Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Risen 3: Titan Lords - Démoni szigetek

  • Dátum | 2014.08.28 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Talán sokan nem fognak velem egyetérteni, de úgy gondolom, hogy az első Gothic (a Risen fejlesztőinek első játéka) a maga idejében hasonló hatást váltott ki, mint az utóbbi években megjelent Demon’s Souls és Dark Souls. A játék nehéz volt, kifejezetten a keményvonalas szerepjátékosokat akarta megszólítani, és akkoriban hatalmasnak számító bejárható területet hozott. A Souls-játékokhoz hasonlóan egy viszonylag kis csapat készítette, és szintén a Souls-játékokhoz hasonlóan néhány ponton csiszolatlan is volt. A Gothic egyértelműen nem széles rétegeket akart bevonzani, de sikerült kialakítania egy olyan rajongói bázist, akik már több mint 13 éve kitartanak a sorozat mellett, annak ellenére is, hogy ma már Risennek hívják.

A névváltás egyébként nem véletlen: a Gothic 2 még sikeresebbé vált, mint elődje, így a harmadik részt már a lehető leggyorsabban akarta kikényszeríteni a kiadó JoWood a német Pyranha Bytes csapatából. Ennek megfelelően a végtermék bugoktól hemzsegett ugyan, de újításoktól, vagy komolyabb előrelépésektől nem. A stúdió és a kiadó kapcsolata megromlott, a szellemi tulajdon azonban utóbbinál maradt, így a Pyranha Bytes nem csak új kiadó után nézett, de szinte a nulláról kellett elkezdenie mindent. Persze maradtak annál, amihez értenek, így lett az első Risen gyakorlatilag a Gothic szellemi örököse, miközben a Spellbound által készített Gothic 4 hűvös fogadtatásra talált a sorozat kedvelőinek köreiben.


Azonban a Pyranha Bytes élete ezt követően sem vált könnyebbé. A Bethesda által készített The Elder Scrolls IV: Oblivion és a BioWare által tető alá hozott Dragon Age akkora költségvetéssel, és és olyan profizmussal készült, mellyel a német csapat egyszerűen nem tudott versenyezni. A stúdió nem látta értelmét annak, hogy egy olyan kihívót küldjön a high-fantasy nagyágyúk ellen, mely már születése pillanatában halálra van ítélve, így a Risen 2-nél egy nagy váltás következett: a megszokott fantasy környezetet és sztorit felváltotta egy kalózos miliő, aminél a Pyranha Bytes már a screenshotokkal egyértelművé tehette, hogy valami mást szeretne nyújtani. És ez bejött; ha nem jelent volna meg azóta a más műfajban induló Assassin’s Creed IV: Black Flag, akkor talán még most is a Risen 2 lenne az utóbbi évek legjobb “kalózos” játéka.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2014. 08. 29. 21:39
    A hibái ellenére élvezetes, mondjuk a szinkronnal nekem nem volt nagy bajom. A grafikával sem, bár a karakterek tényleg nem szépek, de ez pont huszandrendű szempont.
    A harcrendszert viszont nem értem... A játék központi eleme, és mégsem fordítanak rá kellő figyelmet, ráadásul pl. a Gothic 2-ben már összehoztak egy használhatót is.
  • 7.
    2014. 08. 28. 22:15
    Én végigjátszottam.
    Nem rossz ez csak konzolízű, meg pár éves grafika. Nincs előrelépés.
    De a tengerparton tág terekben szép is tud lenni.
  • 6.
    2014. 08. 28. 16:19
    ha tényleg ilyen lett akkor nagy kár érte
  • 5.
    2014. 08. 28. 12:22
    Black beardnek a fia nem az elozo hosnek es ha jol tudom patty a novere.
  • 4.
    2014. 08. 28. 09:54
    Nekem speciel nincs gondom a harcrendszerével. Kicsit taktikusabban kell megközelíteni a dolgot. Mondjuk a mozgás animációkon javíthatnának illetve az ugrásba tehetnének némi fizikát bár ebben a részben már egész tűrhető!
  • 3.
    2014. 08. 28. 08:54
    Mindig a látványra utaznak a srácok ahelyett, hogy végre összeraknának egy értelmes harcrendszert ... nem kell túlzásba esni, csak másoljanak le valami 10-15 éves megoldást

    A TES sorozatnak is a harc volt a gyenge pontja, de a hangulat elvitte a hátán ... viszont legalább fejlődött ... a Morrowind vagdalkozása után az Oblivionban már egy fokkal jobb volt, a Skyrim meg egyenesen használható, még ha nem is tökéletes.

    Itt meg erőltetik ugyanazt a fakabát mozgást és harcot ami miatt már a 2. részt is lehúzták ... ezek a játékok a Gothic-tól kezdve mindig szenvedtek a használható harcrendszer hiányától, nem tudom miért nem kerítenek már valaki, aki ráncba tudná szedni, vagy a teszterek miért engedik így át ... vagy ez már védjegy?
  • 2.
    2014. 08. 28. 08:46
    Remélem egy esetleges Gothic 5-höz ha az lesz a köv project valami értelmes nem már 5 éves is elavult graf engine-t raknak alá.
  • 1.
    2014. 08. 28. 08:35
    Reménykedtem hogy a harc rendszer kicsit jobb lesz, mert csipáztam az első két részt. Kár érte mivel nagyon ritkán jön jó rpg, nha majd witcher 3 odabasz addig is dragon age 3.