Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Project Spark – Isteni szikra?

  • Dátum | 2014.10.20 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Az újító ötletek hiánya a játékipar egyik örökzöld, és hálás témája. Kétségtelen, hogy a nagy kiadók nem szívesen kockáztatnak, és a fejlesztők egy részének hozzáállása is érthető bizonyos szempontból. Hiszen, ha ugyanannak az ötletnek a sokadik feldolgozása is képes mind kritikai, mind pedig közönségsikert aratni, miért kellene azzal törniük magukat, hogy valami olyat próbálnak tető alá hozni, amihez fogható sosem létezett korábban?

Ugyanakkor, nem szabad elfelejteni, hogy a digitális terjesztés alapjaiban változtatta meg a piacot, és ebben a pillanatban is több száz indie-csoport küzd azért, hogy a jelenlegi mainstream trendektől eltérő, rétegigényt kiszolgáló játékuk elkészülhessen, és megjelenhessen. Az ambiciózusabbak pedig egyenesen azon munkálkodnak, hogy valami olyat tegyenek le az asztalra, ami egyedisége miatt sokáig emlékezetes marad, ha nem egyenesen örök időkre beírja magát a szórakoztató szoftverek nagy könyvébe.

A Team Dakota célkitűzése is a nagyra törő kezdeményezések közé tartozik. Első játékuk, a Project Spark készítése közben nem kisebb cél lebegett a stúdió tagjainak szeme előtt, mint hogy egy olyan, könnyen kezelhető program fűződjön a nevükhöz, aminek segítségével bárki képes megalkotni saját videojátékát, tartozzon az bármilyen műfajba is. Majd amikor az alkotó úgy érzi, hogy játéka kifogástalanul működik és kész van a bemutatkozásra, egyetlen gombnyomással elérhetővé teheti mindenki számára.


Így, egy olyan közösség jöhet létre, ahol a játékosok bő, színes, és minden nappal növekvő programkínálatból választhatják ki, hogy mivel kívánják elütni ráérő óráikat, a készítők pedig, ha tényleg olyan jók, mint amilyennek tartják magukat, fürödhetnek a dicsőségben.

Lássuk, hogy a végleges formáját október hetedikén elnyerő, ingyenesen letölthető játékkészítő alkalmazásuk hogyan is vizsgázik, a több mint fél évig tartó, nyílt béta-tesztet követően!

Amennyiben nem ugrunk egyből fejest a felhasználók által készített játékok óceánjába, vagy kezdünk neki saját küldetéseink megtervezésének, az első benyomásunk nem hogy nem lesz túl kedvező, de esélyesen rövid időn belül törölni támadhat kedvünk.

A Champions Quest menüre kattintva egy nem túl meggyőző, tizenkettő-egy-tucat történet első hat percét élhetjük át, ami aztán abba is marad, ha nem vesszük meg a folytatáshoz szükséges DLC-t. Ráadásul a négyből kettő karakterért is fizetnünk kell. A véletlenszerű küldetéseket gyártó Crossroads pedig ugyan hiba nélkül futtatható lesz, de ott is fizetnünk kell, ha növelni akarjuk a kissé szűkös lehetőségek számát. Nyilvánvaló, hogy az ilyen címek a mikrotranzakciókból élnek, de a lehetőségek ilyen mértékű beszűkítésével csak maguk alatt vágják a fát.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2014. 10. 28. 15:55
    hmmm.. miért is kell hozzá a win8.1?

    (Ez van az öszesítő táblára írva: Team Dakota-Skybox-Labs/Microsoft) Nekem ez a Skybox-Labs nagyon gyanús, vagy talán mégis inkább a másik?
  • 4.
    2014. 10. 28. 15:51
    Nem értem mi a probléma a win7-tel. Gyakorlatilag ugyanaz, mint a win8, csak kicsit lassabb?? mint a 8! (De szerencsére nekem gyors gépem van, így megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy win7-et használjak! )
  • 3.
    2014. 10. 22. 09:02
    Nem étem mi a probléma a win 8.1-el. Gyakorlatilag ugyanaz, mint a 7,csak sokkal gyorsabb.

    (a csempéket pedig egy pár mb-os program kiheréli, és visszahozza a start menüt)
  • 2.
    2014. 10. 21. 14:09
    Jah, én is odáig olvastam a tesztet -> most már szikrázhat a kukában tovább...
  • 1.
    2014. 10. 20. 09:52
    A Win8 kötelezettsége kb annyira szükséges mint a Halo 1-nek volt a Vista. Így próbálják meg növelni az oprendszer eladásait... Kár hogy ez csak korlátozni fogja a terjedést.