Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Profik profit nélkül - Interjú dr. Lux Gáborral

  • Dátum | 2014.07.09 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Legfrissebb interjúnkban - amelyből reményeink szerint akár sorozat is lehet -, egy mások kikapcsolódását hobbiból elősegítő, anyagi hasznot nem látó alkotót faggatunk ki arról, miért is teszi azt, amit.

Manapság egyre nagyobb a divatja annak, hogy elmossák a felhasználók és tartalom-előállítók közötti határvonalat. A közösségi médiának köszönhetően valóban egyre inkább növekszik az alkotók száma, de a többség leginkább képvicceket, mémeket, vagy hasonló, azonnal fogyasztható alkotásokat hoz létre, amiknek az elkészítéséhez és publikálásához gyakran egyetlen percnél is kevesebb idő kell mindössze.

Akadnak olyanok is viszont, akik csekély szabadidejük jelentős részét azzal töltik, hogy olyan tartalmat állítsanak elő, aminek elkészítéséért mások tisztes havibért kapnak, mert létrehozásuk komoly munka. Ők azonban mégis ingyen fordítanak játékokat, készítenek új, az eredeti programban foglaltakkal felérő küldetéseket, vagy éppen az élményt nagyban növelő modokat kedvenc játékaikhoz, netán másféle módon járulnak hozzá szórakoztatásunkhoz, anélkül hogy bármit is várnának cserébe.

Az első interjúalanyunk dr. Lux Gábor, aki Melan néven számos, komplex és kidolgozott pályával ajándékozta meg a Thief és az általa inspirált The Dark Mod rajongóit.

Köszönöm, mind a magam, mind pedig az Ipon.hu szerkesztőségének és olvasóinak nevében, hogy időt szakítasz ránk. Mit lehet rólad és munkásságodról tudni?

Pécsen dolgozom az MTA KRTK Regionális Kutatások Intézetében; a közép-európai iparfejlődési folyamatok és versenyképesség témáival foglalkozom, meg persze mindazzal, amivel megbíznak minket – állami, önkormányzati és uniós szereplőknek is dolgozunk minden olyan témában, ami érinti a gazdaság és társadalom területi különbségeit, térben zajló folyamatait.

2007 óta foglalkozom pályaszerkesztéssel, bár már korábban is érdekelt a játékfejlesztés témája. A Thieffel kezdtem, majd 2009-ben átnyergeltem az ingyenes, rajongói fejlesztésű Dark Modra. Ehhez a pályák mellett textúrákat is készítettem, és ami egyenlőre nem túl dicsőséges sztori, benne voltam egy nagy kampány fejlesztésében, ami sajnos a résztvevők nagy részének kihullása után megtorpanni látszik.


Összesen körülbelül hány órányi játékot hoztál össze, azaz mennyi idő végigvinni a modjaidat?

Eddig nyolc pályám jelent meg, fele a Thiefhez, fele a Dark Modhoz, a legújabb éppen most, a 2.02-es frissítéssel együtt fog kijönni. Mindegyik több megoldási lehetőséget kínáló, a nyílt felfedezést támogató anyag, vagyis a játékidő nagyon eltérő lehet. Tíz-tizenkét óra biztos van bennük, de aki alaposabban bejárná őket, annak lehet a kétszerese is.

Tulajdonképpen mi a jó neked abban, hogy ezzel foglalkozol? Ápolja az egódat? Szeretsz adni? Vagy valami más ok bújik meg emögött?

Persze hogy ápolja, kinek ne tenné? De a legfontosabb az, hogy ez egy kreatív hobbi, olyan mint másnak a barkácsolás, vagy mittudomén, a gyöngyfűzés. Legjobban talán a legóhoz hasonlít, mert a pályatervezés is arról szól, hogy alap építőkövekből raksz össze valami komplexebb, bonyolultabb dolgot. És jó nézni, ahogy a munkád nyomán elkészül valami, meg persze learatni a fórumos babérokat.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2014. 07. 13. 15:30
    Óóó a régi szép idők a Source engine-ban való modolással és pályaszerkeztés a Hammer Editorban (:
  • 6.
    2014. 07. 10. 23:52
    Gábor hozzáállása példaértékű, különösen az tetszett, hogy a pályakészítést is egyfajta hobbinak fogja fel - amivel másoknak is értéket teremt. Az interjú remek, köszönet érte. Még ilyet!
  • 5.
    2014. 07. 09. 17:50
    Kösz cikket!
  • 4.
    2014. 07. 09. 17:37
  • 3.
    2014. 07. 09. 16:59
    A kezdetek óta játszom a Thief fan missionokkal, és több magyar készítőt is ismertem. Mostanában elapadtak az új alkotások, de legnagyobb bánatomra, csak Szabó Csaba volt hajlandó magyarítani Kőszeg Györggyel összefogva az általa készített küldetéseket. A Dark mod nekem nem igazán jött be, jó pár küldetés hibával el sem indul, illetve sok silány semmitmondó küldetést "gyártanak" hozzá. Mióta a NewDarkot tartalmazza a Tafferpatcher azóta könnyebben frissíthető fel a megkopott Thief2 és Thief alapjáték és igazán pompás is lett. Jelenleg ez az egyetlen oldal, ahol naprakészen lehet információkhoz jutni az új Thief hírekkel kapcsolatban: http://www.darkfate.org/news/index
  • 2.
    2014. 07. 09. 10:51
    Érdekes, hogy a szakmában meg pénzért is nehéz találni jó pályatervezőt, pályaépítőt...
  • 1.
    2014. 07. 09. 10:38
    Melan? Csak nem Melan a Technokrata?

    Ezt a Helvecziat szerintem lecsekkolom.