Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem 2009 - 1. rész

  • Dátum | 2014.11.22 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Az egyes évek videojáték-termését bemutató sorozatunkban ez alkalommal a 2009-es évet vesszük górcső alá. Számos kiemelkedő alkotás jelent meg ebben az esztendőben is. Válogatásunk első felében leginkább az adott év stratégiai címeiről lehet olvasni, de akadnak FPS-ek, indie-címek, és egyéb érdekességek is. Kezdjünk is bele!

Zeno Clash

Bár a bizarr játékok hazájaként hagyományosan Japánt emlegetik, a 2009-es év egyik, ha nem a legfurcsább alkotását a napfényes Chilében hozták tető alá az ACE Team programozói. A belső nézetű, lőfegyvereket is felvonultató, de inkább az ökölharcra építő programnak nem csak a grafikája, hanem a története is szürreális.

Főhősünk Gath, egyetlen személy megölésével lett apa és anyagyilkos, mivel végzett a hermafrodita Apa-Anyával, aki világra hozta őt, és érdekes külsejű testvérkéit is. Csak az egyik nővére, Deadra áll ki mellette, mindenki más az életére tör, így menekülnie kell, útja során pedig rendkívül furcsa helyekre vetődik el, ahol távolról sem hétköznapi figurákkal kénytelen megküzdeni, ha életben akar maradni.


A játékmenet viszont az ökölharctól eltekintve már nem olyan érdekes, mint a történet vagy a vizuális megjelenítés. Feladatunk, hogy lineáris pályákon végighaladva legyőzzük a vérünket akaró ellenfeleinket. Ezt nem könnyű teljesíteni, mivel a Zeno Clash nem tartozik a könnyen végigvihető címek közé, sőt, nehézsége helyenként már túlzónak is mondható.

A játékot az érdektelen és lapos multiplayer-módja, valamint a viszonylagos rövidsége ellenére mind a játékosok, mind pedig a sajtó képviselői szerették. Utóbbiak közül a PC Gamer az év indie-alkotásának tette meg, az IGN pedig április hónap legjobb játékának választotta.

Sajnálatos módon a csoda egyszeri volt: a négy évvel később megjelenő második rész nem tudott felérni az elődjéhez, és minimális visszhangot keltve, teljesen megérdemelten tűnt el a semmiben.


Dragon Age: Origins


Az 1996-ban alakult, és kisebb kitérők mellett leginkább CRPG-k fejlesztésével foglalkozó BioWare 2009-ben megjelent játéka nagyszerűen illusztrálta, miért töretlen a csapat nimbusza. Ahogy arra számítani lehetett, egy minden tekintetben profin összerakott programot kaptunk.

Az epikus fantasy történet már a karakteralkotáskor magával ragadja az embert, mert annyi más játéktól eltérően nem csak az általuk használt fegyverek és képességek tekintetében van különbség egy közrendű törpe zsivány, és egy nemesi származású harcos között, hanem a játékmenet egyéb területein és a történetben is akadnak eltérések.


Hiszen, Thedas kontinensének lakói máshogy viszonyulnak egy kékvérűhöz, mint egy utcagyerekhez, különösen, ha az a lenézett elfek népéből való, nem pedig a büszke törpék, vagy a domináns fajnak számító emberek egyike. Döntsünk bárhogy, világmegmentő kalandjaink során küldetések tucatjait kell teljesítenünk, hogy sikerre vigyük a Fereldenben éppen hogy megtűrt Szürke Eminenciások tervét.

Ezt egyedül képtelenek lennénk megtenni, így társakat kell toboroznunk, majd a legtöbb játékkal ellentétben, gondosan ügyelnünk, hogy ne gyűlöljenek meg minket tetteink miatt, mert előfordulhat, megtámadnak, vagy otthagynak minket. Hűségük biztosítása esetén viszont a romantikázás mellett hasznos képzettségeket is taníthatnak nekünk, tehát megéri foglalkozni a lelkiállapotukkal.

A pozitívumok listája hosszú: a játék akár kilencven óráig is eltarthat, rengeteg finomhangolási lehetőséggel, érdekes történettel és jól kivitelezett harcokkal bír. Ezek alapján nem csoda, hogy igazán komoly újítások, és a legnagyobb jóindulattal is csak átlagos grafika ellenére az Origins természetesen majd minden magazinnál besöpörte az év számítógépes szerepjátékának kiosztott díjat, szemernyi esélyt sem hagyva a kategória többi képviselőjének.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2014. 11. 26. 19:17
    Prototype, Call of Juarez és a Fear2 amiket toltam, többit én sem ismerem.
  • 16.
    2014. 11. 25. 22:25
    Azért ha belegondolsz, 2009 is már egy hónap híján hat éve volt. Rendben, retrónak vagy történelemnek még így is nagyon közeli, de hogy az akkori játékok "majdnem új" kategóriába tartoznának, azt azért nem mondanám.

    Bár, ha belegondolunk, egy akkori csúcs gamer PC (i7 860, HD5870), ha kompromisszumokkal is, de a mai napig megállja a helyét.
  • 15.
    2014. 11. 25. 21:24
    Gyanítom a második részben lesz a CoD MW2
  • 14.
    2014. 11. 25. 12:18
    Ez egy nagyon gyenge év volt...
  • 13.
    2014. 11. 24. 21:16
    Mirrors Edge amolyan techdemo volt az akkor debütáló Physx-hez. El lehetett vele szórakozni de nekem kicsit unalmassá vált. Van egyfajta hangulata, de abból is bőven elég egy óra.
  • 12.
    2014. 11. 24. 20:35
    Elég hányadék év volt, tényleg csak két cím érdemel megtiszteltetést, a többi olyan felejtős... Mint amikor megveszed a papírtányért, eszel belőle és kidobod a szemetesbe.
  • 11.
    2014. 11. 24. 20:11
    Fear 2 kivetelevel egyiket sem ismerem... Szegeny ev volt ez reszemrol.
  • 10.
    2014. 11. 24. 12:12
    Kár, hogy az SR2 olyan szinten volt gagyin összerakva, hogy fájt vele a játék ... a 3. rész sem volt (főleg jármű fizikában) maga a tökély, de mérföldeket vert a 2. részre.
  • 9.
    2014. 11. 24. 08:59
    Bár mondjuk 2000-ben ugyanez nem lett volna elmondható, de mai fejlődési ütemmel a 2009-es játékok nem történelem, hanem majdnem új kategória.
  • 8.
    2014. 11. 24. 08:54
    Dragon Age Origins nagy kedvenc! Nem vagyok olyan nagy RPG-s de ez az egyik kedvenc részem ami valaha megjelent, az újat is mindenképpen ki kell próbálni. Call of Juarezzel szintén szép órákat töltöttem el, kategóriájának egyik legjobbja, azt sajnálom csak hogy a Red Dead Redemption nem jött ki asztali gépekre.. Mirrors Edge alap hogy végig lett játszva anno, nagyon várom már régóta hogy folytassák a szériát, remélhetőleg az új rész pár éven belül érkezik majd. Illetve 1-2 éve volt szerencsém a FEAR 2.-ik részéhez az is hozta amit vártam tőle, kellemes szórakozást nyújtott.
  • 7.
    2014. 11. 24. 08:52
    F.E.A.R. *-*
    A mai napig még mindig újra és újra játszom egyre nehezebb fokozatokon és sötétebb beállításokkal. :3
  • 6.
    2014. 11. 23. 13:26
    Mirror's Edge! Nemrég újra elővettem a játékot és még mindig hihetetlen élmény vele játszani. A grafika maximum beállítások mellett még ma is kiemelkedő, ezért el se tudom képzelni milyen lesz a 2. rész.
  • 5.
    2014. 11. 22. 16:01
    Anno megláttam az első I'm alive-os trailerét ([LINK]) és nekem kb. el volt adva. Azon nagyon ritka játékok közé tartozott aminek a demoját is alig vártam, aztán instant day 1 vásárlás volt.
    Egyébként szerintem elég erős a felhozatal, van itt sok jó játék.
  • 4.
    2014. 11. 22. 13:40
    A Mirror's Edge -t én sem értem miért keveset eladott termék. Valószínűleg a "nem lehet/kell benne lövöldözni" szisztéma sokkolta az ovis társadalmat.
    Nekem is az egyik kedvencem.
  • 3.
    2014. 11. 22. 12:42
    Adom
  • 2.
    2014. 11. 22. 12:02
    Számomra a cikkben említett címek közül torony magasan a Mirror's Edge és a F.E.A.R. 2 viszi a pálmát, ez a két játék fantasztikusan jó lett!
    Az egyetlen EA játék, ami érdekel és egyben nagyon várom, az a Mirror's Edge 2.
    A Monolith-nak pedig a F.E.A.R. 2 volt az utolsó, normálisan összerakott játéka.
  • 1.
    2014. 11. 22. 08:32
    Ez most nekem kissé mellé talált. 4 játék megvan a felsoroltakból, de abból hármat még ki sem próbáltam, egyet meg nem is akartam megvenni, de egy Humbel Bundle csomag része volt és aktiválnom kellett, hogy a kiszemelt darabot is megkapjam.

    Maradt a Prototype, amiről kissé más a véleményem. A történet teljesen érdektelen, karakterek nincsenek, vagy akik vannak, azok is klisések, a mellék feladatok pedig tényleg nagyon önismétlők és már elsőre sem nagy élmény megcsinálni őket. Egyedüli pozitívuma a jól sikerült és tényleg élvezetes zúzás.