Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Rewind - Csak magadra számíthatsz

  • Dátum | 2016.05.08 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

Egy csupa fém laboratóriumban ébredni általában nem jó ómen. Az emlékezetkiesés sem. Ha egy ismeretlen hang kezd el beszélni hozzánk, némileg javulhat a helyzet, de azért maradjunk szkeptikusak, a biztonság kedvéért. Se egy tábla, se egy felirat, és egyetlen élő lélekkel sem találkozunk, miközben a folyosókon bolyongunk, ismerkedve az új környezetünkkel. Lassan kezdenek visszatérni emlékfoszlányok is, bár egyik sem túl bizalomgerjesztő. A hangról is kiderül egy és más, de kezdetben ez sem segít sokat. Maradnak még kérdések, és persze feladványok is, hiszen egy fejtörő a kulcs a következő szoba eléréséhez. A szobák végén pedig újabb szint kezdődik. De hová vezet mindez? Miért pont mi, és miért pont itt?


A Portal sikerét mi sem mutatja jobban, minthogy egyfelől nagyon szerették a játékosok, másfelől sok azóta elkészült, hasonló játékból köszön vissza a mai napig. A Rewindban is érezhető hatása, de mivel a portal-gunt nem lehetne durvább perek nélkül újra feltalálni (valószínűleg azokkal együtt sem), így jött egy másik ötlet, mégpedig a klónozás és az idő manipulálása. Mindez szuperképességnek sem rossz, főként, ha belegondolunk milyen lehetőségeink lennének mindezzel. Belegondoltunk? Akkor ki is próbálhatjuk a Rewindben. A játék elég sokat (szó)viccel azzal, hogy valójában önmagunkkal játszunk co-op-ban, és igazat lehet adni neki. A játékban, 2-3 „játékost” kell szimultán irányítanunk, megtervezni, összehangolni a mozgásukat, a feladataikat és azon a célon dolgozni, hogy az egyikük kijusson a szobából, továbbpörgetve a történetet. Ez nem tűnik elsőre olyan nehéznek, és a bevezető feladatok, valamint a narráció segítségével hamar a fejünkbe véshetjük az alapokat.

Összesen 7 szinten tehetjük próbára a tudásunkat, és 49 pályát kell sikeresen megoldanunk, mielőtt elérjük a végcélt. A ruhánkba épített klónozó és idő manipuláló eszköz lesz mindennek a kulcsa. Minden szoba egy platformról indul, ami beindítja az ajtók, kapcsolók, liftek, nyomásérzékelők működését, valamint lehetőséget ad az első klón létrehozására. Kell néhány próbálkozás, mire összeáll a fejünkben, hogy mi is lenne a magoldás, de nem biztos, hogy újra kell kezdenünk mindent egy hiba vagy elrontott időzítés után. A klónnal ugyanis nemcsak eszközöket használhatunk, vagy gombokat nyomkodhatunk, de képes robbanószer vagy fegyver használatára, és akkor az időzítés fontosságáról még nem is esett szó.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2016. 05. 09. 12:08
    1. oldal utolsó bekezdés
    " hogy mi is lenne a magoldás"
  • 2.
    2016. 05. 08. 10:57
    2D platformerben már volt ilyen játék, ha jól emlékszem nem is egy. Szóval az innováció ezúttal is elmarad. persze attól még lehet jó játék!
  • 1.
    2016. 05. 08. 09:37
    Igazából nekem ez a koncepció úgy hangzik, hogy inkább az Insomniacosok perelhetnének ha akarnának.
    Ez a Ratchet and Clank: A crack in time-ban lévő egyik minijáték kb. De úgy egy az egyben.