Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Resident Evil 6

  • Dátum | 2012.10.23 11:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Általában, amikor egy terméket megpróbálnak minél szélesebb réteg számára elérhetővé és használhatóvá tenni, végül az lesz az eredménye, hogy semelyik réteg igényeit nem fogja megfelelően kielégíteni. Az eredmény még rosszabb, ha ezek mellé az adott termék kivitelezése még eléggé gyenge is. A Resident Evil 6 esetében ez történt, ami szomorú, mert nem feltétlenül kellett volna így lennie. Újra és újra felmerülő probléma az évtizedes múltra visszatekintő játéksorozatokkal kapcsolatban, hogy a régi részek rajongói szinte elkerülhetetlenül csalatkoznak az újabb epizódokban, mert nem azt kapják, amit vártak. Sok esetben a fejlesztők számára szinte lehetetlen dolog kimászni ebből a gödörből, a legtöbbeknek nem is sikerül – elég csak megnézni a Counter-Strike-ot, vagy a Silent Hillt példának.

Érdekes módon azonban a Resident Evilnek sikerült. A negyedik rész ugyanis, habár jelentősen szakított az elődök által képviselt stílussal, még mindig fantasztikus játék volt, és habár a játékmenet komolyan megváltozott, a hangulat, a szellemiség valahol megmaradt. A fejlesztők, és a rajongók okosabbik fele is belátta, hogy egy sorozatnak fejlődnie kell ahhoz, hogy a modern világban releváns maradhasson, és hogy legalább részben be tudjon vonzani új érdeklődőket is. Erre pedig lehetett építkezni a továbbiakban, és a Capcom építkezett is az ötödik epizóddal. Ugyan ismét egy kicsit az akció irányába mozdultak el a fejlesztők, de sok alapvetés megmaradt, legfőképpen az, hogy minden egyes alkalom, amikor egy zombi szembekerült velünk, maradandó izgalmakat hordozott. A történet érdekes volt, a környezet és a hangulat magával ragadó, s habár a játékmenet végletekig elavult maradt, érdekes módon ez mégis a Resident Evil 5 javát szolgálta. Mégis, ki merne az újgenerációs konzolok korszakában kiadni egy olyan TPS-horrort, ahol csak állva lehet lőni? A Capcom nem törődött ezekkel az elvárásokkal, és az irányítás butaságából eredő limitációk valahogy fokozták a szorongásérzetet, valahogy sérülékenynek állították be a főszereplőt, de ami a legfontosabb, rákényszerítették a játékost arra, hogy okosan harcoljon, keresse az előnyös pozíciókat, és ne csapjon át az egész eszetlen öldöklésbe.



Szóval minden reményünk meglehetett arra, hogy a Resident Evil 6 egy jó játék lesz, elvégre a sorozat már egyszer képes volt megújulni és újra megszerettetni magát a közönséggel. A Resident Evil releváns maradt a modern videojátékok között, és persze közben egy masszív szórakoztatóipari jelenséggé nőtte ki magát Paul W.S. Anderson kétséges minőségű mozifilmjei által. Amikor pedig valami ennyire népszerű lesz, a készítők úgy érezhették, nem vihetik tovább a saját, jól bejáratott játéktervezői filozófiájukat, nem hagyhatják meg a Resident Evilt annak, aminek eddig szerettük. Most már millióknak kell megfelelni, hiszen aki tátott szájjal végigbámulta a 3D-s moziban a legújabb film összefüggéstelen akciójeleneteit, az valószínűleg valami hasonlóra vágyik, amikor utána a Media Marktban leveszi a polcról a játékot, aminek hasonlít a neve a mozijegyen található feliratra – azaz nálunk csak hasonlítana, ha nem kapta volna meg a kiváló Kaptár címet.

A Resident Evil 6 első pár perce nyilvánvalóvá teszi, miről is van itt szó. Hatalmas, lángokban álló város, robbanások, helikopteres gépágyú tűz. Feltűnik a sorozat kedvenc főszereplője, Leon, aki éppen sérült társát próbálja menteni a nyílt térről. Majd jönnek a quick-time eventek, egymás után, nekünk pedig csak pár métert kell sétálni, mire a játék elveszi tőlünk az irányítást, hogy lejátsszon egy átvezetőt, majd megint visszatérhetünk a QTE-hez. Ez gyakorlatilag a „tutorial”, bár túl sok mindent nincs megtanulni, mindenesetre egy helikopteres menekülés, toronyházba becsapódás, több emelet zuhanás, és még egy rakás robbanás belefér, mielőtt lezáródik a fejezet és végre megkapjuk a főmenüt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 20.
    2012. 10. 29. 11:01
    Én játszottam PS3mon a demóval. Leon epizódja nagyon bejött. A sötétség a horror-ba jól illik. Ami feltűnt és pozitívként értékeltem, hogy ahogy az egyetemi kampusz folyosóin mászkálunk, a csempék, a szemét, az ajtók a sötétséggel és a különös megvilágítással nagyon NAGYON emlékeztetett a Resident Evil 2 rendőrkapitányságának pre-renderelt folyosóira. Ennek nagyon megörültem Nekem az 5 annyira nem szimpi, Chriss és Wesker fia epizód nagyon out-of-place volt nekem. Ha egy játéknak csak 1/3a tetszik, akkor nem fogok teljes árat kiadni érte...
  • 19.
    2012. 10. 25. 02:20
    Jól van pontozva. De azért közelebb van a 25%-hoz, mint a 90%-hoz.
  • 18.
    2012. 10. 24. 16:46
    @magerg, használjuk a 50 alatti tartományt, de azért nem annyira szörnyű a játék, hogy 25%-ot kapjon.
  • 17.
    2012. 10. 24. 15:13
    Ha egy egyszerűbbnek mondható konzolos kiadást nem képesek megcsinálni, PC-n sem hiszem, hogy jobb lesz a helyzet. Az értékeléssel totál egyet értek. Katasztrófa az irányítás, nem beszélve az idegesítő Hud-ról, grafika, optimalizálás. Egyszóval nevetséges, hogy lehet ilyen jó világot ennyire ramatyul tálalni. Hova tud még süllyedni a széria? Az 5 sem volt túl jó a maga egy helyben célzásával.
  • 16.
    2012. 10. 24. 12:58
    Ha 0-100%-ig pontoztok, akkor használhatnátok az 50% alatti tartományt is. A leírás alapján ez a játék kb. 25-30%-ot ér.
  • 15.
    2012. 10. 24. 11:53
    @mtrx220: Ámen!
  • 14.
    2012. 10. 24. 10:13
    pdx06: senki nem mondta, hogy arról nem lesz cikkünk
  • 13.
    2012. 10. 24. 00:03
    Inkább a Giana Sisters: Twisted Dreams-et reklámozzátok mint ezt a förtelmet... Az már valóban egy igényes játék lett méltó emléke az eredetinek. Megérdemli a kis fejlesztőcsapat a 15 perces hírnevet.
  • 12.
    2012. 10. 23. 23:14
    kullo1 - 2012-10-23 22:00:41
    nem beszélve a DMC reboot-ról, ami finoman fogalmazva is egy rakás sz*rnak igérkezik.
    komolyan mondom, Diablo, WoW, Resi, Silent Hill, DMC, Quake, NFS, Fable végleg ki lett nyírva számomra. Amekkora nevek mennek manapság a süllyesztőbe, lezüllesztik, casual fost csinálnak belőlük. És nem igaz, hogy haladni akarnak a korral. Nem ezt akarják az emberek! Hazugság, hogy ez kell az embereknek. Ha kicsit is törődnének a vevőikkel, akkor nem ezt csinálnák.
    A casual is egy stílus, de lassan mindenből azt akarnak csinálni. Ez a vége, ide vezet. Kinyírja a nagy címeket.
    És ahogy megy az idő, egyre rosszabb lesz. Ráadásul szinte csak folytatások, meg rebootok vannak.
    Az igénytelenség, meg a pénzhajhászás(DLC elsősorban) megy csak. Ez vmi félelmetes, ami itt megy már! meghülyült már mindenki??
  • 11.
    2012. 10. 23. 22:35
    +1, osztom hunter84 véleményét én is!
  • 10.
    2012. 10. 23. 22:00
    Talán a cpacomnak is át kéne venni azt a stratégiát amivel most a codmaster próbálkozik a dirt-el.Két felé irányvonalba kell elvinni a sorozatot.Egyik évben kiadhatnának egy ilyen gagyi kaptárszerű akciószar spin off-ot,a következő játék pedig egy a sorozat alapjaihoz visszatérő túlélő horror lenne ,és ezeket felváltva megjelentetve kielégíthetnék a rég/új rajongok igényeit.
    Egyébkén ennek a résznek majdnem sikerült megutáltatnia velem az összes residenentes karaktert,Leon bődületessen böszme egysoros kemény csávó dumáitól a falra tudtam volna mászni.
    Azért kíváncsi lennék ha nem kezdték volna el futószalagon gyártani a minősíthetetlenül szar Kaptár filmeket ,akkor is ebbe az irányba mozdult volna e el játék.
    Az meg külön minősíti a capcomot hogy rajongók ezrei ostromolja évek óta őket, hogy készítsék el a Resident 2 remake-jét és egyszerűen szarnak a fejükre,még csak nem is kéne új játékot készíteniük csak felújítani a már meglévőt.
  • 9.
    2012. 10. 23. 20:57
    Mi a baj a Counter Strike-al? A GO piszok jó lett.
  • 8.
    2012. 10. 23. 20:39
    pdx06: Na ja szerintem is ez a helyzet Outbreak 1,2 meg a Zero jó volt a 4 se volt rossz de ezek a részek miért nem tér vissza a capcom az alapokhoz?
    Próbálnak újítani de egyre inkább elba***ák a sorozatot
  • 7.
    2012. 10. 23. 20:32
    hunter84: Szerintem is.
  • 6.
    2012. 10. 23. 19:27
    Az Outbreak 1-2 azért még jó volt, nekem még a 4 is tetszett.

    Az a baj hogy mindenki jön azzal hogy mai színvonal így meg úgy. Lehet hogy szép a grafika, de hiába ha úgysem jegyzi meg az ember a helyszíneket, csak végiglövöldözi az egészet, emiatt nem is figyel a tárgyak kidolgozottságára. Ebben annyi a kihívás hogy az ember alig várja hogy végezzen mindenkivel oszt jöjjön má a következő pálya, hátha jobb lesz. Ez már nem olyan játék hogy többször nekifog az ember mivel sem a légkör sem a játékmenet nem annyira magávalragadó mint az első részeké. Sőt még nem is félelmetes mert nem történnek váratlan dolgok. Minden kiszámítható. Nincs meg a sikerélmény mikor az ember rájön hogyan juthat tovább. Szinte rail shooter az egész.
  • 5.
    2012. 10. 23. 17:40
    A Resident sorozat a 3. rész után meghalt.
  • 4.
    2012. 10. 23. 17:10
    Helena Harper? Az egy fülpiszkáló márkája
  • 3.
    2012. 10. 23. 17:02
    Mit gondoltatok? Az igazi Resi hangulatot csak Shinji Mikami ismeri aki rég szakított a Capcommal. Teljesen sablon lett az egész. Pl. a zombik hangjai ugyanazok mint egy Left4Dead-ben. A régi lassú hörgő zombik nekem jobban bejöttek.
  • 2.
    2012. 10. 23. 13:52
    sajnos tényleg elég kiábrándító lett a játék.
    a grafra én 7-t sem adtam volna, nagyon csúnya és pixeles. amikor először megláttam, azt hittem csak elnéztem vmit. hát nem, sajnos.
    amúgy kb mindenben egyet értek a teszterrel. sajnálom, hogy eddig jutott ez a sorozat.
    újabb bizonyítéka annak, hogy a suszter maradjon a kaptafánál. a japánok meg maradjanak a japán dolgoknál. ahogy a silent hill-t, úgy ezt is tönkre teszi.
  • 1.
    2012. 10. 23. 12:56
    55%? Háááát nem valami sok! Remélem PC-re kicsit többet fog kapni és jobb is lesz egy kicsit