Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Resident Evil: Operation Raccoon City


Arklay Mountains, Raccoon City. Feketeruhás katonák érkeznek az Umbrella Corporation kutatóbázisára, arcukat maszk fedi, kezükben nagy kaliberű, gyilkos gépfegyverek sorakoznak. A USS Delta Team tagjai ők. Kódnevük Wolfpack. A legmagasabb szintű biztonsági feladatokat látják el, négyen vannak csak, de képesek egy egész hadsereg tűzerejét felvonultatni, csendesen és gyorsan dolgoznak, ha valami igazán fontos dologban kell helyt állni, akkor őket hívják. Most pedig egy minden korábbinál veszedelmesebb helyzet állt elő. William Birkin, az Umbrella egyik vezető tudósa egyenesen az amerikai kormányhoz akar menni a G-Vírussal, a feladat magakadályozni a tranzakciót, és biztonságba helyezni a szérumot. 1998-at írunk, a Resident Evil 2, és a Nemesis eseményeinek idején járunk. A törvény rossz oldalát képviselve.



A Resident Evil: Operation Raccoon City egy alternatív történetet mesél el, az Umbrella Corporation különlegesen kiképzett kommandósainak bőrébe bújva az első sorból nézhetjük végig Birkin átváltozását, és a T-Vírus elszabadulását. A központba való megérkezésünk után az események hamar kicsúsznak a kezeink közül, az Alpha Teamhez csatlakozva először UBSC zsoldosok kereszttüzébe kerülünk, majd élőholtak egész serege lepi el az épületet, s a várost, a kudarc elkerülhetetlenné válik. Ellenségektől hemzsegő épületeken, és utcákon keresztül visz az utunk a megmenekülés felé, a rádión pedig közben megérkezik az új parancs. Tűntessünk el minden bizonyítékot, ami az Umbrella Corporation tudósait kapcsolatba hozhatja a fertőzéssel. Mocskos egy meló ez, de valakinek el kell végeznie, s ha nem lenne elég, hogy a városban ellenséges katonák, és vérszomjas járkálók figyelik minden tettünket, még Leon S. Kennedy is a nyomunkban van.



A játék szakított a Resident Evil sorozat minden eddigi hagyományával, s ez okozza a vesztét is. A túlélő horror stílus csapatjátékos akcióba csapott át, az Operation Raccoon City egy zombikkal teli Gears of War képét mutatja immáron, társainkkal segítve egymást fenevadak ezreit kell átküldenünk a túlvilágra, miközben egy percre sem állunk meg. Ez utóbbit pedig nyugodtan lehet szó szerint venni. A sorozat korábbi részeitől eltérően immáron lehet egyszerre rohanni és lőni, a játékmenet felgyorsult, a szemtől-szembeni harcokat pedig a CQC névre keresztelt harcrendszer tette brutálisabbá. Néhány gombnyomással pofán verhetjük ellenségeinket, lehet késelni, a földön fekvő példányokat pedig addig rugdoshatjuk, míg végleg ki nem múlnak. A klasszikus Resident Evil értékek az akció oltárán merülnek hát feláldozásra, a játékot ezúttal nem is a Konami, hanem a SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation fejlesztéséért felelős Slant Six Games készítette.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 23.
    2012. 04. 12. 12:44
    Vigyázzatok, nehogy kopogjon a magyar titkosszolgálat!
  • 22.
    2012. 04. 11. 00:10
    pdx06: ne légy ilyen kegyetlen, legalább egy hintet adj! No várjunk...

    Csiki1991, dragon83: a kulcsszó egy helytelenül halnak tekintett, vízben élő emlősállat, ami a hagyomány szerint igen intelligens. A többiben segít a google.
  • 21.
    2012. 04. 08. 19:45
    A RE0 pc-n is kíválóan játszható, meg az összes ps2-re megjelent rész is. akit érdekel utánanéz hogy hogyan. Nekem megvan eredetiben még a régi GC-mhez de kényelmesebb pc-n játszani.

    Ez a játék gagyinek tűnik, szegényesek a helyszínek, a hangulat se tetszik.
  • 20.
    2012. 04. 06. 10:47
    Csiki, sajnos nem. A RE 0 Gamecube-ra jelent meg. Pedig zseniális játék, az egyik legjobb a sorozatban. Kissé alulértékelt, aminek valószínű az az oka, hogy egy kevésbé ismert platformra jelent meg, ellentétben a széria többi tagjával.

    Amúgy én is egyetértek azokkal, akik szerint a RE4 indította el a sorozatot a teljes akció irányába. A hangulata meg a főszereplő miatt még szerettem ezt a játékot, és valójában a RE5-tel sem volt semmi bajom, leszámítva, hogy abban már egyáltalán nem volt meg az a hangulat, ami a korábbi RE játékokra jellemző volt. Ez az Operation Raccoon City meg egy förmedvény, örülök, hogy ilyen pocsék lett. Csak azt remélem, hogy üzletileg is bukik, nehogy a Capcom még azt higgye, hogy kifizetődő ilyet gyártani. Az új RE6-ban bízok, mert bár valószínűleg az is akció lesz, a hangulat, sztori szempontjából jó lehet. Mint anno a RE4.
  • 19.
    2012. 04. 06. 08:22
    homeware: ez PC-re is megjelent? :? Mer jonak tunik...
  • 18.
    2012. 04. 06. 00:30
  • 17.
    2012. 04. 05. 21:07
    Arra a nulladik részre tudna valaki adni valami linket, vagy valami? :? engem erdekelne...
  • 16.
    2012. 04. 05. 14:58
    A probléma ott van, hogy bár a 4. és 5. részek valóban jók a maguk nemében, nem illenek a sorozatba egyszerűen. Semmi nincs bennük ami a régi részekre emlékeztet egy kicsit is. (oké, talán a helyben lövés)
    A Biohazard/Resident Evil sorozat nem egy Gears of War féle váll fölötti hentelde volt ugyan is, hanem az egyik legjobb, leg-hangulatosabb túlélő-horror széria az összes részen át. Egy olyan sorozat volt, ahol feladványokat oldottál meg, kulcsokat kerestél, küzdöttél a kevés ammo és életerő párosával, hogy túléld a zombikat.
    Ha ilyen szempontból nézed a 4. és 5. részt, egyszerűen nem jók. Nem illenek a sorozatba. Hiába jó akciójátékok. Remélem végre értitek, miért nem szereti őket sok régi rajongó. Pont ezért.
    Ha bármelyikőtök is látta mondjuk a 0. részt, vagy az első rész Gamecube/Wii remakejét, az tudja, hogy milyen lehetne a sorozat. Na az lett volna a helyes irány. És ennek fényében elég korrektnek tűnik az értékelése a cikknek, főleg ha hozzáadjuk a sok-sok hibát, figyelmetlenséget is ami a játékot tarkítja.
  • 15.
    2012. 04. 05. 14:50
    Üdvözlök mindenkit, ismét!

    Elolvastam a legújabb kommenteket.
    Nem tudom, hogy közületek ki játszott a RE1 Remake-kel, de nekem az a játék nagyon bejött.(Természetesen a RE0-val egyetemben! ) Én ilyesmi szintet várnék el az új generációs resiktől is, szerintem ez a két rész hozta a jó öreg hangulatát a resiknek. Sötét helyek, idegtépő zenék és néhány helyen hirtelen rádtörő ellenfelek! Azt nem mondhatja senki szerintem, hogy ezen részek grafikája nem felelne meg a mai szemnek a játékmenet más tészta. Nekem csak az a bajom az új részekkel, hogy nagyon elamerikaisodtak(hú ezt nehéz volt leírni), gondolom tudjátok, hogy mire gondolok ezalatt.

    No, ennyi bőven elég volt a kommentnek!
    Reméljük a 6. rész jó és még azon túl is jobb lesz!
    Sziasztok!
  • 14.
    2012. 04. 05. 14:08
    Volt szerencsém ki póbálni a játékot, igazi hentelős game, imádtam hentelni benne.... kb 30 percig, mert aztán unalmas és egysíkú lett régi szép idők, resi 1-3 amikor rohanás közben eléd ugrik egy zombi???? egyből gatya csere amikor csak a helyszin is a frász hozta rám.. most? szépnek szép, de semmi más.... közel sem hozza 1-ik sem azt a hangulatot mint kellene.
  • 13.
    2012. 04. 05. 13:18
    Nekem is a 4. rész tetszett a legjobban. Kedvenc játékom azóta is. Grafikát már láttam szebbet , de jobb történetet, hangulatot még nem.
    5. rész ímmel-ámmal Csak a neve kedvéért
    6. rész? Ez után a cikk után? Ki sem próbálom. Pedig hogyan vártam...
  • 12.
    2012. 04. 05. 13:04
    "A 4. rész a másodikkal egyetemben a sorozat legjobbja"

    This. Ha a negyedik reszre megtartották volna az első három elavult játékmenetét, akkor lett volna hanyatlás. A lehető legprofibb módon reformálták meg a frencsájzt és egyben az egész műfajt.
  • 11.
    2012. 04. 05. 12:12
    Konaminak semmi köze a resihez és a 4-5 is jó,csak más,de lépni kellett a 3d felé.
  • 10.
    2012. 04. 05. 11:40
    Zuzer: A 4. rész a másodikkal egyetemben a sorozat legjobbja, szó sincs semmilyen hanyatlásról. Csak épp az ötödik epizód igyekezett biztonságos pályán maradni, és ezért sokan csalódtak benne.
  • 9.
    2012. 04. 05. 01:17
    Azt hogy rövid az egyjátékos simán sorolhatnátok a pozitívumokhoz
  • 8.
    2012. 04. 04. 22:52
    Zuzer, dehogy sértődök meg, örülök, hogy elolvastad a cikket, és válaszra késztetett. Természetesen ismerem az első részeket, korszakalkotóak voltak a maguk idejében, nekem valahogy mégis a 4-5. rész tempója és hangulata jött be, még ha nem is ugyanazok volt, mint a korábbiak. Az új játékok feladata a mai ízlésnek megfelelni, a régiekhez így nem is szoktam hasonlítani őket, anno elég volt két kockának megmozdulni a monitoron, és a hajunkat letettük a csodától. A Raccoon Citynél is csak azért hoztam fel, hogy lássuk, mennyire eltér már a stílus, ez az új irány pedig nem tetszik. Nem illik a Gears of War hent stílus a survival sorozathoz, főleg nem ilyen silány megvalósításban.
  • 7.
    2012. 04. 04. 20:17
    vagy "Zombies must die" nevet kellett volna adni

    http://store.steampowered.com/app/204140/

  • 6.
    2012. 04. 04. 18:12
    Még annyit, hogy a játékok is lassan olyanok lesznek, mint az autók: bármelyiket veszed meg, kb. ugyanazt kapod kívül-belül.
  • 5.
    2012. 04. 04. 18:10
    Megjegyzem, a Silent Hill sorozattal is ugyanezt művelték (Legalábbis Homecoming, az újabb részekhez még nem volt szerencsém).
  • 4.
    2012. 04. 04. 15:49
    Üdv mindenkinek!

    Elolvastam ezt a játéktesztet(nem nagyon szoktam ilyesmit olvasni itt) és elég sok negatívumot éltem meg az olvasás közben. Nem akarok fújtatni meg kötedkedni a cikk írójával, de szerintem a Resident Evil sorazat túlélő-horror stílusa nem éppen ezzel a résszel kezdett elkanyarodni a rossz irányba. Nem tudom, hogy mikor csatlakoztál a Resident Evil univerzumhoz, Lawrence_Benson, de ajánlanám figyelmedbe az első három főrész összehasonlítását a negyedik főrésszel. Szerintem a negyedik résszel kezdődött a stílusváltás az eszetlen henteld le az ellenfeleket és mentsed meg a világot stílus, esetleg öld/mentsd meg ezt-azt a személyt(stb...). Én személy szerint már az első 3 főrészt külön kezelem az újabb RE részektől, így képes vagyok nagy ritkán az új részeket is kipörgetni(egy jó barátommal a Resident Evil 5-öt elég sokszor végigtoltuk, de ez csak a CO-OP módnak volt köszönhető), amúgy magamtól csak egyszer játszottam ki a játékot, olyan szar lett(bocs a kifejezésért, jobb szó nincs rá). Szerintem kár lenne a régi főrészekhez hasonlítani bármelyik újonnan kijövő RE játékot, mert így csak csalódni fogsz/fogtok az új játékban. Akkora szakadék van a régi és az új részek között, hogy csak na.(Még írhatnék itt rengeteg példát, de akkor már egy kisebb regényt kéne kezdenem, ezt TI sem akarhatjátok! ). Visszatérve a témához, szerintem ezzel a játékkal is el lehet ütni az időt, kizárólag haverokkal(ezt írom úgy, hogy nincs új generációs konzolom és még nem próbáltam ki a játékot, de már olvasgattam a játékról és néztem pár videót). Ez a játék erre lett kihegyezve, ennyi. Remélem nem veszed sértésnek a hozzászólásomat, Lawrence_Benson. Sok sikert kívánok a további cikkeidhez!

    Sziasztok!
  • 3.
    2012. 04. 04. 12:58
    "A klasszikus Resident Evil értékek az akció oltárán merülnek hát feláldozásra, a játékot ezúttal nem is a Konami, hanem a SOCOM: U.S. Navy SEALs Confrontation fejlesztéséért felelős Slant Six Games készítette."

    Úgy érted CAPCOM és nem KONAMI.

    Egyébként a Resident Evil sorozatnak a 4. rész óta SEMMI köze a túlélő horror kategóriához. Egyáltalán. Se nem túlélő, se nem horror hanem színtiszta akció.
  • 2.
    2012. 04. 04. 11:39
    Ez már kijött???

    Meg az értékelés se semmi
  • 1.
    2012. 04. 04. 10:27
    Tudtam h egy nagy kalap sz*r lesz. Rossz írányba halad a játékipar.Bemocskolták a játék nevét egy ilyen trashel csak azért hogy legyen aki megveszi.Ennek a játéknak "Shoot the zombies!" vagy "Zombies must die" nevet kellett volna adni akkor hozzá se szóltam volna csak nevettem volna egyet. (azért végig tolom ha nem lesz túl unalmas, monoton)