Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Prey - Idegen játszótér

  • Dátum | 2017.05.16 08:30
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Az a helyzet, hogy ezt a játékot felesleges volt Prey-nek elnevezni. Ha valami más a neve, talán nem prekoncepciókkal kezelik az emberek, és többeket érdekelt volna. Úgy beszélhettünk volna róla, mint a "Bethesda új játéka", ami nagyon ígéretesnek tűnik, ehelyett azonban sokan úgy gondolják, hogy valami köze csak van legalább az előző, 2006-os Prey-hez, ami nem volt épp kiemelkedő. Emellett érdekes, hogy maga a Bethesda sem reklámozta túl a játékot.

Pedig megérdemelte volna, vagy legalábbis elég lett volna a következő mondatot kiírni egy előzetesben: az új Prey a System Shock 2 igazi örököse, aminek a legendás Chris Avellone írta a történetét, és a Doomról ismert Mick Gordon szerezte a zenéjét. Ez azért így sokkal jobban hangzik, mintha csak azt mondanánk, hogy "jön az új Prey", nem? Akárhogy is, nem a mi dolgunk, hogy eladjuk a Bethesda helyett a játékot, csak éppen azt sajnálnánk, ha nem lenne elég sikeres, ugyanis az új Prey zseniálisan sikerült. És bizony jó lenne, ha a stúdió készíthetne még ilyen játékokat.


Az Arkane stúdió másik csapatáról van egyébként szó, tehát nem azokról, akik a Dishonored-sorozatért felelősek, de nyilván ők is besegítettek. Ez látszik például az űrállomás, a Talos 1 kinézetén is, ami le sem tagadhatná, hogy biztosan benne volt a keze ugyanazoknak a zseniknek, akik a Dishonored 2 látványvilágáért felelősek. Ezen a bizonyos Talos 1-en töltjük majd el azt a 12-20 órát, amit a Prey végigvitelére szánunk. A játékidőre nem véletlenül írtam ekkora intervallumot: tulajdonképpen csak rajtunk múlik, hogy mennyit töltünk el vele.

A zseniális és kissé meghökkentő kezdés után, amit átélhettünk a demóban is, és amit most itt nem fogok lespoilerezni, hamarosan a Talos 1 lobbijában találjuk magunkat, abban a nem túl biztató alaphelyzetben, hogy az űrállomást furcsa idegenek lények szállták meg. A kollégáink jelentős része halott, a bátyánk különböző kísérleteket végzett rajtunk (de ő is eltűnt), és valamit kezdenünk kéne ezzel az egésszel. Aztán hamarosan megtudjuk, hogy igazából az egész állomást meg kéne semmisíteni (magunkkal együtt), hogy az idegen lények még csak véletlenül se juthassanak el a Földre, mert akkor mindennek vége.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2017. 06. 04. 17:29
    Miutan beletoltam 8 orat ra kellett jojjek az elso benyomasom volt a helyes. Oda vissza rohangaltat gyartja ujra az ellenfeleket meg meg ra is tesz egy lapattal. Az ellenfelek ugyanugy fejlodnek mint mi. Azaza a jatek elejen 4-5 soretpatronnal szetkaphato ketlabu foss a reaktor resz utan mar kb 10-tol makkan meg mikozben a fegyo teljesen fel van pimpelve. Loszer nincs. A turretek tok ertelmetlenek. A gameplay az elso uncsi egy masfel ora utan elfogadhato aztan viszont lapos unalmas repetitiv es vontatott lesz. Ez egy indie jatek 60 "aero"-ert. A teszt szerzoje meg nem latott szerintem meg jatekot..
  • 16.
    2017. 06. 04. 17:22
    Jobban jartal volna ha azzal a 14 ropival ezresenkent ragyujtassz. Vagy 2-3 jol bebombazol mert meg a macskajaj is jobb mint ez a repetitiv szar. Ekkora egy minden izeben retek jatekkal reg nem talalkoztam.
  • 15.
    2017. 05. 25. 23:12
    Nem tudom teged hol tevesztett meg. En megneztem a game videokat rola es pont azt kaptam. Nem egy agyatlan jatekot. Ha agyatlan fps-kent akarod betolni van hozza god mode/infinite ammo cheat table es mar kesz is. Mehetsz a csoben es olheted az ellent. De unatkozni fogsz.
  • 14.
    2017. 05. 25. 22:59
    Az trancsir volt ez inkabb valami fps kaland shooter istenharagja.
    A system shock 2-re hasonlit legjobban csak nem gyartja (legalabis eddig) vegtelenul az ellent.
  • 13.
    2017. 05. 25. 22:57
    Javitanom kell magam es megkovetnem a jatekot.
    Az elso masfel ora utan irtam a velemenyt, es az a masfel ora tenyleg dogunalmas.
    De ma adtam egy utolsi eselyt a jateknak es miutan meg egy fel oranyi jelentektelen jatek kovetkezet majd kialakult.
    Es azt kell mondjam ugyan a 90%-tol messze van de az utobbi idok otvar felhozatalaban konkretan top 1-es.
    szoval egy 7,5-ot kep tolem.
    A grafika es a hangok azonban meg mindig indie fps szintet hoznak.
  • 12.
    2017. 05. 25. 20:35
    Én csak annyit tennék hozzá, hogy az eredeti Prey nekem is nagyon bejött, ehhez még nem volt szerencsém. A Bioshock, Dishonored játékok is nagy kedvenceim voltak, de ezen felül sokféle cuccot képes vagyok fogyasztani, de közel se mindent. Egyszóval a régi Prey elég jó játékélményt nyújtott a maga idejében (ahogy látom a hozzászólók többségének is)
  • 11.
    2017. 05. 24. 22:56
    Hát ez valami borzasztó lapos gyenge uncsi valami lett.
    Nekem a dishonored 1-2 grafikája tetszett, de ez valami hulla ronda, lepusztult.
    A hangok semmitmondóak, üresek semmilyenek.
    Nincs benne egy eredeti ötlet sem, minden úgy van "eltulajdonítva" máshonnan.
    De tényleg minden.
    Atom klisé gyűjtemény.
    De még összelopni se sikerült jól mert ahogy fent említettem unalmas, lapos, érdektelen.
    Egy nyárfa növekedése valós időben is izgalmasabb.
    3/10
  • 10.
    2017. 05. 24. 10:08
    hosszú idő után végre újra egy jó játék ami leköt, van értelme vele játszani.
    Remélem az arkane games később is megmarad az ilyen minőségnél és nem adja alább.
    azt mondjuk én sem értem miért nevezed középszerűnek az első preyt, nem az volt életem legjobb játéka, de a szürke tömegből azért egyértelműen kiemelkedett, voltak benne tök jó ötletek
  • 9.
    2017. 05. 23. 18:20
    Nem, arról szól, hogy elméletileg van választási lehetőséged, gyakorlatilag viszont nincs. Ha tehetetlen, málé patkány akarnék lenni, Alien Isolationnel játszanék.
    Van egy jó pár játék, amelyben tényleg működik többféle megoldás, még alapból lopakodós is, de ez nem tartozik közéjük, lényegében a vásárlók megtévesztése.
  • 8.
    2017. 05. 22. 00:49
    Az uj Prey, nem FPS, nem shooter. Nezzel videokat a neten es meglatod. A jatek egy tanacsot ad ha nem mimic-el talalkozol. Fuss. Errol szol.
  • 7.
    2017. 05. 19. 23:23
    Mondjuk én sem értem, hogy miért középszerűzik le az első Preyt, pedig szerintem egy igen jó oldschool shooter volt, egy-két újdonsággal.

    Még vacillálok az új Prey-jel kapcsolatban, nagyon úgy tűnik, hogy az egyik tábornak marhára bejön, a másiknak viszont egyáltalán nem.
  • 6.
    2017. 05. 18. 13:39
    Szerintem gagyi. A város lényegében egy Rapture a Bioshockból, a harc totál lqrt, normál szinten alig sebződnek az ellenfelek, a gyalogágyúk legföljebb mimicek ellen jók, mert egy fantom már szétszedi őket, az energiafegyverből egy teli tárat +pár golyót kell belenyomnom egy fantomba, hogy végre felforduljon, de a többin sem látszik/érződik semmiféle sérülés (még hogy ellőjem a lábát...), szóval a "harcrendszer" kizárólag bármilyen fegyver tárának kiürítésére szolgál, miközben az agyonsebzett lény földön fetrengés helyett simán megöl, amíg tárat cserélek, elszaladni meg nem lehet, mert pár lépés után kifulladok. Ezt maximum a god módban szaladgáló cheatergyerekek élvezik.

    A több szálúsággal és a több módszerrel nem lenne baj, ha az említett "harcrendszer" miatt az embernek nem kellene kényszerűen választani (tehát valójában nincs választás, lopakodni kell). A komoly fejlesztésekhez meg már 2. szinten 4-5 pont kell, ez a szívatás második lépcsőfoka, mert ennyi nincs (bár csak 6-8 órát játszottam eddig felfedező módban).

    Ja, és a megszokott USE helyett istenverte M3-ra felugráló, átállíthatatlan fegyókeréktől itt ütném a pofáját minden alkalommal annak, aki ezt így leprogramozta. Nagyon remek harc közepén is, amikor következő/előző fegyverre váltanék tényleg.

    Végigtoltam pár akció- és szerepjátékot Wolf3D óta, de ez messze nem üti meg a mércét. Az igazi Prey, az viszont király volt, nem is tudom, hányszor toltam újra. De hát ízlések és igények különbözőek, ez csak az én véleményem, nekem a SShock sem jött be.

    Aki normális kezelhetőséget, fejlesztési- és harcrendszert vár el egy játéktól, az szerintem messze kerülje ezt.
  • 5.
    2017. 05. 18. 01:39
    Még úgy is nagyot csalódtam benne, hogy tudtam, ez nem folytatás... Az első rész minden középszerűségével jobban tetszett. Ez van. :(
  • 4.
    2017. 05. 17. 12:46
    A System Shock 2 örök kedvenc, remélhetőleg ez felér hozzá.
  • 3.
    2017. 05. 17. 07:39
    Nálam 100%-os a játék, régóta nem tetszett így egyik sem.
  • 2.
    2017. 05. 16. 12:06
    Nagyon is egyedi és jó volt a prey.
  • 1.
    2017. 05. 16. 10:45
    Még pénteken rendeltem meg a metacritices értékelések alapján, de jó látni, hogy ti sem csalódtatok benne. Ideje kipróbálni