Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Quern - Undying Thoughts - Mystikus magyarok

  • Dátum | 2016.12.13 08:03
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Régi vesszőparipám, hogy fajunk elnevezése pontatlan és Homo sapiens sapiens helyett jóval találóbb lenne minket Homo ludensnek, azaz játékos embernek nevezni. Az évezredek során felbukkanó, majd hosszabb-rövidebb regnálás után elenyésző, vagy ilyen-olyan formában megmaradó kultúrák ugyanis jócskán eltértek hiedelmeikben, szokásaikban, jog és társadalomfelfogásukban, illetve a világ egyéb dolgaihoz való hozzáállásukban, ám ilyen, vagy olyan formában mindegyiknek a részét képezte a hol az életre felkészítő és a felnőttek munkafolyamatait utánzó, hol pedig a legtisztább kikapcsolódást szolgáló játék. Ezek között az olyan, gyermekeknek való darabok mellett, mint a 2004-ben Pantelleria szigetén megtalált kőbaba, bőven akadtak fejlett kombinációs készséget igénylők is. Indiában a sakk ősével, a Chaturanga-val ütötték el az idejüket a szórakozni vágyók, Egyiptom földjén pedig a senet és mehen nevű társasjátékok hódítottak, ám azok sem unatkoztak, akik jobb szerettek egyedül megoldani egy-egy talányt. Keresztrejtvények, tangram és osztomakhion, logikai feladványok, kirakósok, különleges formájú korsók, amikből első pillantásra lehetetlen kiinni azok tartalmát, sudoku, hashiwokakero és maysu-fejtörők, valamint Rubik Ernő milliókat őrületbe vagy extázisba kergető kockája: a szellemi gyarapodást elősegítő, de egyben rekreációs célt is szolgáló elfoglaltságok listája közel a végtelenségig sorolható.


Értelemszerűen a videojátékok között is bőven találni olyan címeket, amik az elmetornák szerelmeseit célozzák meg. Legismertebb képviselőjük vitathatatlanul az ágazat egyik sarokkövének számító, mind a mai napig hallatlan népszerűségnek örvendő Myst-széria, de a kategória rajongói az utóbbi pár év során a The Talos Principle-lel és a The Witnessel is hosszú órákra leköthették magukat. A magyar fejlesztőkből álló Zadbox Entertainment tagjai is az élesebb elméjű felhasználókat célozták meg első, Quern: Undying Thoughts-nak keresztelt programjukkal.

Lássuk hát, miképpen is sikerült a művükről lapunknak még 2015 nyarán nyilatkozó csapat debütálása!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2016. 12. 13. 22:29
    A Maize? Abba nem kellett semmin gondolkozni. Összeszedted a világító körvonallal jelzett tárgyakat, amiket beleraktál a világító körvonallal jelzett helyekre. Azon kívül sétáltál egy csomót. Minimális logikai feladvány és egy csomó gyaloglás a játék. A történet jópofa, meg a karakterek is, de szinte nulla kihívás van abban a játékban. Cserébe 5-6 óra alatt vége.
  • 2.
    2016. 12. 13. 22:14
    Ez egy kicsit gonosz volt ))
    De jogos mert vannak nagyon elborult kalandjátékok.
    Amit ebben a műfajban szerintem nagyon nehéz az az hogy egy játék ne csak egy sétaszimulátor legyen helyeken elhelyezett néha erőltetett logikai részekkel hanem éld a történetet. nekem pl a
    MAIZE nemrég átütötte azt, de ettől függetlenül sok sikert a magyar fejlesztéshez.
  • 1.
    2016. 12. 13. 21:52
    Itt is az a legnagyobb kihívás, hogy megfejtsük mire gondolt a fejlesztő, vagy itt lehet önálló gondolatokat alkotva is rájönni egy-egy megoldásra?