Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Resident Evil 7 - Vissza a gyökerekhez!

  • Dátum | 2017.01.30 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Manapság gyakran mondjuk, hogy a független játékfejlesztők mutatják az utat a sok pénzben, milliós eladásokban és mindenféle komplex céges költségvetésben elveszett csúcskategóriás stúdiók számára. Úgy érzem azonban, hogy ez a legtöbb esetben azért nem így van, és igazából ott sem születik sokkal több igazi, értékelhető innováció, mint az AAA kategóriában.

Nem tudok azonban jobb példát arra, amikor az indie vonulat reformált újra egy AAA-kategóriás sorozatot, mint a Resident Evil 7-et. A széria ugyanis egyre inkább kezdte elveszíteni identitását, egyre távolabb került azoktól az értékektől, amiért eredetileg megszerettük. Igazából nem tudom teljesen hibáztatni a Capcomot, az előző generációban egyszerűen ez volt a divat: minél több akció, minél keményebb szövegek, minél látványosabb jelenetek. Sokak szerint az ötödik résznél már látszott, hogy a Resident Evil mélyrepülésben van, amivel én személy szerint nem értek egyet, habár belátom, miért gondolják így a rajongók. Azonban a hatodik részre már tényleg nem volt mentség.


Talán nem is csoda, hogy ezek után a legutóbbi általam tesztelt Resident Evil-játékok mindegyike vagy az eredeti részek felújítása volt, vagy éppen a Revelations-mellékág. Mindegyikben az a közös, hogy a klasszikus részek hangulatát próbálták visszahozni, azonban egyik sem volt igazi "új felvonás", egyik mögé sem tették oda a hetes számot. Egészen mostanáig. Mert a Resident Evil 7 bizony olyan, mintha a Capcom játéktervezői rájöttek volna, hogy igenis érdemes visszanyúlni a klasszikus játékmenethez, és nagyon meg lennék lepve, ha ehhez nem szolgáltattak volna inspirációt az olyan indie játékok, mint az Amnesia, az Outlast, vagy a (nem indie) Alien: Isolation.

Erre bizonyíték a játék első órája. Főhősünk, Ethan Winters megérkezik egy elhagyatott birtokra valahol Louisiana államban, ahol a feleségét keresi. Csak éppen a felesége már három éve eltűnt, és azóta sem hallatott magáról, így némileg gyanús a hirtelen beérkező videóüzenet. Legalábbis nekünk, játékosoknak az, akik valószínűleg egy osztagnyi rendőrrel mentek volna oda alapból, de Ethan úgy dönt, hogy inkább egyedül deríti fel az esetet. Így mindenféle fegyver, vagy bármiféle egyéb játékmechanizmus segítsége nélkül állhatunk neki a kutatásnak, a végeredmény pedig nem túl szép.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 21.
    2017. 02. 08. 03:02
    Dead Space a tanyán. Isaac/Ethan, fertőzött csaj, unitology/family, szörnyek, kevés lőszer!!!! Viszont jó volt ez is.
  • 20.
    2017. 02. 06. 17:00
    Hát nem tudom nektek miért de nekem
    Radeon R9 380 2GB, 8 GB RAM AMD ATHLON X4 860K-val medium-high beállításon megy szépen! Ha jól emlékszek 25-30min 51 avarge és 60-70 maximum FPS-sel fut szval nekem semmi probléma nincs 2GB Vramal.
  • 19.
    2017. 02. 04. 11:05
    Nekem Fx8150/960GTX/8G ram van, ha nincs Ultra high-on a shadow, csak high-on a felbontás szorzó nem nagyobb 1-nél, shadow cache off akkor simán tartja az 50-60 körüli fps-t, de levettem 30 ra a korlátozást mert nem szeretem ha ugrál az fps. Minden más a legmagasabbon van. Szerencsére a játék nem dobott ki az asztalra csak a demó.
  • 18.
    2017. 02. 03. 20:46
    Érdekes. Abszolút minimumon is képes beszaggatni, 20-25 fps, de csak míg töltögeti a következő területet.
    Shadow cache, quality és texture volt az első, amiket kikapcsoltam.

    Driver frissítés megvolt. Talán pár fps-sel jobbat produkált. Mindegy, betudom annak, hogy zabál, mint a GTA4 tette anno. Nem minden fejlesztő képes jó munkát letenni az asztalra.
  • 17.
    2017. 02. 02. 21:01
    Egy mai alapgépen nem az a baj hogy akad, hanem az hogy elfogyhat a memória néha, és kidob a francba a windows asztalra. 4GB VRAM és 8GB RAM mellett ez elég érdekes. Pedig a grafika néhol erősen hajaz a Resident Evil 4 remastered-re, de akár az eredeti Resident Evil 4-re is főleg a külső területeken.
  • 16.
    2017. 02. 02. 11:57
    Nekem tökéletesen futott 2GB-os 7870-nel, azokon a beállításokon, amilyen alapból berakta magát. Egy darab akadás nem volt az egész játékban.
  • 15.
    2017. 02. 02. 11:28
    Igaz. Az irodában is i5 az alap, nem ilyen...
  • 14.
    2017. 02. 02. 10:41
    Adjál neki egy driver frissítést hátha segít!
  • 13.
    2017. 02. 02. 10:22
    Abban teljesen igaza van, hogy a grafikája ezt semmilyen tekintetben sem indokolja. Hol van ez egy Crysis 3-hoz, Metrohoz képest? Bár nem tudom, Shinjiinél mit jelent a laggol (20-25 fps? vagy már 35 annak számít?), a fenti két játékban bőven Highon lehet tolni számomra megfelelő fps értékkekkel egy 270x-en. Amúgy ahhoz képest, hogy 1060-on 84, 470-480-on 86-91 fps-sel megy maximum beállítások mellett duplán furcsa, hogy minimumon egy 270-nel szaggat. Mivel a 270 és a 470 között nagyjából 2-szeres különbség van. Tehát még rosszabb esetben is maxon úgy 35-40-nel mennie kéne 270-en.

    Shinjii: a Shadow Cache is ki van kapcsolva? 1060 3GB-on azt bekapcsolva csúnyán darabosan fut a játék.
  • 12.
    2017. 02. 02. 09:46
    3 és fél éves videókártya technologia.
    2 Gb Vram-mal. Sajnos ez ilyen.
    A minimum amit kér az: Radeon R9 280X 4GB
  • 11.
    2017. 02. 01. 22:33
    Teljesen minimum beállításokkal laggol, mint a rohadás. Ez a játék (vagy a motor, ami hajtja) egy kalap optimalizálatlan fostalicska.

    R9 270 2GB; 8 GB RAM; FX4300 3,8 GHz
  • 10.
    2017. 02. 01. 21:48
    Élsimítást FXAA-ra állítottam így már jó 5.5GB eszik
  • 9.
    2017. 02. 01. 13:09
    Nem hinném, hogy az miatt.

    Ha látod, hogy valóban fizikailag megeszi, akkor vedd le a belső renderelést 1x-esre, vagy engedd rá az Experience-t hogy állítsa be a paramétereket.
  • 8.
    2017. 02. 01. 11:19
    Jó játék de megeszi a 1060-ban az összes 6GB memóriát, ezért néha új helységbe való betekintésnél fémrét csökkenést okoz.
    Lehet hogy az új 378,49 driver javít ezen de állítólag nagyon rossz driver youtubon gondot okoz. Ezért várok egy javított driverrre.
  • 7.
    2017. 02. 01. 09:33
    Tegnap játszottam vele olyan 1 órát. Egyértelmű, hogy ezt PlaysStation VR-re csinálták és tervezték, így nem is játszottam tovább, szerintem nagyon hamar veszek egy PS4pro / VR kombót...
  • 6.
    2017. 01. 31. 18:11
    Mondjuk amúgy is ám blokk inkább Silent Hill életérzése van a játéknak, mint ReEvil.
  • 5.
    2017. 01. 30. 16:24
    Pozitív:
    Bejön a kísértetházas téma.
    Többnyire kellemes grafika, de azért van ahol ocsmány régi időket idézi.
    Egynek elmegy a sok előző gagyi rész óta.

    Negatív:
    Ismét nem fordítottak gondot zenei aláfestésre.
    Sok jellegtelen és unalomba fulladó helyszín.
    Jó néha tudni, kit alakítok a játékban, és hogy néz ki a karakterem.
    Sok ostobaság van benne, főleg a csukló levágás, és így tölteni fegyvert.
    Untató ellenfelek.
    Gagyi és egyszerű puzzle feladatok.
    Pörgősebb is lehetne.

    Nálam ez 45%, ha a mai trendet nézzük akkor pedig 80%.
  • 4.
    2017. 01. 30. 10:54
    Hát mondjuk a sztori felütését már rég elsütötték a Silent Hill 2-ben, igaz, ott a főhős levelet kap az évek óta biztosan halott feleségétől.
    Aki esetleg nem játszott vele, ajánlott a beszerzése, alapmű!
  • 3.
    2017. 01. 30. 09:48
    szerintem annyira nem veszélyes a program. Bár én szeretem a horror játékokat, de ez szerintem sokkal kegyesebb a játékoshoz mint pl. az outlast vagy az alien: isolation.
  • 2.
    2017. 01. 30. 09:19
    Kosz a tesztet.
    Azt hiszem, hogy a VR-es karrieremet nem ilyen horror jatekkal fogom elkezdeni Nekem eleg volt az elso ket resz a Resident Evil-bol, hogy tobbet meg csak fel se telepitsem. Nem azert, mert rossz volt, hanem mert nem az en idegzetemre talaltak ki
  • 1.
    2017. 01. 30. 09:18
    jó játék lett! Mint régi nagy RE rajongó sem éreztem csalódottnak magam. A hangulat, a játékmenet rendben van. A játék hosszára sincs panasz (mai viszonylatban). Azt kicsit sajnálom, hogy érezhetően maradtak le nem zárt történet részek (DLC-ként lesznek befejezve), de ezt is megszokhattuk már sajnos manapság.