Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Pneuma: Breath of Life - Több, mint egy csipet filozófia...

  • Dátum | 2015.03.26 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Kezdenek divatossá válni azok a játékok, amelyekben a fejtörők mellé egy kis agytágítást is kapunk. A Talos Principle-nek sikerült ügyesen ötvöznie a szórakoztatást és filozófiát, kitűnő fejtörőket, elgondolkodtató kérdéseket és egyben egy nagyszerű játékot kaptunk a Croteamtől. A Pneuma: Breath of Life-al a Deco Digital csapata is hasonló ambíciókat dédelgetett: a brit független stúdió első alkotása tulajdonképpen 3D-s rejtvények sorozata, amihez megkíséreltek hozzátenni egy filozofálgatásba oltott összefüggő történetet, ám ezeket a csapongó eszmefuttatásokat hallva sajnos csak azon fogunk elgondolkodni, hogy miért nem fizettek meg egy tehetségesebb írót és egy kellemesebb hangú, profi szinkronszínészt.

A narrátor véget nem érő filozófiai, azaz inkább ál-filozófiai fejtegetései és öntömjénező monológjai meglehetősen idegesítőek tudnak lenni, főleg, amikor belépünk egy új szobába, és inkább az adott rejtvénnyel szeretnénk foglalkozni, és nem azt hallani sokadszorra egy rajzfilmekbe illő hangtól, hogy milyen jó fej, meg milyen hatalmas isten is ő. Öntelt narrátorunk meg van róla győződve, hogy ő a világ közepe és mindenható, közben úgy viselkedik, mint egy könnyen izgalomba hozható kisgyerek a vidámparkban. Eszmefuttatásaiból hiányzik az átgondolt struktúra, egyik pillanatban rácsodálkozik arra, hogy ha behajlítja a térdét és aztán hirtelen lendületet vesz és kinyújtja, akkor felemelkedik a talajról, később az analóg és a digitális közötti különbségekbe mélyed bele, aztán a fény rejtélyeit kutatja, amolyan „lightos”, popkultúrás módon. A "sötétség a fény hiánya, vagy fordítva?" - valóban mély gondolat, amelynél már csak a "mennyi fény kell ahhoz, hogy egy vödröt megtöltsünk vele?" keményebb.

Az egész akár még humoros is lehetne (valószínűleg annak is szánták), ha lenne egy jó ritmusa, és nem próbálná agyonnyomni a játékost ez a véget nem érő, önismétlésekbe fulladó monológ, melyet ráadásul újra végig kell hallgatnunk, ha voltunk olyan botorak hogy kiléptünk és később visszatöltöttünk egy pályát. A kevesebb néha több.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2015. 03. 26. 21:13
    Talos Principle meglepett, nem hittem volna, hogy a szinte csak árkád arena shootereket gyártók Croteam képes ilyenre. Most pedig mindenki azt hiszi, hogy ők is. Kb, mint az indie és a horror játékok terén.
  • 1.
    2015. 03. 26. 09:00
    Nálam 5 perc után uninstall lett.