Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Red Orchestra 2 - Társasági háború

  • Dátum | 2011.09.20 17:06
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A második világháború sokáig hálás témája volt az FPS műfajnak, a Call of Duty sorozat azonban szépen kivéreztette, így legutóbb már a Medal of Honorban is turbános rosszfiúkat kergettünk a homokdűnék között. Ebből kifolyólag aztán évekre eltűntek a történelem legnagyobb konfliktusát feldolgozó emberszimulátorok, így épp itt volt az ideje, hogy egy korábban már bizonyított csapat nagyot durrantson a témában. Sajnos azonban egy multiplayer modból szerkesztett teljes játék nem biztos, hogy megállja a helyét a piacon, még akkor sem, ha az első perctől kezdve nyilvánvaló, hogy csupán egy nem túl széles réteget céloznak meg vele. A Red Orchestra 2 tipikus példája ennek: jó játék, de csak azok élvezhetik igazán, akik egyedül is csak a többjátékos módra tudnak összpontosítani.

Balalajka

Az első Red Orchestra egy UT2k4 modként kezdte pályafutását, majd nem sokkal később teljes játékként debütált a Steamen. Azóta sokan rajongóivá váltak, mert a Call of Dutytól eltérően egy sokkal komolyabb és taktikusabb játékstílust követel. Nincs célkereszt, nincs regenerálódó HP, sőt, még medikit sincs. Csak és kizárólag a feladat, na meg mi, játékosok, akik mindent megteszünk annak érdekében, hogy az általunk választott oldal nyerje a meccset. A Red Orchestra 2 viszont már egyjátékos módot is csillogtat, mi több, rögtön két kampánnyal indít, hogy felnőve a nagyokhoz azokat is kielégítse, akik szólóban is történelem hű szórakozást keresnek maguknak. A két kampány pedig még csak véletlenül sem két szövetséges oldalt jelent, hanem a németeket és az oroszokat takarja. "Emberek, csoda történt! Egy világháborús FPS, ahol a németek nem csak náci céltáblák, hanem valódi katonák! Nem is tudom, mit csináljak örömömben, azt hiszem, rá is nyomok gyorsan a kampányra, mely mily öröm, épp a németekkel indul."



Valami ilyesmi játszódott le bennem a játék telepítése után, amit viszont kaptam, minden, csak nem igényes játékmenet. Már maga a tutorial is kínszenvedés: lehet, hogy én vagyok a béna, de halál komolyan a YouTube-on kellett utánanéznem, mi a fenét is akar a játék, annyira nem tájékoztat semmiről. Nehogy már eláruljuk a játékosnak, hogy melyik gombot kell megnyomni, vagy esetleg kiírjuk valahol a menüben az épp aktuális feladatot, hogy elolvashassa, ha nem értette a német(es, de egyébként köze nincs hozzá) akcentussal karattyoló tisztet... áh, ugyan! Inkább szívassuk, hadd higgye, hogy valami programhibába ütközött, az úgyis olyan jó muri. Még szerencse, hogy az alábbi videó segített, be is linkelem, hátha valaki hozzám hasonlóan csak les majd, mint hal a szatyorban.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 18.
    2011. 10. 16. 17:05
    Ez az akcentus valami rettenetes. Hegyekben állnak az elmúlt 10 évben kiadott világháborús FPS-ek, de képtelenek a beszédhangokat hitelessé varázsolni. Talán nehéz lenne úgy elkészíteni egy játékot, hogy a náci németül, a jenki angolul, a szovjet oroszul beszéljen? Aki nem érti, annak legyen lehetősége angol feliratozás bekapcsolására, és kész a dolog. Legalább megtanul néhány külföldi kifejezést...
  • 17.
    2011. 09. 23. 15:42
    Az egyjátékos mód jelenleg olyan, amilyen, de a hivatalos oldal tanulsága szerint nem a mostani állapot miatt fogjuk szeretni:

    And coming after release:

    Stalingrad Campaign: The Stalingrad campaign will feature the multiplayer maps used in a campaign layout recreating the battle for Stalingrad from both the German and Russian sides. This will be enhanced with story elements through the form of mission introductions and in-game cinematic sequences that begin and end the campaign.

    Co-op: Players can connect with their friends and battle AI in multiple game types including the Stalingrad Campaign, Skirmish Mode, and more.

    Offline Challenges: Offline challenges such as the shooting range and assault courses let the player learn and hone their skills to perfection with all of the weapons and features in the game. Training with different challenges to achieve awards, win competitions and improve their skills the player can pit their best times/scores against the rest of the online gaming community.

    New vehicles: We will roll out new vehicles for the game, including new tanks as well as armored transports.


    A látványvilág egy elég szubjektív szempont. Nem minden játék nézhet ki úgy, mint a Crysis 2 vagy egyéb erődemonstrációs techdemók. Az U3 motorból viszont nagyjából kipréseltek mindent, amit lehetett. Annak idején a CoD1 kinézetére is fanyalogtak, hogy a Quake3 motor azért nem mai (akkori) darab, de azóta is sokan űzik azt a játékot. Ahogy itt már elhangzott, nagy bugos, néhol nehézkes, de elképesztően pontos, részletes, hangulatos, és szerintem azért látványos is.

    Amikor 1942. novemberében vége lett a német kampánynak, úgy gondoltam, hogy akkor 1943. februárjáig a szovjet oldalon lehet majd vitézkedni, de a tulajdonképpeni megoldás sem éppen rossz, ésszerű, gazdaságos.

    A hangok érdekesek, de van lehetőség, hogy legalább a játék közben a körülöttünk lévő bajtársak és az ellenség a saját anyanyelvén ordibáljon, és ez azért nagyban növeli az autenticitást. A narrátorok akcentusa vicces, és bár németül szívesen hallgatnám, oroszul már annyira nem (apropó, ismerős volt valakinek a német narrátor, mondjuk a Company of Heroes Wehrmacht "speakereként"?)

    Egyébként csak egy költői kérdés, ha a Call of Duty sorozat az első, második és ötödik részével "kivéreztette" a második világháborús műfajt, akkor ez a modern maszlag, amit manapság nyomnak az ember arcába a negyedik, hatodik, hetedik és most már nyolcadik résszel, ez nem sodródott egy kissé a legalábbis "vérszegény" kategóriába?
  • 16.
    2011. 09. 22. 00:26
    Én elég nagyot csalódtam a játékban, persze értem, hogy multis játék!
    Akkor nem értem, hogy miért ígértek baromi jó single-t. A single egy nulla.
    Olyan mint a SW Battlefrontban, pálya, bedob, menny ide-oda. Kész. A gépigény is magas, de nem tudom mire fel, jó persze a grafika nem az első.
    Tetszett, hogy végre Németekkel is lehetett lenni, jó, hogy nagy mértékben lehet szöszmötölni a fegyverekkel. Tetszettek a tankok. Lehetett volna több jármű.
    És jó multi, multi, de én nem vagyok olyan nagy multis, jobban szeretem a Lan-t.
    Állandóan levernek a vérpistikék, és a sniperek
    Ja és igen, nekem egy Patch sem volt fenn, ehet ez volt az oka, de akkor sem olyan jó, valahogy olyan "lélektelen".
  • 15.
    2011. 09. 21. 16:39
    Félre ne értsétek, én is láttam már szebbet meg jobbat de az 5/10 az nagyon erős túlzás. A gyenge egyjátékos mód pedig nem egy akkora probléma ennél a játéknál, de negatívumként fel lehet hozni ez igaz, főleg hogy a német kampány miatt én is nagyon vártam.
  • 14.
    2011. 09. 21. 16:38
    Gyenge egyjátékos mód: egyetértek.
    Látvány: 5/10. Nem értek egyet. Érhetetlenül alacsony értékelés. Összességében a 80% nagyjából megállja a helyét viszont. Nem rossz teszt, de a grafikával nem értem mi volt a probléma.
  • 13.
    2011. 09. 20. 23:37
    bocs, inkább úgy mondanám nekem annyira nem jött be.
  • 12.
    2011. 09. 20. 23:34
    world at war egy sz.r volt alig tudtam végigszenvedni, pár hónap alatt sikerült csak, és nem a nehézsége miatt...
  • 11.
    2011. 09. 20. 23:21
    @Akylleus:

    Nem tudom, észrevetted-e, de a játék pont, hogy a hangulata miatt kapott 80%-ot. Multiplayerben fantasztikus élményt nyújt. A grafika viszont akkor is gyenge, ezt el kellene fogadni.
  • 10.
    2011. 09. 20. 23:16
    nekem a legnagyobb bajom nincs options pont!magyarul nem tudok grafikát se controlst váltani -.-
  • 9.
    2011. 09. 20. 23:15
    Fapados palyadizajn, csunya texturak?
    A szerzo tan kikapcsolt kepernyovel tesztelt? A legtobb, ha nem minden palya valodi helyszinek alapjat kepezi, mintha idoutazasban vennenk reszt oly egyedulallo az atmoszfera.
    Az elso Barakk nevu palyan tul, ki kellett volna probalni a tobbit is. Szerintem kiemelekedoen magas reszletesseggel es attekintessel dolgoztak ki az osszes palya majd' osszes szobajanak kialakitasat. Szetesett szekek, szetlott ora, lyukas festmeny a falon. Szoval a palyadizajd minden, csak nem fapados.
    Ilyen hangulati vilaghaborus jatekkal meg nem talalkoztam.
    Ketsegtelen, hogy nem mai darab a jatekmotor, de mostansag a ma jateka holnapra mar multta valik, grafika szempontjabol abszolut, szoval semmi ertelme ezen porogni. Semmi baj a ROHOS kepi megjelenitesevel, engem igy is lenyugoz.

    Talan kicsit elfogult vagyok, de en nem vartam ekkora elmenyt - azon meg meglepodom, hogy a singleplayer tenyleg ennyire sokat nyom a latba?

    (A reszletessegrol meg lehetne irni, gondolok a tank iranyitasara. Ahogy beulok a t-34 vagy a panzer iv-be elont az adrenalin, mert szo szerint olyan, mintha ott lennel.)
  • 8.
    2011. 09. 20. 22:03
    Ami újdonság jött (fegyverek, zombik, nehézségi szint), az ott is megvan, de mást nem nagyon van mit fejleszteni rajta, egyszerűen el kell fogadni, hogy nem egyjátékos módra van kitalálva. Ott még olyannal sem próbálkoztak, mint itt, a Red Orchestrában, de talán jobb is
  • 7.
    2011. 09. 20. 21:14
    A Tripwire-től teljesen normális, hogy elsőre nem tökéletes. Én a Killing Floort nyomom tőlük pár éve, és már volt vagy 17-18 patch, de még mindig bőven lenne mit foltozni. Viszont azt el kell ismerni, hogy a shooterekhez értenek.
    Fogadok , hogy a Killing Floor egyjátékos módját nem fejlesztették tovább .
  • 6.
    2011. 09. 20. 20:28
    Amikor meghallottam hogy németként is nyomulhatunk, rögtön megnéztem a játékot, de csalódtam, az egyjátékos kampány baromi monoton. Azt éreztem hogy egy multit játszok botokkal. Pedig van benne sok jó ötlet, de ezzel a respawnolok rendszer, meg a hogy a 3. küldetésben is ugyanúgy házakat kell elfoglalni, csak más helyszinen kiölte belőlem a motivációt hogy tovább játszak. Multi része meg nem érdekel, nem vagyok nagy multi fps játékos, CS meg DoD bőven elég nekem, így arról nem tudok nyilatkozni, de a singleből lejött hogy ezt a játékot arra tervezték.
  • 5.
    2011. 09. 20. 20:27
    A Tripwire-től teljesen normális, hogy elsőre nem tökéletes. Én a Killing Floort nyomom tőlük pár éve, és már volt vagy 17-18 patch, de még mindig bőven lenne mit foltozni. Viszont azt el kell ismerni, hogy a shooterekhez értenek.
  • 4.
    2011. 09. 20. 19:24
    Én nagyon vártam, meg is vettem, ééés nem csalódtam benne!
    Igaz, hogy nagy a gépigénye, de nekem megy stabil 60 fps-el ami már bőven jó, a multiplayer pedig hibátlan. Egyedül a statokat nem jegyzi, illetve nem jól jegyzi a program. Ezt remélem kijavítják, de ha nem az se baj...

    Ja és jó lett a teszt! Fedi a valóságot.
  • 3.
    2011. 09. 20. 19:00
    Én nagyot csalódtam,pedig nagyom várt. Ez is csak 1 újabb félkész játék ami majd a 20. peccs után talán élvezhető lesz.Most sem tőlt meg az ARMA uralkodása
  • 2.
    2011. 09. 20. 18:48
    Ekkora gépigény mellet ennyire gyenge játékot kihagyom............
  • 1.
    2011. 09. 20. 18:15
    Gyenge egyjátékos mód.

    Akkor kihagyom .