Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Portal 2 - Mindent a tudományért!

  • Dátum | 2011.05.04 09:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A 2007-es esztendőben villámcsapásszerűen robbant be a játékvilágba a Valve által fejlesztett Portal, mely ötletes játékmenetének és humoros történetének köszönhetően hamar hatalmas rajongótáborra tett szert. A játékban egy Chell nevű hölgy bőrébe bújhattunk bele, aki egy GlaDOS nevű, kissé elmebeteg mesterséges intelligencia által irányított laboratórium, az Aperture Laboratories tesztalanya volt. Ez a cég sok egyéb mellett portál technológiákkal kísérletezett, melyhez kifejlesztettek egy portál fegyvert, ezt használva kellett különféle fizikára épülő logikai feladatokat megoldanunk. A játék népszerűségét jelzi, hogy a Source motor fejlesztői csomagjával a rajongók a mai napig készítenek pályákat hozzá, melyek gyakran még a Valve által készített daraboknál is összetettebbek és ördögibbek. Egy ilyen programhoz nem egyszerű méltó folytatást készíteni, hiszen a rajongók még jobb fejtörőket, még változatosabb helyszíneket, magával ragadó sztorit, és szellemes párbeszédeket szerettek volna látni a Portal 2-ben. A fejlesztés során kiadott videók hamar meggyőztek minket arról, hogy bizony zseniális játék készül a Valve berkeiben, de vajon a végső produktum is megüti azt a bizonyos mércét?

Kis barátunknak be nem áll a szája
Kis barátunknak be nem áll a szája

Feltámadás!

Amint bizonyára minden Portal játékos emlékszik rá, az első rész végén sikeresen legyőztük az enyhén pszichopatává vált GlaDOS-t, és kijutottunk (pontosabban kirepültünk) az Aperture épületéből. A záró videóból viszont kiderült, hogy nem sikerült végleg elmenekülnünk, hiszen félig eszméletlen karakterünket ismeretlen helyre hurcolta egy robot. Sokat kellett várnunk, míg megismerhettük a sztori végét, ám a Portal 2-vel végre helyükre kerülnek a mozaikdarabok. A játékban ezúttal is az első rész hősnőjét fogjuk irányítani, aki a játék megkezdését követően egy szépen berendezett szobában tér magához. Miután elmagyarázzák nekünk a játék irányítását, elküldenek minket aludni, aminek természetesen eleget kell tennünk. Ez nem bizonyul túl jó ötletnek, hiszen ébredésünk után úgy tűnik, mintha évek teltek volna el, miközben mi békésen szunyókáltunk. A szoba teljesen romossá vált, a falakról lehullott a vakolat, ráadásul egy gömb formájú testbe zárt mesterséges intelligencia, Whetley szinte „ránk töri” az ajtót. Kis barátunk nem szolgál jó hírekkel, hiszen elmondása szerint nagyon hosszú időre voltunk kómában, ráadásul emiatt „enyhén súlyos” agysérülésünk is van. A beszélgetésből azonban leszűrhetjük, hogy vélhetően inkább ennek az AI-nak volt agysérülése, hiszen folyamatosan önti magából a sületlenségeket. Az első perceket követően azonnal érezhető, hogy a Valve nagy hangsúlyt fektetett a humorra, a poénos párbeszédek és szituációk a játék első percétől az utolsóig elkísérnek minket. Ráadásul a fejlesztők semmit sem bíztak a véletlenre, Whetley szerepére a BAFTA és Emmy-díj nyertes brit humoristát, Stephen Merchant-ot kérték fel, aki fenomenális teljesítményt nyújt. Élmény volt hallgatni a játék dialógusait, nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy a játék nagy részét mosollyal az arcunkon teljesítettük. Sokan szerették GlaDOS-t cinikus, ugyanakkor humoros személyisége miatt, de Whetley talán még rajta is túltesz.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 49.
    2011. 07. 22. 14:39
    Tegnap végre kipróbáltam a játékot és qrva jó.

    Az első része kimaradt nekem mert egy időben már csömöröm volt a HL2-es motorral készült stuffoktól, de ez nagyon szórakoztató, mondhatni kötelező mindenkinek!
  • 48.
    2011. 05. 15. 12:31
    False - 2011-05-04 16:03:5316

    óóó mekkora jóság lesz, tudom majd alázni az ostoba konzolosokat, végre!


    Hogy méltó ellenfél légy, először is vásárold meg (értsd: ne letorrentezd) a játékot.
  • 47.
    2011. 05. 10. 07:18
    /Off: False: ...A sok barom autós meg jól hazavágja a bicikliipart, mi?

    /On: Mivel sokan írták, hogy rövid a játék, így direkt lassan játszom Nem vicc, 2-3 pályánként, hogy tovább tartson. Ez is egy módszer Amúgy nagyon nagy/beteg poénok vannak benne!
  • 46.
    2011. 05. 09. 19:55
    False: Van gond nem kevés, erősen 20 év alatti lehet a korod
  • 45.
    2011. 05. 09. 19:32
    False: beteg vagy a kiadókat szidjad inkább ne a játékosokat.. ők döntenek abban, mi hogy legyen.. amúgy is van 1 rakat játék amit a konzolosoktól kaptunk meg pl.: dmc, resident evil, silent hill, metal gear solid, fable, mass effect.. ha neked ezek a címek nem mondanak semmit akkor inkább ásd el magad jó mélyre (jelképesen persze de tényleg ne tedd meg)

    [Amúgy totál ez jut rólad eszembe]
    (Nem lehet hogy rokonok vagytok?)
  • 44.
    2011. 05. 09. 11:35
    videofan70 : mert a sok barom konzolos majom hazavágja a játékipart, meg az fps és rts műfajt, szal ha itt majd multiban konzolossal találkozom, nem segiteni fogok neki, hanem alátenni, és elvenni az életkedvét
  • 43.
    2011. 05. 09. 08:48
    videofan70 - 2011-05-07 12:37:41
    óóó mekkora jóság lesz, tudom majd alázni az ostoba konzolosokat, végre!
    Miért is?Ugyanúgy kijött nekünk is!

    Pont azért tudja őket alázni
  • 42.
    2011. 05. 07. 18:27
    ha azt várják, hogy még évekig játszani fogunk fele, és készülnek folyamatosan a pályák, akkor a szavatosság az miért 8? bőven 9, és szerintem a látvány is megér 9-et
    de mindegy, a lényeg hogy hatalmas nagy játék, néha nagyon idegesítő, hogy egyértelmű a megoldás és mégsem jön rá a ember rögtön már 2x kijátszottam coop-ot, single-t is ^^
  • 41.
    2011. 05. 07. 12:37
    False - 2011-05-04 16:03:5316

    óóó mekkora jóság lesz, tudom majd alázni az ostoba konzolosokat, végre!


    Miért is?Ugyanúgy kijött nekünk is!
  • 40.
    2011. 05. 06. 08:33
    na tegnap végre volt időm elővenni nekem is, hát ez még mindig vicces, bár szerintem Glados viccesem eddig mint a kisfej, nagyon tetszenek a burkolt beszólogatásai
  • 39.
    2011. 05. 05. 20:48
    Game of the year 2011
  • 38.
    2011. 05. 05. 17:38
    paulbig: így ahogy mondod!
  • 37.
    2011. 05. 05. 13:43
    "Legalább valami effektet nyomattak volna rá az alap british english dumákra"

    Ezzel ölték volna meg a személyiségének nagy részét, amúgy is öröm hallani az akcentusát.
  • 36.
    2011. 05. 05. 13:07
    Nagyon jó játék. Különösen a gravitációs, és gél-es feature-ök tetszettek a legjobban. Persze a szövegek se rosszak, igaz azt nem értem miért kapott Wheatley torzítatlan emberi hangot amikor egy gömbrobot. Legalább valami effektet nyomattak volna rá az alap british english dumákra. Ettől függetlenül simán 8/10 a játék.
  • 35.
    2011. 05. 05. 01:28
    nemtom... én nem tartom gáznak azt a 10x órát amit azzal töltöttem, hogy "végig vigyem" a játékot... szerintem nem leszek attól gyökér, hogy nekem ennyi ideig tartott. minden percét élveztem! azt el tudom fogadni, hogy nálam sokkal okosabb embereknek (kocka elvetemüléseknek) nem jelent akkora kihívást a portal2 mint nekem, de azért azt a 3-4 óra játékidőt mindenképpen túlzásnak tartom amit a legtöbb kritikában olvasni lehet.
    hozzátenném, hogy először és ezután csak a legbanálisabb esetekben használtam a youtube-os walktrough mankót. pl: a chpater_8 2-3 pályáján, amikor a plafonon volt az a piros ajtó nyitó basz amit a korcs turret-el kellet aktiválni, és sehogy sem láttam, képtelen voltam rájönni, hogy hol van a kijárat...
    ettől függetlenül én is rövidnek tartom a portal_2-t, de ami fontosabb, hogy életem legjobb játéka! méltó folytatása az első résznek. szerintem is jár a 100% a coop-al együtt
  • 34.
    2011. 05. 04. 23:31
    Nagyon ütős játék, nem tudok mellette negatívumot felhozni kijátszott kampány és coop után. 100%-ot neki!
  • 33.
    2011. 05. 04. 23:11
    szerintem a szavatosságba bele tartozik az is, hogy hányszor veszed majd még elő újra és újra a játékot, hogy jóízűen ismét kijátszhasd!
  • 32.
    2011. 05. 04. 22:53
    Silenzio amúgy is végig együtt volt a kettő. Már a Portal 1-ben is lehetett látni az üres termekben Black Mesa piackutatási felméréseket vetítve, glados mondta, hogy "a világ nagyon megváltozott odafent" mióta a karakter utoljára kint járt, valamint a Portal 1 befejező zenéjében is megemlíti a Black Mesát gúnyosan.

    A Half-Life EP2 végén feltűnt Borealis pedig az Aperture Science egyik rég elveszett, a tudósok körében már-már legendás kutatóhajója, aminek az összeszerelő dokkját is láthatod a Portal 2-ben (ha szemfüles vagy). Az EP3 pedig valószínűleg erről fog szólni és ott fog játszódni.
    (a fent említett érdekességek nem spoilerek)

    Emellett persze a P2 alatt is meg-megemlítik a Black Mesát, de ezeket nem írom le, mert spoiler lenne.
  • 31.
    2011. 05. 04. 22:33
    Blade, pedig Avisto jól mondja, tényleg azért lett annyi a szavatosság. Ami a DLC-ket illeti, PC-n minden Valve-es tartalmat ingyen kaptunk, véleményem szerint ez továbbra is így lesz. A játékosok által készített pályákkal pedig még évekig el lehet majd lenni. Attól, hogy ezeket a pályákat nem a fejlesztők csinálták, attól még a játék szavatossága nagy.
  • 30.
    2011. 05. 04. 22:17
    Avisto: ja, így már rendben is van. Majd a felhasználók összeütik azt, amit a fejlesztőknek kellett volna, de ha végül mégis arra adnák a fejüket, hogy egy csontot dobnak nekünk, akkor azért fizessünk újból.
  • 29.
    2011. 05. 04. 22:04
    A legjobb játék,én jobban vártam bárminél
    Nekem egy valami volt sok a játékban az pedig a járkálás.
    Elég sok üres járkálás volt a küldetések között ahol semmi sem történik.
  • 28.
    2011. 05. 04. 21:53
    Blade0012: Szerintem a szavatosságba bele lett kalkulálva hogy lesznek dlc-k és játékosok által készített pályák. Ezek nélkül szerintem inkább lenne 3 körül a szavatosság
  • 27.
    2011. 05. 04. 21:41
    gymarco: és PC-n esetleg split screen mód?

    (ezt el felejtettem írni az előbb)
  • 26.
    2011. 05. 04. 21:39
    Hogy másképp lehet ezt érteni? Hogy meddig marad meg az emberek emlékezetében? Aligha tudná ezt most bárki megmondani.
    Más így hitelen nem ugrik be
  • 25.
    2011. 05. 04. 21:15
    Blade0012: a szavatosság alatt szerintem nem ezt értették...
  • 24.
    2011. 05. 04. 21:13
    Igyekszik az ember, de túl sokan imádják, ehhez kevés leszek Egyébként félre ne érts, nem azt mondtam, hogy gyenge lenne az eresztés, csak hát a tíz óra az tíz óra és az én értékrendemben ez jó ha egy ötös szavatosság terén.
  • 23.
    2011. 05. 04. 21:13
    nekem az is nagyon bejött, hogy mikor lentről (kb. 6km mélyről) indultunk fölfelé akkor a falakon mindig lehetett olvasni az évszámot, hogy az aktuális szintet (szinteket) mikor építették avagy mikor kezdték építeni. asszem 1951 a legalja és úgy haladtunk a felszín felé és ezzel együtt a korral is.
    a korok technikai és stílusbeli elemei, fejlődései is nagyon jól visszajönnek! pl. az irodákba is nagyon jól érzékelhető az időbeli változás. nagggyonnagyon tetszett ez a kis időbeli kitérő illetve ismertető az aperture vállalatról. részemről 5-ös.
    (ezen felbuzdulva épp most játszottam ki újra a portal 1-et kb. 3 óra alatt )
  • 22.
    2011. 05. 04. 19:41
    Örülök, hogy itt vagy Blade, már kezdtem kényelmetlenül érezni magam a sok pozitív hozzászólás miatt. Teremts egyensúlyt légyszives!
  • 21.
    2011. 05. 04. 19:07
    8-as szavatosság? Ugyanmár...
  • 20.
    2011. 05. 04. 17:31
    Végül összekapcsolták a sztorit a Half-Life-éval, nem tudjátok? Csak mert a tavalyi E3-ra készített, és a játékban is szereplő, annak lehetőségeit humoros formában bemutató flash animációk alján ott volt a keltezés: Aperture Laboratories, 1998. Nem lehet véletlen, a Half-Life 1998-ban jött ki. Nos?
  • 19.
    2011. 05. 04. 17:07
    Nagyon jó játék! Valóban könnyebb, mint az első rész, legalábbis a Prelude "kiegészítőnél" jóval. Azon vért izzadtam, ezen végigszaladok.
  • 18.
    2011. 05. 04. 17:07
    tomboy13
    Ha kihívás kell, akkor próbáld ki a Portal: Prelude-t! Nem hivatalos kiegészítő és ingyen letölthető.
    Amúgy nagyon tetszett nekem a 2. rész is, már csak tesómat várom, hogy beszerezze és nyomjuk kooperatív módban
  • 17.
    2011. 05. 04. 16:27
    Bad troll
  • 16.
    2011. 05. 04. 16:03
    óóó mekkora jóság lesz, tudom majd alázni az ostoba konzolosokat, végre!
  • 15.
    2011. 05. 04. 15:23
    Roli007: de van, mi is azzal nyomjuk xboxon :-)

    A látvány azért egy kilencest bőven megért volna, főleg ha azt nézem, hogy hogy néz ki a játék, és a cpu/vga a crysis 2 100%-ához képest 30-50%-ig van terhelve, és azért ekkora különbség nincs a két game között
  • 14.
    2011. 05. 04. 15:01
    90% bőven elég lett volna .
  • 13.
    2011. 05. 04. 14:22
    Zseniális játék! Mindenkinek csak ajánlani tudom! Elképesztően hangulatos, humoros látszik, hogy foglalkoztak vele... Ráadásul aki szereti a Half Life univerzumot (mert igen ez is abban játszódik) annak kötelező! Nekem eddig az év játéka!
  • 12.
    2011. 05. 04. 14:16
    Meg tudja nekem mondani valaki, hogy cooperatív módban nincs esetleg split screen mód?

    Köszi.
  • 11.
    2011. 05. 04. 13:56
    Jó kis játék lett ez csak szerintem könnyűek voltak a feladatok, bár az 1-től azárt nehezebb mert az aztán tényleg iszonyat egyszerű volt =) Remélem a Portal 3 igazi kihívást fog jelenteni =)
  • 10.
    2011. 05. 04. 13:08
    Rég nevettem már ennyit egy játékon (s nem azért, mert olyan rossz lenne )). Számomra minden idők legviccesebb játéka a Portal 2. Igen, viccesebb, mint bármely MI epizód. A humor szubjektív, szóval ne tessék beszólni ezért.

    De ez csak az egyik része. Ami sokkal fontosabb viszont: irtó jó története van, egy FPS-től ritkán várná az ember, hogy ennyire magával ragadja, s tényleg szeretne minél többet megtudni a játék világáról, illetve karaktereiről - akik mondanom sem kell Nagyon a szívemhez nőttek (köszönhetően a kiváló szinkronhangoknak is), így a 10-11 órás végigjátszás során.

    A játékmenet 1000* változatosabb, mint az első részben volt. A nehézség pont jól van belőve: nem mazochista szint, de azért volt pár olyan rész, amikor le kellett stoppolnom pár percre, hogy akkor itt mégis mit kellene csinálnom. S akkor még ott van a nagyszerű co-op is - amit még nem volt alkalmam kipróbálni, de a bátyó szerint nagyon pöpec.

    Ami nem lett megemlítve a cikkben (pedig szerintem érdemes lett volna kitérni rá), azok az animációk. Néha csak azért álltam meg az egyes pálya részeken, hogy megfigyeljem milyen - kis túlzással Pixar filmeket megszégyenítő - részletességgel építik fel a robotkarok az egyes pályarészeket. Eszméletlen.

    Amikor kiderült, hogy készül a második rész, nem vártam ekkora meglepetést tőle. Gondoltam jó lesz (ugye Valve), de erre azért nem számítottam. A Gray Matter mellet az idei második nagy kedvenc.
  • 9.
    2011. 05. 04. 12:55
    Ez a játék hatalmas lett, egyszerűen zseniális és valóban túlszárnyalja az első epizódot! Wheatley karaktere fantasztikusan lett kialakítva, csúcs ez a csávó! Sokszor megmosolyogtatja az embert ez a game, de a legvégén (stáblista végén) volt a kedvenc jelenetem!
    A Source Engine-t kegyetlenül és nagyon szépen feltuningolták, kifogástalan vizuális élményt nyújt. A hangok, szinkron, zene mind profi, kitűnő munka, az atmoszféra magával ragadó!
    Én talán 97-98%-ot adnék neki!

    Valahol olvastam valami hasonlót és szerintem tökéletesen igaz:
    Ezekbe a gépekbe (karakterekbe) sokkal több emberi tulajdonság szorult, mint bármely más játék vagy akár film esetében.
  • 8.
    2011. 05. 04. 12:20
    Nekem is nagyon tetszett és a poénjai is bejöttek, meg úgy összességében az egész sztori sokkal jobb, mint az első részben és a pályák sem unalmasak nehézség is pont jó. Mindazonáltal nekem hiányzik, hogy néha az általunk irányított karakter is megszólaljon, itt lökik neki a hülyébbnél hülyébb szövegeket, ő meg némán fa pofával tolja végig az akadályokat, szerintem elférne benne egy-két jó beszólás, így kicsit olyan, mintha a ott sem lenne. Mondjuk a játék elején ebből csináltak is egy kis poént ami nagyon jópofa volt.
  • 7.
    2011. 05. 04. 12:09
    Tényleg nagyok a poénok, ez az egész Portal univerzum ahogy összerakták. A sok megmosolyogtató poén mellett néha rendesen nevettem.
  • 6.
    2011. 05. 04. 11:49
    Azért ne szálljunk el, hogy elképesztően nagyok a poénok, inkább úgy mondanám, hogy meg-meg mosolyogtat.
    Egyébként valóban jó játék lett, élvezetes minden szempontból. Méltó utód.
  • 5.
    2011. 05. 04. 11:38
    Hú mióta vártam Már 3-szor végignyomtam... nagyon nagy game... csak szerintem ez is rövid
  • 4.
    2011. 05. 04. 11:29
    Elképesztően nagy poénok, nagyon jó játék!
  • 3.
    2011. 05. 04. 10:43
    Nekem a poénok nem igazán jöttek be a pályák túl könnyűek voltak coopban és kevés is de várjuk már a dlc-t
  • 2.
    2011. 05. 04. 10:20
    Szerintem is iszonyat jó lett, jó a keretsztori, tele poénokkal, jó fejtörők. Ezek a taknyok nagyon megdobják. Az a baj kicsit rövidnek éreztem
  • 1.
    2011. 05. 04. 10:18
    Véleményem szerint minden idők legjobb játéka nagyon sokat nevetek rajta pedig végig sem vittem és valóban az első részhez képest tudtak igazi plusszt adni hozzá. Remélem hogy a jövőben követik a valve példáját és lesznek ehhez hasonló játékok, esetleg portal 3