyzete pont fordított, mint elődeié: komoly konkurencia övezi, és bizonyítania kell ahhoz, hogy el- vagy visszahódítsa a rajongókat.


Mindezzel alapvetően még nem is lenne túl nagy baj, ha a Keen Games fejlesztőcsapata építkezett volna arra, ami a második részben jó volt, és jelentősen kibővítve, az új igényeket figyelembe véve készítette volna el a harmadik részt. Bár eleve abban sem vagyok biztos, hogy valójában a Keen Games követte el a játékot, mert néhány forrás inkább a Deep Silvert tünteti fel fejlesztőként, és amúgy a Keen weboldalán sincs nyoma a Sacred 3-nak, de lehet csak azért, mert nem kifejezetten büszkék rá. Akárhogy is, a harmadik rész nem az előző játékot készítő Ascaron munkája, és ez látszik is rajta, ugyanis nem hogy javult volna, de gyakorlatilag minden létező területen visszafejlődött.

Szóval, van egy akció-szerepjátékunk, amiben nincs lootolás. Nincsenek NPC-k. Nincs inventory. Nincsenek elágazások a pályákon és nincsenek mellékküldetések sem. Ez az egész számomra teljesen érthetetlen. Egy ilyen játék sava-borsát pontosan a loot-lottó adja, egyedül ezért van értelme hosszabb távon a szörnyek végtelen öldöklésének, és egyben az egyik legnagyobb élményforrás, amikor egy-egy ritka tárgy kiesik, és azt egy súlyos jobbklikkel felhelyezzük a karakterünkre, majd dicsekedünk vele a chaten. A lootolás igen fontos része a szerepjátékoknak, egy hack&slash-nek pedig még inkább. Mi van helyette? Nos, néhány küldetés végén kapunk egy új fegyvert, ami különös módon pont ugyanolyan, mint az előző.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 20.
    2014. 08. 15. 23:54
    Kár érte
    Ez amúgy kb olyan mint a FlatOut 3 története, orosz fejlesztőkhöz került a cím (az isten rákra se tudja miért) aztán szét trancsírozták.
    A Pokoli szomszédok is a 3-nál került új (szintén ruszki) fejlesztőkhöz és indult el a lefelé lejtőn.

    Hmmm, lehet ezért fél a Valve ettől a bűvös számtól? Bár akkor ez esetben írok nekik levelet megnyugtatásul hogy:
    Heroes of MM 3
  • 19.
    2014. 08. 13. 19:07
    Hát ez kimarad a sorozatomból.1-2 meg van. A kettőt még néha előveszem és végigjátszom.
  • 18.
    2014. 08. 13. 11:13
    Ha hasonlítani kéne még valamihez akkor kb az itteni sony sajtókonferencia Aliennationjához lehet csak ebben kardal/íjjal kell hadonászni, mert kb az a szint. Mész beérsz egy terembe ömlik tömegekben az ellenség és tömegekre ható csillivilli támadásokkal kaszabolni kell őket, aztán mész a következő terembe.
  • 17.
    2014. 08. 13. 11:06
    én nem tudom hogy ezt csak én vettem e észre mert mindenhonnan ez a diablo összehasonlítás jön.
    DE ez már nem action rpg vagy hack'n slash és az ég világon semmi köze a diablo, path of exile vagy a sacred 1-2 höz
    Ez kérem egy golden axe stílus felül nézetben, ami nem véletlenül jó 2D-ben de 3D-ben már nem.
    Mert a sacred citadel is jobb ennél fényévekkel. Ez kb ugyan az akar lenni csak rondább és más a kamera nézet.
    De ismétlem ennek semmi köze a diablo típusú játékokhoz, ez már más kategória.
    Az meg a létező legnagyobb gyökérség volt hogy sacred3 néven adták ki. Ezzel emberek ezreit (ha nem többet) átverve akiknek tetszett az előző 2 rész (azokat én is meg vettem, ezt még jó hogy nem)
    Szerintem simán mehet a per nekik is megtévesztés címen.
  • 16.
    2014. 08. 13. 10:57
    Az első részt imádtam, a második számomra átláthatatlan volt. Az új részről eddig én is csak negatívat olvastam. Kár érte.
  • 15.
    2014. 08. 12. 22:37
    Nem hasonlítgatom, össze vagy kavarodva rendesen! Nem tudom vazze, de ránézek a képre egyböl a street fighter ugrik be.Az egész sorozatból a sacred 2 ami tényleg ott van, az összes többi kuka.
    Marad a Diótörő!!!!!!!!
  • 14.
    2014. 08. 12. 21:35
    A Sacred 2 hatalmas.Ezt viszont nem vartam,rendesen lelombozott.
  • 13.
    2014. 08. 12. 20:45
    Yes
  • 12.
    2014. 08. 12. 19:58
    @Freelancer: Hát ezen rendesen besírtam, szép firkálmány.

    @dwhcgamer: Street Fightert nem fikázni, hasonlítgatni meg felesleges mert köze sincs a kettőnek egymáshoz.
  • 11.
    2014. 08. 12. 18:22
    Nemigaz én egy sacred 2 + val helsing 2 keveréket vártam erre ez a szenny fogad Én nekem jobban bejött eddig mint a diablo a teljesen nyitott világ miatt. Mellék küldik helyett interaktív eventek és egy tök jó játékot kaptunk volna.
  • 10.
    2014. 08. 12. 14:41
    Mi ez a nyomi szar, streetfighter a köbön?! Elcseszett szar
  • 9.
    2014. 08. 12. 13:32
    sírok, grat a kommenthez
    Szomorú hogy itt tartunk.
  • 8.
    2014. 08. 12. 11:48
    Én azért ott lettem volna a braingstormingokon, amikor a designerek megalkotják a koncepciót. Valahogy így képzelem el.

    - Uraim, mik az ötletek?
    - Szerintem ne zavarjuk össze a játékosokat mindenféle tárgyakkal, menjenek csak előre, nem kellenek lootok.
    - Nagyszerű ötlet Hans, de alighanem sokan úgy érzik majd, hogy lustaságból hagytuk ki ezt az elemet. Valamivel kompenzálni kell a felhasználókat, nem?
    - Főnök, a német humor világszerte híres, mi lenne, ha megcsillogtatnánk ezt a nemzeti kincset?
    - Tud maga, ha akar, Hans! Egyéb javaslat?
    - Szerintem gondolni kéne az epilepsziásokra is, főnök. Ne legyenek benne látványos támadások, meg effektek, így biztos nagyon sokan veszik meg majd a betegek közül a Sacred 3-at. Piaci rés, főnök.
    - Ha én is közbeszólhatnék főnök úr, van egy uniós program, aminek keretében ha szociálisan érzékeny játékot adókedvezményt kapunk. Szerintem az irányítás nézzen úgy ki, hogy a billentyűzetet és az egeret is kelljen használni, de a karakter ne arra támadjon, ahova kattintunk, hanem ahova néz, és csak negyvenöt fokonként tudjuk forgatni. Így a játékosoknak módja nyílna arra, hogy átérezzék, milyen az, hogy ha valakinek nincs térkoordinációs érzéke.
    - Joseph, maga is remek munkatárs. Igen, az amerikai kolléga, aki korábban az EA alkalmazottja volt?
    - Az egyik kaszt lehetne letölthető, meg előrendelői tartalom. Ez a kaszt persze némileg erősebb lenne a többinél.
    - Uraim, történelmet írunk! Egy lootok és effektek nélküli, társadalmi felelősséggel bíró program, amin kiváló német humoristák dolgoznak majd.
    - Szerintem kérjünk el érte 50 eurót.
    - Szerénység Hans, szerénység. 49.99, egy centtel sem több. Az idei bónuszából mindenki jachtot vesz, azt garantálom!
  • 7.
    2014. 08. 12. 11:30
    Hmm...ha belegondolok, hogy a Dragon Age Inquisitiont 59 euróért lehet előrendelni (jó jó, attól még lehet hogy az is gagyi lesz ) ...valahogy mostanság az árak nagyon nincsenek összhangban a minőséggel.
  • 6.
    2014. 08. 12. 11:29
    Meteorhead:
    Sokat javult a D3 megjelenés óta, kijavították amit az elején elrontottak (AH), most már azt mondom jól játszható. Karakterek közt balansz nem ártana mondjuk, mert ami mondjuk egy Witchdoctornak gyalog galopp, ott a Monk gyorsan elvérzik.
  • 5.
    2014. 08. 12. 10:59
    Nagyon vártam a játékot, de ez... szóhoz nem jutok mekkora borzalom lett belőle. Egy videót megnéztem róla a jutubon de már ott meguntam és letettem róla. Tényleg érdemes kerülni
  • 4.
    2014. 08. 12. 10:55
    Ez egy rettenetesen fos játék lett. 10/c-et nem bírtam játszani vele. 1ft-ot nem ér. Sorozatosan csalódok mostanában. Lassan minden régi jó címet porba tipornak. Az új címek meg fabatkát sem érnek. Lassan leépítem a játszást az életemből ((
  • 3.
    2014. 08. 12. 09:32
    Kár érte, pedig vártam. Ha már a Diablo III-ban csalódnom kellett, azt reméltem, hogy a mostohatestvére tudja hozni a szintet. De ezek szerint sajnos nem.
  • 2.
    2014. 08. 12. 09:02
    Hát igen, látszik is rajta
  • 1.
    2014. 08. 12. 08:51
    3-at a Keen Games csinálta, de pont az előző két részt nem ők csinálták hanem az Ascaron Entertainment. Deep Silver a kiadó, ez teljesen biztos (jogok is náluk lehetnek).