Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Prey: Egy évtizedes történet glosszája

  • Dátum | 2012.12.29 15:59
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A tavaly megjelent Duke Nukem Forever után (melynek munkálatairól szintén megemlékeztünk) azt hittük, igaza lesz a majáknak és tényleg eljön a világvége 2012-ben. Bár ez végülis nem történt meg, a 3D Realms azóta sem támadt fel, a Király jogai pedig a Gearboxnál várják sorsukat. Érdekesség azonban, hogy nemcsak Duke ütötte meg izmos bokáját a 3D Realms bénázása miatt. Egy 2006-ban megjelent, azóta is folytatásért kiáltó FPS, a Prey több mint tíz éven át várta, hogy boltokba kerüljön, és mikor végre sikerült neki, már korántsem volt akkora szó, mint eredetileg lehetett volna. A Prey 2-t nemrégiben határozatlan időre elhalasztották, így esélyes, hogy a folytatás is követi elődjét a pokolba, amíg pedig visszatér, emlékezzünk meg Tommy hányattatott sorsáról, mely előre jelezte, hogy a DNF-fel sem lesz minden rendben.

Az első ismert kép a játék indián főhőséről
Az első ismert kép a játék indián főhőséről

1995: A kezdetek

A Prey fejlesztésének gyökerei a ködös '90-es évekig nyúlnak vissza. A 3D Realms minden idejét a Duke Nukem 3D-nek szentelte, ami viszont korántsem mutatott fel annyi technikai újdonságot, mint amennyit a konkurens id Software prezentált új játékaival. A Quake érkezésének közelsége kicsit meg is rémítette az Apogee-t, úgy gondolták, hogy ha életben akarnak maradni, akkor szükségük van valami igazán átütőre. Ekkor még senki sem tudta, hogy Duke macsó beszólásaira tovább emlékezünk majd, mint a Quake 3D-s motorjára, csak annyi volt bizonyos, hogy a technológiai versenyben elbuknak azok, akik képtelenek elkápráztatni a PC-s játékosokat. Ráadásul az új konzolgeneráció is a kanyarban volt, olyan gépekkel, mint a Sega Saturn, a Sony PlayStation, és persze a Nintendo 64. Zavaros időket élt hát a játékvilág, a 3D Realmsnél pedig megszületett a döntés: saját 3D-s engine-t fejlesztenek, hogy ne söpörje el őket a grafikai cunami.

Az új motor hatalmas kihívás volt a csapatnak. Gyakorlatilag a semmiből kellett előrukkolni egy teljesen 3D-s technológiával úgy, hogy ilyet még a legnagyobbak sem készítettek addig. A nehézségek azonban szép lassan háttérbe kerültek, és 1995-re gyakorlatilag kész volt az az engine, ami akár az id-et is megszorongathatta volna: egy 3D-s karaktermodellekkel, nyílt pályákkal és portálokkal (!) operáló motort képzeljünk magunk elé olyan grafikai színvonalon, amilyet csak két évvel később láttunk viszont a Quake 2 megjelenésekor. Az Apogee tudta, hogy aranyba lóg a kezük - itt volt hát az ideje előrukkolni valami naggyal.

A Duke Nukem 3D fejlesztésének átállítása az új motorra túl körülményes lett volna, így inkább egy teljesen új szellemi tulajdonban gondolkodtak a brigádnál. Ez volt a Prey: egy előremutató FPS, főszerepben egy indiánnal, aki egy idegen világba kerülve küzd a túlélésért. Ismerős? Persze, az alapok később is maradtak, sőt, 1997-ben megjelent egy nagyon hasonló koncepciójú játék Nintendo 64-re Turok címen - a két FPS közti kapcsolatot inkább nem elemezgetnénk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2012. 12. 30. 20:33
    a stalkert nem azért nem adja el az ukrán, mert nincs olyan, aki eleget tud neki ajánlani, hanem mert ő maga akarja majd később kiadni. ha nem kéne neki, már eladta volna.
  • 7.
    2012. 12. 30. 13:28
    Zelbácsi: A játékosoknak tényleg a jó játéknak kellene fontosnak lennie, de ott az ellenpélda: a CoD, amit csak szórnak ki minden évben(ok, black ops I-II még elmegy, van története).
    A kiadónak pedig nem az éri meg, hogy emlékeznek rá, hanem a több milliós eladás, amire ők fognak emlékezni.

    Ezért nem lesz sosem S.T.A.L.K.E.R. 2, egy stúdió sem hajlandó megvenni annyiért a jogokat, amit az a pénzéhes ukrán kérne értük, az egyetlen kiadó ami pedig meg tudná csinálni, az a Bethesda(Fallout játékmechanikája szinte ugyan az), ők pedig biztos nem ugranának bele, S.T.A.L.K.E.R. nem 'híres' az USA-ban(kb mint a F1).
  • 6.
    2012. 12. 30. 10:03
    "A 3D Realms minden idejét a Duke Nukem 3D-nek szentelte, ami viszont korántsem mutatott fel annyi technikai újdonságot, mint amennyit a konkurens id Software prezentált új játékaival. A Quake érkezésének közelsége kicsit meg is rémítette az Apogee-t" Bahh.... már akkor sem voltak képesek felfogni egyesek, hogy nem a hipi-szupi csilli villi technológia, hanem a JÓ JÁTÉK a fontos?

    "Ekkor még senki sem tudta, hogy Duke macsó beszólásaira tovább emlékezünk majd, mint a Quake 3D-s motorjára" és ebből sem tanultak...
  • 5.
    2012. 12. 30. 09:05
    3D Realms... a srácok akik pár képpel és videóval is képesek voltak fél világot lázba hozni, nagyon sajnálom hogy végük lett, ha a Forever és a Prey is megjelent volna időben, lehet hogy most világklasszis csapatként fejlesztenének tovább.
  • 4.
    2012. 12. 29. 21:25
    A Prey 2-ért tényleg nagy kár lenne...
  • 3.
    2012. 12. 29. 20:14
    A Prey 1 egy nagyon jó FPS, ajánlom mindenkinek. Jó a pályadesign, a fegyverek, a portálok, a kisbolygók és a halál-újratöltés mechanikája.
  • 2.
    2012. 12. 29. 19:45
    Ha ez valójában a doom 3 motorjával készült akkor szépen kpofozták! Kár a sok munkaóráért hogy most így eltették
  • 1.
    2012. 12. 29. 18:16
    hát igen. Be kéne szerezzem már a Doom3 BFG Edition-t is.