Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - A pokol

  • Dátum | 2010.02.14 17:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Nem sok olyan játék van, ami már a megjelenése előtt rajongótábort szerez, s melynek világa annyira izgatja az embereket, hogy bár még kész sincs, máris novellaíró pályázatot hirdetnek meg a témája alapján. Egyike ezen keveseknek a hányatott sorsú S.T.A.L.K.E.R.-széria (a továbbiakban eltekintek a pontoktól), melynek első részére nagyon hosszú ideig vártunk, s mely végül egy remek, ámbár félkész játék lett. A tavalyelőtt kiadott, Clear Sky című előzmény sokakat ábrándított ki, mígnem a sorozat fejlesztéséért felelős GSC Game World bejelentette a Call of Pripyatot, s megígérték, hogy minden korábbi hibát kijavítanak, a legjobb Stalkert mutatva így be. Sikerült nekik? Annyi év után végre tényleg maradéktalanul révbe ért ez az egyedi univerzum?

Hát igen, a C-tudat sokak életét tette tönkre
Hát igen, a C-tudat sokak életét tette tönkre

A Zóna titka

Történetünk ezúttal a Shadow of Chernobyl (az első játék) közvetlen folytatása, ami annak tükrében, hogy a végigjátszás után mik derültek ki, elég meglepő fordulat. Miután Strelok feloldotta az Agyperzselőnek nevezett szerkezetet, megnyílt az út a Zóna közepe felé, és ezáltal a szellemváros Pripjaty mellett maga az erőmű is elérhetővé vált. A sztalkerek elindultak az addig még ismeretlen területek felé, a hadsereg pedig elérkezettnek látta az időt, hogy minden eddiginél komolyabb erőkkel avatkozzon be. Öt helikoptert küldtek a Zónába teljes felszereltséggel és legénységgel a Fairway hadműveletben, ám a gépekkel rövidesen minden kommunikáció megszakadt, és az a hír járta róluk a Zónában, hogy lezuhantak. Itt kapcsolódunk be a történetbe, mint Alex Degtyarev, a kormány különleges ügynöke, aki nem mellesleg egykor maga is sztalker volt. A feladatunk, hogy megtaláljuk a helikoptereket, tudjuk meg, vannak-e túlélők, és ha már úgyis ott járunk, azt sem ártana kideríteni, hogy mitől zuhant le öt egymástól független vasmadár szinte egyazon pillanatban.

A magány a sztalkerek egyetlen útitársa
A magány a sztalkerek egyetlen útitársa

A sztori a játék elején meglepően a háttérbe szorul. Tudjuk, hogy kik vagyunk, és azt is, hogy miért vagyunk a Zónában, ám ahhoz, hogy az ottani közösség titkait kifürkészhessük, be kell épülnünk közéjük, és úgy viselkedni, mint a normális sztalkerek. Ahogy haladunk előre a játékban, úgy jövünk rá az események közti különös összefüggésekre, és persze mint a korábbi részekben, itt is kijut az összeesküvésekből bőséggel. Külön öröm, hogy mivel a SoC után járunk, több szereplő is visszaköszön onnét, igaz, az örökké morcos Szidoroviccsal és a C-tudat képviselőivel nem találkozhatunk. A forgatókönyv egyébként kellemes, tisztességes iparos munka, ami bár lehetne jobb, a kissé lagymatag végkifejlet kivételével nem igen hagy maga után kívánnivalókat. Egyedül a tálalás sikerült bénán, a nevetséges in-game átvezetőket megoldhatták volna jobban is, főleg ha már a renderelt moziktól búcsút kell vennünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 40.
    2010. 03. 19. 21:00
    dx 11 ben már lehet látni a külömbéséget az elözö játékhoz képest.szerintem jó game
  • 39.
    2010. 03. 19. 20:59
    dx 11 ben már lehet látni a külömbéséget az elözö játékhoz képest.szerintem jó game
  • 38.
    2010. 02. 17. 20:37
  • 37.
    2010. 02. 17. 20:36
    #Tacticalbacon:
    "Aki törölte amit írtam az meleg, és lengyel!"

  • 36.
    2010. 02. 17. 08:18
    ÖÖÖizé... a STALKER játékokban nem AK-74-es van, ami a 47-es felújított változata?
    Nekem úgy rémlik
  • 35.
    2010. 02. 16. 23:26
    Aki törölte amit írtam az meleg, és lengyel!
  • 34.
    2010. 02. 16. 19:55
    *off*
    Számomra a Crysis nem más,mint egy hangulat nélküli tech demo + lapos történet + nanovacak ( láthatatlanság ) .
    Bár a STALKER grafikája gyengébb,de megvan a sajátos hangulata + a mutánsok hada.
  • 33.
    2010. 02. 16. 19:36
  • 32.
    2010. 02. 16. 19:03
    Jó néha olvasgatni, hogy milyen emberek vannak
    Ezt így lájv-ba megnézném, sztem szét is kapnátok itt egymást DD
    A lényeg mindig is az volt a játékoknál -meg sztem a filmeknél is-,
    hogy legyen egy jó története, amit mondjuk úgy, hogy feldolgoz.
    Én is azt mondtam a stalkerre, hogy grafikája már vicces ahhoz képest,
    hogy dx 11et is alkalmaz, de valószínűleg a történet az ami megfogott
    itt sok embert. És itt a sok IQ-Casino, akik próbálják fikázni, és megértetni
    azokkal azt, hogy ez bóvli, akik ezt a játékot szeretik, nem fog menni.
    Mert sokan nem a látvány miatt játszanak!
    Felhozhatnám példának a WoW-ot, ami mittomén ~6éve u azzal a grafikával
    van megáldva, vagy vegyük a Counter-strike-ot, azt sem a grafikája miatt
    játszák még sokan.

    Én inkább megvárom a stalker2-t. Abba már valószínűleg részben ki fogják használni a dx11-et.
  • 31.
    ayr
    2010. 02. 16. 17:22
    A hozzászólásod enyhén szólva nevetséges kedves Tacticalbacon , ha nem vetted volna észre csupán a véleményemet közöltem,ahogy ezt rajtam kívül még jó páran,tudod a fórumok már csak ilyenek((: Amúgy valóban úgy gondolom,hogy a Crysis játékélményben nem nyújt többet az átlagnál,én már csak így látom ezt, a nanoruha nyújtotta lehetőségek meg bizony nem új keletűek a játékvilágban szóval ez se a spanyolviasz kategória.Sajnos az általad istenített játékról lerí,hogy a grafikus motor mellé találtak ki egy sztorit és egy játékmenetet. A Warhead azért már egész jópofa volt. Amúgy vitathatalan,hogy crysis sokkal szebb mint a stalker,de ha téged látvánnyal megvesznek kilóra hát lelked rajta((: Végigtoltam a Crysis mindkét részét (csak megjegyzem,hogy elég erős konfigon,ultraközeli beállításokkal) és nem éreztem semmiféle extázist, a sztori meg leginkább egy b-kategóriás,videótékás michael dudikoff filmére emlékeztet. Szóval lényeg,hogy többre tartom a stalkereket, gyengécske grafikájuk és hibáik ellenére is. Szimpatikusabb ha egy előre kigondolt koncepcióra építenek egy játékot mint egy vitathatatlanul csodás grafikus motor mellé tákolnak valami középszerűt.
  • 30.
    2010. 02. 16. 16:51
    Tacticalbacon: A Crysis szerintem se egy maradandó alkotás, a földönkívülis rész meg egyenesen röhejesen szar volt, szerintem. A grafikája tényleg üt (és nem csak úgy mondom mert high-on megy a gépemen) de maga a játék felejtős. A STALKER hangulata otthagyja a Crysis-ét az viszont tény, hogy a grafikája valami borzalom, full látótávolság mellett se lehet látni a messzebb lévő tárgyakat stb. pedig szerintem a Clear Sky grafikája nem volt rossz (gondolom a nagyobb bejárható részek miatt vettek vissza belőle...) De hangsúlyozom ez az ÉN véleményem! Ja és milyen jogon hülyézed le azokat akiknek más a véleményük? Ők ugyan ezt mondhatnák Rólad!
  • 29.
    2010. 02. 16. 15:22
    meg a negyedik fajta, akinek nem elég sem a jó grafika, sem a jó story, hanem legyen minden más is tökéletes

    viccet félretéve, ezt ha jól értem lehet telepiteni orosz nyelvvel? az jó móka, akkor lehet én is teszek vele 1 próbát, szerencsére nekem nem kell hozzá felirat
  • 28.
    2010. 02. 16. 10:04
    meg a harmadik fajta, amelyiknek mind a kettő kell egy játékba
  • 27.
    2010. 02. 16. 07:39
    szerintem két fajta játékos van.a rosszabbik az kinek a grafika,csillogás és mindig a legújabb játék a király,és van az igazi gamer,akinek a story dönti el egy játék értékelését.
  • 26.
    2010. 02. 16. 07:20
    Jól beszél a srác
  • 25.
    2010. 02. 15. 21:59
    ByrDer nevű hozzászoló nagyon jól látja a dolgokat!!!!
    Tud azért az a grafika....de ebben a játékban nem is az a lényeg,hanem a történet,hangulat,na és a(z)(általánosban megutáltatott orosz nyelv),ruszki dumák itt pozitiv hatása ,fegyverek,ruhák sokrétüsége fejleszthetősége, nálam legalább is.
    Hát ha valakinek ez nem tetszik......az játszon az idióta darálos játékokkal.....
    Bármennyire próbálják fikázni, a S.T.A.L.K.E.R. sorozat egyedi és új játékelemeivel sok-sok pluszt adott a játékosok számára.
    CSAK AJÁNLANI TUDOM MINDENKINEK!
    NÁLAM EZ A JÁTÉK A NUMBER 1 !!!!!!
  • 24.
    ayr
    2010. 02. 15. 21:56
    Én pont a napokban fejeztem be a Fallout 3-at,így igazán friss az élmény. És csodák csodájára én továbbra is jobban szeretem a stalkereket,ez persze nem jelenti azt ,hogy fallout nem jó,sőt,fantasztikus,de ,hogy a stalker ennek paródiája lenne hát leginkább röhejes. Szóval véleményes a dolog. Mellesleg ha már a grafikáról vitatkozunk a Fallout 3 remek példa,ugyanis még annyira sincs jó grafikája mint a mi kis stalkerünknek, ha őszinték akarunk lenni akkor bizony csúnyácska,de mint már sokszor kiderült nem ezen áll vagy bukik egy játék. Ott van a crysis ami kétségtelenül gyönyörű de lássuk be átlag grafikával még az átlag fps-ek között se állná meg a helyét,vagy a másik példa ami itt elhangzott a Far Cry 2 ami állejtős grafika ide, fotorealisztikus környezet oda ,tömény unalom. A stalker jogosan felsorolt hibái ellenére az atmoszféra megteremtésében bizony a legtöbb mai produkciót is kenterbe veri(számomra még a Fallout 3-ét is).
  • 23.
    2010. 02. 15. 20:56
    JamesBond : A Fallout 3 után inkább nem próbálom ki, túl magasra tette a mércét számomra
  • 22.
    2010. 02. 15. 19:51
    Én végigvittem a történetet DX10-ben 1920*1080-ban maxon tényleg nem nagy durranás ha nincs más el lehet lenni vele de kb ennyi is...
  • 21.
    2010. 02. 15. 19:16

    Én is kipróbáltam, DX11, 4x AA, 16x AF, 1280x1024-ben és minden max-on. Hát mit mondjak, nem szédített el a grafikája. A hangulatról annyit, hogy azt egy meggyőzőbb grafika jobban segítené. A fák és a bokrok kidolgozása lassan már nevetséges. Ugyanez elmondható a különböző tereptárgyak is, ezek se nagyon fogtak meg. Ahhoz képest, hogy elvileg dx11-es a játék nem nagyon dolgozták át a motorját. A fény+árnyék effektusok, oké rendben, na de hol a többi... Nekem félórát volt fenn a gépen, aztán töröltem. Föleg azért mert Kb: 10perc játék után beregadtam egy bokorba... amin csak az újra inditás segített!
  • 20.
    2010. 02. 15. 18:51
    Gigabyte

    Talán ezzel volt a bajj, hogy túl nagy igényeket támasztottál vele szemben...
    Bugosnak tényleg bugos volt, a 3. vagy 4. patchig nem is volt játszható az első rész számomra.
    Viszont ha mind ezektől elvonatkoztatunk, akkor bizony magával ragad a Zóna, és nagyon hangulatos, én nem tudtam abba hagyni, szerintem az atmoszférája magával ragadó, és egyedi.

    ayr

    Köszönöm ismét
  • 19.
    ayr
    2010. 02. 15. 17:57
    James:
    Az hármas szintű szerszámok pripyatban vannak. Kettőt is lehet belőlük találni,de sajna nem emlékszem pontosan,az egyik talán a nyugdíjas otthonban van,legjobb ha átfésülöd az összes épületet amit kiemelten jelöl a térkép.
  • 18.
    2010. 02. 15. 16:53
    Kipróbáltam én is a játékot. A grafikát még hagyjad is, ahhoz képest hogy 2007-es motor, van még benne kraft, de azért enyhén túl lett pontozva. Na de a BUGok mennyisége a játékba, első pályán az ingoványba úgy bebugoltam hogy csak visszatöltés segített, ha játszol vele 5 percenként érdemes menteni, és ezt utálom egy játékban.
    Szavatosság... höh no komment, már az első kieg is szörnyen bugos volt, olyan szinten hogy játékra alkalmatlan volt.
    Az első rész is, hát komolyam mondom, egy Fallout paródia volt annak idején. Kiakasztottam, de ha belegondolok hogy most játszak-e vele, egyszerűen kiráz a hideg.

    Annak idején nagy hype volt ez a STALKER, vártam én is, de nagyon elszomorított a játék, ahhoz képest hogy mennyi mindent ígértek a fejlesztők.
  • 17.
    2010. 02. 15. 15:47
    "Mellesleg a játék DX11-en brillírozik igazán."

    Szerintem meg dx11-ben sem szép, sőt a különbségek is alig láthatóak...
    A fegyverhangok dícséretén meg csodálkozom, sose hallottam még élőben de nem hinném hogy egy pisztolynak pattogatott kukorica hangjára kellene emlékeztetnie, vagy a géppityuk mint a gólyakelepelés...szerintem nem a Stalkernél kezdődik a valósághűség a fegyóhangok terén, de még csak nem is közepes...am minden másban egész ütős lett, Clear Skynál legalábbis messze jobb...
  • 16.
    2010. 02. 15. 15:29
    Okay, teszem is vissza

    Köszönöm szépen a segítséget

    Az utolsó szerszámok helyét nem tudod véletlenül, a LvL 3 as fegyver fejlesztéshet ?
  • 15.
    ayr
    2010. 02. 15. 14:21
    JamesBond:
    Ha nem tévedek a katonai konvoj végén lévő terepjáróban találtad meg az "A" kulcsot. Ha emlékezetem nem csal a másik kulcs a konvoj elején lesz,annyi különbséggel,hogy az autó le van esve a híd alá.
  • 14.
    2010. 02. 15. 12:53
    Azért 1680x1050 Dx 10.1 Minden fullon 4x fsaa mellett, nem kicsit, ha nem nagyon jól néz ki

    Tényleg jó játék volt, minden percét élveztem, az anomália keresés, szerszám keresésen át a mellékküldetésekig...

    Jut eszembe, nem tudja valaki, hogy a hídon található gázos ládának a B az az a második kulcsa hol található?

    Mert így úgy lett vége a játéknak, hogy a szörnyek elfoglalták a hajót, ezen meg szívesen változtatnék, sok helyen kerestem, lehet, hogy pont elsiklottam felette véletlenül...
  • 13.
    ayr
    2010. 02. 15. 09:17
    Én nagyjából egyet értek a cikkel. A végkifejlet valóban kissé butácska lett. A grafika dx 10.1-ben,minden fullra tolva azért elég kellemes,bár a hangulatos szó talán helytállóbb,az atmoszféra pedig újra magába szippantott de úgy,hogy jó pár napig nem is érdekelt más. Én a Pripyat pályában csalódtam egy kicsit,nagyobbat vártam (azért az óriáskerék kellett volna),kicsit több küldetés se ártott volna oda. Viszont az SoC x-laboros pályáinak paraszintjétől azért az itteni szerintem távol áll. Ami viszont nagyon tetszett ,hogy ha netán az embert a zónában érte az éjszaka az tényleg ilyesztő tudott lenni,leginkább akkor ha csak fejlámpám volt,éjjellátóval azért már más tészta. Lényeg,hogy it tényleg semmit nem látni sötétben,egy kis villámlós égi áldással megspékelve,némi távoli mutánshörgéssel igazán "kellemes" rettegés lett úrrá rajtam néha. A burer nevű kertitörpe szerintem egész egyszerűen röhejes de kétségtelenül kemény ellenfél. Csodálkozom ,hogy a kimérára eddig a részig kellett várni,ha jól emlékszem a clear sky-ban már lehetett látni a trófeáját. Sajna a nehézségi szinttel akadt némi problémám. Legnehezebb fokozaton toltam végig de annyi lovét szedtem össze,hogy gyakorlatilag a játék felétől már azt vettem amit akartam,kb. három különböző ruhát fejlesztettem fullra, ugyanezt megtettem szinte az összes említésre méltó fegyverrel. Ezáltal az egyébként kőkemény tűzharcokat is játszi könnyedséggel abszolváltam. Aki a korábbi részekben keveredett olyan helyzetbe,hogy kötszer és elsősegély csomag nélkül kellett leszednie 3-4 monolitost az tudja miről beszélek. 80-100 db kötszerrel,30-40 elsősegélycsomaggal,kimaxolt szervoruhával,és agyig húzott dragunovval vagy vintarral sajna itt ilyesmivel nem találkoztam. Biztos bennem van a hiba és túl sokat gyűjtögetek de veterán fokozaton ez nem kóser szerintem((: Gauss-puskát szándékosan nem is használtam,már a korábbi részekben sem voltam vele kibékülve, nekem valahogy nem jön össze a stalker-feelinggel.
    Hirtelen ennyi jutott eszembe. Ezek ellenére imádtam a játékot,teljesen magáévá tett((: Biztos előkerül még.
  • 12.
    2010. 02. 15. 00:59
    ByrDer hihetetlen gyorsan felejts el a Far-Cry 2-t, meg főleg a Crysis-t.... mintha egy rozsdás szöget hasonlítanál egy űrrepülőhöz...
    Meg majd a Bioshock 2 értékelésre kíváncsi leszek, mert ha ez 90%, akkor az 9001 minimum...
  • 11.
    2010. 02. 14. 22:47
    Köszönöm a tesztet! Fanatikusan imádom a stalker sorozatot, az atmoszféra az ami megragadott benne, egyszerűen nem tudok rá unni.
  • 10.
    2010. 02. 14. 22:08
    ByrDer egy kicsit tévedsz,rengeteg helyen találam az ut közben relikviákat,igaz,hogy azokat amelyek nem sokat értek...
    Egy valami zavart és mérges is lettem, a játék vége.
    Ahogy előttem is lerták egyszer csak kimentettek a zonábol,elmaradt a nagy bumm.
    ****SPOILER*****
    A kimentés előtt két percel még lázasan gyüjtögettem a löszereket és két perc és már vége is volt.
    Meghát én egy kicsit rövidnek is tartottam,pedig a mellékküldetéseket is végig vittem.
    Onnan tudom ,hogy a you tubon lévő irdatlan videoanyagban nem láttam egy,számomra ismeretlen pályarészt sem.
    Ha más szerint ugyanolyan hosszu mint az előző részei akkor meg nagyon belemerülhettem ,mert számomra rövid volt.
    Jo volt ,tetszett a game.
    Még egy dolog feltünt.
    A Tiszta égboltban talán szebbek voltak a nap-árnyékok,jobban is fogta a gépet,mint ez a része.
  • 9.
    2010. 02. 14. 20:11
    Nagyon ígéretes.Én most tolom az 1. részt itt figyel a második is a számítógépasztalon.Remélem kicsit lemegy az ára mire kiveséztem a másik kettőt Ezt is jó lenne 3 ezer alatt beszerezni.Szerintem a fíling kárpótol a grafika miatt bár szerintem az 1.-nek is nagyon jó volt a grafikája.
  • 8.
    2010. 02. 14. 19:53
    @MassKilla @Svindler:
    a cikk olvasása után rákattantam a youtube-ra és találtam is egy vidit, amibe dx10.1en, élsimítással hdba játszotta a feltöltő, DE SZTEM u olyan volt az árnyék is..
    szal plö a fák kaptak volumetrikus árnyékot, az emberkék is, de azok a fűcsomók vagy mik, azok plö nem. Továbbá a videóban (max grafikán állítólag..) néztem a fákat is, és ez a lapokból összetett LOWMAP-es textúra se elég meggyőző számomra. szóval ezt ne erőltessük már 2010ben.
    Vmint MassKilla is említette az npc-k mozgását. Hát én konkrétan fetrengtem a röhögéstől mikor az egyik videóba láttam az npc-t futni. Már bocsánat "tőlük", de kb egy 8éves debil gyerek futását utánozták le.

    Mindezektől eltekintve LEHET jó játék, biztos az is -anno engem is érdekelt-, mert a helyszín sokakat érdekelhet és a történet sem volt rossz.
    Szóval ne vegyétek "szídásnak" a fentebb- és korábban leírtakat ;]
  • 7.
    2010. 02. 14. 19:48
    Hát a stalker grafikája egy elég érdekes kérdés.. képeken meg videókon nem mutat valami jól (különösen ha borús időben készültek) de mégis tud olyan trükköket amit csak nagyon kevés másik játék tud. Directx10-ben és afölött napfelkeltekor olyan szépen látszanak a napsugarak/ árnyékok mint a crysis-ban vagy a far cry 2-ben. És a full dynamic lighting / shadowing sem vicc, tényleg minden mindenre valós időben árnyékot vet és a nap valódi fényforrás, meg az össze fényforrás dinamikus és árnyékokat is kelt. Ilyeneket tényleg csak a crysis tud a stalkeren kívül.

    Ami visszafogja a grafikát az az alacsony felbontású részletszegény talajtextúrák a "senki földjén".. meg hogy elég gyakran borús az idő, és olyankor nem látni árnyékokat meg fény effekteket (mondjuk konkrétan az eső elég ütős directx 10-el.. a dynamic wet surface effekt olyat tud hogy pl van egy matrac a földön félig takarásban és az esős fele szemmel láthatóan vizesnek tűnik, míg a letakart fele száraznak.. függőleges felületeken meg automatikusan csorog a víz. -ilyet csak a stalker tud.)

    Nomeg a látótávolság nem végtelen, (nem LOD-al oldották meg) hanem rusnya szürke system fog-al takarják ki a távoli dolgokat.. ez persze csak a teljesen nyitott terepen látszik de akkoris ronda.
    De a szépséghibákat hamar figyelmen kívül hagyja az ember ha kezd elveszni a játék világában.

    Egy másik durva képessége az xray engine-nek elég primitív de semmihez sem fogható.. a hatalmas nyitott terepeken rendkívül komplex, és nagy belső terek is vannak és minden áttöltés nélkül szabadon ki-be lehet járni.
    Pl egy nagy háznak bejárható az össze emelete és végig kilátni a külső világra... teljesen kézenfekvő és egyszerű dolognak tűnik, mégis egy másik játékot se tudok mondani ahol ugyanez elmondható. Iszonyatos mennyiségű polygont képes egyszerre megjeleníteni az x-ray engine és ki is használják rendesen ezért kell hozzá kemény vas.
  • 6.
    2010. 02. 14. 19:28
    Azért egy 3870 már messze nem csúcskártya. Chocho DX9-ben tolta, Dimiona felhozta az árnyékokat, azok DX10.1-től kezdenek igazán villantani, DX11 alatt pedig a karakterek is részletesebbek lesznek kicsit. Ettől függetlenül a mozgásuk sajnos marad olyan, amilyen
  • 5.
    2010. 02. 14. 19:23
    hááát figyeljetek én most kapásból megnéztem 10 hd videót a youtube-on erről a játékról,. és meg kell mondanom, a grafikája és a fizikája az égvilágon semmit nem fejlődött az első részhez képest... az npc-k mozgása olyan, mintha nem lennének beolajozva az izületeik...

    én nem a hangulatáról beszélek, az a grafikától függetlenül lehet jó (lsd. half life 1), de ennek szerintem elég gyenge a grafója és ahoz képest szinte bármilyen gépen képes beakadni... én látomezt csak furának, mikor csúcskategóriás kártyákkal tesztelik a gamet?
  • 4.
    2010. 02. 14. 19:14
    Nekem nagyon bejön a játék összességében.
    Először, mikor lerakott a semmi közepén, meg a legótvarabb felszerelésekkel kellett az életemért küzdeni elég gáznak tűnt a játék, a mosottas grafika sem volt valami szimpi (bár ha jó idő van és térképen jelölt helyeken vagyunk akkor egészen valósághű.), de ahogy egyre jobb és érdekesebb kütyüket, meg felszereléseket találtam, érdekes helyekre és mellékküldetésekre bukkantam, úgy lett egyre szórakoztatóbb.

    A mellékküldetések tényleg SOKKAL jobbak mint eddig, meg érdemes is őket csinálni mert a fő küldihez is hasznos cuccokat meg tapasztalatokat szerzünk alattuk. Az egyetlen gond hogy cserébe elég kevés van belőlük.. kevesebb mint szeretném.
    A pénzszerzés legjobb módja az artifact vadászat, ami egy elég szórakoztató és veszélyes mini-játék, de a jobb detektorok, meg védőfelszerelések nagyban megkönnyítik a dolgot.

    Kicsit sajnálom mondjuk hogy már nincsenek a terepen randomra elszórt anomáliák, úgyhogy annyira nem kell figyelni, hová lép az ember, cserébe viszont van pár koncentrált, és naggyon fura 'anomália komplexum'. Az artifactok közt vannak elég hasznosak, csak sugárzáselnyelő artifactokkal együtt kell őket használni. (Utóbbiak általában gravitációs vagy kémiai anomáliákban "teremnek".)

    Jó hogy nagyobbak és nyitottabbak a pályák, mint eddig, de azért az igazi az lenne ha egy nagy terep lenne mint a fallout 3.. és monjuk egy roncs-buggy sem ártana a könnyebb közlekedéshez. (szintén az eredeti tervben volt.)

    Az egyik legnagyobb gond a játékkal szerintem (meg úgy általában a sorozattal) hogy mire igazán überbrutálnak érzi magát a játékos és a harcok, a felfedezés, meg az anomália-túrák már inkább csak szórakoztatóak mint félelmetesek.. akkor a játéknak egyszercsak vége van egy kardcsapással. Semmi epikus konklúzió / csata a reaktorban, vagy valami nagy leleplezés.. nem. Egyszerűen csak evakuálnak a zónából azt szevasz.

    A játék végig hype-olja pripyat-ot hogy milyen misztikus, meg hatalmas, meg félelmetes, aztán mire oda értem, már szinte nincs is mit csinálni. Van egy pár kisebb fő küldetés, 0 mellékküldetés, meg az x8-as labor és ennyi. Mondjuk az oda vezető küldetés az alagútrendszerben az zseniális és félelmetes.

    Apropó félelmetes.. a telepatikus / telekinetikus mutánsok rendszeresen a lehető legrosszabbkor a legváratlanabb helyeken bukkannak fel minden előzmény vagy nesz nélkül. Garantált szívroham, és ráadásul elég kemények is
    De úgy általában a mutánsok nagyon jók, mind teljesen egyedi és más taktikával / fegyverekkel lehet ellenük küzdeni. Ráadásul szórakoztató nézni őket távolról amint egymást, vagy a stalkereket hajkurásszák
  • 3.
    2010. 02. 14. 18:49
    dimonia:

    Félreértettél. Én nem a részletességről beszéltem, hanem a hangulatról, amit teremt a design. De átírom, hogy egyértelműbb legyen.

    Mellesleg a játék DX11-en brillírozik igazán.
  • 2.
    2010. 02. 14. 18:18
    Chocho, itt az 5.oldalon odaírtad az első képre, hogy "Ez a grafika azért még mindig üt".
    Lehet, hogy nekem nagyok az elvárásaim, de 2010-be egy ilyen árnyék nélküli, noiseshadow elég tré munka. Az írásodból mondjuk nem derült ki az, hogy az árnyékok milyen beállításon vannak, de lehetnének szebbek is.
    Mint kívűlálló mondom ezt, nem játszottam a játékkal, csak még réges régen mikor volt egy ilyen pre-alpha vagy beta demo az első részből.
    De máris utána nézek ennek, hogy high-end grafon milyen.
  • 1.
    axe
    2010. 02. 14. 17:57
    Jó teszt! Én holnap fogom kipróbálni.