Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Resonance: Egy jó kaland, apróbb hibákkal

  • Dátum | 2012.08.02 08:15
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Manapság egyre kevesebb a szó szoros értelmében vett "jó" kalandjáték. Vannak elfogadható próbálkozások, de nem véletlen, hogy a legtöbben még mindig a Ron Gilberthez hasonló zsenik után sírnak, akik ha tetszik, ha nem, húsz éve letették a lantot. Ez van, a stílus változott, a játékosok is mások ma már, és olyan időket élünk, amikor egy halom QTE-t el lehet adni kalandjátéknak. Ugyanakkor vannak kivételesen szerencsés projektek, melyek az indie szféra zavaros vizeiből hosszú éveken át evickélnek kifelé, hogy aztán vagy sikeressé váljanak, vagy nem. Mostanában több független fejlesztés is megfordult nálunk, ám point and clickként a Resonance az egyedüli, amire elégedetten csettinthetünk. Adott egy csavaros sztori, sok-sok klassz feladvány és egy remek grafikai megvalósítás - mindezt pedig egyetlen ember alkotta, öt szép éve ment rá.

A sztori érdekes felütéssel indít
A sztori érdekes felütéssel indít

Zajhatás

Na de elég a frázisokból, lássuk, miféle program is a Resonance! Egy sci-fi kalandjátékkal van dolgunk, melynek története leginkább a P.K. Dick írásokra emlékeztet. Adott négy, egymásnak teljesen idegen főszereplő, akik egy laborbaleset után keverednek össze. Fogalmuk sincs, hogy mi történt velük, de azt érzik, hogy a sorsuk akaratlanul is összefonódik. Három nappal később a világot látszólag összefüggéstelen katasztrófák rázzák meg, melyek persze egy tőről fakadnak szedett-vedett hőseink emlékezetkiesésével. Bizony, újabb amnéziás rejtély, de ezúttal azt kell mondjuk, hogy még a klisék ellenére is meg lehetünk elégedve a 6-8 óra hosszú program sztorijával. A háttérben meghúzódó titok végig fenntartja az érdeklődésünket, sőt, sokszor kapjuk azon magunkat, hogy azt kívánjuk, bár sose derülne fény mindenre. Egyetlen negatívuma a forgatókönyvnek, hogy kicsit bonyolult, néha nehezen követhető, úgyhogy a jó angol a minimum a Resonance-hoz, anélkül élvezhetetlen.

Érdekes egyébként, hogy míg a sztori remekel, addig a karakterek... nos, képtelenek megállni a saját lábukon. A játékba ültetve még elfogadjuk őket, de ha külön kéne kiértékelni a személyiségüket, akkor bizony kisvártatva elvéreznének. Ennek oka elsősorban a játék társadalomkritikai vénája, mely igyekszik jól odamondani a tutit, csak hogy lássuk, miféle szar alakok is vagyunk valójában. A disztópikus jövőkép csak egy szomorú elem a sok közül, hisz mind a négy karakter egy élő sztereotípia - valószínűleg azért, hogy legyen némi éle a figuráknak. Ez azonban könnyedén visszaüt, sajnos a sikeres társadalomkritika ugyanis nem egyenlő a fejfájósan kétdimenziós jellemrajzok összegányolásával.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2012. 08. 16. 09:03
    Egy kicsit lemaradtam mostanában a hírekről, köszi,hogy írtatok ilyen részletesebb cikket erről a remek játékról! Meg is vettem gyorsan és fantasztikusan jól átjön a régi hangulat, köszi mégegyszer!
  • 3.
    2012. 08. 10. 17:10
    még több helyreigazítás:

    A Gemini Rue ugyanennek a csapatnak a gondozásában látott napvilágot. http://www.wadjeteyegames.com/

    A csapatot egy David gilbert nevű fazon alapította akinek már évek óta nagy rajongója vagyok a Blackwell trilógia óta amely 3 remek (bár rövid) point and clicket takar melyeket szintén "egyedül" csinált (a színészektől zenétől és egy grafikustól eltekintve).

    Ha már szinkronszínészek, a Resonance nyomozójának hangját a Bastion-ból ismert narrátor adja, szerintem briliánsan. A grafika pedig természetesen szándékosan ilyen, és nem attól függ hány ember dolgozik rajta, a játék egyébként az Adventure Game Studio engine-t használja (a többi játékuk szintén).

    És végezetül egy kis bónusz a Blackwell-ből
    http://www.wadjeteyegames.com/images/stories/random_image/conv_shot4b.jpg
  • 2.
    2012. 08. 04. 15:40
    Milyen amnéziás rejtély? A történet elején valóban van szó egy blackout-ról, de ez itt nem emlékezetkiesés, hanem áramszünet.
  • 1.
    2012. 08. 04. 00:31
    khm, ket helyreigazitas:
    - a grafika 320x200 (old school)
    - volt egy hasonlo(an jo) kalandjatek mostanaban, a Gemini Rue