Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem 2006 - 1. rész

  • Dátum | 2012.10.02 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Hát ezt is megértük: népszerű rovatunk eljutott a 2006-os esztendőhöz, ahhoz az évhez, amire minden bizonnyal sok stratégiai játék rajongó gondol vissza fájó szívvel. Remek játékok jelentek meg ugyanis a stílusban, és erre az egy esztendőre annyi jutott, mint amennyi az azóta eltelt évekre talán összesen sem. Most viszont nem keseregni, hanem emlékezni jöttünk, szóval vágjunk is bele mihamarabb!

Star Wars: Empire at War
Star Wars: Empire at War

2006 februárja nem volt különösebben emlékezetes hónap, noha a PC-s játékosok mégis alig várták, hogy elérkezzen, hisz úgy esett, hogy sok-sok év várakozás és megannyi fájó csalódás után megkaptuk az első (és azóta is egyetlen) jó Star Wars RTS-t. Nem kellett csalódnunk, hisz a Star Wars: Empire at War kifejezetten igényes játék lett, mely űrcsatákat és szárazföldi hadviselést egyaránt tartalmazott. A játékért a volt Westwood dolgozókból verbuválódott Petroglyph felelt, akik most épp a szintúgy remeknek ígérkező End of Nationst csiszolgatják. A játékot még 2003-ban elkezdték, a terv pedig egy minden téren kielégítő RTS megalkotása volt. A kész program sokat örökölt a már ekkor is nagy durranásnak számító Total War szériától, hisz miközben valósidőben háborúztunk az űrben és a bolygók felszínén, egy galaktikus térképen menedzseltük a kampány hátterét - csak persze nem olyan bonyolult megoldásokkal.

A játékban volt sztorimód is, de erre kb. senki sem emlékszik, hisz a szabadon játszható Galactic Conquest minden geek álmát valósította meg. Csak egy baj volt: a fejlesztők átvették az ekkortájt népszerű hősegység-klisét, és olyan szereplőket tettek irányíthatóvá a játékban, mint Darth Vader. Ez sok rajongónál kiverte a biztosítékot, az öreg Vadert nem úgy képzeli az ember, hogy a csatatéren fénykarddal tanítja móresre a szemtelen vukikat (ugye, Force Unleashed?). Az űrcsaták is csalódást okoztak egyes vásárlóknak: bár szerepeltek a játékban, tulajdonképpen sima 2D-s ütközetnek feleltek meg, csak épp itt a pálya egy csillagokkal szórt fénykép a világűrről. A sirámok ellenére persze az Empire at War nagy sikert aratott, és még ez év őszén megérkezett a hivatalos kiegészítője Forces of Corruption címmel. Míg az alapjátékban csak a lázadók és a birodalom voltak választható felek, addig itt megjelent a csempészekből és bűnözőkből verbuválódott Zann Consortium. A játékmenet szinte semmit sem változott, ezért az expanziót sok kritika érte, a rajongók viszont szerették, mert új színt vitt az eddig meglehetősen kétdimenziós konfliktusba.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2013. 02. 02. 18:09
    Mármint az Oblivionért.
  • 16.
    2013. 02. 02. 18:09
    Új gépet vettem annak-idején érte...
  • 15.
    2012. 10. 08. 12:39
    Az Oblivion talán életem legemlékezetesebb játéka. Rengeteg időt öltem bele ( kb 400 óra ) és 1 percet sem bántam meg! Akkor van igazán értelme az egésznek, ha a főküldetést kicsit a szögre akasztjuk, és barangolunk, gyűjtjük a mellék küldetéseket, aki egy kicsit is szereti az RPG stílust, annak kötelező darab!
  • 14.
    2012. 10. 04. 08:03
    A Dark Messiah a mai napig a legszebb Source motoros játék, és szerintem a játékrészét illetően egy sokkszor végigjátszható FPS szerepjáték kombináció. Az egyik nagy élményeim közé tartozik játékok terén. Mindenkinek ajánlon...!!!
  • 13.
    2012. 10. 03. 17:57
    Kuraudo: egyáltalán nem volt valósághű az igaz, de az biztos, hogy nem rossz.
  • 12.
    2012. 10. 03. 12:25
    Hát a Dark Messiah, történetileg és mindenhogy máshogy is a csúcsa volt annak az évnek talán, egyedül az Oblivion volt olyan szintű még. Nekem mindkét játék hatalmas kedvenc és amellett, hogy másféle játékok, ha választani kéne akkor a Dark Messiah lenne, azzal az édes kis démoni suttogással amit a végén én ki sem akartam szedni a fejemből. Fantasztikus címet voltak ezek.
  • 11.
    2012. 10. 03. 10:54
    myckie2: a drift ennél terhányabb és valóságtól elrugaszkodott nem is lehetett volna...
  • 10.
    2012. 10. 02. 21:10
    Olvasd el a cikket és rájössz, hogy ez a 2006-os visszatekintésnek mindössze a fele... Sőt, el sem kell olvasnod, a címben is ott virít hogy első rész. Mondjuk a kis bevezetővel ellentétben összesen 3 (!) valóban rpg játékra emlékszem, persze ez nyilván több, mint amit azóta évente jelentetnek meg, sajnos.
  • 9.
    2012. 10. 02. 20:52
    Bizonyára én vagyok fura, de ezekkel speciel én nem játszottam (nem is ismerem egyik másikat névről), de még is lekötöttem magam egy két jó játékkal. Biztos ezek voltak csak a 2006-os nagyjai?
  • 8.
    2012. 10. 02. 18:33
    2006-ban jelent meg amúgy a legendás Another World 10 Anniversary és Settler II 10 Anniversary újrakiadása, és a Command & Conquer First Decade gyűjtői kiadás (ugyan ezek nem új vagy önálló címek, de ezekkel több időt töltöttem, mint az újakkal összesen).
  • 7.
    2012. 10. 02. 17:06
    Nekem a Carbon nagyon tetszett. Nem a story miatt, mert azt ki nem sz**ja le... Hanem a tuningolási lehetőségen ahol még a legapróbb részletet is kidolgozhattad, emellett még a drift-et is meg kell említeni mert igazán jóra sikeredett. A másik csúcs játék a Dark Messiah. A mai napig tényleg simán megállja a helyét.
  • 6.
    2012. 10. 02. 13:28
    Need for Speed Carbon: a város neve nem Carbon city hanem Palmont. Carbon a kanyon neve, ami a városon kívül helyezkedik el.
  • 5.
    2012. 10. 02. 11:24
    Tudtommal a Double Agent nem Unreal Engine 3-at használ hanem a Lead Engine-t, ami egy nagyon erősen módosított Unreal Enngine 2.5 (de kb. annyi köze van a UE 2.5-höz már mint a IW-engine is Quake 3-hoz). Sőt a most megjelenő folytatásban is ez az engine lesz.
  • 4.
    2012. 10. 02. 10:28
    Nem ok nélkül hasonlít ám a Dishonored a Dark Messiah-ra... Kicsit nézz utána.
  • 3.
    2012. 10. 02. 09:57
    Számomra érthetetlen a Titan Quest bukása és az Iron Lore (nem Ion Lore!) megszűnése is. Arra a játékra a mai napig úgy tekintek, hogy az RPG-k között kiemelkedő helyen szerepel, technikailag jóval megelőzve korát (pl. a Diablo III-at). Már csak azért is, mert a Blizzardnak 10+ évébe telt, hogy összehozzon egy olyan harc-skill-loot rendszert, ami működőképes és stabilan kiegyensúlyozott, és amiről mellesleg folyamatosan kiderül, hogy nem is olyan stabil, mint azt hitték. A Titan Questben ez szinte az első pillanattól fogva működött úgy, hogy töredék ideig fejlesztették. Frekventált kasztok voltak (Pl. conqueror, stb.) de rá lehetett mondani, hogy egyik se sokkal jobb vagy rosszabb a másiknál - és ez segített az újrajátszásban is, mivel a skillfák úgy voltak kombinálhatók, ahogy csak akartuk. Még inkább izgalmas lett ez az egész a Dream mastery bevezetésével az Immortal Throne kiegészítő kiadása után.

    A faék egyszerűségű történetet érdekes módon a Diablo-nak sose hozták fel - holott annál a "jó legyőzi a gonoszt", "meteor hull le az égből, ami egy angyal" sem volt egy csavarokkal és izgalmas találgatásokkal teli történet. De a játék nem is erről szólt, hanem a mi kis kedvenc buildünk felépítéséről, a jobbnál jobb tárgyak megszerzéséről.

    Szvsz a Titan Quest bukását a nem megfelelő marketing okozta még akkor is, ha az amúgy neves THQ volt a kiadója. Sajnálatos, mert a játéktörténelem egy üde színfoltja volt. Számomra pl. a Deus Ex első részével egy kategória.
  • 2.
    2012. 10. 02. 09:03
    Csak mellékesen: a Dark Messiah nagyjából mindazokat tudta, amit most a Dishonoredben ígérgetnek.
  • 1.
    2012. 10. 02. 08:43
    "olyan klasszikusokról lesz szó, mint a Gothic 3, vagy a Dreamfall: The Longest Journey!"

    Már épp trollkodni akartam, hogy kihagytátok, nagyon várom! Tornquist is remélhetőleg tudja majd folytatni a történetet a Dreamfall Chapters-el.

    Gyorsan vissza is keresem hogy az első részről mit (ha) írtatok, annak olvasata valahogy kimaradt.

    szerk: Meg is van, mellesleg pont a hétvégén kezdtem újra végigtolni az eredetivel, épp az Alatian résznél, már elfelejtettem hogy ebbe milyen hosszú dialógusok is vannak.