Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Rift - Az MMORPG-k válogatásalbuma

  • Dátum | 2011.03.18 15:49
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Sok MMORPG megfordult már a kezeim között, de a Rift a maga nemében egyedülálló: még egy játékkal sem találkoztam, ami ennyire semmi eredeti ötletet nem hoz a műfajba. Mind az Age of Conan, mind a Warhammer Online, vagy a Lord of the Rings Online is igyekezett jelentős saját ötletekkel színesíteni a játékmenetet. Bár általában igyekszem kerülni a konkurensek neveinek felemlegetését, és az összehasonlítást, jelen esetben ez elkerülhetetlen, mert minden főbb játékelem magán hordozza a De-Hiszen-Ezt-Már-Láttuk érzését.

A legerősebb hatás egyértelműen a World of Warcrafté. A Blizzard üdvöskéje sem elsősorban az eredeti ötleteiről híres, a Rift azonban annyira hasonlít rá sok téren, hogy az már több egyszerű ihletettségnél. Kezdve a betűtípusoktól, a kissé stilizált, élénk színekkel operáló, egyszerű, de hangulatos látványvilágon át a harc mechanikájáig számtalan vonás ismerhető fel.

Két kecske és a híd meséje - kicsit másképp
Két kecske és a híd meséje - kicsit másképp

Kezdjük talán a látványvilággal, mert az eléggé megosztja a közönséget. A WoW rajzfilmszerű grafikájánál egy fokkal komolyabb, valósághűbb a látvány, technológiailag pedig egyértelműen az említett konkurens fölött áll, karakterei sokkal részletesebbek, és a tájon is érződik, hogy 2011-es játékról van szó. Az összhatás véleményem szerint igen kellemes, de döntsétek el ti az elszórt képek alapján.

Egy valamit viszont egyértelműen ki lehet jelenteni: a gépigény a látványhoz képest emészthető, a program jól optimalizált. A 3GHz-re húzott Core2Duoval, 4GB rammal és egy GTX260-as kártyával szerelt tesztgépen maximális részletesség mellett és 1920x1080-as felbontáson is folyamatosan, akadásmentesen futott, még a legnagyobb tömegeket megmozgató riftelések közepette is. Szintén csak dicséret illetheti a kezelőfelületet: már alapesetben is kényelmes, átlátható, de a legnagyobb erőssége a maximális testreszabhatósága: a Guild Warshoz és még pár másik MMO-hoz hasonlóan (és a WoW-val ellentétben) az összes ablak, képességsáv, térkép és felugró ablak pozícióját teljes kényelemmel testre szabhatjuk, egy laza kézmozdulattal áthelyezhetjük.

Teljesen testre szabható felhasználói felület
Teljesen testre szabható felhasználói felület

A látvány mellett a fő játékmenet is a WoW által divatba hozott “vidámpark”-jellegű MMORPG-kre hajaz: azaz ha hagyjuk, akkor küldetésekkel, feladatokkal folyamatosan végigvezetnek minket a világon, folyamatosan ellátnak tennivalóval és látnivalóval, miközben a felszerelésünk egyenletesen fejlődik. Nincs tehát szükség felfedezésre, elbarangolásra: a főszálon haladva mindent időben látunk, azon kívül csak úgy elbóklászva rejtett küldetésközpontokat nem találunk. Ugyanakkor a játék érdekes módon jutalmazza a felfedezést: bizonyos nehezen elérhető helyeken (értsd: hegycsúcsokon például, ahova nehéz felugrálni) egészen extrém tárgyjutalmakat is találhatunk, de vannak rejtvények is, amik szintén jutalmazzák a játékos kreatív gondolkodását. De ezeket az „easter eggeket” leszámítva maguk a küldetések mind a lábunk előtt fognak heverni, ha követjük a kijelölt utat. Ráadásul a feladatok helyszínét folyamatosan és pontosan jelölik a térképen és a mobokon: hova kell mennünk, mit kell ölnünk, mit hol találunk. Maximálisan ki van nyalva magyarán a nemesebbik felünk, a legkevesebb utánajárásra sincs szükségünk. El lehet dönteni, hogy ez kinek mennyire jön be, én azért nem bántam volna, ha egy kis kihívást is tartalmaz a küldetések megoldása, de ameddig eljutottam, addig erről nem volt szó. Itt fontos megjegyezni, hogy a tapasztalatainkat még főleg a bétákból szereztük, aztán kezdhettünk mindent előröl a játék megjelenésénél, tehát nem elképzelhetetlen, hogy a későbbiekben még belefutunk érdekességekbe.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2011. 04. 18. 15:52
    Na én is túl vagyok a free trialon. visszavonom az állításom, az animáció teljesen rendben van Igazi fantasy világot ad ez a játék, eredeti korabeli viseletek, páncélok, fegyverek, és végre ebbe benne vannak azok a régi igazi fantasy kasztok amiket eddig hiányoltam. csak ajánlani tudom a játékot mindenkinek.
  • 21.
    2011. 03. 30. 13:55
    Két hét játék után én is csak jót tudok mondani. A zónák jók, a questek változatosak és az útközben nyíló riftek és inváziók feldobják az egészet. A hangulat is rendben van. A karakterek nem mozognak rosszul, szépen egyben van az egész. Az insták kellően nehezek, de ez nem baj szerintem, feelingben rendben vannak.

    Ha már a guardianok reklámoznak, akkor megteszem én is. Ascended nevű klánunk a Steampike shard Definats oldalán várja a kedves jelentkezőket
  • 20.
    2011. 03. 23. 21:11
    én nem játszottam vele de még épp megeshet az animácó kicsit béna de azon kívül jónak tűnik a vovnál biztos jobb, vki jól írta lentebb attól már én is hányok ennyi év után, pedig összesen 1,5 évet se toltam vele, jó volt, jó volt, de csak volt...
  • 19.
    2011. 03. 22. 16:05
    miert sajnos az LFD?
  • 18.
    2011. 03. 21. 18:55
    "Lehetett volna UIból elérhető instace jelentkezés, mint a frakciós játékoknál."
    - Lesz dungeon finder, sajnos.

    "...de a láthatatlan fal megfog. A biztos haláltól."
    - Igen, bétában lezártak bizonyos zónákat aka lvl korlát.

    "Jah, meg az is hasznos, hogy előre elkészített buildek között lehet gyoran váltani,..."
    - 4 role-od lehet, out of combat bármikor válthatsz (1 sec cast, talán).

    "A közlekedés meg csapnivaló."
    - Nézőpont kérdése, mount-tal elég korán elfogadható sebességgel utazhatsz. Amúgy meg ott a teleport, pikk-pakk a fővárosban, vagy bármely nagyobb városban lehetsz.

    FONTOS POZITÍVUM:
    Support: reszponzív és értelmes. Mindent megtesznek, hogy limitálják a account hack-ek számát.

    Néhány apróság, aminek hiánya engem kifejezetten idegesített máshol.
    - felrakod a pajzsot, amíg le nem verik, nyugodtam leszedheted pl, a virágot, vagy éppen elcastolhatod, mit a küldi kér.
    - Mount-ról tudsz loot-olni (kimaradt egy mob a távolban, de még összeszeded a cuccot mielőtt jön pár enemy)
    - Amikor loot-olsz, nem vált target-et

    Ami viszont javításra szorul:
    - crafting, véleményem szerint egyhangú és sablonos, kevés érdekes dolgot lehet készíteni (szívesen látnék, pl. ruhából madárijesztőt... mert fun!)
    - gépigény... relatív kevés, ha nVidia karid van, ATI-val sokan szívnak.

    Kb. ennyi, így gyorsan...
  • 17.
    2011. 03. 20. 15:58
    Mivel 2005 decemberében kezdtem a WoWot, így nem tudtam, h csak MC volt az egyetlen 40 fős insta a játék megjelenésekor, ettől függetlenül keveslem, bár az idő a Blizzardot igazolta...
  • 16.
    2011. 03. 20. 09:33
    Azt megjegyezném hogy a Riftek mindig olyan gyakoriak egy adott zónában ahány játékos ott tartózkodik, tehát ha csak 10en vagytok a zónában (ami egy bétánál könnyedén előfordul) akkor nem várj semmi inváziót, pont azért, mert esélyetek nem lenne.

    Instance-be meg azért nem jártak az emberek mert tudták hogy 5 nap múlva karitörlés lesz. Beta4-ben teljesen más volt a hozzáállás hisz akkor még vagy 2-3 hetet élhetett a karid.

    Bétában megint ne várj kiegyensúlyozott gazdaságot, ilyen egy játékban sem fog előfordulni. Az emberek inkább szétosztották a tárgyakat mintsem hogy eladják hisz úgy sem számít ha vége lesz a bétának.
  • 15.
    NLZ
    2011. 03. 20. 04:19
    Nem rossz darab, az uccsó bétával toltam egy helyet. Nem vagyok nagy mmorpgs, szal a lenyúlásokat annyira nem éreztem. Méhány tapasztalatom, amit nem említettél:
    Amilyen könnyű riftezni és eventezni, olyan nehéz instacet és csapatos küldetést összehozni, ha nincsenek haverok. Egyedüli esély az, ha a rift végén ráveszed az embereket, de az is ritkás. Szerencsére publikus partit bárkivel tudsz csinálni a beleegyezése nélkül is, így elejét lehet venni a quest moboknál történő sorbanállásnak. Lehetett volna UIból elérhető instace jelentkezés, mint a frakciós játékoknál.

    A kevésbé frekventált helyeken zavaró tud lenni a rift, el kell addig menni máshova questezni. Kiváncsi vagyok mi lesz később a ritkásabb területeken.
    Ha gyün az event, akkor meg van, hogy muszáj csatlakoznod, mert a kis helyőrséget letarolják a mobok, a quest npckkel együtt, lehet várni az éledésre. És ugye ha megint csak egy ritkás terület, akkor az hosszú idő. Jót tenne az ilyeneknek, ha a készítők valahogy úgy csinálnák az egész játéktervezést, hogy semelyik területrész se legyen elhanyagoltabb. Persze ez jó nehéz.

    A közlekedés meg csapnivaló. Az oké, hogy veszel hátast, az nem gond, de amikor a quest oda-vissza küldözget az adott térképrész két végpontja között, unalmassá tud válni. Főleg ha rosszul csinálod és egyszer az egyik küldetés küld ki a picsába, aztán a másik mégegyszer ugyanoda. Bár feltételezem, hogy sok teleport esetén a középső részek is elhanyagoltabbak lennének.

    Jah ám szerencséd lehetett a felfedezéssel, én csak a Defiant bal alsó kis öblét (is) megnéztem, de nem volt ott semmi, még a térképet is felfedezetlenül hagyta. Aztán felmentem ott a hegyre, de csak ilyen gyüjtögetős vackokat találtam. Meg zavaró, hogy nem lehet "illegálisan" átlépni a határokat. Ugyancsak ennél a résznél pl simán át lehetne gyalogolni térdig érő vízben, még egy Rift is látszik közelről, de a láthatatlan fal megfog. A biztos haláltól.

    Ékszerésznek csaptam fel, aztán az elején csak hulladékot gyártottam. Amikor meg elértem a szintet és már tudtam gyűrűket és nyakláncokat készíteni, akkor meg dőlt a lóvé, minimális munkával. Az addig, alkalomadtál bányászott és gyüjtögetett alapanyagokból készített ékszerekkel megdupláztam az egész addigi bevételemet. Igaz ehhez az is közbejátszott, hogy az aukciós ház elég üres volt, küldetés pedig nem adott ezen a szinten még ékszert.

    Jah, meg az is hasznos, hogy előre elkészített buildek között lehet gyoran váltani, kár, hogy erre későn jöttem rá.
  • 14.
    2011. 03. 19. 23:06
    pompyro->fireblast = win
  • 13.
    2011. 03. 19. 21:13
    scholes9
    Csak nehogy pofára ess ezzel a "Titan" projecttel, és kapj valami second life féle MMO-t

    btw nem tudom, hogy ezek a vérbeforgó szemű wow fanok játszottak-e vajon a startkor, 1 darab raid, kevés instance, kezdetleges pvp, "balance" hírből sem volt ismerhető, előnye volt, hogy a warcraft annyi fant jelentett a játéknak, hogy átvészelték ezt, és 6 év alatt ott tartanak ahol tartanak. Persze az elvárások, és a kunkurencia hiánya is fontos volt, hogy ne bukjon meg a játék. Ha mindenféle háttér ( értsd warcraft 1,2,3 ) nélkül indulna el manapság a wow, akkor valószínű sima futottak még listás lenne az is. Ma már az is teljesítmény, ha 1 hónap alatt nem buktatnak meg 1 játékot, csak mert "nem olyan, mint a wow, és az a király", vagy mert "nagyon hasonlít a wowra, koppintás nem kell". Elég fontos azért, hogy a wow 6 éve fut, ennyi ideje volt javítani, tökéletesíteni a fejlesztőknek, de ma ha kiadnak 1 gamet, az vagy alapból jó, vagy bukta.

    Csak 1 gyors példa: wowban BC-ben kezdődött el a "balance"olás, ami az első kiegészítője volt, előtte vanillában 1 ütés/lövés megölt 1 playert, de ott voltak mondjuk a rugók, akik ellen akkor sem tudtál semmit tenni, ha ő tök pucéran, 1 tőrrel a kezében játszott. Ha most kiadnának egy ilyen játékot, akkor már megjelenés előtt kuka lenne kb az egész, nem kapna 1 hónapot sem a javításra.
    A BC kb 2 évvel a wow start után jött ki, ezen érdemes elgondolkodni azért.
  • 12.
    2011. 03. 19. 19:09
    scholes9 wowban megjeleneskor hany raid instance volt? Ja hogy 1 molten core azt szeva.
  • 11.
    2011. 03. 19. 17:11
    scholes9 nem, nem vicc, örülj hogy van 20 fős insta egyáltalán. Miért? nem a fejlesztők lusták, hanem igény nincs rá. Mindenki fel volt háborodva a béta fórumokon amikor kiderült hogy a 10 fős insták nem lesznek kész a megjelenés napján, és mindenki sírt hogy a 10 fős klánja nem tud majd Riftezni. Vicc az egész. Anno 100 fős Raidek voltak, most meg a 20 is sok és senki sem nyomja, mindenkinek a 10fős "raid" kell.

    Én pont hogy PvP-s embereknek ajánlanám a játékot, maga a harcrendszer rendkívülien kiegyensúlyozott, nincsenek nagyon erős és nagyon gyenge karakterek.
    Itt hiába sírsz a fórumon hogy az XY build elverte a te karidat, jajj mennyire OP, senkit sem fog érdekelni, mert senki sem 1v1-ben gondolkodik hanem csapatos PvP-ben. Nincsenek arénák, helyette OpenPvP van, bázisfoglalás, raidek, stb. A BG-knek sincs akkora szerepük, mint mondjuk a WoW-ban, ahol ugye 0 igazi PvP van, csak BG.

    Szerintem a karakterfejlődés és a háborúzás igazán eredeti és egy játékban sem tapasztaltam ehhez hasonló dolgot, tehát nem értem a "összelopkodott játék" hozzáállást.

    Hálisten fizetős a játék, nagy pozitívum.


    Ha nem lennék függő egyből ahogy felrakom a játékot, akkor játszanék is vele, de most nem engedhetem meg magamnak ezt a luxust. Életem legjobb MMO-ja.
  • 10.
    2011. 03. 19. 16:05
    1 20 fős instance? Ez vmi vicc? WoWtól amúgy sincs jobb MMO és ha lesz is, akkor az a Titan lesz...
  • 9.
    2011. 03. 19. 09:25
    Engem például abszolúte nem zavart, hogy WoW ból van a fele játék, anno annak az abbahagyása után kipróbáltam 1-2 MMo-t hát hogy is mondjam, nem várt a megszokott érzés,Champions online kifejezetten gáz volt ilyen szempontból.
    Riftet még az 5-ös bétában próbáltam ki, aztán 6 osra már bejutottak ismerősök is, nem is foglalkoztatott komolyabban amíg nem szóltak ismerősök, hogy ők ezzel majd játszani akarnak. Azóta már 50 esek vagyunk, toljuk a T1-T2 instákat, amik hát ha már a WoWos vonalon maradunk biztosítanak annyi kihívást, mint anno BC ben a nerfeletlen HC insták.

    Szóval összesítve, egyetértek Leon121 el, hogy nagyon összegyúrt, de nagyon eltalált játék, és a support is jó (kifejezetten tetszenek a szerver üzenetek )
    Van benne egy hatalmas potenciál, és reméljük ki is aknázzák, így egy hosszabb távon is érdekes játékot fogunk kapni.

    Vannak benne kihívások, még olyannak is mint WoWot már megjelenés óta toló félHC arcok, hogy meddig az már másik kérdés.

    Mindenesetre aki ki akarja próbálni,
    A magyar társaság jelentős hányada Guardian a Steampike PVE Shardon
    (tudjuk Guardian+PVE = G*Y, de így döntött a magyar többség , [másik klán, Infernum] )

    Amúgy tényleg elhanyagolható különbség van sajnos a két frakció között, ezt én is fekete pontnak tituláltam.

    *valami miatt nem kapott nagy hírverést itthon, van egy gyanúm, hogy nem volt disztribútor...így nem volt kinek érdeke legyen, hogy cikkezzenek róla az újságok, online lapok, etc. valszin. (mellesleg én még októberben láttam meg itt iponon egy cikkben)
  • 8.
    2011. 03. 19. 08:43
    Tényleg nagyon-nagyon sokat lopott más játékoktól, de ha azt nézzük, hogy egy csomó olyan játék volt már ami nagy siker is lehetett volna, ha apróságokon nem szúrják el, akkor nem baj hogy ezt tették... Az "ezt már láttuk valahol" érzés mellett épp elég fontos szerepe lehet az "ha ezt előző X játékban normálisan és ötletesen meg tudták csinálni, akkor itt miért nem? Talán kalitkába vannak zárva a fejlesztők hogy nem látták?..." érzésnek is... Pontosabban az a jó ha ezt nem érezzük, és tényleg, Rift esetében szinte nincs ilyen. Gyakorlatilag egy dolog van amit elrontottak és nem értjük az okát - konkrétan nincs Guild Bank.

    Szerintem egyébként elég valószínű hogy 1-2 hónapon belül lesz trial vagy buddy program, de nem nagyon kapkodják el, a beta alatt bárki kipróbálhatta akit egy kicsit is érdekelt.

    Akinek pedig felkeltette a játék az érdeklődését és szeretne többet megtudni róla, vagy akár egy jó guildhez is csatlakozni, az látogasson el ide: Renegade
  • 7.
    2011. 03. 18. 22:46
    volt open beta most nincs sajnos ilyesmi
  • 6.
    2011. 03. 18. 22:16
    1 valamit magára adó törpe nö borotválja kár hogy ezért is pénzt kérnek én sajna nem találtam free trialt pedig 1 hetet áldoznék rá
  • 5.
    2011. 03. 18. 20:22
    Pedig a törpe nőknek rendes szakálluk kell legyen.
  • 4.
    2011. 03. 18. 19:09
    Pacman: Ja hát azt a csajt nem én generáltam, hanem csak végignéztem minden faj mindkét nemét, és hát a törpe nőkre ezt adta. Aztán gondoltam megörökítem az utókornak, ne csak az én szemem égjen ki.
  • 3.
    2011. 03. 18. 19:09
    meg hozzatennem tenyleg eleg kiforrot, szorakoztato, es betaban nem talaltam igazan bugot se. Viszont sok teljesen haszontalan skill van a jatekban ertsd ugyanazt csinalja mint a masik csak gyengebb stb. Ha tenyleg hanysz mar wowtol mint en pl, jo alternativa lehet.
  • 2.
    2011. 03. 18. 19:07
    nem csak varosbol lehet PvP zonara bejelentkezni hanem barhonnan. 1 dolgot hianyoltam nagyon a LFD rendszert, de az valoszinu lesz, viszont ahogy olvastam valahol, arena nem lesz, nem is csodalom ennyi class kombinacioval lehetetlen barmilyen balance-ot csinalni, a Battlegroundok is inkabb hasonlitanak kocsmabunyora mint objective orientalt pvp zonara. PvP orientalt playereknek nem ajanlanam.
  • 1.
    2011. 03. 18. 18:42
    Uhha, az a dork csaj a karaktergenerálón... fene az ízlésed!