Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Sacred 2: Fallen Angel teszt

  • Dátum | 2008.11.06 08:01
  • Szerző | alien24
  • Csoport | JÁTÉK

A 2004-ben kiadott, sokak szerint a Diablo világát idéző Sacred – a játék nyilvánvaló hibáitól eltekintve – tagadhatatlanul sikeres volt. Nem véletlen, hogy az Ascaron fejlesztőgárdája a folytatás mellett döntött. Ennek eredményeként most előrukkoltak a Sacred 2: Fallen Angel című második résszel. Ezt a pillanatot – megrögzött RPG-s lévén – én magam is izgalommal vártam, hiszen a fejlesztők korábban ígéretet tettek az előzményben mutatkozó hiányosságok korrigálására, és egy sajátos atmoszférájú játék megalkotására. Vajon mennyiben állták a szavukat?

Nem egy klasszikus folytatás

Bizonyos korábbi játékszériáknál már megszokhattuk, hogy az egyes epizódok a játék hátterét adó világ történéseinek időrendi sorrendjében követik egymást. Nos, ez a tétel a Sacred 2 esetében nem egészen helytálló. Az eseményszálak ugyan kapcsolódnak egymáshoz, ám éppenséggel nem folytatásról, hanem – a háttérsztori tekintetében – egyfajta előtörténetről van szó, ami az első rész eseményei előtt jó kétezer évvel játszódik.

Ismét Ancaria titokzatos világában járunk, ahol minden a rejtélyes T-energia körül forog. A fő konfliktus ugyebár az, hogy az alapvetően békés, de az adott helyzetben igencsak harcias Seraphimok (akiket a játékban egyébként lenge öltözékű és formás amazonokként képzeljünk el szárnyakkal) „mágikus aranyukon” megosztoztak az elfekkel. Utóbbiak tudják csak igazán felhasználni a T-energiában rejlő erőt, ám az erre vonatkozó ismereteiket nem nagyon osztanák meg a szeráfokkal. Arról nem is beszélve, hogy tudásukat nem éppen békés célokra fordítanák. A konfliktus adott, és ahogy az lenni szokott, a jó és a gonosz erők – más lények bekapcsolódásával – egymásnak esnek.
 

 Fény és árnyék

A Sacred 2-ben az ellenlábas felek egyikének oldalán kell küldetéseinket végigvinnünk, tehát akár a világ árnyoldalát jelentő sötét erőket is segíthetjük. A játék kezdetén hatféle karaktertípusból válogathatunk, melyek közül kettő attitűdje meghatározott: a Seraphim mindig jó, ellenben az Inquisitor maga a megtestesült gonosz. A többi kaszt, úgymint a Shadow Warrior, a High Elf, a Dryad és a Temple Guardian hol ide, hol oda húz, épp ahogyan úri kedve (avagy a miénk) tartja.

Nyilvánvaló, hogy az előbb felsorolt típusok a birtokolható képességek és a hadviselés módjai tekintetében is különböznek egymástól. Minden karakter Ancaria más-más szegletéből vág neki küldetései sorának, eltérő motivációkkal és bejárható fejlődési úttal. Képességeinket három különböző aspektus szerint fejleszthetjük tovább, amelyeket kombinálhatunk is egymással. Habár megtehetjük, hogy egy adott „aspect”-re specializálódunk, és ezt a végsőkig fejlesztjük, ám ez mindig azzal a veszéllyel jár, hogy más téren viszont sebezhetőekké válunk. Ennek kiküszöbölésére még egyéb harci képességeket is felvehetünk, és négy képesség fa (talentfa) áll rendelkezésünkre karakterünk fejlesztésére, ami így elég sokrétű.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2008. 11. 06. 18:50
    Hmm, de hogy jön ide a WoW? Az egy MMORPG, köze nincs a kettőnek egymáshoz.