Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Rise of Venice – Tengeri kereskedelem

  • Dátum | 2013.10.09 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A reneszánsz Velence a mediterrán térség központja, a pompa, fennhéjázás, intrikák és szépség városa volt. A Földközi-tenger legfontosabb kereskedelmi gócpontja, nyugat és kelet találkozási pontja. A korszak meghatározó szereplőjeként nagyhatalmú kereskedő családoknak adott otthont. Bár nyugatról a rivális Genova, keletről pedig az oszmán birodalom fenyegette, Velence sokáig virágzott, míg végül tűzvészek és pestisjárványok törték meg uralkodását. Mi azonban még felemelkedésének lehetünk tanúi, sőt mi több: építői.

A Rise of Venice-ben egy kereskedő család tagjaként kell dinasztiánkat felemelni, híressé és hatalmassá tenni, melyhez elsősorban a kereskedelem, másrészt kisebb mértékben a politika és cselszövések állnak rendelkezésünkre. A három játékmód közül az első egy történetbe csomagolva tanítja meg a játék főbb vonásait, szabályait. A világ valószínűleg leghosszabb intrójával tálalják nekünk ezt a módót, átvezetőkkel, beszédekkel és küldetésekkel teletűzdelve. Jobbára irányított a játékmenet, még ha menet közben szabad kezet is kapunk legtöbb célunk eléréséhez. A kampánynál szabadabb mód a Scoreboard match, amikor megszabott indulási pozícióból egy előre meghatározott célt kell elérni a lehető legrövidebb idő alatt. Ilyen cél lehet például egy bizonyos pénzmennyiség összegyűjtése, vagy előírt számú termelő épület felhúzása, esetleg egy megfelelő szintű népszerűség elérése. Akár a kampányt, akár ez utóbbi játékmódot választjuk, annak végén a játék átalakul szabadjátékká, onnantól pedig azt csinálunk, amit akarunk – de választhatjuk akár rögtön is ezt a módot, ekkor a paraméterek beállításával indulhat a kötetlen móka.



A játékidő nagy részében a Földközi-tengert fogjuk felülnézetből nézni, miközben hajóflottáink városok között cikáznak, mi pedig ezeket igazgatva adunk, veszünk, építkezünk, termelünk. Automata útvonalakat is adhatunk meg, de ha igazán eredményesek akarunk lenni, akkor külön-külön is irányíthatjuk hajóinkat, megnézhetjük hol, mit termelnek, miből van éppen jó áron eladó, vagy épp ellenkezőleg, mire van szüksége az adott városnak. Az árak a kereslet-kínálat függvényében dinamikusan változnak, így minél kevesebb van valamiből, annál jobban felverik az árát, és fordítva. Ehhez kapcsolódik a népszerűségünk is az adott városban, ha ugyanis felvásároljuk (horror áron) az utolsó megmaradt gabonakészletet is, akkor azt nem szokták jó néven venni a lakosok. Míg ha hetek óta üresen kong a boros raktáruk, akkor kitörő lelkesedéssel fogadják, ha pár ládányival megszánjuk őket. A népszerűségünknek azért van jelentősége, mert ez szükséges ahhoz, hogy az adott városban épületeket vehessünk, vagy építhessünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2013. 10. 09. 22:29
    Other! - bár a Kalypso nem találja fel a spanyol viaszt a játékaival, vele együtt talán három olyan kiadó van, akik folyamatosan foglalkoznak az olyan rétegjátékokkal, mint ez. Nem tökéletesek, de működnek, és többnyire élvezetesek is. Szóval én inkább hálás vagyok a Kalypsonak.
  • 5.
    2013. 10. 09. 21:05
    otherl: még nem volt alkalmam kipróbálni, de egyelőre inkább megvárom, hogy kiadjanak hozzá minden updatet meg dlc-t (mert megeszem a kalapom ha nem lesz...), a port royale-on is sokat segített, de a játékosok nyűgét ott sem vették figyelembe (nagy felbontáson, ne kelljen scrollozni a pici piac fülön...)
  • 4.
    2013. 10. 09. 18:31
    patrik2991: Az a baj, hogy egyes részeiben (pl. tengeri ütközetek) csak visszafelé fejlődött a régiekhez képest. Vannak a Kalypso-nak egyáltalán jó, kreatív címei?
  • 3.
    2013. 10. 09. 12:31
    wishformore: egyetértek, még jó, hogy nem fps játékosoknak tervezték.
  • 2.
    2013. 10. 09. 10:40
    Az ertekeles azon reszevel hogy miert kontra a retegjatek nem ertek egyet.
    Minden jatek retegjatek, valamelyik vastagabb, valamelyik vekonyabb reteget fed le. Nem teljesen ertem hogy miert negativ az hogyha egy szukebb reteget celoznak meg.
  • 1.
    2013. 10. 09. 08:07
    Jól csinálja a kalypso, kiadja a Patrician 4-et, rak hozzú új mapot, egy kis plusz design, kiadja Port Royale 3 néven, most megint ugyan ez, és kiadja megint külön játékként.
    (Mondjuk nekem ez az egyik kedvenc műfajom, szóval jól elleszek vele feltehetőleg, de a rókabőrtől azért szokott rossz szájízem lenni.)