Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Quantum Break - Időben vagyunk

  • Dátum | 2016.04.01 09:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Megérkezett a Microsoft és a Remedy legújabb Xbox One- és Windows 10-exkluzív játéka. Kezdjük mindjárt ott, hogy nem tetszik a címe. A Remedy eddig mindig a főszereplő nevét használta a játékai címének, és ezek minden esetben beszédes nevek voltak. Max Payne utónevét ugyanúgy kell kiejteni, ahogy a "pain" szót, ami a fájdalomra utal, Alan Wake utóneve pedig felébredést jelent. Mindkettő erősen kapcsolódott az adott játékok történetéhez, a karakter sorsához. Az új játék főszereplője Jack Joyce, mely esetben az utónév kiejtése hasonlít a "choice" szóra, vagyis a választásra, aminek ugyan csak fontos szerepe van a sztoriban, azonban a játék címe mégis Quantum Break. Megtört egy hagyomány.

Ezen kívül elsőre úgy tűnhet, hogy a Quantum Break egy kicsit olyan mint egy dinoszaurusz. Azt gondolhatnánk, hogy még annak a korszaknak a terméke, amikor a Microsoft hatalmas terveket dédelgetett az Xbox One-nal, mint multimédiás géppel, és amikor még aktívan tervezték összehozni a játékok és a sorozatok világát. Azóta persze ilyen tervek már nincsenek, és a nagy csinnadrattával alapított tévés-produkciós divízióját is bezárta a redmondi óriáscég. Ha azonban megnézzük a Remedy múltját, és leginkább az Alan Wake-et, akkor rájövünk, hogy Sam Lake és brigádja valójában mindig is errefelé haladt. Az Alan Wake-et is sorozatszerű epizódokban adták elő, ennek pedig tulajdonképpen logikus folytatása, hogy a játék mellett konkrét élőszereplős sorozatrészeket is kapjunk a Quantum Breakben.


A Quantum Break ugyanis úgy épül fel, hogy a játék mind az öt fejezetének zárultával kapunk egy-egy, nagyjából 20-25 perces élőszereplős "átvezetőt". Az átvezetőt azért tettem idézőjelbe, mert valójában degradáló kifejezés arra a minőségre, amit ezek az epizódok képviselnek. Be kell vallanom, eredetileg arra számítottam, hogy ezek az élőszereplős részek legfeljebb ahhoz képest lesznek jók, hogy egy videojátékban kaptak helyet, de nem ez a helyzet. Abszolút csúcsminőséget képviselnek, és élvezet végignézni mindegyiket.

De a minőségre már a szereplőgárda is garanciát jelent, a Remedy napjaink népszerű sorozatszínészeiből válogatott. A főszereplő Jack Joyce az új X-Men filmekből és a The Followingből ismerős Shawn Ashmore. Testvérét, William Joycet Dominic Monaghan személyesíti meg, akit a Lost és A gyűrűk ura tett világhírűvé. A főellenséget, Paul Serenet a Trónok harcából megkedvelt/megutált Kisujjt alakító Aiden Gillen hozza el nekünk, míg az ő társát a rosszban az ezernyi sorozatból és filmből ismert Lance Reddick alakítja. És habár ők alapvetően lefedik a két oldalt a játékon belül, az élőszereplős sorozatban mégsem ők a főszereplők, hanem Patrick Heusinger és Courtney Hope, akiken keresztül tulajdonképpen egy harmadik szemszögből élhetjük át a történetet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 24.
    2016. 04. 13. 13:21
    Pontosan ezért nem értem miért lett ennyire hypeolva ez a játék ami csak egy olcsó timeshift copy mosott és széteffektezett grafikával és a dx12 minden "jóságával" megáldva és összvissz 6 óra alatt ki lehet vinni.. Ennél még a Fallout 4 Automatron dlcje is jobb komolyan mondom!
  • 23.
    2016. 04. 12. 23:11
    A win 10-t szeretem de jelenleg amit a DX 12-vel muvelnek az a szegyen kategoriaba tartozik.
  • 22.
    2016. 04. 12. 23:04
    Total elmondja a srac a videoban az egeszet. Maga a QB egy timeshift gyengere sikerult utanzata. Anno imadtam nagyon . https://www.youtube.com/watch?v=VYXhX8TyDVw
    https://www.youtube.com/watch?v=tcJga94H5j4
  • 21.
    2016. 04. 11. 17:51
    PC-n az Univerzális Windows Platform, illetve - feltehetően - az utolsó pillanatban elkezdett portolás rontja el a dolgot. DX12-vel és Windows 10-zel nincs baj.
  • 20.
    2016. 04. 11. 12:34
    PC-n az optimalizációt fogják javítani, a grafikát nem hiszem. Az árnyékok egyértelműen sokkal jobbak, fényeffektek is szebbek lettek, de a felbontást PC-n sem natív FHD-nek csinálták meg, ami látszik a YT videókon is (tudom, tömörítettek, de azért egy valós FHD játéknál nem lehet ennyire elmosottnak látni a képet). Ha jól értettem a Digital Foundry-s videóból, akkor ha növeled a felbontást, akkor a felbontás, amiből felkonvertál, szintén növekszik, de azzal együtt a gépigény is nő értelemszerűen. Szívesen kipróbálnám, de majd akciósan szerzem be.
  • 19.
    2016. 04. 11. 10:48
    Ha megnézitek a teszt platform az xbox one volt... ne várjunk sokat... pcn vannak gondok állítólag de majd patch-elik .
  • 18.
    2016. 04. 06. 14:19
    Jól látod a lényeget. Egy elmosott, homályosított foshalmaz miért követel meg olyan erősségű hardvert? Mert elfelejtettek optimalizálni vagy hogy így hitessék el a dx12 nem létező erejét.

    A Batman AK-t én is sajnálom, mert egy fasza játék lenne szép grafikával csak csúnyán el lett cseszve a portja. Örültem, ha végig tudtam szenvedni 30-60 fps közti ingadozásokkal a fő szálat és aztán le is töröltem. Pedig 100%-ra akartam volna kivinni
  • 17.
    2016. 04. 06. 13:19
    Mókás fiú vagy te. Na látod ez jó kérdés, mert ha ilyen szellemi analfabéta hozzászólásaiba botlok sok cikk alatt, mint te vagy, akkor valóban nem értem, mit keresek itt.
    De a lényeg, hogy a Quantum Break nem néz ki olyan jól, ami indokolná a GTX 970/290 ajánlottat. Bezzeg a Batman AK-nál (imádom a Batmaneket, ezt úgy írom), vagy az AC Unitynél, ott aztán igen.
  • 16.
    2016. 04. 06. 12:59
    Persze, hogy nem látod mivel nem tudsz szöveget értelmezni sem. Akkor mit keresel egy it-s fórumon? Az iskolában kéne ülnöd nyelvtan órán.
  • 15.
    2016. 04. 06. 12:25
    Én nem látom, hogy egy szóval is írtad volna, hogy a konzolos változatról beszélsz, hanem általánosságban a játékról. Ajánlott gépigénynél egy 970/290 szerepel. Szerinted nincs olyan szép ez a játék? Te valóban egy fórum bohóca cím várományos vagy.
    Amúgy a Carmageddonhoz semmi sem hasonlítható látványban, valóban.
  • 14.
    2016. 04. 06. 12:18
    Szövegértés egyes (már megint). Nem azt mondtam, hogy pc-n is szarul fog kinézni hanem azt, hogy konzolon egy vicc a játék. Mellesleg pc-n sem néz ki annyira szépen mint amilyen a gépigénye, kutyus.
  • 13.
    2016. 04. 06. 11:05
  • 12.
    2016. 04. 04. 18:36
    Most néztem végig azt a videót, amit linkeltél. nem tudom, hogy végignézted-e azt a bő 13 percet (abból kiindulva, hogy a cikkeket se olvasod el itt Iponon, szerintem nem), de a végén a felbontás és az árnyékok részletességén kívül kb. agyondícsérte a motort. Szóval nem tudom mit sírsz.
  • 11.
    2016. 04. 04. 12:30
    Pont azért van tele effektezve és homályosítva, hogy leplezzék ezt az elavult kinézetet. De a fentebb linkelt DF videóban szépen kielemeztek mindent. Kedvencem az, mikor ráközelítenek a fényeffektekre és látszódik, hogy mennyire pixelesek Ilyet eljátszani 2016-ban...
  • 10.
    2016. 04. 04. 08:35
    köszi a cikket, tökéletesen meggyőzött hogy ne érdekeljen ez a hulladék játék. Nagyon szép a grafika csak nem értem a 720p és totális homályt... elmosott minden borzalmas. Pedig látszik hogy milyen szép lehetne normálisan optimalizálva, de igy mad 19.99USD-t ér, főleg hogy még főbossok sincsenek áh ... marad az alan wake.
  • 9.
    2016. 04. 03. 21:29
    Beesik 30 alá. Ahogy beesett az AC Unity is (inkább volt az 20 körül), vagy a Just Cause 3. 720p felbontás, mint szinte az összes játék X1-ra. Ettől nem lesz előző genes kinézete a játéknak. Neked amúgy is PC-d van, ahogy nekem is, azon kell megnézni. Kit érdekel az X1-os kinézet... A motion blurt, ahogy minden PC-s játékban, itt is ki lehet majd kapcsolni, feltételezem.
  • 8.
    2016. 04. 03. 19:02
    [LINK]

    2016-ban 720p-s felbontás és 30 fps ami alá még be is esik a játék az elfogadhatatlan. Szarrá van effektezve az egész amik nem mellesleg olyan pixelesen néznek ki közelről, hogy az már sértés a többi játékra nézve. Tele van rakva motion blurrel, hogy elrejtse a gyenge textúrákat, pop-ineket. Az árnyékok úgy néznek ki mintha egy óvodás rajzolta volna őket, a textúra lod is röhejes. Ha mozgatod a kamerát ghostingol is a játék.

    Kit érdekel, hogy a lefizetett kritikák mit írnak róla? Ha már le lettek fizetve nyilván nem fogják szidni mert akkor picsán lennének rúgva. Egyszerűen undorító ez a jelenlegi konzolos generáció. PC-n meg a dx12 és win 10 rontja el a helyzetet..
  • 7.
    2016. 04. 03. 17:01
    Előző generációs grafika? DD Gyenge játékmenet? Még ha azt írod, hogy rövid játékidő, oké. 80%-os értékelést kapott a játék 40+ kritika alapján, annyira csak nem rossz.
    Mondjuk neked inkább a Carmageddon való, az valóban jobban sikerült.
  • 6.
    2016. 04. 03. 16:27
    [LINK]

    Sok hűhó a semmiért. Gyenge játékmenet, előző gen grafika, és még ki is fagy. Az Alan Wake sokszor szebb ennél pedig 5 éves játék
  • 5.
    2016. 04. 01. 19:20
    Nagyon várom már ezt a játékot. A teszt méginkább megerősített, hogy meg kell vennem.
  • 4.
    2016. 04. 01. 15:39
    A 6-7 óra szerintem egy átlagos végigjátszás + ugye kb. másfél órányi sorozatrész, de ismerek olyat, aki sokat szüttyögött, és 9-10 órája lett benne.

    @Leon121

    A történet azért annyira nem elágazó, kisebb dolgokat tudsz megváltoztatni
    Szerintem két végigjátszás benne van a történet miatt, meg mondjuk elsőre normálon, másodjára hardon.

    @Breal

    Igen, a végleges stuff. A Microsoft másokkal ellentétben korán küldi a tesztpéldányt. Ma járt le az embargó, szóval elvileg minden valamirevaló oldal ma rakta ki a tesztet.
  • 3.
    2016. 04. 01. 13:54
    Ejha, nagyon gyorsak voltatok. Még gamerankingsen sincs fent teszt róla. Ez gondolom már a végleges verzió, nem a theVR által tesztelt pre-release akármilyen build, ugye?
    Viszont a tomchee által említett 6 órás játékidő nem túl biztató... Mindenesetre videók alapján tetszetős és bejövős darab.
    Este mindenképp elolvasom. Köszi.
  • 2.
    2016. 04. 01. 13:33
    A Remedy játékai játékmenetükben sose voltak erősek, a Max Payne meg az Alan Wake is tulajdonképpen csont egyszerű TPS-ek, mégis elég népszerűek. Ha a körítés, a "többi" jól sikerült (márpedig a cikk alapján nekem úgy tűnik), akkor nem hiszem, hogy okunk lehet panaszra.

    tomchee: ha olyan elágazó a történet, ahogy a cikkből lehet gondolni, akkor az a hat óra többszörösen értendő, úgy már azért bőven korrekt. Az Alpha Protocolt is végig lehet vinni akár 6-8 óra alatt, én mégis kitoltam négyszer.
  • 1.
    2016. 04. 01. 13:24
    Akkor mondjuk negatívumnak még oda lehetne írni, hogy rövid. 6 óra rövid. Gyűjtögetéssel meg kiváltképp. Nekem legalábbis.
    Egyébként köszi a cikket, sajnos nekem így ez kimarad