Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem 2007 - 1. rész

  • Dátum | 2013.01.29 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A 2007-es évet sokan a videojáték-ipar valaha volt legjobb esztendőjének tartják, és bár nem szeretnénk döntőbírót játszani, tény, hogy nem sok olyan termékeny esztendővel volt dolgunk, mint cikkünk jelen tárgya. A 2007-et felölelő PC-s múltidézőnk első része az akciójátékoké, úgyhogy ne is szaporítsuk tovább a szót, vágjunk bele de rögtön!

BioShock
BioShock

Mi mással is kezdhetnénk, mint a legtöbb Év játéka díjat bezsebelt BioShockkal? Az Irrational Games műhelyében készült FPS-szerepjáték hibrid a legendás System Shock sorozat szellemi folytatásaként fogható fel, igaz, története kevésbé sci-fi, inkább filozofikus témákat boncolgató horror: az '50-es évek közepén egy repülőgép zuhan a tengerbe, melynek egyetlen túlélője, Jack (akiről csak annyit tudunk, hogy édesanyja szerint "különleges"), a közeli világítótoronyhoz siet segítségért. Csakhogy a torony valójában egy lift, mely a víz alatti metropoliszba, Rapture-be vezet. A látványos város egykor fényűző példája volt az emberi felsőbbrendűségnek, mára azonban élő pokollá változott, mert lakosai a génmanipuláció megszállottjaivá váltak és szép lassan megőrültek. Jacknek ráadásul nemcsak a pszichopata Rapture-iekkel kell felvennie a harcot, hanem a Big Daddy neveztű kiborgokkal is, amik a Little Sisternek keresztelt kislányokat védik a vérükben található genetikai módosító miatt, amit mindenki ki szeretne termelni, beleértve minket is. Ha mégis elkapunk egy Little Sistert, meg is ölhetjük a több szérumért, de az életét is meg lehet menteni, mely döntés a játék történetét és folyását is meghatározza. Minél több genetikai anyagunk van, annál erősebbé válthatunk a feloldható skilleknek hála (ezek között mindenféle akad a gyorsabb regenerációtól kezdve, a karunkból méhkast varázsoló, extrémebb darabokig), és mivel a játékban egész sokféle fejlődési utat be lehet járni, a többször végigjátszás sem elvetendő ötlet. A BioShock hatalmas siker lett, melyet egy 2009-es második rész követett, ami már közel sem durrant olyan nagyot, hisz az eredeti alkotógárdának nem sok köze volt hozzá. De sebaj, márciusban megjelenik a BioShock: Infinite, melyen ismét az Irrational Games tagjai ügyködnek.

Call of Duty 4: Modern Warfare
Call of Duty 4: Modern Warfare

2007-ben indult egy másik nagy FPS-es trend is, hisz ebben az évben jelent meg a Call of Duty 4: Modern Warfare. Bár az iPon olvasóközönsége megoszlik a sorozat minőségét illetően, az Activision-féle modern háborús széria népszerűsége vitathatatlan. Persze ez 2007-ben még másként volt, annyira, hogy a hatalmas kiadó eleinte hallani sem akart az Infinity Ward ötletéről, mely szerint hagyják maguk mögött a második világháborút és dolgozzanak fel fiktív, jelenben történő eseményeket. Végül ki tudja miért, de az Acti beadta a derekát, a játékot pedig a bejelentésétől kezdve hatalmas médiafigyelem övezte. Aztán jött a premier, és vele a játékipar talán legnagyobb sokkja: a Call of Duty 4-ből azonnal eladtak annyit, mint a Halo 3-ból összesen, sőt, a Microsoft konzoljának eladásai a Modern Warfare-rel együtt szöktek az egekbe. A játék 2007 legnagyobb piaci durranása lett, a játékipari fejesek pedig azt sem tudták, hová kapják a fejüket.

Ez persze elsősorban a kiváló többjátékos módnak volt köszönhető. A Call of Duty 4-ben egy rövid, intenzív szóló kampányt is kaptunk, mely egy kitörőben lévő harmadik világháborúról szólt, de erre ma már aligha emlékszik valaki. Sokkal fontosabb volt a kidolgozott multiplayer, mely hatalmas fejlődést és új trendek egész sorát hozta magával. Megjelentek a perkek és a különböző karakterosztályok, sőt, az eredményes játékért tapasztalati pontok ütik a markunkat. Ma már ezek minden multis FPS-ben szerepelnek, de akkortájt a CoD 4 valódi forradalomnak minősült. A folytatásairól esett szó az iPonon is (itt és itt), úgyhogy több szót nem vesztegetnénk rá, bár annyit még érdemes megjegyezni, hogy a Modern Warfare-ben bemutatkozott IW Engine (mely egy módosított Quake 3 motor) még a tavalyi Black Ops II-ben is remekelni tudott.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 41.
    2013. 06. 28. 19:50
    A Stalker a tipikus percenként mentéses játék volt nekem is, annyira bugos volt az elején.
  • 40.
    2013. 06. 28. 19:16
    A Jerichó csak egy végigjátszást élt meg, kb. ennyire volt érdekes, akárcsak a Crysis, minden mással a végéig sem jutottam el. Ja igen, a Stalker is érdekelt volna, ha nem kúródott volna el a mentésem, de amúgy is annyira felhúztam magam a játék bugosságán, hogy hagytam a francba az egészet.
  • 39.
    2013. 06. 28. 18:54
    Szerintem az elmúlt 10 év legjobbja volt a 2007.

    Számomra Stalker Portal Crysis UT3 Supreme Commander ezek voltak a befutók.
  • 38.
    2013. 06. 28. 18:47
    "Ez persze elsősorban a kiváló többjátékos módnak volt köszönhető. A Call of Duty 4-ben egy rövid, intenzív szóló kampányt is kaptunk, mely egy kitörőben lévő harmadik világháborúról szólt, de erre ma már aligha emlékszik valaki. "

    Milyen érdekes. Én egyetlen percet nem multiztam COD4-MW-el, azt sem tudom, hogy néz ki a multi, nem is érdekel, de a Single-t kb. 50-szer végigtoltam, ha nem többször. Nem hogy a sztoryra emlékszem, de kb. a játékban elhangzott összes mondatot, minden zörejt, zajt kívülről betéve tudom.

    (Crysis-ról meg csak annyit, hogy lényegében egy borzalmasan sikerült Chrome nyúlás. Nulla eredetiséggel, és történettel, de azért arra igyekeztek, hogy kevés embernek tűnjön fel. Életem egyik legnagyobb csalódása az a játék, a mai napig hányok tőle. (És szerintem még csak szép sem volt, pedig ultra fullba futott minden Full-HD-ben.)
  • 37.
    2013. 06. 28. 16:03
    God, 2007 milyen kiraly ev volt!!!
  • 36.
    2013. 03. 12. 21:41
    A FarCry 3-as szabadság????? Wtf???? akárhova menni akartam kaptam az üzit hogy húzzak vissza, mert halál lesz a vége!!!! Vagy én vagyok "DIKKlexiás" vagy nem tudom mi is van, de a Crysis-ben oda mehettem ahova akarok még ha lineáris is, a FC3-ban meg ugrabura a térképen, nem visszamegyek, csak úgy visszaugrik 10 perc kocsikázást! Hú de nagy élmény, egy nagy kalap... Számomra egy nagy bukás a FC3!
  • 35.
    2013. 02. 15. 15:00
    Elég erős év volt ez. Az említett címek közül a STALKER/Portal/Bioshock triumvirátus magában zsebre teszi több gyenge év egész játéktermését.
  • 34.
    2013. 02. 14. 15:11
    "a semmitmondó, unalmas, és főleg játszhatatlanul gépigényes multiplayerről már ne is beszéljünk"

    Aki ezt írta és komolyan is gondolja a Crysis 1 multijára, annak azt tudom ajánlani, hogy kapcsolja ki a számítógépet és kuporodjon le a sarokba legózni...
    pfff

    De komolyan. Azóta nem egy játék és nem kevés rajongó tekinti ezt etalon-multinak. pl. hatalmi harc, nagy pálya, csapatjáték... kár ragozni.
  • 33.
    2013. 02. 08. 13:07
    Nekem még frissek az emlékeim ezekkel a játékokkal kapcsolatban, furcsa őket "történelem"-nek nevezni. Végül is a jelen is történelem, de még annyira nem üt be a nosztalgikus hangulat.
    A Crysis 1-et csak azért szeretem a mai napig, mert kb. nincs, ami űberelné a grafikáját. Talán a Crysis 2, de csak talán.
  • 32.
    2013. 02. 05. 19:57
    Hú, S.T.A.L.K.E.R. mennyit játszottam vele, még egy egész weboldalt is letükröztem - interaktív térkép volt gyakorlatilag - (2-3 GB) és telepakoltam a letöltött cuccot a saját 'felfedezéseimmel'(bugok, leletek, anomáliák, moddoláshoz jegyzetek). Csak kár, hogy sohasem fejezték be igazán(talán most majd a Lost Alpha), Oblivion Lost és Complete nem volt az igazi.
    Bioshock-kal még mindig nem játszottam, Crysis-t akkor próbáltam ki először mikor a 2 megjelent.
    CoD4 (500 óra) szinte kötelező, de 2000 óra(xfire szerint... ) CoD2-met meg sem közelíti.
  • 31.
    2013. 02. 04. 08:51
    Cod4 igazán jó volt. Több mint 3000 órát öltem bele. Ami életben tartotta és tartja pc-n az a dedikált szervereknek köszönhető.
  • 30.
    2013. 02. 01. 01:09
    Korrekció a cikkhez:
    A Tomb Raider Anniversary-nak történet szempontjából semmi köze a Legend-hez és az Underworld-höz. A mai napig sajnos sokan úgy tartják, hogy az Anniversary a 8. epizód, pedig nem, mert az az első rész, csak felújítva. A 8. rész az Underworld, ami a Legend sztoriját szorosan követi és folytatja.
    Ezen felül az Anniversary-hoz egyetlen patch sem jött ki! A Legend-hez jött kettő darab, az Underworld-höz pedig egy darab.

    Amúgy nem is emlékeztem ,hogy a 2007-es év ilyen jó volt. Abszolút kedvenc HL2:EP2! Kb. kétszer olyan hosszú, mint az EP1, bár így is 5 óra alatt simán végigvihető, de a sztori, az események és a hangulata valami leírhatatlan, fenomenális.
    A Portal szintén egy remekmű, bár a 2. rész ütött igazán nagyot.

    Crysis-t én is végigtoltam, de semmi különlegeset nem látok benne, grafika szempontjából van olyan másik FPS játék, ami számomra sokkal szebb. A Crysis német szinkronja viszont nagyon jó lett, bár ez nem csoda, hiszen német fejlesztésről van szó.

    BioShock kellemes kikapcsolódást nyújtott, nagyon élveztem a német szinkront benne, az nagyon profi lett.
  • 29.
    2013. 01. 31. 18:21
    Ez egy jó év volt. A CoD-ot még mindig pörgetem néhanapján, de már inkább csak az MW2-őt multiba. Az MW széria nagyon jó lett mind single mind multi terén, várom a folytatást =)
    A Crysis-t is imádtam, igaz nem 2007-ben játszottam hanem 10-ben mert akkor már gépem is volt hozzá, amin akkor is csak közepes grafon ment szépen, de megfogott a sztori. A 2. részt is nagyon szerettem.
    Bioshockot kipróbáltam de hamar töröltem mert valahogy nem jött át a feeling.
    Stalker tele volt hibákkal de egyszer végig lehetett pörgetni =)
    GoW-ot is bírtam nagyon, csak kár hogy PC-re nem hozták ki a folytatásokat.
  • 28.
    2013. 01. 31. 14:41
    Annak ellenére hogy a Lost Alpha magyar kezdeményezés, úgy tudom nem is fog tartalmazni magyar nyelvet. Ez szomorú! És a MOD-okhoz nem is nagyon szoktak készíteni utólag magyarítást, még ha olyan nívós alkotásról is van szó, mint a Priboi Story...

    Már igazán jöhetne a Lost Alpha, ha egyszer S.T.A.L.K.E.R. 2 már nem lesz! Nem tudjátok mikorra várható?
  • 27.
    2013. 01. 31. 14:00
    A Crysis, Tomb Raider: Anniversary, CoD4, HL2EP3, GoW és a Portal mind-mind remek játékok szerintem.
    Sosem értettem miért fikázzák annyit a Crysis sztoriját. Nekem kifejezetten tetszett. Oké, nem bonyolították túl, de nekem személy szerint tetszett. Többször is végigtoltam a szinglijét.

    A Portal tényleg zseniális logikai játék, én ingyen kaptam ajándékba Steamen. Sajnos viszont a szavatossága elég gyér szerintem. Másodjára már nem akartam végigjátszani egy éven belül.
  • 26.
    2013. 01. 30. 14:05
    Tényleg remek év volt a 2007-es. Van pár játék, amivel azóta is játszok, vagy időként újra fel-fel rakom.
  • 25.
    2013. 01. 30. 13:16
    Nem az Onslaught maradt ki, hanem az Assault. Onslaught maradt, csak át lett nevezve Warfare-re. De wikipedia szerint az az Assault és az Onslaught keveréke. (ez papíron talán igaz. De ami kimaradt és nekem fontos volt pl: Mutant (predator mód), Bombing run (foci), (Double) Domination, Last Man Standing. Szóval szép volt meg jó, de gameplay szempontból jobb a 2k4 és mindenkinek ajánlom azt a mai napig. Legjobb multiplayer élmény.
  • 24.
    2013. 01. 30. 13:16
    Nem az Onslaught maradt ki, hanem az Assault. Onslaught maradt, csak át lett nevezve Warfare-re. De wikipedia szerint az az Assault és az Onslaught keveréke. (ez papíron talán igaz. De ami kimaradt és nekem fontos volt pl: Mutant (predator mód), Bombing run (foci), (Double) Domination, Last Man Standing. Szóval szép volt meg jó, de gameplay szempontból jobb a 2k4 és mindenkinek ajánlom azt a mai napig. Legjobb multiplayer élmény.
  • 23.
    2013. 01. 29. 23:13
    Jó kis játékok voltak, de a Dirt 1 valahogy a mai napig nem tudom futtatni (Jó csak nemrég vettem meg mert a CM csomag elég olcsó volt )

    Szóval nincs valakinek tippje hogy a Dirt 1 miért nem fut? (Dell XPS L702x i7 GTX560M 8GB RAM)
  • 22.
    2013. 01. 29. 22:47
    Ez egy jó év volt a játékiparban
    Btw Codos vitákat lehet offolni. Ha már ennyire járatos vagy a codokban, akkor ismered a promodot gondolom. Abban nincs perk Az új codok meg sz*rok, ennyi.

    Stalkert sose sikerült végig vinnem, lehet elő kéne szedni
  • 21.
    2013. 01. 29. 21:12
    "CoD-féle perkkel felnyomom magam, meg még ha a padlóra köpök is tapasztalati pontot kapok típusú játékok"

    Egy Q3 vagy CS-nél csak a tudásod számít, a CoD-ból pedig timesinket csináltak, hogy imádják a noliferek. Egy CS konzolon sohasem lett volna ennyire sikeres.
  • 20.
    2013. 01. 29. 21:04
    Jajj ne
  • 19.
    2013. 01. 29. 20:54
    @Terror
    "Ha nekem az egész 2007-es évből csak egy amatőr orosz játék, az Aquadelic GT tetszett, akkor baj van velem?"

    Hát sajnálatos, hogy ezt kell mondanom, de ennyi jó játék után ha ezen a véleményen vagy, akkor valószínűleg terhes vagy.
  • 18.
    2013. 01. 29. 20:02
    Nagyon jó cikk volt ismét. Szinte játszottam ezek közül az összes játékkal és azért meg kell mondanom, hogy lehet a Crysis története nem volt valami eget rengető, de a játékélmény az eszméletlen volt. Amúgy szerintem az AI is teljesen, rendben van pl: a FC3-ban se sokkal okosabbak mit ne mondjak. A játék motorja meg egyszerűen eszméletlen. 2007-ben létrehoztak szinte egy jövőbeli motort. Egy kis moddal olyan durva grafika érhető el, ami a mai játékok nagy részét a porba alázza. A kedvenc videóim: Itt! és Itt!
  • 17.
    2013. 01. 29. 18:17
    Én a magam részéről a CoD-ot az utolsó helyre raknám. SP-ben nem volt jelentős újítás, bár még igy is elszórakoztatott, a multi sosem tudott igazán megfogni, úgy általában, de ez után a "forradalom" után olyan játékokba is elkezdték beleerőltetni a perk rendszert meg a fejlődős lósz**t, amiből egyáltalán nem hiányzott.

    Egy faék Q3A vagy CS sokkal tovább lekötött, mint a CoD-féle perkkel felnyomom magam, meg még ha a padlóra köpök is tapasztalati pontot kapok típusú játékok.

    Nálam az igazi durranás a STALKER mellett a Bioshock volt. Ez a kettő kellemesen kilógott a tucat FPS-ek közül. A Crysis tényleg semmi extra, elszórakoztatott, kb. mint a CoD. Egy kicsit jobban is. Méltatlanul alulértékelt játéknak tartom, de a folytatásai nem vonzottak be.
    A Gears hangulatát imádtam. Mintha egy túljátszott '80-as évekbeli B filmet néztem volna. Tesztoszteron csöpögött a DVD olvasóból. Valahogy eddig mégsem élt meg két végigjátszásnál többet.
    A HL2Ep2 jó volt, csak rövid, a TF2 kimaradt, a Portal szintén tetszett és rövid volt. Az Airbor-t a legjobb MoH résznek tartom, csak nagyon rövid lett és nem illettek bele a csípőből MG42-vel lövöldöző páncélozott katonák. A C&C:TW-vel meg indokolatlanul sok időt töltöttem.

    Így visszagondolva, érdekes, hogy sok cikkben szereplő játék rövid SP módot tud felmutatni.
  • 16.
    2013. 01. 29. 17:42
    Ha nekem az egész 2007-es évből csak egy amatőr orosz játék, az Aquadelic GT tetszett, akkor baj van velem?
  • 15.
    2013. 01. 29. 17:12
    "A bioshock meg a szememben egy system shock 2 űrhajó helyett víz alatti várossal, sci-fi környezet helyett retró dizájnnal."

    Na ez történetesen teljesen így van, hiszen ugyanazok készítették és szinte minden jót felhasználtak az SS-ből a BioShock készítéséhez. De vazze, az a látvány és történet amit a Bioshockban megvalósítottak az a mai napig hihetetlen. Egy ilyen steampunk világot csak az összes Verne regény elolvasása után lehetett kitalálni és nekik kurvajól sikerült. Kövezz meg, de szerintem a System Shockban nem volt ennyi kreativitás.
  • 14.
    2013. 01. 29. 17:08
    COD4 - MW, már csak ezért jó év volt.
    Most megyek és játszok is vele, mert a mai napig fent van.
  • 13.
    2013. 01. 29. 16:41
    Csatlakozom Szefmesterhez, nem egy nagy eresztés Ebből a 8 oldalból nekem a Portal tetszett, pár továbbit megnéztem-uninstall, a többit pedig meg se néztem...

    @kiskoller: "Csak a mai fiatalságnak lövése sincs, mi az a System Shock" na ja, de ez önmagában még nem teszi ezeket itt jobb játékká (mondjuk én már 30+ voltam akkoriban, szóval nem épp a célközönség része)

    Viszont, ha már a köv. részben lesz Tabula Rasa, a LotRO-t se hagyjátok ki, az fél évvel korábban is indult ráadásul még mindig megy köcsög NCsoftnak meg jár a virtuális s*ggberúgás amiért elkaszálta a Tabula Rasa-t...
  • 12.
    2013. 01. 29. 16:04
    Crysis... " semmitmondó, unalmas, és főleg játszhatatlanul gépigényes multiplayerről már ne is beszéljünk"

    pfff

    Én nem így érzem.. mai napig multizok vele ha van egy kis időm.


    DE kétségen kívül a 2007-es év nagyon jó volt (innentől csak ctrl+c / v, új cod, új crysis...stb.)
  • 11.
    2013. 01. 29. 16:02
    Sajnos a Gears of War-t nem tudtam végig vinni. Az ok egyszerű: habár jött ki folt hozzá, de az a magyar nyelvű verzióhoz nem volt jó, így továbbra is eltűntek a mentéseim... Pedig nagyon jó játék lett volna, de ilyen hibát elkövetni, ráadásul a folttal is.
  • 10.
    2013. 01. 29. 15:50
    Persze. Csak a mai fiatalságnak lövése sincs, mi az a System Shock, hisz nem mai darab az sem.

    STALKER SoC-ot imádom, a második részt pár pálya után otthagytam (még a nevére is alig emlékszem, jah megvan, Clear Sky) a harmadik rész meg egy korrekt folytatás volt. De az első rész hangulatát, történetét nem űbereli.
  • 9.
    2013. 01. 29. 15:47
    Nem emlékszünk a CoD4 singlejére? Ezen jót nevettem, ez a legjobb CoD. És ott a Portal Crysis, UT3... mennyi jó játék.
  • 8.
    2013. 01. 29. 15:43
    Mindig mikor belegondolok, hogy ez már ilyen rég volt, kicsit öregnek érzem magam. Tényleg nagyszerű év volt, a játékok java megvan. Viszont vannak pontatlanságok. a STALKER például 2012-ben játszódik, a 2020-as második katasztrófa elírás. Ez már magánvélemény, de szerintem a CoP a sorozat legjobbja. Imádom a SoC-ot, legalább tucatszor végigjátszottam, de tele volt hibával. Például a pénz értéktelen volt, a mellékküldetések repetitívek.
  • 7.
    2013. 01. 29. 15:02
    SZámomra nem volt nagy eresztés ez az év. Crysis, Stalker, és egy kis CnC.. éééés kifújt. a Többi vagy szimplán hidegen hagyott vagy taszít két azonos mágnest az azonos pólusuk. Az UT3 ugyan megvan eredetiben, de 50 óránál többem nem lehet benne. Inkább az első UTval játszom ha már UT és multi...
    A bioshock meg a szememben egy system shock 2 űrhajó helyett víz alatti várossal, sci-fi környezet helyett retró dizájnnal.
  • 6.
    2013. 01. 29. 14:55
    Portal...

    A LEGNAGYOBB!!!
  • 5.
    2013. 01. 29. 14:45


    Crysis"hogy a semmitmondó, unalmas, és főleg játszhatatlanul gépigényes multiplayerről "

    Te játszottál multiban a Crysis-al? Mondjuk Hatalmi harcot 5-öd magaddal csapatban?
    Ilyen hülyeségeket írni!
    900óra játékidőm volt csak az 1.-ben (végigvertük fél Európát) HUNterClan
    600óra a Warhead-ban (amiben sajna elvették a kézi atom beejtési lehetőségét)
    Azóta is kevés ilyen jó multis progi volt.....

  • 4.
    2013. 01. 29. 14:43
    Hát a Bioshock már egymagában olyan húzó név, hogy már csak azért is lehetne azt mondani, hogy az egyik legjobb év volt 2007. Amúgy szerintem a második rész is kifejezetten jó volt, ahhoz képest, hogy nem az IG csinálta. Na meg a Medal-hoz annyit, hogy az újkori Medal-ok közül az első szerintem kifejezetten üde színfolt volt a CoD-ok mellett. Más kérdés hogy a 2012-es egy nagy szégyen volt. A Crysis meg kimaradt az életemből, akkor még közel nem volt olyan gépem ami futatta volna, azóta meg nem vettem elő, csak a második részt toltam (amit sokan szidnak, de sztem azért annyira nem volt szar mint ahogy írják). De lehet a Crysis-t pótolnom kéne.
  • 3.
    2013. 01. 29. 14:20
    Én mindig mondom hogy 2007 a legjobb éve volt a játékiparban hosszú évek után. Supcom, UT3, S.T.A.L.K.E.R. Crysis Portal Bioshock mind nagy nagy nevek amiket még ma is előveszek... Jesszusom estig lehetne sorolni a játékokat...
  • 2.
    2013. 01. 29. 14:12
    Ez egy jó év volt
  • 1.
    2013. 01. 29. 14:10
    Szeretem ezeket a visszatekintő cikkeket. Ilyenkor mindig jön az a bizonyos érzés, hogy "hú most felrakom és végig viszem megint". Már érzem!!