Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Red Johnson’s Chronicles - Magánkopó akcióban

  • Dátum | 2011.07.31 12:08
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Négy-öt évvel ezelőtt szinte tényként kezelhettük, hogy a kalandjátékoknak leáldozott, hiszen néhány indie alkotáson kívül alig készült említésre méltó alkotás ebben a műfajban. Szerencsére az elmúlt esztendőkben sokat javult a helyzet, és számos minőségi program készült, melyek ráadásul a PC-ről utat találtak a konzolokra is, még nagyobb bevételhez segítve ezáltal a fejlesztőket. Gondoljunk csak a Sam&Max szériára, a felújított Monkey Islandre vagy a nem is olyan rég lezárult Vissza a jövőbe sorozatra, hogy csak a legnépszerűbbeket említsem. Csak egyetlen dolog miatt lehet hiányérzete a klasszikus kalandjátékok rajongóinak. Néhány kivételtől eltekintve ezek a programok elsősorban a történetmesélésre koncentrálnak, és háttérbe szorulnak bennük az összetettebb, komolyabb fejtörést igénylő feladványok. A már említett Vissza a jövőbe játék nagyszerű példa erre, mert bár egy nagyon érdekes történetet rittyentettek össze a Telltale-es fejlesztők, a fejtörők többsége abszolút nem igényelt komolyabb agymunkát. Nem úgy, mint a cikkünk témáját szolgáltató játék, a Lexis Numérique által készített Red Johnson’s Chronicles (RJC), mely végre megdolgoztatja agytekervényeinket.

Kicsit lepukkant a hely, de a miénk
Kicsit lepukkant a hely, de a miénk

Vissza a múltba

Sajnos a program egyelőre csak a PSN-ről szerezhető be (potom 3000 forintért), ami már csak azért is megdöbbentő, mert a játékmenet nagyon hasonlít a régi point ’n click kalandjátékokéra, amik annak idején a PC-n élték aranykorukat. Azokhoz hasonlóan a RJC-ben is első személyű nézetben, rögzített nézőpont mellett szemléljük a világot, a kamerát pedig csak akkor tudjuk mozgatni, amikor egyik helyiségből a másikba megyünk. Mielőtt jobban belemerülnék a játékmenet kivesézésébe, lássuk miről is szól a történet. Mint arról a bevezetőben szó volt, a mai kalandjátékok legtöbbje inkább a sztorira koncentrál a fejtörők helyett, ellentétben a Red Johnson’s Chronicles-szel, ahol a cselekményt tulajdonképpen egy mondatban össze lehet foglalni. Egy Red Johnson nevű, minden hájjal megkent magánnyomozó bőrébe bújhatunk bele, akit a rendőrség megkér, hogy segítsen egy gyilkossági ügy megoldásában. Ennél többet ne is várjunk a játéktól, nem lesznek csavarok, drámai fordulatok, a főszereplő személyisége sincs komolyabban kidolgozva. Más kalandjáték esetében talán kicsit összeráncolnánk a szemöldökünket az ilyesmire, ám a RJC ötletes feladványai és nyomozásra koncentráló játékmenete teljesen elfeledteti a sztori hiányosságait. Ebből a szempontból párhuzamot lehet vonni a CSI című sorozatot feldolgozó játékokkal, ahol szintén háttérbe szorul a történet, és a nyomozáson van a hangsúly.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2011. 08. 10. 16:28
    Azért nincs keletje, mert ezt mint indie cuccot pcre kellett volna kiadni.
  • 5.
    2011. 08. 02. 16:02
    Nem haltak ki egyáltalán, csak ma már nem annyira populárisak, mint anno... Zelbácsi jól mondja, ha PC, akkor FPS, RPG, esetleg valami autós cucc. Itt Iponon is ez figyelhető meg. Egy FPS cikkhez sokkal több komment jön. Persze ez a legtöbb mainstream oldalakon így van. Ha valakit az ilyen típusú játékok érdekelnek, akkor megtalálja az erre szakosodott site-okat. Mert még mai is sok (jó és nem annyira jó) kalandjáték készül, csak sajna nem kapnak akkora figyelmet...

    Mondjuk Ipon még üdítő kivétel.
  • 4.
    2011. 08. 02. 12:19
    Nem mindenkinek jönnek be a fejtörős játékok, mert azokhoz agy kell, amit használni is kell.
    Meg nincs a nevében, hogy "kill" meg "death" meg "war" (vagy "race" meg "drift", hát így kit érdekel?
  • 3.
    2011. 08. 02. 10:49
    Jééj, két ember már biztos megnézte a cikket. Haladunk.
  • 2.
    2011. 08. 02. 09:24
    Ez van, ma van COD, NFS kész.
    Így legalább elitnek érezhetjük magukat mi, akiket más játékok is érdekelnek, még ha egy angy kamu is ez az érzés
  • 1.
    2011. 08. 02. 08:36
    Ez a stílus a 90'-es években virágzott,szerintem azóta már majdnem teljesen kihalt,mint ahogy a nagy érdeklődés is mutatja