Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Quantum Conundrum – Portal 4 dimenzióban

  • Dátum | 2012.07.29 10:30
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A Valve csapata által készített Portal játékok hamar a logikai-fizikai fejtörőkért rajongó játékosok kedvencei lettek, így nem meglepő, hogy mások is megpróbálták megismételni a program sikerét. Legutóbb a Dark Voidért is felelős Airtight Games próbált szerencsét a stílussal, ennek a munkának a gyümölcse a Quantum Conundrum, melynek vezető játéktervezője nem más, mint a Portal és a Left 4 Dead című alkotások egyik atyja (illetve mivel egy hölgyről van szó, inkább anyja), Kim Swift. A PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra is megjelent játék csökkentett áron érhető el az említett platformok digitális piacterén, és annyit már elöljáróban elárulhatunk, hogy néhány hibája ellenére minden puzzle-rajongónak melegen ajánljuk.

Akcióban Ike, és az őt agyonlapító páncélszekrény
Akcióban Ike, és az őt agyonlapító páncélszekrény

Hasonlóan a szellemi elődnek tekinthető Portálhoz, a Quantum Conundrum is egy első személyű nézetből játszható program, melyben egy 10 éves fiú bőrébe bújhatunk bele, aki egy rövid vakációra érkezett a minden bizonnyal őrültnek nyilvánítható tudós nagybátyjához, Professor Quadwrangle-höz. A hihetetlen találmányokkal előálló doki általában nem örül túlságosan az izgága kölyök látogatásának, ám ezúttal nem is érkezhetett volna jobbkor az fiú, ugyanis az öreg egy balul sikerült kísérletnek köszönhetően egy ismeretlen dimenzióban rekedt. Egyéb segítség hiányában, ránk hárul a feladat, hogy megtudjuk mi is történt egészen pontosan nagybátyánkkal, és segítsünk neki kiszabadulni interdimenzionális börtönéből. Ennek végrehajtásához három dologra támaszkodhatunk: a szürkeállományunkra, az ügyességünkre, és arra a különleges kesztyűre, amivel változtatni tudjuk környezetünk dimenzióját. Utóbbi adja természetesen a program sava-borsát, ugyanis a játék helyszínéül szolgáló kastély tele van furábbnál-furább fejtörőkkel, amiket csak ezzel a speciális eszközzel tudunk megoldani.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2012. 07. 30. 20:51
    Szerintem a QC méltó utódja a Portal sorozatnak, mind a játékmechanikák, mind pedig az egészen elborult humor tekintetében. Tobzódik a szöveges és vizuális gegekben, és szerintem a grafika is tökéletesen eltalált. A professzor narrációja szerintem is elmarad kissé a GlaDOS nyújtotta élménytől, de saját jogon így is zseniális. Az irányítással személy szerint sosem volt különösebb gondom, az ugrálás közben mondjuk elég nehéz az egymáshoz képest eltérő irányban és sebességgel mozgó objektumok közötti navigáció, de egy idő után megszokható. Ami viszont mindenképpen csalódás volt, az a játék véleményem szerint teljesen semmitmondó és összecsapott befejezése, amit talán DLC-vel még ki lehetne egészíteni, de jelenlegi állapotában nagyon lehangoló. A 100% eléréséről azonban hamar lemondtam, a fizika összetettségéből adódóan ugyanis az időn vagy a megadott dimenzióváltás normán belüli teljesítés ha nem is lehetetlen, de mindenesetre eléggé nehéz, és legfőképpen sok értelme sincsen.