Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Rayman Legends – Kiváló folytatás

  • Dátum | 2013.09.24 07:30
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Kevés olyan feltámadást látni a játékiparban, mint amilyet a Rayman sorozat hajtott végre az elmúlt két esztendőben. Az Ubisoft aranytojást tojó tyúkjának számító széria a ’90-es évek közepén és a 2000-es évek elején élte fénykorát, ekkoriban számos élvezetes, kiváló humorú és látványvilágú rész is megjelent Rayman név alatt. 2006-ban azonban úgy gondolta a francia óriáskiadó, hogy ideje kissé megreformálni a franchise-t, aminek három Raving Rabbids elnevezésű rész lett az eredménye, melyek elsősorban a Nintendo Wii konzolját célozták meg (bár készültek portok más platformokra is). Az említett játékok itt-ott még tartalmazták a Rayman féle humort, játékmenetük azonban teljesen megváltozott. Kár lenne tagadni, a Ubisoft átlagos minijáték gyűjteménnyé silányította a neves szériát, amelyekben síelni, táncolni, versenyezni kellett, felhasználva a Wii különféle hardvereit (többek közt a Balance Board kiegészítőt). Mindannyiunk szerencséjére a fejlesztők felismerték, hogy a platformerek rajongói körében sokkal nagyobb népszerűségnek örvendenek a régi Raymanek, mint a Raving Rabbids féle mellékágak, így a Ubisoft Montpellierben működő stúdiója, a széria atyjának számító Michael Ancel vezetésével elkezdett dolgozni a Rayman Origins-en. Már a név is jelezte, hogy itt bizony a gyökerekhez történő visszatérésről van szó, mind játékmenetben, mind hangulatban és humorban. És valóban, a 2011-ben megjelent Origins ismét a széria fénykorát idézte, legyen szó akár színgazdag, rajzfilmszerű grafikájáról, akár élvezetes platformer elemeiről. A kritikai és üzleti siker természetesen nem maradt el, így nem meglepő, hogy Ancel és csapata hamar elkezdett dolgozni a folytatáson. Vajon képesek voltak a franciák tovább emelni az előző rész amúgy is magas színvonalát?

A kép tökéletesen megragadja a játék hangulatát

A válasz egy csupa nagybetűs IGEN. Már itt az elején nyugodt szívvel ki merjük jelenteni, hogy a Rayman Legends a valaha készül legjobb, legtöbb tartalommal bíró és legélvezetesebb Rayman játék. Olyan alkotás, amibe az ember pillanatok alatt képes több tucat órát belefektetni, annyira szórakoztató. Erre mondják, hogy az ilyen alkotásnak lelke van, akárcsak Michael Ancel egy korábbi munkájának, a Beyond Good and Evilnek. És bár a Legends bizonyára nem fog olyan magasságokba emelkedni, mint az imént említett kult klasszikus, ám véleményünk szerint ugyanúgy megérdemli az elismerést. De miért is vagyunk ennyire elalélva a Ubisoft legújabb alkotásától? Nos, mindjárt kiderül. Az alapok nem sokat változtak az előző részben látottaktól, ezúttal is egy oldalnézetes, rajzfilmszerű látványvilággal megáldott platformjátékról van szó, amelyben Raymannek és barátainak kell elbánnia a gonosszal. A történet szerint hőseink évszázados álomba merültek, mely idő alatt a rémálmok által szült szörnyek megerősödtek, a sötét teensie-k (a Rayman univerzum kis kék lényei) pedig elrabolták a világ 10 hercegnőjét. Célunk természetesen a kiszabadításuk lesz. Könnyed világmegmentős sztoriról van tehát szó, a fent felvázoltakon túl nem is érdemes komolyabb cselekményre számítani, de ezt már megszokhattuk a széria tagjaitól.

Többen játszva még mókásabb a játék

Mikor az Új játék feliratra bökünk, egy művészeti galériára hajazó helyre kerülünk hősünkkel, ahol számtalan festményt állítottak ki. Ezek a képek tartalmazzák a különféle játékmódokat, illetve azokat a világokat, amiket meglátogathatunk. Természetesen nem érhető el minden rögtön az elején, számos lehetőség le lesz zárva előttünk, ám ha jól teljesítünk, szép sorban megnyithatjuk őket. Ha végigsétálunk a galériában, látható, hogy rengeteg festmény, azaz rengeteg pálya kapott helyet az új játékban, és ezek mindegyike további szinteket rejt magában. Több mint 120 darab kapott helyet ezekből az új Raymanben, köztük 40 felújított darab az Origins című részből. Persze mit érne a mennyiség, ha unalmas, monotonná váló helyszíneken kellene játszanunk, ám erről szó sincs. Rengeteg különböző témájú, stílusú pálya van a Legendsben, melyek között nem egy olyan akad, amelyik valamilyen filmből, illetve meséből szerzett inspirációt. Látogatást teszünk például az égig érő paszuly világában, de harcolni fogunk sárkányokkal, élőhalottakkal benépesített katakombákban, vagy épp egy olyan sivatagban, ahol folyamatosan dőlnek össze körülöttünk az épületek. Ha mindezt kiegészítjük azzal, hogy a látványvilág és a zenék terén is kitettek magukért a fejlesztők, talán már érthető, hogy miért élveztük annyira minden percét a Legends-ben eltöltött időnek.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2013. 10. 29. 11:28
    Csatlakozom! Nekem is ezek a lehetőségek hiányoznak. Ha már digitális játék, legalább offline legyen lehetőség a multira is. Emlékszem, milyen jókat baromkodtunk öcsémmal vagy haverokkal a splitscreen autós játékokkal (NFS3 örök kedvenc). Most meg nem elég, hogy felzavarnak minden gyereket a kijelzőkre a kartontáblás asztali játékok helyett, még el is zárják őket egymástól.
    Ez PC-n is ugyanazokkal a funkciókkal rendelkezik, ugyanúgy működik a multi is? Mert akkor veszek két kontrollert a HTPC-re, meg egy ilyen game-et
    Kell a fenének konzol... már azokra se dobnak ki elég ilyen játékot.
  • 3.
    2013. 09. 24. 18:19
    Ha létezik tökéletes játék, akkor ez az. Ezt a játékot bűn kihagyni.
  • 2.
    2013. 09. 24. 17:51
    Igen, természetesen nagyon jó, hogy van lokális multi, de az lenne az igazán jó, ha végre lenne online is.
  • 1.
    2013. 09. 24. 13:13
    "Sajnos interneten keresztül ezúttal sem tudunk játszani, ám ha kéznél van pár haver, ők felvehetnek egy-egy kontrollert, és becsatlakozhatnak a mi játékunkba a lokális kooperatív mód keretében."

    Végre, végre, végre, végre, végre!! Manapság már mindig midnenhol a netes játékot nyomatják és kezd kimaradni a játékokból az egymás mellett ülve ökörködünk vele ketten mód! Én ennek sokkal jobban örülök, mint ha netes rész lenne, lokális meg nem.