Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Risen 2: Veszedelmes vizeken

  • Dátum | 2012.04.26 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Az első Risen 2009-es premierjét kissé beárnyékolta a BioWare Dragon Age: Originsének megjelenése, na meg a tény, hogy a Gothic játékokhoz hasonlóan az első verzió majdhogynem játszhatatlanul bugos volt. Ezen tényezők ellenére mégis kialakult egy szűk, de eltökélt rajongótábor, akik alig várták, hogy a német Piranha végre kiadja kezei közül a rég bejelentett Risen 2: Dark Waterst. A csapat ötlete, mely szerint ideje szakítani a klasszikus fantasy miliővel és ráállni a kalózos témára, a mostanság sikeres kalózfilmek és a viszonylag kevés témába vágó játék miatt születhetett meg: tulajdonképpen elérték, hogy akármilyen legyen is a Risen 2, elfogyjon belőle annyi darab, hogy jusson tejbepapi az asztalra minden reggel. Kár, hogy a játék nem érdemli meg az egyébként igencsak esélyes anyagi sikert.

Jaffar, a legjobb karakter
Jaffar, a legjobb karakter

Viziszörny

Na nem mintha rossz lenne vagy ilyesmi, egyszerűen csak tele van kihagyott ziccerekkel, amikkel kapcsolatban valószínűleg a csapat is érezte, hogy nincs minden rendben, lévén a hajózásról jótékonyan hallgattak a megjelenésig – mi meg naivan azt hittük, hogy azért a kevés információ, mert a Piranha valami nagy dologra készül.

Hát nem. Na de ne szaladjunk annyira előre, lássuk, milyen felütéssel is nyit a Dark Waters! Hősünk, aki eztán is névtelen marad, az első rész eseményei óta az Inkvizíció kapitánya lett, igaz, ez nem sok gondját oldotta meg, mi több, semmirekellő életmódját az alkohol mámorával igyekszik elviselhetőbbé tenni, így már a játék első öt percében is holt részegen fetreng a kabinjában. Ez az áldatlan állapot azonban nem tart sokáig, mert feltűnik az első részből ismerős Patty, hogy félszemű héroszunk segítségét kérje a titánúrnő Mara legyőzéséhez, na meg hogy megtalálja kalóz apját, az örökké morcos, de tiszta szívű Steelbeard kapitányt. Az öreg állítólag birtokol egy titkos fegyvert, ami képes megsebezni a titánokat, s mivel ez az Inkvizíciónak is elkélne, nincs más hátra, mint nekivágni a tengereknek, hogy egy hosszas felvezetés után saját hajót és legénységet kapjunk.

Bár ez így leírva jól hangzik, a valóságban klisés és unalmas: ugyan a sztoriban feltűnő szereplők között akadnak emlékezetesek (Jaffarra és Bones-ra tuti, hogy sokáig nosztalgikus mosollyal gondolunk vissza), a cselekmény kiszámítható és egyszerű, ráadásul a játék alatt hozott döntéseinknek semmi súlya nincs. A sztori egyébként a már említett fegyver körül bonyolódik, mely persze több varázstárgyat jelent egyszerre, így a kaland nem áll másból, mint hogy szigetről szigetre hajózva keressük őket, és közben ostoba questeket oldunk meg, melyek látszólag nem kapcsolódnak a főszálhoz.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2012. 05. 26. 09:12
    Engem is nagyon meglepett ez a cikk. Én éppen azon dolgozom, hogy megtaláljam a első részben már emlegetett kincset. Bár végül is az egész játék erről szól, na mindegy.

    Szerintem nagyon jó lett a 2. rész. Nekem az első is bejött bár túl könnyűnek és lineárisnak találtam. Szerencsére a 2-ben ezt javították és van több választási lehetősége a játékosnak, hogy melyik szálon indul el.

    És azt azért ne felejtsük el, hogy a Gothic , ill. a Risen szériák nem egy Diablo III méretű tömegcikk. Ők kifejezetten egy adott réteget céloztak meg: Gothic fanok és más szerepjátékosok, akiknek, pl. nem a grafika a lényeg. Kifejezetten jó bennük, hogy egy-egy küldetést több módon teljesíthető: megvered az embert, ellopod a kulcsát, vagy meggyőzöd, hogy te egy jó ügy érdekében szeretnéd azt a kulcsot. (Ez csak egy általános példa volt!)

    De, mint mindig ízlések és pofonok...
  • 11.
    2012. 04. 29. 10:29
    Kipróbálva a második részt (Eltelt a játékidőből 1 óra) inkább kicsit kiléptem, megnézni ,hogy miket írnak mások a játékról. Kínácsi voltam ,hogy változik e a későbbiekben a dolog, mert így elsőre nekem is rossz benyomásom van a nagy előd folytatásáról. Egy teljesen más játékot kaptunk, más harcrendszerrel, megváltozott régi szereplőkkel. (Patty fájt a legjobban) ból
    Adok még neki esélyt, de mindenkinek azt tanácsolom, aki most ismerkedne a "sorozattal", hogy kezdje az első résszel, mert az tényleg hatalmas alkotás volt.
    Remélem hamarosan arról írok ,hogy csak az elején ilyen vontatott, és fura az egész, aztán kialakul a dolog, de egyenlőre nincs jó véleményem a játék... elejéről.
    Hogy kiemeljek valami mást is: Amúgy randa is a játék , de ez a legkevesebb.
    A Risen első része ugyan úgy mint a Gothic 1-3, hihetetlen világot és kellemes időtöltést nyújtottak akár több végigjátszás erejéig is, és bár sokan írnak bug tömegekről, aki nem kereste kimondottan őket, az nem talált olyan sokat .
    No megyek vissza kalózkodni. Patty-t meg megpróbálom sokkal jobban leitatni... hátha visszaváltozik békából azzá a kemény kis kalóznőcivé, akit az első részben megismertünk mint kocsmáros.
  • 10.
    2012. 04. 29. 00:58
    Én sem tudok teljesen egyetérteni a kritikával, bár leszögezem, hogy mivel a játék elején vagyok, a történettel és mellékküldetésekkel kapcsolatban még nem foglalnék állást.
    A játékmenet viszont kiváló, a harcrendszer sem rosszabb, mint a többi szerepjátékban, nem tudom miért a kritika. A hajózás hiánya max az akciójátékosoknak szúrhat szemet, de aki a szerepjáték része miatt kíváncsi a játékra, annak ez abszolúte nem szempont.
    Azt sem értem, hogy mostanában miért divat az, hogy "morális döntéseknek" kell lennie egy szerepjátékban? Csak mert a Bioware erőlteti azt a részét, hogy a jelentősebb karaktereknek egész kis háttértörténeteket találnak ki, nem központi jelentőségű a JÁTÉK szempontjából. A Bethesda és a PB játékokat más tulajdonságaik miatt szeretik a játékosok. Hogy mást ne mondjak pl a különféle frakciókhoz való csatlakozás, az eltérő fejlődési rendszer illetve ebből kifolyóan a többféle történetszál miatt nyújt többet mint a konkurencia. Bár amennyire tudom ez utóbbi sajnos kimaradt ebből a részből, itt a kalózok körül forog az egész játék.
  • 9.
    2012. 04. 28. 19:45
    Castiglione:

    Benézted, mert vártam a játékot. Nagy csalódás volt.
  • 8.
    2012. 04. 28. 18:16
    Az első részel nem játszottam, de a 2. után kedvem sincs. Rendkívül semmitmondó, unalmas, és gagyi az egész játékmenet és a történet. Nagy unalmamban kezdtem el vele játszani, borzalmas hiba volt, nem érte meg 2 órára leterhelni vele a netemet.
  • 7.
    2012. 04. 28. 15:14
    "az első verzió majdhogynem játszhatatlanul bugos volt"

    Ezt én is furcsállottam.

    Szvsz a cikkről szaglik, hogy kellemetlen muszájfeladat volt a megírása, olyan embertől, aki már az 1. részét sem kedvelte a játéknak.
  • 6.
    2012. 04. 28. 07:27
    Bocsizoli: Azért mert ahány ember annyiféle játékfelfogás.

    Ezért amit leírnak lehet te azt nem irod fel a hibákhoz mert neked az még véletlenül sem hiba.

    A cikk eleje a Risen 1-re tér ki ,hogy idézem: "az első verzió majdhogynem játszhatatlanul bugos volt" Nem tudom mit néztek de az első verzió olyan szinten jó volt hogy szinte mondhatni egy ültő helyben végig lehetett játszani semmi bug nem gátolt semmiben.

    Szóval ők már az elején gyakorlatilag leírták hogy rakás ..ar volt, ennek ellenére érdekes én nem találkoztam "játszhatatlanná tevő" bugokkal.

    Jó volt kellemes volt hangulatos volt lekötött más nem is kell.
  • 5.
    2012. 04. 28. 01:00
    Nehezen tudom elhinni, hogy az első résznél annyival rosszabb lenne, azt pedig imádtam. Úgyhogy hátha... Egyébként érdekes, egymásnak totál ellentmondó kritikákat látni a neten, van, aki szerint marha jó minden, más szerint meg nagyon nem... szóval, ki kell próbálni, és bizakodni.
  • 4.
    2012. 04. 27. 23:08
    Régen nem voltam olyan szomorú játékkritikát olvasva, mint most. A Piranha Bytes az első Gothic óta a kedvenc stúdióm volt, talán az összes többi játékkal nem játszottam annyit, mint az övéikkel. Ugyan erre a játékra még nem tettem rá a kezem, de nagyon remélem, hogy a végén a véleményem a szöges ellentéte lesz Chochóénak.
  • 3.
    2012. 04. 27. 00:08
    Írni kéne Sid Meyer-nek, hogy ugyan csinálja már meg a Pirates aktuális verzióját...
  • 2.
    2012. 04. 26. 14:57
    Béta alapján jóféle lesz. Holnap hozza is a futár a rumos hordós CE-t!
    Risen 1 is nagyon jó volt!
  • 1.
    2012. 04. 26. 14:47
    "A maga cirka 20 órás hosszával..." ez nagyon kevés, nem?

    A Skyrim-et több mint 250 órát nyomtam, mire kigyúrtam a karaktert 81 és fél szintűre!