Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Red Faction: Armageddon - Bányászhorror


A marsiak sosem éltek jól. Vesszőfutásuk 2070-ben, a Red Faction első részével kezdődött, az Ultor Corporation ezreket csábított a Vörös Bolygóra, gazdagság helyett azonban egy koszos iparváros várta őket. A huszonnégy órás kitermelés, a brutális munkafelügyelet, s a kolónián tomboló gyilkos kór hamar munkaadói ellen fordította a jobb sorsra is érdemes embereket. A felkelés sikerrel járt, bár fellélegezni még így sem tudtak, az indulatok 2075-re a Földön is elharapóztak. Sopot, a Red Faction II hataloméhes diktátora szörnyű hadjáratba kezdett népe ellen, az utcákat katonák lepték el, csak egy néhány fős alakulat bizonyult elég erősnek ahhoz, hogy megállítsa a tombolást, s mialatt erőnket ide koncentráltuk, a Mars törékeny egyensúlya ismét felborult. A trilógia legjobban sikerült része, a Guerrilla a kolóniát korábban felszabadító Earth Defense Force elnyomása ellen indított minket csatába: a 2120-ban játszódó események teljes szabadságot adtak a kezünkbe, arra mehettünk, és azt csinálhattunk, amerre, és amit csak akartunk. Volt járműhasználat, fejlődés, sőt vállalhattunk másodlagos küldetéseket is, mintha csak egy idegen világban játszódó Grand Theft Autóba csöppentünk volna, olyan volt az egész.

Mars bolygó, 2170 - az apokalipszis után
Mars bolygó, 2170 - az apokalipszis után

A komoly elődök után nem csoda, hogy feszült figyelemmel vártuk a folytatást, ám mielőtt megérkezett volna a tényleges utód, május elején még kaptunk egy összekötő részt, Battleground címmel. A letölthető minijátékban gyilkos tankok és páncélozott harckocsik egész serege szállta meg a bányászvárost, lángba borítva mindent, miért korábban harcoltunk, hol lakóparkok, gyárak, s kutatóközpontok álltak, ott immáron törmelék és hamu borít mindent. A játék a történelem egy fontos korszakának végére tett pontot, közel fél évszázada immáron, hogy a marsi szabadságharc véget ért, a bányászkolóniát most azonban egy mindennél nagyobb veszély fenyegeti. A Red Faction: Armageddon világvégi hangulata velőig hatol, a terraformáló berendezések, melyek a bolygó lakhatásáért feleltek, megsemmisültek, a felszínt tornádók, mérges gázok és állandó viharok uralják. A marsi közösség a föld alá kényszerült, a bányajáratok megteltek élettel, ám a csupasz sziklák között új ellenség ütötte fel a fejét. Vérszomjas szörnyek szedik áldozataikat, sorra rohanják le az emberi állásokat, a marsi közösségnek vége, ha nem tudjuk visszaverni a támadást.

Náluk csak nagyobb, rondább, veszélyesebb ellenségekkel fogunk találkozni
Náluk csak nagyobb, rondább, veszélyesebb ellenségekkel fogunk találkozni

A Red Faction: Armageddonban egy fiatal katona, Darius Mason kapja a főszerepet. Neve ismerősen csenghet minden idősebb marsi polgárnak, nem más ő, mint a Guerrilla legendás forradalmárpárosának, Alec és Samanya Masonnek az unokája. Hősünk most sincs könnyű helyzetben, nem elég ugyanis, hogy szinte egyedül kell felvennie a harcot a tomboló gonosz ellen, még a lelkiismerete sem lehet tiszta, egy félresikerült akció folyományaként ugyanis miatta szabadultak ránk a bogarak. Az idegeninvázió Darius ellen fordította az emberi kolónia vezetőit, csak a Red Faction tagjai hisznek neki. Valaki csapdába csalta, azt akarták, hogy ezek a fenevadak felébredjenek évezredes álmukból, a támadás megtervezett volt, terrorista lappang köztünk. De vajon kinek állhatott érdekében, hogy elszabaduljon a földalatti pokol? Nem elég savanyú így is a marsi közösség sorsa? Miért kell még ezzel is nehezíteni az életet? Ezekre a kérdésekre nekünk kell választ találni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2011. 06. 23. 21:11
    Hat jatszok vele... nem vagyok elragadtatva tole. Mass Effect 3 lesz az en jatekom.
  • 11.
    2011. 06. 17. 10:53
    a véleményem szinte teljesen megegyezik a nedcoleman által írtakkal. Viszont a dupla nagy pisztolynak azért már jobb hangja is van és baromi ütős is
  • 10.
    2011. 06. 17. 00:06
    Tegnap tudtam megkaparintani nagynehezen ezt a kis finomságot... Van némi hasonlóság Armageddon vs. Dead Space2 ez igaz, de senki ne fogjon úgy hozzá, hogy ez valami "olyan", mert távolról sem. Számos igen jó ötlet van a játékban és hála sok Guerillás melléfogást kilőttek (GTA klónság). Ha az összehasonlításnál vagyunk akkor ajánlanám a Dead Space csapatának az Armageddonban szereplő über kis mágneses fegyvert. Remélem lesz Magnetic Gun party Dead Space 3ban - ezt az ötletet bátran nyúlhatják majd. A rombolható közeggel történő kreatív szörnyzúzás igencsak szórakoztató. Okosan beteg zenei aláfestésről és hanghatásokról csak jót tudok mondani. Európai mércével mérték a sötétséget a játékban- ami így ugye nékünk pont jó. A játék lineáris az előző részhez képest ez igaz - amit ellensúlyoz a kis szemét szörnypajtik minden oldalról történő támadása és az, hogy franc sem tudja tényleg mikor zuhanunk nagyot vagy épp mi az ami rádől hősünkre és honnan... Az egész játékban eddgig pályafutásom alatt egy valami idegesít rettentően: a pisztolyom idétlen pattogó és nem durranó hangja valami nagyon papírrá teszi annak a látszatát, hogy halálos. Hamarabb hal meg az ellen röhögőgörcsben ennek hallatán
  • 9.
    2011. 06. 16. 19:17
    noPublicFG: nyilván itt több más negatívum, ott meg más súlyozó pozitívum volt még
  • 8.
    2011. 06. 16. 18:13
    kár, hogy nem a guerilla vonalat vitték tovább
  • 7.
    2011. 06. 16. 13:04
    "...egyes részeknél viszont hirtelen vált a kamera, s egy előre megírt jelenet következik, melyben ... kalapács helyett mondjuk, egy gépfegyvert látunk a kezében, majd ha visszakapjuk az irányítást, az eszköz visszaváltozik az eredetire."
    ööö... nem szeretnék kötözködni (de még is ) A Mass Effect 1-2 nagy sikerű játékban ugyanezek a dolgok lelhetők fel, még is kapott 90%-ot. Az nem tűnt fel senkinek? lol
  • 6.
    2011. 06. 15. 22:39
    Kíváncsi vagyok, hogy a következő rész hol fog játszódni, a Marsot háromszorosan is kipipáltuk, a Föld a második részben nem jött be... talán egy új bolygó?
  • 5.
    2011. 06. 15. 18:56
    Én még nem próbáltam, de az elötem szólók szerint jó lehet. Remélem is. Azért kár hogy ez is lineáris lett. A guirellaba pont a szabadság volt a jó. Értem én, hogy kellet a váltás, de azért sajnálom. Mondjuk jól is meglehet csinálni, de gyanítom, hogy ez is cod4 féle adrenalin bomba lett.
  • 4.
    2011. 06. 15. 18:47
    thspo-irta

    "engem sokkal jobban odaláncolt a monitor elé mint például duke nukem vadiúj megcsúfolása."

    Ámen, megmondtad a frankót
  • 3.
    2011. 06. 15. 18:42
    Annak ellenére hogy tényleg Dead Space koppintás és h semmi horror nincs benne,valóban egész szórakoztatóra sikerült és leköti az embert.Igazábol nekem csak 2 dolgog nem tetszett a játékban,elöször is a DS-ben a szörnyeket sikerült valami olyan gusztustalan undorítóra megalkotni hogy az ember próbált tölük minél messzebb menekülni mig nekem ebben ezek a bogár szerű valamik nem igazán hatnak meg még ha 20asával jönnek is.A másik meg a fegyverek,szerintem 3-4 fegyveren kivül mindegyik használhatatlan,de ezeket leszámitva tényleg 1 jó játék.
  • 2.
    2011. 06. 15. 17:55
    Nekem is tetszik! És nem veszem észre annyira a linearitást sem, mivel folyamatosan akció zajlik a pályákon, így elterelik a figyelmet eme változásról. Ami szintén nagyon megfogott még benne, hogy szinte mindent fegyverként lehet használni (hála a Magnet Gun-nak). Kellemes kikapcsolódás
  • 1.
    2011. 06. 15. 17:22
    no én nem vagyok pártolója a linearitásnak a játékokban, de nekem ez spec sokkal jobban bejött mint a guerilla, technikailag is sokkal jobban helyén van, optimalizáltabb is sokkal, ilyen szempontból mindenképpen egy érett alkotás. A guerilla sem volt rossz, de annál számomra sokszor kaotikus kergetőzés és aztsemtudomkivelvagyokéskilő érzésem volt. Sztem kellemes játék lett az armageddon, nem lebilincselő, de engem sokkal jobban odaláncolt a monitor elé mint például duke nukem vadiúj megcsúfolása.