Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Puzzle Quest 2: Mindörökké kővarázsló

  • Dátum | 2010.09.04 17:02
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

A casual játékosok körében mindig is hódítottak az egyszerű, ám sokszor nagyszerű játékok, mint például a különböző kővarázslók, a peggle, a tetris, vagy a tavalyi év egyik legnagyobb címe, az erősen addiktív Plants vs. Zombies (nekünk is nehéz volt lekattanni róla… brains?). Éppen erre alapozott az Infinite Interactive, amikor 2007-ben letette az asztalra az első Puzzle Questet, ami azóta szinte mindenre megjelent, ami képes játékokat futtatni. Az alapötlet jó volt, fogták a kővarázslót, fantasy környezetbe ültették, adtak némi történetet hozzá és létrehoztak többféle mini-játékot (csatára, fegyverkészítésre, stb.). Lett is sikere a játéknak, vitték mint a cukrot, és budget kategória ide vagy oda, sokan több időt húztak le előtte mint a legtöbb mai AAA kategóriás játék előtt. Egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy lesz folytatás, de hogy valami színt vigyenek a dologba, átültették az egészet sci-fi környezetbe, és 2009-ben megérkezett a Galactrix. Bár voltak benne jó ötletek is, és látszott, hogy akár jó játékot is lehetett volna belőle csinálni, a Galactrix egy idő után inkább volt frusztráló, mint szórakoztató, rengeteg kisebb-nagyobb sebből vérzett. Egy siker és egy bukta után mit csinál a logikusan gondolkozó játékfejlesztő manapság? Természetesen visszatér az alapokhoz, aztán az ős nevével fémjelezve kiadja a folytatást.

Karin már nem kezdő harcos
Karin már nem kezdő harcos

Mondjuk erősen pofátlanság lett volna ugyanazt kiadni csak egy másik történettel, úgyhogy az Infinite-nél csavartak egyet az alapokon. Ezúttal nem a világtérképen fogunk mászkálni és küldetéseket teljesíteni, hanem izometrikus nézetben láthatjuk választott hősünket. Összesen négy kaszt férfi és női tagjai közül válogathatunk, akik között a kezdőstatokon kívül a legnagyobb különbség, hogy milyen fegyvereket és vérteket használhatnak, plusz milyen varázslatokhoz fognak hozzáférni ahogy lépegetik a szinteket. A fejlődés változott, most már nem csaták közben kell vért izzadva még XP-t is gyűjtenünk, a legyőzött ellenfelek és a megcsinált küldetések után automatikusan kapunk tapasztalati pontot, ahogy aranyat is, úgyhogy egy-egy harc alatt tényleg arra koncentrálhatunk, amire kell. A csaták alapjai változatlanok, különböző méretű táblákon kell úgy cserélgetnünk a kockákat, hogy a végeredmény az ellenfél életerejenének a nullára redukálása legyen. Ehhez háromféleképpen is eljuthatunk: a koponyák párosításával csapást mérhetünk rájuk, a varázslataink között is vannak támadó fajták és ha elég akciópontot gyűjtöttünk, akkor a fegyverünkkel is odasózhatunk egy nagyot. Ha valamelyik fél blokkol, akkor csak a sebzés fele megy be, akármit is csináltunk.

Patkányok... mindig azok a patkányok
Patkányok... mindig azok a patkányok

A játék elején egy kis faluba érkezünk, amit szinte a porig romboltak a goblinok, csak néhány túlélő van, akik majd ellátnak minket küldetésekkel. Ezek között lesz pár vicces (van hivatkozás a Plants vs. Zombies-ra is), de néhány olyan is, hogy csak a fejünket fogjuk majd. Például amikor lejutunk a kazamaták második szintjére, ami el van zárva, még veszélyesebb, mint az első és akkor jön nekünk a kiskölyök a faluban és közli, hogy hát ja, ő arrafelé szokott bújócskázni, keressük meg őt. Mi a …? A történet főleg az ilyen bakiknak köszönhetően körülbelül semennyire sem áll meg a lábán, és az egész pár sorban összefoglalható, de ehhez több 10 óra játékidő jár. Persze nem ez a lényeg a Puzzle Questben, de azért egy kis odafigyeléssel sokat dobhattak volna a játékélményen, főleg, hogy a játék hamar monotonná válik. Ha játszottunk az első résszel, ne adj Isten akár a Galactrix-szal is, és egyébként sem ismeretlen számunkra a Bejeweled, akkor egy idő után már inkább szabadulnánk az időhúzó animációktól és a körítéstől.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2010. 09. 08. 14:26
    "A térkép kezelése például borzasztó, a teleporthelyeken pedig szobanevek alapján válogathatunk a célállomások közül, nem pedig a térképen lévő helyzetük alapján, ami ha már ezer hely van, kicsit nehézzé teszi a dolgokat."

    Mindig kijelöli a játék nekünk, hogy melyik helyre kell teleportálnunk, így azért nem annyira gáz ez.
  • 3.
    2010. 09. 06. 13:47
    Mindkét Puzzle Quest rész próbaváltozatát megnéztem XBox360-on. Az első elé leülve egy pillanattal később azt vettem észre, hogy úgy 1,5 óra eltelt. Hihetetlenül addiktív, a maga egyszerűnek tűnő játékmenetével, de mégis sok kis aprósággal, RPG-szerű elemekkel (najó, tápolással).

    A második rész körítése kevésbé tetszett, ez a dungeonos móka valahogy kevésbé szórakoztató volt számomra, és kicsit csúnyácskán is nézett ki. Nem tetszett az sem, hogy csaták közben már nem kell pénzt meg tapasztalati pontot gyűjteni. Az elsőnél így lehetett ügyeskedni: könnyebb ellenféllel játszva menet közben még pénzt is "farmolhattunk", mielőtt kivégeztük, itt viszont nincs erre lehetőség.

    Amiben viszont egyértelműen jobb a második rész, azok a minijátékok. Az elsőben ha jól emlékszem, nem találkoztam eggyel sem, amíg a trial tartott, a másodikban viszont külön menüből elérhetőek a kampány mellett. Ezek a szabálymódosítások (ami a cikkben is ki van fejtve) apróságnak tűnhetnek, de valójában egészen más játékélményt adnak, mint a hagyományos kőpárosítás, ráadásul még a nehézségi szinten is lehet állítani.

    Jó lenne, ha a harmadik részben összevonnák a két rész előnyeit, még ha mást nem is nagyon változtatnának rajta. Ezzel együtt mindkét rész rendkívül szórakoztatónak tűnt, de ha valaha megveszem valamelyiket, az valószínűleg inkább az első lesz.
  • 2.
    2010. 09. 05. 09:26
    Szerintem ez egy nagyon ötletes kis játék. talán a Singularity(TM) játék volt az elmúlt évben ami említésre méltó ezen kívül arra címre hogy jó játék habár elismerem most már 35 szint körül egy kicsit vontatott kezd lenni. De legalább ez nem egy tipikus dx 10 vagy dx 11 játék. amióta kijött a dx 10 a játék tervezők a grafikára túlzottan ráfeküdtek és szebbnél szebb játékokat adnak ki, gyakorlatilag 0 játék élménnyel, vagy kísértetiesen hasonlító játékok jönne ki egymás után. unalom az egész pc játék piac ez a kis játék legalább igaz hogy folyatás de ötletes és az első részhez képest élvezhetőbb. ami nem mondható el a napokan kijött Maffia 2-ről ami egy az egyben egy grafikaliga 10 -ből 8 viszont a játék alig ha titulálható maffiának gyakorlatilag ami jó volt a maffia 1 be az a 2 ba vagy eltűnt vagy nagyon buta. Élvezhető játékokat akarunk!!!!
  • 1.
    2010. 09. 04. 19:57
    A többjátékos mód csak a Steam-en megvásárolható verzíóban van.