Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Rain – Holdfényes éj, csendes eső

  • Dátum | 2013.10.10 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK



A játékvilágnak számtalan arca van, az idő haladásával pedig egyre újabbakat ismerhetünk meg. Az elmúlt években rengeteget változott a videojátékok megítélése is, aminek köszönhetően már egyáltalán nem számít szégyellnivaló dolognak, ha valaki felnőtt fejjel játszik. Az még ugyan odébb van, hogy általánosan elismerjék, mint művészeti formát, de egyre több olyan alkotás születik, amik ezért kiáltanak. Ilyen például a Journey, a Braid, a Papo&Yo, a szürreális Zeno Clash, a közelmúltból a Brothers, de találunk hasonló kvalitásokat a Rainben is. A közeljövő is hoz nekünk még figyelemreméltó címeket, nagy reményekkel várjuk a Child of Light és Pavilion című munkákat. Node, ne szaladjunk ennyire előre, semmiképp se vegyük el a Rainnek kijáró reflektorfényt.

A Rain egy beteg kisfiúról szól, aki a szomorkás esős időben elengedi egy kicsit gyermeki képzeletét… A csendes esőben megpillantja egy kislány sziluettjét, aki látszólag segítségre szorul, és úgy dönt, hogy utána ered. Ahogy kimászik az ablakon, ő is láthatatlanná válik, csak a ráhulló cseppeknek köszönhetően látszik a sziluettje, pont úgy, mint a lánynak… Miért fontos, hogy ne látszódjunk? Hát mert kint a nagyvilágban iszonyú veszélyek leselkednek ránk. Egy gyermek számára minden olyan különös és ismeretlen, ami a biztonságot nyújtó otthon határain túl van. Ugyanakkor a kicsikben ott lapul a felfedezés és a tapasztalás vágya is, ami túltesz a félelmen. Természetesen ettől még nem kevésbé rémisztőek az éjszakában ólálkodó szörnyek, de hősünknek mindene megvan, ami csak kellhet ellenük: fürge láb és bátor szív.


A játék nagyon egyszerű elemekből építkezik, gameplay fronton nem hoz semmi korszakalkotót. Ugyanakkor dicséret jár az ötletért, ami az alapvető játékmechanikát adja. Az általunk irányított kisfiú ugyanis csak akkor látszik, ha ráhull az eső. Amint bemegy valahová, vagy talál egy ereszt, ami alá beállhat, eltűnik szem elől. Ezt a formulát persze megbolondítja még egy-két elem, például a sár, amit ha nem mosunk le, akkor mindenhol látszunk, illetve ha valamilyen tárgyat cipelünk. A Rain viszonylag egyszerű fejtörőket prezentál nekünk ezekből az elemekből, de a játékmenet ettől függetlenül nagyon szórakoztató. A láthatatlanságban töltött részeknél is érezteti velünk a játék merre is jár a hősünk, tereptárgyakat borogat fel, de látszanak a nedves lábnyomai is a földön.

A Rain 8 fejezetből áll, a szokásos ellenőrzőpontos mentési rendszert használja, de egy végigvitel után odaugorhatunk bármelyik checkpointhoz. A játék rövid és teljesen lineáris, hisz a fókuszban itt a hangulat és szavak nélkül beszélő történet van. Meg kell, hogy jegyezzük viszont, a Rain a nagykönyv legrégibb és legismertebb sztorijait tárja elénk, de teszi mindezt kiváló ízléssel. Már az elején megmutatja nekünk művészi oldalát, hisz gyönyörű akvarell képekkel vezeti fel magát és a névtelen kisfiú nagy kalandját.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2013. 10. 11. 18:51
    Koszi Pekkmen, jó lenne azért tudni róla, hátha megérdemel egy esélyt.
    (Mellesleg az Amnesia k**va király volt sztorira, játékmenet meg a csőfps, de azért néha jól esett a nosztalgikus gatyacsere Köszi!)
  • 11.
    2013. 10. 11. 18:34
    Csodálatos hangulatot teremt a trailer. Remélhetőleg a játék is továbbviszi ezt DE a végén az a tipikus PLAYSTATION bejapánosított vinnyogás, az igazán illúzióromboló
  • 10.
    2013. 10. 10. 22:34
    A Knock-Knock-ról mikor lesz kritika?
  • 9.
    2013. 10. 10. 20:37
    Shinjiii: Így van, de sajnos a darab nem bizonyult elég jónak ahhoz, hogy külön tesztet érdemeljen. Viszont ha már így megígértem, hamarosan írok róla majd néhány sort a hírek közé.
  • 8.
    2013. 10. 10. 19:49
    Szép játékteszt, és megint egy egyedi darabot sikerült megírnod, reméljük marad ez így a jövőben, Pekkmen. Viszont már megbocsásson, de nem azt említette, hogy indie horrort tesztel?
  • 7.
    2013. 10. 10. 19:41
    tehát ha most újra kellene neveznem akkor Ghosts-nak hívnám inkább a játékot.
  • 6.
    2013. 10. 10. 19:41
    így videó alapján számomra pont ott csúszik el, ami a leglényegesebb eleme lenne... az eső-nek nevezett fehér csíkocskákon.
  • 5.
    2013. 10. 10. 16:00
    A Dear Esther és az Amnesia A Machine for Pigs is inkább művészet volt, mint játék és mind a 2 kijött PC-re. Journey-ért nekem is fáj a szívem, SotC, ICO-re meg mára gond nélkül emulálható PC-ken(de PS2-őt is kapni olcsón és még chippelve is van ). PS3-ak is 30 környékén vannak használtan.
  • 4.
    2013. 10. 10. 14:43
    Ezek a játékok idővel elfelejtődnek, akármennyire jók is, a konzollal együtt kihalnak. "like tears in rain" lol
  • 3.
    2013. 10. 10. 12:54
    Trolltaxi - 2013-10-10 10:12:41

    Mert általában pont a platformhoz köthető 'művészektől' ered, és egyébként semmi köze a PC-hez.
    Pl a Sony saját belsős vagy céghez kötött stúdiói szállították mind PS2 és PS3 esetében is a nekem legkedvesebb játékokat ... de persze ők ugye adott, hogy mire fejlesztenek.

    Ez is tipikusan japán játékokra jellemző hangulattal bír .. ők meg egyébként inkább konzolhoz köthetőek, mint a Pc-hez.
  • 2.
    2013. 10. 10. 11:11
    Néhány azért kijön PC-re is, de van pár PS3 exkluzív darab, az tény. (Journey, ez, Shadow of the Colossus+ICO, The Unfinished Swan)
  • 1.
    2013. 10. 10. 10:12
    Ezek a művészetbe hajló játékok miért csak konzolra jönnek ki?