Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Pillars of Eternity – The White March Part 1

  • Dátum | 2015.09.25 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK


A Pillars of Eternity egy remek RPG, nagyszerű a világ, amiben játszódik, jó a sztori és izgalmas a harc is. Rengeteg varázslat és képesség van, a karakterfejlődés lassú, de jól eltalált. Egy igazi baj volt csak vele, ami minden Obsidian játékkal: bugos. Ennél a stúdiónál remek írok és játéktervezők vannak, de nem náluk dolgoznak a programozás istenei. Az összes játékuk bugos és még egy kiegészítőben is el tudták azt érni, hogy új bugokat implementáljanak az agyon patchelt alapjátékba! Félreértés ne essék, azért nem nagyon súlyos hibákról van szó, inkább sok apróságról. Nincs olyan, hogy nem tudsz befejezni egy küldetést vagy elakadsz a játékban az egyik miatt, de akkor is idegesítőek. A legrosszabb például, hogy druida vihar varázslata az esetek felében nem működik. Rákattintok, hogy lője el, aztán átmegy a karakter passzívba… Most, hogy ezt kiadtam magamból, vágjunk is bele a messzi északon játszódó kalandba!

Az első dolog, amit tudnotok kell vele kapcsolatban, hogy mivel a PoE nem nyílt végű, és az események fonalát nem a játék után vesszük fel, így amennyiben végigvittétek az alapjátékot, vissza kell töltenetek a hosszú befejező kazamata előtti mentéseteket. A kiegészítő folytatására, a White March Part II-re természetesen ugyanez lesz igaz, így amíg az meg nem jelent, nem is érdemes ismét lezárni a kalandot. Nem túl elegáns megoldás ez, de meg lehet vele békélni. A kiegészítő 5-ös szint környékére lett tervezve, viszont ha már elértétek az alapjáték szintlimitjét és úgy esnétek neki, opcionálisan feldobja a kiegészítő, hogy azonos loot mellett megnehezíti nektek a harcokat. Amikor megérkeztek a kis faluba, ahol egy rakás küldetést varrnak majd a nyakatokba, éppen ogrék támadják a helyet. Ezekből pillanatok alatt felvágottat fogtok csinálni, de még nincs ok a pánikra, az első csata nem mérvadó a nehézségre nézve. Később találtok keményebb ellenfeleket is.


Örömteli, hogy végre megemelték a szintlimitet, mivel a 12-t nagyon hamar el lehetett érni, bőven Twin Elms előtt, bár későbbi tapaszokban csökkentették az XP-t például a fejvadász küldiken, hogy ez ne így legyen, de ez sem igazán segített. Most már 14-ig elmenetelhettek, ráadásul a varázshasználók külön örülhetnek, mert egy bizonyos szint után megkapják, hogy például a 3-as szintű varázslataikat nem pihenésenként, hanem csatánként lövöldözhetik. Észrevételem szerint ez egyébként nem könnyít túl sokat, inkább kényelmesebbé teszi a kalandozást, így bátrabban kapcsolhatjuk be az AI-t is a csapattársaknak, nem probléma, ha ellövöldözgeti ezeket a spelleket. Hogy milyen lett az AI? Nos, nem mondom, hogy túlzottan testreszabható lenne, van pár kaszttól függő alapvető viselkedési forma, meg beállíthatjuk, hogy a pihenéseként 1-2 alkalommal ellőhető dolgainkat is használja. A könnyebb csaták így kevésbé munkásak, de sokat azért ne várjunk a mesterséges intelligenciától. Nem is lenne jó, ha egy ilyen játékban túlerőltetnék, hiszen a lényeget, a gondos mikro-menedzselés élvezetét ölné ki belőle. Én ráadásul kifejezetten az a fajta játékos vagyok, aki szeret mindent maga csinálni, csak a teszt kedvéért kapcsoltam be. A legkiélezettebb ütközeteknél, például sárkányölésnél meg amúgy is jobb, ha teljesen mellőzzük. :)


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2015. 10. 19. 23:56
    Nem védeni akarom az úriembert, de én is mindig megrándulok, amikor egy évek óta berögzült játéknév-rövidítést egy másiknál kezdenek használni...a dolog semmiképp sem racionális, mert természetesen különbséget az esetek többségében lehet tenni, de elég zavaró ennek ellenére.
  • 11.
    2015. 09. 28. 14:43
    Hoppá. A nagy nyaralásban lemaradtam az infóról, hogy megjelent a kieg.
    De sebaj, mivel éppen 5-6. szintű karaktereim vannak. Ahogy olvasom, ez pontosan megfelelő. Máris nyomom az Add card gombot a GoG-on.

    Én nemrégiben álltam neki ismét a PoE-nek. A 2.0-ás patch sokat javított a dolgokon, így nem is bánom, hogy a nyáron kihagytam pár hónapot. A pontok újraosztása is valamikor belekerült, mert már ebben is benne van.

    PoE, vagy nem PoE.
    Szerintem, ha valaki tud valami pluszt hozzáadni egy cikkhez, akkor meg kellene találnia a módját arra, hogy ezt be is fogadják... /wink
  • 10.
    2015. 09. 28. 10:00
    Ban
  • 9.
    2015. 09. 27. 21:34
    Azt játsszátok a topikban, hogy ki tud szőrszálhasogatóbb lenni a másiknál? Mi a győztes jutalma?
  • 8.
    2015. 09. 25. 20:05
    Akkor megkérlek rá, hogy ne degradáld ezt a topicot ilyen felesleges vitával. A PoE rövidítés helytálló, a világon millió dolognak ugyanaz a rövidítése, ha pedig a szövegkörnyezet alapján nem egyértelmű valami, akkor az emberek veszik a fáradtságot és kiírják...

    Na, befejeztem a troll etetést.
  • 7.
    2015. 09. 25. 19:42
    Nyertél - ugyanis egy játékos topik házigazdája vagyok évek óta.
  • 6.
    2015. 09. 25. 19:29
    Hadd találjam ki: te az a fajta ember vagy, aki a Gears of Wart is GeoW-nak rövidíti, mert a GoW az a God of War? Mert egyébként könnyű összetéveszteni a PS-exkluzív hack&slasht az Xbox-exkluzív TPS-sel...
  • 5.
    2015. 09. 25. 19:26
    Annyit hozzátennék, hogy a csapattársak AI-kezelése, és a pontok újraosztása a kiegészítő nélkül is elérhető. Épp a napokban folytattam félbehagyott mentésemet, és tűnt fel ez az újítás. Az újraosztást nem használtam, nem Diablo ez, de a party-AI nekem kifejezetten tetszett. A korábbi mikromenedzselés az én szememben nem kihívásnak, inkább fölösleges macerának tűnt, melyen ez az AI elég sokat segít. Pedig alapvetően szeretem a taktikai kihívásokat, de a Pillarsban szerintem inkább csak munka volt ez, messze nem olyan szórakoztató, mint némely taktikai csapat alapú játékban. Hozzáteszem, talán az a baj, hogy csak normálon játszom.

    Persze ez az egész nyilván ízlés kérdése is, és szerencsére totálisan opcionális az AI-eszköz, úgyhogy kinek hogy tetszik.
  • 4.
    2015. 09. 25. 19:20
    Az a helyzet, hogy a rövidítés nem ismerete nem ment fel az alól, hogy tévedtél.

    A "Path of Exile" ráadásul korábbi játék - free 2 play - és nagyon népszerű a STEAM-en. A rövidítése pedig (tetszik neked vagy sem) PoE.

    Ezért kezdték el a "Pillars of Eternity"-t PoEt-nek rövidíteni.

    "Természetesen a Path of Exile-ről beszéltem a Pillars cikkben..."
    A nyilvánvalót nem kell megmagyaráznod. A visszatámadásod viszont jogtalan.
  • 3.
    2015. 09. 25. 11:53
    Egyértelmű, hogy miről volt szó? Az, hogy valaki a messzi internet egyik zugában kitalált egy másik rövidítést nem írja elő, hogy kötelező azt használni. Természetesen a Path of Exile-ről beszéltem a Pillars cikkben...
  • 2.
    2015. 09. 25. 11:20
    "hogy mivel a PoE nem nyílt végű,"

    PoE = Path of Exile
    PoEt = Pillars of Eternity
  • 1.
    2015. 09. 25. 10:10
    nekem tetszett, de nem csak a kieg, alapjatek, az egesz, hianypotlo volt mar rpg fronton