Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Perfect World - Online világ keleti módra

  • Dátum | 2010.03.18 17:36
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Ha „ingyenes” (jelen esetben havidíj nélküli, mikrotranzakciós), keleti fejlesztésű MMORPG-ről hall az ember, óhatatlanul is előkerülnek az előítéletek: monoton hentelés, nyugati ember számára nehezen emészthető, küldetéseket, kidolgozott világot szinte teljesen nélkülöző mészárszék, aminek az ázsiai térségben nagy sikere van, mi azonban máshoz szoktunk – nem véletlen, hogy például az Aion is masszív átalakításokon esett keresztül, mielőtt megjelent nálunk. Vajon a kínai fejlesztésű Perfect World képes megcáfolni ezeket a sztereotípiákat? Kicsit előreutalva kijelenthetem: részben, de sajnos nem teljesen.

Vár a Perfect World!
Vár a Perfect World!

Pedig biztatóan indult minden: a bejelentkező képernyőn a jelszó csíkra kattintva egy okos kis képernyő-billentyűzet jelenik meg, ahol tetszés szerint akár egérrel is beüthetjük a jelszavunkat, ezzel valamelyest megnehezítve a kódokat ellopó szoftverek dolgát. Aztán a következő kellemes meglepetés a karaktergeneráló képernyőn ért: itt ugyanis hihetetlen részletesen szabhatjuk testre avatárunk megjelenését. A szemek alakját, szélességét, fejformát, és még ezernyi dolgot állítgathatunk be a rendelkezésre álló csúszkákkal, de ha lusták vagyunk, akkor jó néhány előre eltárolt beállítás közül is választhatunk. Ez egyszemélyes RPG-kben megszokott manapság, de MMO-kban nem.

A Perfect Worldben a közelmúltban érkezett (ingyenes) kiegészítővel, a Rising Tide-dal együtt jelenleg 4 faj és 8 kaszt érhető el, ezek azonban valamelyest meghatározzák egymást. Az emberekkel lehetünk harcosok vagy mágusok, a szárnyas elfekkel íjászok vagy papok, az ember-állat keverékekre emlékeztető elvadultakkal (untamed) barbárok vagy venomancerek, míg a kiegészítőben érkezett, vízi lényekkel keresztezett humánokra hasonlító tideborn fajjal bérgyilkost vagy mentalistát (psychic) indíthatunk. A kasztok nagyjából magukért beszélnek, talán csak a venomancer és a mentalista igényel kis kifejtést: az előbbi tulajdonképpen a druida helyi megfelelője, aki a természetalapú támadóvarázslatok mellett róka alakot tud felvenni (emiatt gyakran WF-nek, werefoxnak - vérróka - hívják), míg az elmékkel manipuláló mentalista leginkább a varázslóra hasonlít, hisz pusztító sebzésű mentális csapásokat oszt, miközben alig van fizikai védelme.

Fent: Tideborn, Human. Lent: Untamed, Winged elf.
Fent: Tideborn, Human. Lent: Untamed, Winged elf.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    2010. 04. 09. 17:54
    Üdv!

    Létezik magyar szerver, megemelt drop rate-el de még élvezhető módon.
    Ami jó benne a játék nagy része magyar! Csak magyarok játszanak rajta, így segítségnyújtásban elsőrangú! Sok klán! Segítő kész GM-ek.
    Malajziai verzió ami egy kicsit eltér az Internetional-tól de nem kell újratanulni a játékot

    Szeretettel vár a szerver minden olyan játékost, aki szeretne egy barátságos, jó hangulatú és békés környezetű, szerveren játszani!

    Itt elérhető az oldal és a kliens(regelés után):




    [LINK]
  • 14.
    2010. 03. 22. 13:47
    Nos, a levegőből tudsz támadni illetve harcolni, de ha földön lévő lényt/játékost ütünk/lövünk akkor a sebzés a felére csökken, de, ha a szóban forgó célpont a levegőben van veled együtt akkor semmi változás nincs.
  • 13.
    2010. 03. 21. 12:05
    látványvilágból és kasztokból ítélve teljesen olyan..
    az most egy másik dolog hogy picit át van alakítva az invertory és bele van téve pár plusz dolog pl. repülés..

    bár ahogy olvastam a tesztet, nem ér fel az L2-höz.. kevés mob és raid..
  • 12.
    2010. 03. 20. 18:05
    ezt azért nem mondanám...
  • 11.
    2010. 03. 20. 08:59
    tiszta Lineage 2..
  • 10.
    2010. 03. 20. 02:10
    Csatlakozom mrg-hez, annyit még hozzátennék, hogy az MMORPGben a grafika nem lényeg. Bőven sok ilyenhez a közepes szintű DX9. Fontos hogy laptopon is játszható legyen. Amilyen egyszerűnek látszanak olyannyira sokrétűek: kraftolás,kotyvasztás,kereskedés,fejlesztés,pontrendszer elosztás/finomhangolás stb stb. Amíg nem kezdtem -ugyancsak unszolásra- MMO-zni addig csak fújtam rájuk. Amúgy én meg a CABAL ONLINE -t nyomom majd 2 éve.
  • 9.
    mrg
    2010. 03. 19. 20:00
    UI: várom hasonló mmo-k tesztjét
  • 8.
    mrg
    2010. 03. 19. 19:57
    UI: várom hasonló mmo-k tesztjét
  • 7.
    mrg
    2010. 03. 19. 19:55
    Üdv!
    Elöször is grat a cikkhez, szerintem nagyon jó lett.

    Én a barátaim unszolására kezdtem hozzá 3 hónapja, elötte nem játszottam még MMO-val, viszont RPG-vel rengeteget. Ezért is fogott meg a dolog. Nekem tetszik, hogy hatalmas teret járhatok be, repülhetek, mindezt egy számomra szépen megalkotott, hangulatos ( igen, keleti stilusú) játékban.

    Igaszság szerint nem tudom, a teszt mennyi ideig tartott. Én mint emlitettem 3 honapja játszom, de még a játékban található összes dologbol kb a 2/3-t tudom/értem. Magyarul van benne inspiráció, szerintem. Persze izlések és pofonok, kinek mi jön be, ez saját vélemény.

    Rengeteg mmo van a piacon, az tuti, és szerintem nem is baj, legalább az ember tud választani köztük. És hogy miért is fogtam bele igazán: ezelött folyamatosan "szereztem be" a legfrisebb játékokat, telepitettem fel, és 10böl 8* volt az az eredmény, hogy 15 perc utan uninstall..... Itt legalább az ember beszélhet a barataival ( nem a virtuálisokkal) addig játszat, amig akar, elfoglalja magát, és nem beruház tizenezerér valamibe, ami lehet hatalmas csalódás. Ezt leszeded, telepited, kipróbálod, és ha nem jön be, töröl, keresel egy másikat, és egy fillért sem buktál, vagy nincs igazam?

    Egy próbát megér, nekem mind a cikk, mind a játék tetszik.

    Pisz és megyek mert FB59 lesz ma
  • 6.
    2010. 03. 19. 12:03
    Nem lehet rossz. Nekem hasonló a grafikája mint a sro-nak és az bejött. Majd nyáron lehet nekikezdek addig nincs értelme. Melyik serveren van a legtöbb magyar?
  • 5.
    2010. 03. 19. 11:02
    Egyszerű, mert a vízbűl veszi ki a zoxigént. Tetszik érteni?

    A szó ami oda illik a fulladás, vagy ha a zoxigénhez mindenképpen ragaszkodsz, akkor nem fogy el a levegő a víz alatt.

    Ingyenes játék mivolta miatt nem kapott értékelést?

    Ha már az ingyenes műfajból ennyi MMMMHHDDDMMOOOO (vagy mi a franc) játék van, akkor azokat is lehetne értékelni. Szigorúan az ingyenes kategórián belül. Bár az is igaz, hogy mióta itt elolvasom a játékteszteket, azóta nem sok kedvem van játszani.
  • 4.
    2010. 03. 18. 21:04
    A skillekről: valóban, természetesen át lehet őket pakolni. Ennek ellenére elsőre mindenképpen furcsa, hogy nem az általánosan elterjedt számbillentyűket kell használni (kellett pár perc, mire leesett, hogy miért nem reagál semmire).

    A repülésről: bizonyára úgy van, ahogy mondod, én földi ellenfelet próbáltam támadni, ami (végülis érthető okokból) nem vezetett célra, a mob regenerálódott.

    A skillmegszakításról: nem kizárt, hogy a szerver folyamatos lagja volt a ludas, én hiába próbáltam escape-et nyomni, nem történt semmi...

    A teszt a Perfect World International változatról szólt. Ha jelentős gépigény-eltérés van a különböző változatok között, az minimum érdekes dolog.

    Az oxigénről: Ha nem lenne elsőre érthető: arról van szó, hogy gyakorlatilag korlátlan ideig lehet úszni, nem fogy az oxigén (vagy levegő, ami ki tudja milyen gázokból is állhat egy fantasy világban ).
  • 3.
    2010. 03. 18. 20:45
    Kicsit unalmasak már az ilyen játékok.
  • 2.
    2010. 03. 18. 20:12
    "Felsorolás szintjén még van egy pár apróság, ami a régebben említett összecsapottságra utal: nincs esésből származó sebzés, NINCS OXIGÉN A VÍZ ALATT..."

    Hát ezen óriásit kacagtam

    Egyébként jó teszt, érdekes játék, ha 48 órás napjaim lennének belevágnék

    TCdM, nem értem hogyan várhatsz egy 1950-estől 100 FPS-t, de biztos tudod mit beszélsz
  • 1.
    2010. 03. 18. 19:59
    Érdekes "teszt", bár én inkább a "kipróbáltuk" kifejezést használnám rá.
    Én 1 éve játszom PW-vel (MY, MS és International verziókkal) és tagadhatatlan, hogy jópár említett hiányosságot nem lehet cáfolni, mert ott vannak, de azért említenék néhány dolgot.

    Alapból valóban az az egyetlen skill, amit használni tudunk első szinten, az a funkció billentyűkre van "kiosztva", amit egyetlen kézmozdulattal át lehet húzni a számbillentyűk mezőire és máris a számokra van kiosztva.
    Ezután viszont akárhány skill-t tanulunk meg, egyetlen egyet sem fog a program magától kitenni egyetlen billentyűre sem. Mi magunk rendezhetjuka kiosztást kedvünk szerint.

    Azt a részt nem fogtam, hogy nem lehet a levegőből támadni, sem légi csatát vívni.
    40-es szint fölött nem egy küldetés van, amit a levegőben kell teljesíteni (általában repülő ellenfelek vadászásával) és az sem egyszer fordult már elő, hogy békésen repültem egy terület fölött, amikoris egy mögöttem repülő játékos rám támad.
    Egyetlen probléma csupán, hogy replüve a sebzés csupán 60%-a normálhoz képest.
    Ez egy érthetetlen hátrány számomra, de támadni ettől még lehet levegőből.

    A varázslást meg lehet szakítani. Nem olyan elb*szottul, mint a legtöbb játékban, hogy ha egy mágus varázsolni próbál és megütöd, akkor abbahagyja a varázslást... ilyen szempontból valóban nem lehet megszakítani.
    De ha TE, mint varázsló, úgy döntesz, hogy mégsem akarsz varázsolni, vagy véletlenül indítottál egy varázslatot, akkor egy ESC megnyomásával (ami nálam általában azt jelenti, hogy püfölöm az ESC-et, mint állat ) megszakíthatod a skill-t.
    Ezt egyébként ki is írja a játék, ha az egérrel rámutatsz a kép alján megjelenő kék csíkra, miközben varázsolsz.
    Illetve van egy idegesítő megszakítási lehetőség is, amit meg a mob-ok csinálnak, teljesen véletlenül. Ilyenkor jobb esetben a támadást szakítják meg, de nem egyszer volt már, hogy gyógyítani akartam magamat és sorban 2-3 nekifutást megszakítottak, amitől persze elég közel kerül az ember a kihaláshoz.

    Nem derült ki számomra, hogy melyik PW verzióról szólt a teszt, de gyaníthatóan International vagy MY-ról. Ugyanakkor megemlíteném, hogy az európainak is nevezett Mutilanguage Service verzió gépigénye egész baráti, bár tény, hogy a grafikához képest még az is több, mint elvárható. Viszont nekem a Radeon X1950Pro kártyámmal, minden maximumon is jó teljesítménnyel megy, de tény, hogy nem produkál 100fps-t.
    PWI ugyanakkor még minimumra véve is igen belassul egyes helyeken.

    Nem mondom, hogy a kínai programozók rontották el, de kétségtelen, hogy aki a megjelenítést programozta, az optimalizálásról még csak nem is hallott. Talán programozásról sem.

    Minden esetre, örülök, hogy végre PW is sorra került a tesztelésben.
    Gratulálok a cikkhez.