Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem 2009 - 2. rész

  • Dátum | 2014.12.26 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Az egyes esztendők videojáték-termését bemutató sorozatunkban ez alkalommal a 2009-es évet vesszük górcső alá. Nem egy, nem kettő kiemelkedő alkotás jelent meg ekkor is. Válogatásunk második felében számos műfaj képviselőit mutatjuk be. Autóverseny épp úgy akad a listán, mint verekedős program, vagy éppen a lőfegyveres harc élményét maradéktalanul visszaadó, inkább szimulátornak, mint játéknak tekinthető FPS.

Kezdjünk is meg utazásunk a múltba!

Torchlight


Képességeink és lehetőségeink helyes felmérése minden esetben a siker elsődleges kulcsát jelenti. A Max Schaefer által alapított, és vezetett Runic Games egyetlen percig sem dédelgetett nagyra törő álmokat. A korábban nagyrészt a Diablo első és második részéért felelős, 2005-ben bezárt Blizzard North-nál dolgozó csapat mindössze egy egyszerű, de hangulatos hack and slasht akart készíteni, aminek alacsony ára feledtetheti kisebb-nagyobb hibáit.

Az elképzelést tettek követték, és alig tizenegy hónappal az első, bizonytalan koncepció papírra vetése után készen is állt a terveknek maradéktalanul megfelelő Torchlight.

A három, eltérő stílusban harcoló karaktert kínáló dungeon crawler-ben a műfaj megszokott hagyományai szerint egy labirintusban kell eljutnunk az ősgonosz lakhelyéül szolgáló utolsó szintre, miközben kasztunktól függően fegyverrel vagy mágiával ritkítjuk a sötétség erőinek hordáit.


Válasszuk akár a nyers erőt képviselő pusztítót, a ravasz, és inkább megidézett lényekkel, és mágiával csatázó alkimistát, vagy a csapdákkal és távolsági fegyverekkel operáló elit városi őrt, izgalmaknak nem leszünk híján.
Küzdelmeink során társunk is akad, egy mágikus halakkal erősíthető, és akár végleg átváltoztatható állat személyében, aki képes cipelni, sőt, akár el is adni zsákmányunk egy részét.

Az ambiciózusnak bajosan nevezhető terv bevált, és az elsősorban digitálisan terjesztett, egymillió példány feletti eladást produkáló Torchlight megmutatta, hogy egy a nagyoknál lényegesen kevesebb pénzből gazdálkodó stúdió is megtalálhatja a maga helyét a nap alatt, ha tagjai elég elszántak, és tervüket alaposan kidolgozták.

Különösen, ha a Runic-hoz hasonlóan előrelátó módon gondoskodik egy szerkesztőprogramról, aminek használatával bárki megalkothatja álmai kalandját, megsokszorozva a játékkal tölthető kellemes és élvezetes órák számát.


Street Fighter IV


Kevés jobb ajánlólevél kell egy játéknak annál, mint hogy az egyik legrangosabb, játéktermi alkotásokra specializálódott újság, az Arcadia a legkiválóbb, 2008-ban Japánban megjelent címnek teszi meg. Hiszen a szigetországban a mai napig komoly kultusza van a pénzbedobós masináknak, így egy ilyen erős mezőnyben elsőnek lenni egyértelmű jele a nem mindennapi minőségnek.

Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a Street Fighter IV egyike annak a huszonhat remekműnek, amik 10-es értékelést kaptak az ezt rendkívül szűken mérő, 1993-ban alapított Edge magazintól, illetve, hogy az újság top 100-as listájában olyan programokat előz meg, mint a World of Warcraft, az Oblivion, a Portal, vagy éppen a Final Fantasy hetedik része, akkor világossá válik, hogy alighanem az adott év egyik legfontosabb PC-s megjelenéséről beszélünk.


Az időnként irreálisan ügyesen harcoló gép irányította ellenfeleket leszámítva nincs olyan eleme a játéknak, ami ne érné el a tökéletességet kategóriáján belül, hála a programozóbrigád alapos, és lelkiismeretes munkájának. Legyen szó akár a grafikai megvalósításról, a nagyszerűen kivitelezett hangokról, vagy az egyedi stílusban harcoló, kiegyensúlyozott csatákat vívó karakterekről, netán, az egyes szereplők történetét elmesélő, felső kategóriás japán rajzfilmre emlékeztető átvezető animációkról, az SFIV minden területen a maximumot nyújtja.

Mint a klasszikusokon általában, a Street Fighter IV-en sem tudott fogni az idő vasfoga, és remek játékmechanikájának köszönhetően öt év elteltével is érdemes beruházni egy példányába, különösen, ha nem csak a gép ellen kívánunk küzdeni, mert a játék a mai napig tisztes felhasználóbázist tudhat maga mögött.

Így mindig van kin gyakorolnunk virtuális harcművészetekben megszerzett tudományunkat, pláne, hogy a játék idén augusztusban a Steamen is megjelent, több karaktert tartalmazó verziója ismét felkeltette a szélesebb közönség figyelmét a széria iránt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2015. 01. 17. 14:36
    A Batman: AA kimaradt. Elvileg az is 2009-es, és elég nagy dobás volt ahhoz, hogy megemlítsétek. Amúgy a cikksorozat nagyon jó, végigolvastam mindet.
  • 10.
    2014. 12. 30. 11:00
    Ez jo ev volt, ami nekem megvolt azok a kovetkezok:
    Borderlands
    Wolfeinstein
    Left 4 dead 2
    resident evil 5

    Ezeket toltam rendesen, tobbszor is vegigvittem.
    probaltam oket 100%-ra kimaxolni..
    Viszont en leragadtam a COD 5-nel.

    A COD4-et nagyon szerettem, az 5-bl meg a zombi modot toltam haverokkal rendeteget.

    Utanna mar nem is tudom hagy COD resz jott ki 7-8?
  • 9.
    2014. 12. 29. 19:41
    Nekem ott három darab lowdash van, és jó a link.
  • 8.
    2014. 12. 29. 11:05
    Nem jó a link a főoldalon, túl sok a lowdash ( "_" ) a linkben a "2009" és a "2." között. Vagy csak nálam?
  • 7.
    2014. 12. 27. 21:29
    Colin McRae
  • 6.
    2014. 12. 27. 10:24
    Köszi a kiadós töri óráért, nagyon jó volt nosztalgiázni kicsit.

    (Köszönjük az észrevételt, javítottunk! - Svindler)
  • 5.
    2014. 12. 26. 15:44
    Dirt 2... imádtam. Pont így karácsony tájékán toltam végig, ha jól emlékszem a két ünnep között, szinte megállás nélkül. Nem vagyok oda az árkád autós mókákért, de ez nagyon bejött.
  • 4.
    2014. 12. 26. 14:02
    "CoD6 teljesen jó volt, szerettem vele játszani, de a szerverek akkora szarok voltak, hogy kb 3-4 hónap után eladtam, mert meguntam a nagy pinget, a retek matchmakinget"

    Az ezért volt mert nem voltak szerverek! P2P módon lett megcsinálva, hogy csak 1 master servert kelljen fizetni az Activision-nek a többi meg szerintem érthető. Ettől a CoD-tól kezdve süllyedésnek indunlt az egész játéksorozat. Persze Treyarch még valamit erölködött dedikált szerverekkel de nekik a matchmaking részlegük roszabb mint az IW-é.
  • 3.
    2014. 12. 26. 12:38
    Nekem ezek a játékok kzöül 3 "maradt" meg csak: CoD6, Dirt2, Aion.

    CoD6 teljesen jó volt, szerettem vele játszani, de a szerverek akkora szarok voltak, hogy kb 3-4 hónap után eladtam, mert meguntam a nagy pinget, a retek matchmakinget, a dc-ket.
    Dirt2 szintén nagyon tetszett, sokat toltam vele. Főleg a fasza belső nézett jött be.
    Aionnal addig toltam, amíg a GF átvette és szétbaszarintotta az egészet. Csinált 50 eu szervert, ahelyett, hogy hagyta volna úgy ahogy van. P2W lett az egész, laggolt mint állat, a patchek fél évet késtek, az amcsi vagy bármelyik más verzióhoz képest.
  • 2.
    2014. 12. 26. 10:54
    Tocslájt alapjait papírra vetették... muhaha. Kb ez lehetett az a papírra vetés.

    "Skacok, este letöltöttem egy kiba**ott jó játékot amit a kutya nem ismer. A neve FATE. Ilyen diablós dungeon crawler hekkenszless, de van benne kis háziállat amit etethetsz és átváltozik. Bitang nagy ötlet! Meg az aranynak is van benne értelme, mert a cuccaid folyamatosan fejlesztheted a városban az npc-knél. Neeeem. hidd már el hogy ez siker lesz, a mi nevünk fogja sikerré tenni. Nyugi, ha mi tojtuk volna ki a FATE-et magunkból világsiker lenne... Na! Belevágunk?!"

    Érdekes volt olvasni az összefoglalót, hány játékkal játszom ezek közül a mai napig. (és mennyi olyan volt amire a mai napig nem bírtam rávenni magam, annyira borzalmas...)

    Taaax collector!
  • 1.
    2014. 12. 26. 10:48
    A cikk eszembe jut, mennyire örültem, amikor kiderült, hogy az Activision elveszti az id-et. Ha siker lett volna a Wolfenstein, biztosan nem engedi és sosem kapjuk meg a The New Ordert. Az is sokat elmond, hogy az Acti gyakorlatilag eltörölte a "nem elég sikeres" játékokat. A Wolfensteint és a Quake Wars-t is törölték Steamről és a Prototype-ra is ráférne egy-két patch. Legalább annyi, hogy ne 3-6 perc fekete képernyővel induljon a játék és támogasson 720p-nél nagyobb felbontást.