Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Resistance 3 – Az ellenállás vége?

  • Dátum | 2011.09.18 10:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

A Resistance a PlayStation 3 egyik húzóneve, és nem véletlenül. Bár az első résznek még nagy szerencséje volt azzal, hogy jókor volt jó helyen (még nem volt túl nagy a játékkínálat), már akkor látszott, hogy nagy lehetőségek rejlenek benne. Két évre rá megérkezett a folytatás, amiben a szürkeséget leváltotta a színek kavalkádja és a Ratchet and Clank sorozattal híressé vált Insomniac Games bebizonyította, hogy képes olyan shootert letenni az asztalra, aminek a legjobbak között a helye. Ráadásul sosem hiányzott a körítés sem, már az első Resistance is olyan hangulatos promó oldalt kapott, hogy aki végignézte az jó eséllyel utána a játéknak is nekiesett. Hasonlóan izgalmas és sejtelmes honlapot kapott a második epizód is, ahol betekintést nyerhettünk az USA kísérleteibe (Ábrahám Projekt), melyek arra irányultak, hogy szuperkatonákat hozzanak létre a Kimérák ellen, felhasználva a fertőzés erősségeit, de visszafogva a Kiméra DNS-t, hogy ne alakuljanak még át a résztvevő emberek. A közösségi oldalak korában persze már ez sem lenne elég, így a harmadik rész már egy egész mini-játékot kapott Global Resistance névvel, ahol már megjelenés előtt háborúzhattunk az emberek vagy a Kimérák oldalán (jó hír, megjelenéskor az emberek nyertek, de a háborúnak még nincs vége). Érdemes elszórakozni vele egy kicsit, mert multiplayer skineket, egy játékot véresebbé tevő cheatet, koncepció rajzokat és egyéb multis dolgokat nyithatunk ki vele.

„Nem fogjuk túlélni a telet”

Évek teltek el az előző rész történései óta, az emberek nagy része kisebb közösségekben, bujkálva él, az önjelölt hősök nem húzzák ugyanis sokáig, és egyik csoport sem szeretné magára irányítani a Kimérák figyelmét. Az állandó készültség és félelem, a nem túl higiénikus környezet és a gyógyszerhiány persze megviseli az embereket, de eljött a testet öltött remény is: a Hale vakcina. Doktor Malikov Jonathan Hale vérét vizsgálva találta meg az antitesteket, amik képesek semlegesíteni a Kiméra vírust. Akit beoltottak, az legalább egyvalamiben biztos lehet: emberként fog meghalni. Nehéz is volt egy olyan ellenféllel harcolni, ami katonáit a mi fertőzöttjeinkből nyeri. Joseph Capellit, Hale „szupercsapatának” utolsó tagját leszerelték és megkapta a vakcinát, átlagos emberré vált, csak az különbözteti meg tőlünk, hogy olyasmiket látott és tapasztalt meg, amik egy életre megváltoztatnának mindenkit. A katonaságban is csalódott Joseph ezért letelepedett Havenben, ahol most feleségével és páréves kisfiával él a föld alatt a helyi közösség hasznos tagjaként. A Kimérák gépei által létrehozott klímaváltozás azonban nem kímél senkit, ha nem teszünk valamit, akkor biztos, hogy a következő telet sem érjük meg, így Joseph nehéz döntést hozva elvállal egy látszólag öngyilkos küldetést, ami talán egy szebb jövőt biztosíthat a családjának.

Capelli sokat változott az előző rész óta
Capelli sokat változott az előző rész óta

Ahogy az a bevezetőből és a trailerekből is sejthető, a Resistance 3 lecseréli az eddigi militarista környezetet, és a globális gondok helyett főleg a túlélni próbáló emberekre helyezi a hangsúlyt. Utunk során több csoporttal is találkozunk majd, akik a maguk módján alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez. A játékmenet maradt a régi, csak összeollóztak dizájn döntéseket az előző két részből és megspékelték az egészet pár újdonsággal. Hasonlóan a Fall of Man-ban tapasztaltakkal, újra magunkkal cipelheünk minden létező fegyvert, csak a lőszerhiánytól kell tartanunk (persze lesznek helyek, ahol nem igazán lehet takarékoskodni). Az első részben ritkán voltak checkpointok, a másodikban pedig túl sűrűn, most sikerült megtalálni az egészséges egyensúlyt, sehol sem lesz túlságosan frusztráló, ha meghalunk, de nincs is minden lépésnél egy mentés. Az arzenálunkban ott van sok régi nagy kedvenc (a Bullseye, az Auger és a karabély elhagyhatatlan), de most is csatlakozik hozzájuk pár új fegyver. A kínálat nagyon változatos, biztos, hogy mindenki megtalálja a magának valót, de van ami gyengült az eddigiekhez képest: a mesterlövész puskánál mostantól nem lassíthatjuk be az időt, elvégre Joseph már nem az a fél-Superman, aki egykoron volt. Ami még újdonság, hogy minden fegyvernek három szintje van, ahogy használjuk őket, úgy lesznek egyre erősebbek. Ez a Ratchet and Clank-ekben nagyon jó volt, itt egy kicsit különös „extra”.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2011. 09. 21. 18:37
    @mikej95

    Még szép, hogy Crysis jött konzolra.
    Crytek multiplatform cég, tehát jogilag is megteheti, és a 2 egész jól fogyott, szóval alap húzás volt ez a lépés.
    Insomniac meg ha jól tudom Sony stúdiója, tehát soha az életben nem fogod bármelyik játékát is PC-n látni, főleg, hogy a PC játékipar enyhén halott.

    Amúgy R1 meg volt, első játékom volt, tetszett, de azóta ezer másik játékom volt, szóval Resistance sorozatnak várnia kell rám, amíg el nem fogy minden játékom (ami meg nem fog megtörténni évekig, addigra meg lesz sok új).
  • 7.
    2011. 09. 21. 15:23
    Ha Crysis lesz konzolra ezt is dobhatnák PC-re!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 6.
    2011. 09. 19. 08:00
    a második rész alapján (zsirbuta, doom3-like AI) számomra ez a legfelejthetőbb ps-exklu franchise és bár a képek és videok alapvetően ebből tetszenek, a teszt csak megerősített, hogy kihagyjam

    (Svindlernek tetszett a második és tetszik ez is, nekem az nem tetszett, ezekután ez se működne, nyilván)
  • 5.
    2011. 09. 19. 07:28
    remek játék. én az előző részeket nem szerettem annyira, mert túl színesek voltak a pályák, de ezzel most odavágtak rendesen. sokkal egységesebb az egész, és hiába subhd, a spec effekteknek/szűrőknek/animációknak köszönhetően sokat fejlődött.
    Jelenleg másodszor játszom ki 3D-ben, és a gyengébb felbontás/betegesebb framerate ellenére óriási élmény.
  • 4.
    2011. 09. 19. 00:04
    Valóban 3D-ben megy le ennyire (bár pontos értékről nem tudok), de 3D nélkül sincs meg a 720p. Pontos számot nem tudok mondani, de DF szerint 960*704 (igaz még preview példány alapján, de kétlem, hogy változott volna ilyen kevéssel megjelenés előtt), szemben a Resistance 2 1280*704-ével. Igazából csak az élsimítás választását nem értem, és tartom, hogy a játék kinézetével nincs baj. A látványra adott pontszám nem csak az engine értékelése, de az miatt húztam le belőle pontot (1-2-n gondolkoztam, végül 1 lett belőle)

    "Egyébként az előző rész is 30fps volt."
    Ki állított mást?
  • 3.
    2011. 09. 18. 23:52
    Blade:
    720p-ben megy,valamit benéztél. Csak 3D-ben lesz 540p,ami megszokott szinte minden játéknál.
  • 2.
    2011. 09. 18. 11:58
    Csak a bétát próbáltam, de ez a látvány szerintem sincs rendben. Alapból sem túl részletes az egész, ráadásul mindez 540p-ben minden csak nem szép (az előző rész ugye hd-ban ment, jó látni a fejlődést). Egyébként az előző rész is 30fps volt.
    Mellesleg multiban is sikerült visszafejlődniük, hol van már a hatvan játékos meg a coop?
  • 1.
    2011. 09. 18. 11:43
    Nem értek egyet az értékeléssel.. Szerintem ponthogy a graf ami gyengécskére sikerült,az élmény,hangzás,szavatosság pedig minimum 9-es. Részemről 9-9.2 pont körül adnék neki,2 hetes próba után.