Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Rise of the Argonauts: Az Aranygyapjú-küldetés

  • Dátum | 2009.01.19 04:10
  • Szerző | alien24
  • Csoport | JÁTÉK

A görög mitológia egyik legnépszerűbb történetén alapuló kalandra invitál minket a Codemasters kiadó legújabb játéka, a Rise of the Argonauts (RotA). A gyakorlati megvalósítás a Liquid Entertainment fejlesztőcsapatának az érdeme. A játék műfaját nem lehet egyértelműen meghatározni: alapötlete szerint az akciójáték és az RPG stílusjegyei keverednek benne. A RotA játékmenetében a legendás görög király, Iaszón (Jason) palástjába és sarujába bújva, négy mitológiai hős (Héraklész, Akhilleusz, Atalanta és Pán) segítségével kísérelhetjük meg az Aranygyapjú birtokbavételét. A játék során azonban nem hagyatkozhatunk csupán a magunk és a társaink hősiességére: vállalkozásunk sikeres teljesítéséhez Pallasz Athéné, Apollón, Árész vagy Hermész aktív közreműködése is szükséges. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen nagyszabású koncepcióval előrukkoló fejlesztéstől az átlagosnál többet várunk: nézzük meg, hogy maga a játék mennyiben felel meg az elvárásainknak!

Hősünk (Jason) és hű társa, Hercules
Hősünk (Jason) és hű társa, Hercules

Akció- és szerepjáték?

Mint ahogyan számtalan más területen, manapság a PC játékok tekintetében is a műfaji kettősséget mutató hibridek terjedését tapasztalhatjuk. Ma már ritka az olyan fejlesztés, amelyben kizárólag egy játéktípus sajátosságait fedezhetjük fel. Nincs ez másként a RotA esetében sem: az általában az RPG-kre jellemző párbeszédesség és speciális fejlődésmenet az akciójátékoknál megszokott szemtől szembeni kíméletlen csatározásokkal párosul. A következőkben sorra vesszük az alkotás szerep-, majd akciójátékos jegyeit.

Lecserélték Kevin Sorbo-t?
Lecserélték Kevin Sorbo-t?

Inkább az RPG-kre jellemzően a játék történetét színes párbeszédek viszik előre, amelyek többnyire hosszabb, moziszerű dialógusok: néhol a múltból kiragadott jelenetek, de leginkább a játékbeli jelent hivatottak demonstrálni. Ne gondoljuk azonban, hogy ezek kizárólag a játékmenetet tarkító hangulati betoldások: a párbeszédek során adott válaszainknak – és így meghozott választásainknak, illetve döntéseinknek – a játék további alakulása szempontjából jelentősége van. A hosszabb, a cselekményt is befolyásoló dialógusok nyilvánvalóan lassítják a játékmenetet, de legalább többet tudunk meg arról, hogy mi történik körülöttünk. Viszont egy majd tíz percig tartó párbeszéd után már nem biztos, hogy annyira értékelni fogjuk a dolgot. Sajnos van olyan része a játéknak, ahol nem is az akciódús játékmenet közben előforduló dialógusokról, hanem a párbeszédek közti szórványos harcokról beszélhetünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2009. 01. 19. 15:49
    ┏┫ ┏┓ ┏┓  ┣┓   ┃┃
    ┗┫    ┃   ┣┛ ┏━━┻┃
      ┃  ┗━━━┛ ┃  ┣━━ ┃
      ┗━━━┳━━━┛  ┣━━ ┃