Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Resident Evil: Revelations – Visszatérés a helyes útra

  • Dátum | 2013.05.31 22:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Ha van olyan videójáték sorozat, amelyre igazán rájárt a rúd az elmúlt években, az kétségtelenül a Capcom gondozásában készülő Resident Evil. Hat-hét évvel ezelőtt még a legpatinásabb túlélő-horrorok között tartották számon a széria tagjait, ma azonban egyre többen csak legyintenek, amikor szóba kerül egy új rész. Arról hosszasan lehetne vitatkozni, hogy melyik rész indította meg a franchise-t a lejtőn, véleményem szerint a Resident Evil 4 volt az a pont, ahol valami megtört. Bár a játék nagyon jó kritikákat kapott (tegyük hozzá, hogy nem érdemtelenül), a Capcom az akció irányába tolta el a játékmenetet, visszaszorítva a túlélő-horrorokra jellemző elemeket. A negyedik felvonást követte a hasonló felfogásban készült Resident Evil 5, ami már nem teljesített olyan jól, mint elődje. A játék nem volt igazán félelmetes, az akciórészek pedig nem érték el a „Resi 4” minőségét, nem csoda, hogy nem hagyott mély nyomot a játékosokban a japánok alkotása. A minőségbeli zuhanás a kooperatív akcióra épülő Operation Raccoon City-ben és a „quick time even szimulátor” Resident Evil 6-ban érte el mélypontját, melyeket a legtöbben valószínűleg örökre kitörölnének az emlékezetükből. Ne temessük azonban a sorozatot, ugyanis míg a PC-sek, illetve az Xbox 360 és PS3 tulajok az imént felsorolt programokkal szenvedtek, a Nintendo 3DS kézikonzoljára megjelent a Resident Evil: Revelations. Ez a rész nem kevesebbet ígért, minthogy visszatér a klasszikusok által kitaposott útra, és végre igazi túlélő-horror lesz. A 3DS exkluzivitás miatt megjelenésekor nem tudtuk kipróbálni a Capcom alkotását, de mivel kis késéssel a játékot kiadták PC-re, és a nagy konzolokra is, így végre mi is kezünkbe vehettük a programot. A tesztpéldányt kipróbálva örömmel jelenthetjük, hogy bár teljes visszatérésről nem beszélhetünk, a japán fejlesztők megtették az első lépést a helyes irányba.

Kulcskeresgélés...minden Resident Evil alapja

A Resident Evil: Revelations egy előzmény történet, ami a negyedik és ötödik rész közötti eseményeket meséli el. Ebben az időszakban alakult meg a BSAA néven futó bioterror elhárító szervezet, melynek tagja Jill Valentine és Chris Redfield is, a Resident Evil széria két rutinos zombigyilkosa. A játék kezdetén Jill és társa Chris eltűnésének ügyében nyomoznak, így találnak rá a Földközi-tengeren hánykolódó Queen Zenobia nevű luxushajóra. Nem meglepő módon a bárkán elszabadul a pokol, mindenfelé mutánsok szaladgálnak, akik folyamatosan hőseinkre (és rajtuk keresztül ránk) hozzák a szívbajt. Nagy örömünkre szolgált, hogy hosszú idő után végre érezni lehetett azt a nyomasztó atmoszférát, amit a klasszikus Resident Evil játékokban megszokhattunk. Részletekbe nem szeretnénk menni az eseményeket illetően, de annyit elmondhatunk, hogy a Revelations története hozza a szériától elvárható színvonalat. Egy igazán izgalmas sztorit hoztak össze a fejlesztők, ami végig fenntartotta a figyelmünket, és volt egy-két olyan csavar, amiket látva tényleg meglepődtünk. Pár érdekességet viszont érdemes megemlíteni a történetvezetéssel kapcsolatban, ezek ugyanis újdonságnak számítanak a Resident Evil szériában. Egyrészt a fejlesztők epizódokra osztották fel a játékot, melyek úgy követik egymást, mintha egy TV sorozatot néznénk. Minden felvonás elején látható például egy „az előző részben történt” videó, hogy emlékeztessenek bennünket a korábban történt eseményekre. Az is említésre méltó, hogy nem mindig ugyanazokat a szereplőket irányítjuk, ugyanis több szálon és különböző helyszíneken folynak az események. Összesen 12 epizód található a játékban, melyek átlagosan 40-50 percesek, így mi 11 óra alatt fejeztük be a Revelations-t. A sztori befejeztével azonban nincs vége a kalandnak, ugyanis helyet kapott benne egy „New Game +” opció (amikor az előző végigjátszás során összeszedett holminkkal kezdjük újra a játékot), és egy Raid nevű kooperatív mód is (utóbbiról még ejtünk szót).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2013. 07. 15. 12:21
    Hát engem is ez a "mikor lesz már vége" érzés kapott el amikor játszottam vele. Ez a játék szerintem egy vicc, bár tesztekbe jobbra értékelték mint a RE 6-t, de szerintem az jobb mindenben. Értem én, h kézi konzolról van átportolva, de h nem tudtak legalább a karaktereknek meg a szörnyeknek valami magasabb textúrát adni ha már voltak kedvesek odabiggyeszteni a HD címkét a címbe. :-/ A másik dolog, egyszerűen játékmenet gyilkos szerintem az, h 2-5 percenként töltőképernyő és eredmény hírdetés, meg átvezető. Még a legrövidebb videóhoz is töltőképernyő vezet. :-P
    A képtelenebbnél képtelenebb szituációkról már nem is beszélve ami jellemzi szinte az összes RE-t. Küldetés gyanánt végig kell verekednek magadat sokadjára az egész hajón, h megtalálj egy kulcsot, amivel be tudsz menni a tartalék komm terembe, amibe csak azon az ajtón és azzal a kulccsal lehet bemenni és amikor végre kinyitod benn van egy NPC aki ki tudja h tudott oda bemenni. Ez csak egy a sok értelmetlen és logikátlan küldetések és helyzetek közül.
    Szóval nekem ugyan úgy egy nagy kupac .....-t ér az egész!
  • 10.
    2013. 06. 25. 10:38
    Na, a Dark Corners az beteg volt. Ha az ember megadta a módját (éjjel játszott, sötétben pl.) akkor az nagyon nyomasztó tudott lenni. Nem ijesztgetéssel operált, tényleg félelmetes volt. H.P. Lovecraft művei alapján készült és Ő aztán tényleg elborult figura volt.
  • 9.
    2013. 06. 25. 10:30
    Az ilyen részeket nálam mindig felugrás és 2 perc durva káromkodás követte, a készítők édesanyjának gyakori emlegetésével. De pont ezért szerettem!
  • 8.
    2013. 06. 25. 10:28
    Ideje volt már elfelejteni ezeket az akció RE-ket, mert botrányosan rosszak voltak. Az utolsó két rész valami hülye gyerekeknek készülhetett, mert agy az nem kellett hozzá, szemben az elsőkkel, ahol azért lehetett gondolkodni bőven.
  • 7.
    2013. 06. 03. 15:05
    A játék nagyon jó, már másodszor tolom végig. Ez áll legkozelebb az 1-2-3-hoz. Grafika pont olyan amilyennek lennie kell, nem azon van a hangsúly. Amit írtak is ez az ide oda időben való rohangálás, mert több szálon fut a cselekmény egy kicsit nem annyira tetsző, de a játék élvezhető. (itt nem lehet csihi puhi karate rugásokkal és szkeccser elkapom a nyakát és hanyatt esek vele mozdulatokkal elintézni őket, hanem ha közel engeded magadhoz őket, akkor fájni fog )
  • 6.
    2013. 06. 03. 14:20
    ez a rész igazán hozza a régi részek (RE2/RE3) szintjét, a grafikával meg kell barátkozni, hogy nem 5*5 méteres kockákból áll de maga a hangulat NAGYON jó lett még sok sok ilyet kérek CAPCOM! a SH-t is visszaterelhetnék a régi vonalra !
  • 5.
    2013. 06. 03. 07:52
    Nekem a második tetszett legjobban.. Ellenben túlélő horror kategóriában a Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth visz nálam mindent. Nem készült folytatása, nem is értem miért.
  • 4.
    2013. 06. 03. 07:25
    Ahány ház annyi RE fantábor. Nekem ez a rész nem jött be a grafika, animációk, hangok miatt, de leginkább az ellenfeleket találtam lohasztónak.

    2013ban szeretem látni, ha egy játékban kicsit át lehet alakítani a környezetet egy sörétessel, nem kamuvérzést, elsistergő hullákat és szétlőhetetlen vázát pl.

    Ezek igenis hangulati elemek, és bár az előző RE részeknél is megvoltak ezek a handycappek, a 4esben pl abszolut nem találtam őket zavarónak, mert ott elkapott a hangulat.
  • 3.
    2013. 06. 02. 23:12
    Shinjiii

    Ne is mondd Haver is itt volt, mikor játszottam annak idején RE-t, egyikünk jobban ijedezett, mint a másik, erre jön másik haver, na gondoltuk jól megvicceljük, beültettem a székbe, mondom picit mászkálj a folyosón, jó játék ez próbáld ki! Hát embert azóta sem láttam olyan gyorsan székből felugrani, mint őt akkor, mikor beugrottak a kutyák az ablakon

    Sajnos mostanra eljutottunk oda, hogy a filmeket is csak azért nézem meg, mert reménykedem, hátha adnak valami hangulatot, de sajnos azok meg főleg nem azt adják amire vágynék. Ettől függetlenül remélem ezt a játékot is sikerül kipróbálnom. Mondjuk nekem még az RE4 viszonylag bejött, bár már messze nem azt adta, mint amire eredetileg számítottam, de azért játszható volt. Hangulatban viszont az első részek izgalmát nem tudta visszaadni. RE4 után viszont a többihez nem volt szerencsém, bár sok helyen ahogy olvastam talán annyira nem is vesztettem sokat egyelőre.
  • 2.
    2013. 06. 02. 22:45
    Szerintem egykét ajtón kívül semmi másban nem hasonlít ez sem a klasszikus Resident Evilekre. Itt sincs olyan hogy elakadsz, majdnem lineáris, ráadásul epizódokra van bontva, váltakoznak a szereplők akiket irányít az ember. A helyszínek is elég egyhangúak számomra. Játék közben azt vártam mikor lesz már vége. Régen nem így volt, nem akartam hogy vége legyen.
  • 1.
    2013. 06. 02. 19:24
    Ezt a szar hátulnézetet felejthetnék már el... Vagy tényleg legyen kihasználva. Kicsit ijesztgethetne is... Régebben majd' beszartam, amikor a varjúk betörték az ablakot, arról meg ne is beszéljünk, mikor megjelent a Nemesis a folyosó végén...