Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem 2008 - 1. rész

  • Dátum | 2014.05.10 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

2008 a nagy újrakezdők, és az újonnan kezdő nagyok éveként vonult be a számítógépes játékok történelmébe. Több, nagy névnek számító sorozat ebben az évben tért magához tetszhalálából, vagy esett át jelentős átalakításokon, és nem egy, azóta tisztes rajongótáborral bíró, komoly címmé kinőtt program első része is ebben az évben jelent meg.

Lássuk hát a 2008-as év legnagyobb sikereit, bukásait, meglepetéseit, és csalódásait!

Assassin's Creed

„Semmi sem igaz, és minden megengedett.” Ezt az alapigazságot 2008 óta ismerjük, hála az Assassin’s Creed-nek.

A harmadik keresztes háború idején, a Közel-Keleten játszódó kalandban az Asszaszinok rendjének legjobb orgyilkosának, Altaïr Ibn-La'Ahad-nak a bőrébe bújva kell vezekelnünk. Hiúságunkért, önfejűségünkért, és a rend alapelveinek megsértéséért kilenc, különösen veszélyes és gonosz ember életével kell fizetnünk a sajátunkért. Pontosabban fogalmazva: sokáig abban a hitben vagyunk, hogy ezért szükséges végeznünk velük.

Másik hősünk, Desmond Miles, Altaïr egyik távoli leszármazottja, aki azért szökött el a rend hagyományait őrző családjától, mert inkább a saját életét akarta élni. Ez nem jött össze neki. Desmond egy nap fogolyként tér magához egy titokzatos cég laboratóriumában.
Elrablóinak azért van szükségük a férfira, hogy egy Animusnak nevezett gép segítségével hozzáférjenek őse emlékeihez, amiket ő a génjeiben hordoz. Desmond múltba tett „utazásai” során ismerhetjük meg Altaïr küldetésének történetét, és nyerhetünk bepillantást a történelem legnagyobb összeesküvésébe, amit egy új társadalom alapjait lefektetni akaró templomosok szőnek a világ ellen.

A megjelenésekor csodásnak számító grafika, valamint az elsősorban lopakodásra építő, de a nyílt harcnak is teret adó játékmenet önmagában elégségesek lettek volna a sikerhez, de a csavaros történet, aminek során számos filozófiai és teológiai fejtegetés hangzik el, és az újítónak számító, adrenalin pörgető parkour-elemek csak erősítették a hatást


A játék hamar a szaksajtó és a játékosok kedvence lett, valóságos kultusz alakult ki körülötte: a különböző játékosoknak szóló rendezvényeken a mai napig találkozni csuklyás-köpönyeges orvgyilkosnak öltözött cosplayesekkel, és megszámlálni is nehéz az Assassin's Creed által bezsebelt különböző díjakat. Azonban azt majdnem mindegyik ismertető írója megjegyezte, hogy a játékmenet túlságosan is ismétlődő, és a fő küldetést leszámítva nem sok mindent lehet csinálni a pazarul kidolgozott, élő és lélegző városokban.

A készítők becsületére legyen mondva, az újságírók kritikái nem peregtek le róluk nyom nélkül. A későbbi részekben nem csak hogy javították ezeket a hibákat, de kifejezetten cél lett a változatos játékmenet, és a játékos érdekes mellékküldetésekkel, valamint apró-cseprő tevékenységekkel való szórakoztatása a fő történetszál mellett.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 19.
    2014. 05. 13. 21:52
    A Clear Sky-t annyira megutáltam az első pálya után, hogy letettem, pedig kétszer álltam neki. SoC-t annyira szeretem, hogy a kövi játék amit felrakok a gépemre megint az lesz, megint az Olbivion Lost moddal. CoP megint csak remek lett, bár nekem hiányoztak a SoC féle össze vissza megtalálható anomáliák.

    Az Assassin's Creed annyira monoton, hogy kétszer álltam neki, először az utolsó előtti bossnál, utána az utolsó bossnál feladtam. Az AC2-t már ki tudtam vinni, a többit ki se próbáltam. Én sem értem, mit élvezkednek annyira az emberek rajta. A történet jó, a mászkálás újdonság volt az elején, de amúgy maga a játékélmény nagyon gyenge. Ahhoz képest, hogy bérgyilkos vagy, nincs tervezés, lopakodás, csak minijátékok, minijátékok, minijátékok.

    A Crysis Warhead nekem nem jött be annyira, mint az alapjáték, pedig igazából nem rontottak el vele semmit. Valahogy az alapjátéknál maradtam, pedig egy-két helyszín igazán érdekes volt. A multi viszont annál inkább, imádtam minden percét.
  • 18.
    2014. 05. 13. 21:35
    Én 2008 derekán vettem egy q6600 procit cirka 40 ezer körül teljesen uj dobozos kiadásban.És akkor már volt több modell is.
  • 17.
    2014. 05. 13. 20:53
    Hmm, mintha úgy rémlene hogy a warheadnél kissebb lett a gépigény... Sima Crysishez mérve feljebb tudtam venni a grafot kb 15-20%-kal...

    predike07: Emlékeim szerint 2007-2008-ban 1 azaz egy olyan proci volt ami 4 magos volt és azaz Core 2 Quad Q6600 volt és elég sokat kellett várni mire a többi is elő rukkolt vele, szóval nemigen voltak 4 magos gépek... Főleg hogy volt akkor kb 120000huf egy olyan... De javítsatok ki ha tévedek...
  • 16.
    2014. 05. 12. 22:10
    AC tényleg nagyot domborított, de nekem az a véleményem, hogy a kemény történet és annak hatásos előadása mentette csak meg, mert játékmenetileg bugyuta volt és kiforratlan. A Stalker meg egy külön história, szememben az egyik legjobb játéksorozat. Ötvözte a horrort, az akcót, a nyílt, dinamikus és élő világot, jó történettel és kellemes játékmenettel. Emellett még gyerek játék volt moddolni. Ma kevés címről mondható el ez.
    Érdekes, hogy miután szakítottak az nVidia "It's meant to be shit" programjával rögtön megszűnt a bugok többsége.
  • 15.
    2014. 05. 12. 10:33
    Ebben az időben már 4 magos gépek voltak.Ma ez meg már történelem.
    Itt baj a már nem kicsi.Az idő vas foga........
  • 14.
    2014. 05. 11. 22:37
    jó volt olvasni jöhetnek az újabb részek
  • 13.
    2014. 05. 11. 16:19
    AC sorozat mai napig a kedvencem Igaz az első rész eléggé monoton volt, de a többit imádtam. Várom a következő részt
  • 12.
    2014. 05. 11. 15:24
    sose értettem az AC körüli nagy hájpot, totál közepes, unalmas játék...

    stalker viszont mindent visz, az összes része. nálam bugja se volt, pedig az első verziókkal játszottam
  • 11.
    2014. 05. 11. 14:03
    RockerBandy: én úgy tudom csak a M&B Warbandban van erre lehetőséged. Bár az alappal nem játszottam csak a Warband-al (Release date March 30, 2010), de neten több helyen is azt olvastam hogy erre csak ebben lett lehetőség.
  • 10.
    2014. 05. 11. 00:30
    "Átalakult a hírnév rendszer,"

    A micsoda?!

    Én még toltam a Wotlk-t, de ez alatt még is mire gondoltok ?:'D
  • 9.
    2014. 05. 11. 00:23
    Jók ezek a cikkek, csak mindig elfog az a kellemetlen érzés, hogy öregszem
  • 8.
    2014. 05. 10. 17:35
    Valahogy a Mass Effect mindig kimaradt, elkezdek vele játszani, de egyből elvesztem az érdeklődést, nincs kihívás benne. Tudom, hogy sokat vesztettem, és hogy azóta lett két újabb rész is, de sajna akkor is így van.
  • 7.
    2014. 05. 10. 14:05
    a BiA:HH egy remek lövölde volt, azóta is várom az újabb világháborús játékot ami meg tud fogni. A FIFA 09 pedig egyébként egy nagyon jó kis game volt.
    (off: tud valaki valami a 2014-s Lenovo y50-es laptopokról? lassan meg kéne jelennie...)
  • 6.
    2014. 05. 10. 13:43
    Mount&Blade-ben lehettél uralkodó.
    Menete: Felajánlottad a szolgálataid egy hadúrnak elfoglaltál néhány várat, magadnak követelted az uralmat. Néha megkaptad néha nem. Ha már volt több városod, akkor dönthettél úgy, hogy f. this sht, márpedig akkoris az enyém, és kilépek xy birodalomból, újat alapítok.
  • 5.
    2014. 05. 10. 12:21
    A TR:U a franchise egyik legjobb darabja, igazából ezt az epizódot a Legend-del együtt kell egy résznek tekinteni a sztori miatt és pont ez az, ami valami elképesztően fenomenális lett! A Legend és az Underworld a hagyományos TR vonal egyértelműen legjobb darabjai!
  • 4.
    2014. 05. 10. 12:00
    Köszi az észrevételt, javítottuk.
  • 3.
    2014. 05. 10. 11:19
    Sziasztok!

    Jó a cikk csak egy aprócska elírás szerepel benne, a cím ugye ez: "PC-s játéktörténelem 2008 - 1. rész", a cikk végén viszont ez szerepel: "Ez volt 2009-es összefoglalónk első fele,"
  • 2.
    2014. 05. 10. 10:09
    Pár kieg. az AoC blokkhoz, ha nem gond

    A gépigény csak mmo mércével volt magas, a Dreamworld egész jó kis engine donwscale terén, akinek volt egy átlagos gépe, simán tudta futtatni. Felfelé már más volt a helyzet, maxra húzva kellett neki egy fél Paks, de cserébe adott is grafikát rendesen... (sőt, még mai szemmel is egész pofás, főleg ha rátolod a SweetFX-et. [LINK])

    Éjszakai mód csak Tortage-ban van. A varázslatok nem használják a combo systemet ("A varázslatok elsütéséhez megfelelő billentyűkombinációk kellenek" ). A harcon kívül újítás volt még az npc interakció is, nem csak simán "nyomj egy Accept-et, ha kell a quest" hanem ténylegesen beszélgetni kellett velük. Meg aztán a soundtrack se volt semmi, Knut még díjakat is nyert vele...

    A legfőbb gond tényleg a sok bug volt, az első fél évben szinte csak a bugokat csapkodták az FC-sek. Másik gond volt a Tortage után megszűnő voice-over, sokan azt várták az első 20 szint alapján, hogy az egész game beszélni fog... bár az évek alatt sok npc megkapta a maga hangját. (ebben mondjuk évekkel megelőzte a TOR-t)

    A 2011-es váltás Unchained-re (f2p) nem lehelt bele semmi életet, főleg, hogy előtte már majd' 1 évig ment az unlimited trial opció. Ami igazán megdobta a játékosszámot, az másfél évvel ezelőtti f2p revamp, és nem sokkal utána a Steam megjelenés. Akkor rendesen megteltek a szerverek... (mondjuk személy szerint rühellem a steamet, de ez megér egy piros pontot Newell neve mellett )
  • 1.
    2014. 05. 10. 09:45
    Rég volt ilyen cikk, egy élmény volt újra olvasni.
    A mai napig nem értem az Assassin's Creed jó értékeléseit. Ez egy fél játék volt, nem is csak egyszerűen önismétlő. A technikai oldal kész volt, a tartalmi, hát... játszottam már demóval, ami többet adott.

    "Hősünk valami titokzatos ok miatt sorra éli túl azokat a halálos, „anomáliának” nevezett eseményeket,"

    Kitörésnek (emission).
    Mellesleg én nem csalódtam benne. Volt pár bosszantó bugja, de érezni lehetett rajta, hogy jó irányba indultak el a fejlesztők. Több volt a tartalom a játékban, a pénznek lett értéke. Volt, amit kihagytak vagy épp túlzásba vittek, de nekem összességében kellemes volt az összkép.

    Amit még megemlítenék, az a TR:U. Mai napig a kedvenc Tomb Raider epizódom. Ezért is éltem meg hatalmas csalódásként a Square Enix által beleerőltetett új irányt és ezért is utálom és bojkottálom a rebootot.