Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem 2005 - 1. rész

  • Dátum | 2012.07.05 10:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

PC-s játéktörténelem sorozatunk 2004-es részeiben bemutattuk, hogy elég legendás volt az az év, nagyon sok fontos cím jelent meg, így félő volt, hogy jó ideig nem találkozunk majd hasonló felhozatallal. Szerencsére nem ez a helyzet, ugyanis 2005-ben is tetemes mennyiségű remek játék jelent meg. Talán nem fogunk annyi klasszikussal, vagy forradalmi anyaggal összefutni, mint 2004-ben, viszont már a megjelenések száma is megdöbbentő. Habár nem mindegyik játék képviseli az abszolút csúcsot, számos közülük a maga kategóriájában elég fontos, így nem lehet őket figyelmen kívül hagyni. Éppen ezért a PC-s játéktörténelem sorozatunkban először úgy döntöttünk, három részre daraboljuk a cikket, hogy minden beférjen.

2004 egyértelműen az FPS-ek és az MMO-k éve volt, de 2005-ben sem panaszkodhattak a lövöldözős műfaj kedvelői, hiszen például ekkor jelent meg a Battlefield 2. A sorozat harmadik teljesértékű tagját természetesen a DICE fejlesztette, de a munka akkorára nőtt, hogy besegített Trauma Studios is, melyet egyébként teljesen fel is vásárolt utána a svéd cég. A történet szerint a 21. század elején járunk egy kitalált világháború kellős közepén, ahol az Egyesült Államok, az Európai Unió, Oroszország, Kína, és egy fiktív közel-keleti hadtest, a Middle Eastern Coalition feszül egymásnak. Ezek közül első körben az amerikai tengerészgyalogosokkal, a kínai néphadsereggel és a Middle Eastern Coalitionnel lehetett játszani, később azonban kiegészítők segítségével az oroszok és az Európai Unió seregeit is ki lehetett próbálni. Mindez pont elég hátteret adott ahhoz, hogy elviselhetővé tegye az egyjátékos módot, hiszen mindenki tudta, hogy úgyis a multiplayer lesz a lényeg.



Habár a középpontban továbbra is az maradt, hogy sok játékos hatalmas csatamezőkön eshessen egymásnak, a játékmenet több ponton jelentősen megváltozott, elősegítve ezzel a csapatmunkát. A játékosok hatfős osztagokat alkothattak, melyen belül könnyebben tudtak hanggal kommunikálni, csapatonként pedig összesen 9 osztagot engedélyezett a játék. Az osztagok tagjai betűjeleket kaptak a könnyebb azonosítás érdekében, és volt egy vezetőjük, aki parancsokat adhatott ki, vagy támogatást kérhetett a parancsnoktól. A parancsnok szintén egy új pozíció volt – az erre megfelelő személyt a kör kezdetekor lehetett kiválasztani, a magasabb ranggal rendelkező játékosok előnyt élveztek. Gyakorlatilag ő funkcionált az egész csapat agyaként, és egyedül ő férhetett hozzá a parancsnoki képernyőhöz. Ez utóbbi nagyjából úgy nézett ki, mintha egy stratégiai játékként látnánk a csatamezőt, és innen kérhettünk le tüzérségi támogatást, vagy dobhattunk le járműveket és ellátmányt. A parancsnok ezen kívül vagy hanggal, vagy beépített utasításokkal vezényelhette a különböző osztagokat. A játékot kitörő örömmel fogadta a sajtó és a rajongótábor is, de néhány, viszonylag alacsonyabb pontszám is becsúszott a kezdetekben tetemes mennyiségű és zavaró hibák miatt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2012. 07. 08. 19:35
    Jocek,ez az evet elemzo elso cikk,1. Resz.
    Meg biztos lesz jopar jatek emlitve
  • 21.
    2012. 07. 08. 01:55
    Én még a SWAT 4-et is megemlítettem volna a cikk író helyében de ettöl függetlenül jólett.
  • 20.
    2012. 07. 07. 15:32
    lajcsi1975: Jogos felvetés, csak nem feledd, ami történelem, azt már lehet hamisítani.
    Én örülnék, ha 2011-ig megcsinálnák és az idő teltével folytatnák.
  • 19.
    2012. 07. 06. 23:44
    Na az SA-nál én pont nem vágnék eret, ha kimaradna. Nem volt akkora durranás.
  • 18.
    2012. 07. 06. 23:20
    Amiket hirtelen találtam:

    Az első GTA 1997:
    [LINK]
    Vice City 2003:
    [LINK]
    (konzolon egy évvel korábban jelent meg)

    Sajnos előfordulhat, hogy nem minden GTA került be, mert borzasztóan össze-vissza voltak a megjelenéseik a különböző platformokon, de pont ez miatt (és mert nagyon fontos sorozat), kapott egy saját cikket, amiben beszéltünk az _összes_ részéről. A PC-s csúszások is benne vannak:
    [LINK]

    Egyébként igen, a San Andreas be van tervezve a 2005-ös PC-s játéktöri cikkbe (eredetileg ez is 2004-es PS2-n)
  • 17.
    2012. 07. 06. 21:54
    Remélem nem marad ki a GTA San andreas, ugyanis az is 2005ben jelent meg. Eddig az összes GTA részt kihagyták.
  • 16.
    2012. 07. 06. 14:36
    Az NFS:MW tetszett, de egyet értek a cikkben idézett véleménnyel, ez már nem Need for Speed volt. Azzal viszont nem értek egyet, hogy itt hozták be a visszatöltődő nitro-t. Ez már az U2-ben is meg volt, farolgatással illetve a pályán kóborló autók (nem ellenfelek) mellett minél közelebb, de ütközés nélkül elszáguldva lehetett feltölteni. Igaz nem magától töltődött, de az ember úgy sem tudott úgy vezetni, hogy ne töltődjön.

    A BF2-vel is sok időt eltöltöttem, szerettem benne tankkal csapatni, de az őrületbe kergetett, hogy egy közlekedési táblán is fennakadok egy 70 tonnás szörnyeteggel. Emlékszem ez volt az a játék, ami nem támogatta a Radeon 9200-asomat, valahogy mégis megoldottam, hogy elinduljon, cserébe a kártya elhalálozott. Amúgy is rosszul ment rajta, viszont legalább lett indok a cserére.

    A CoD 2 viszont szerintem nem lett jobb, mint az első rész, ennek ellenére azóta sem sokat fejlődött a sorozat. A második rész óta kb. annyit, mint az elsőtől a másodikig és sok téren inkább visszafelé. Visszatérve a másodikra, valahogy nem tudott úgy megfogni. Az ellenfelek MI-je alulmúlta az első részét, ami miatt hamar unalomba tudott fulladni, a történet mód még scripteltebb lett, a multi meg egy aréna fps volt. Abszolút céltalanul lövöldözte egymást mindenki, ami így elég környezetidegen volt. Több értelme lett volna, ha valami RtCW:ET típusú módot is lenyúlnak, ehelyett lett egy kiherélt, CS-ből másolt bombás mód (Search and Destroy) és egy enyhén Battlefield szagú, de annál sokkal kidolgozatlanabb pontfoglalós (Headquaretrs).
  • 15.
    2012. 07. 06. 12:29
    Szerintem meg johet a tobbi ev is nyugodtan,adott a lehetoseg,hogy figyelmen kivul hagyd.
  • 14.
    2012. 07. 06. 10:53
    Ha úgy nézzük már a 2011-es év is játéktörténelem. Hogy nem hinném hogy bekellene fejezni a rovatot.
  • 13.
    2012. 07. 06. 09:20
    Call of Cthulhu: Dark Corners Of The Earth... Az Attack of the fishmen pálya. Emlékezetes rész, az egyszer biztos Jó kis menekülés. Szerintem méltatlan, hogy a játék bemutatását így elszúrták.
  • 12.
    2012. 07. 06. 04:33
    Nagyon jó kis cikkek ezek és nagyon jó játékokról szólnak, de remélem nem sértem meg a cikkírót, hogy ha azt mondom, ezekkel a cikkekkel most már igazán lelehetne állni, mert már 2004 sem számított történelemnek 2005 meg aztán annyira sem.

    (lassan utol érjük magunkat )
  • 11.
    2012. 07. 06. 00:51
    BF2 és Advent Rising. Az utóbbiban kicsi szivem mélyén még mindig reménykedem, hátha valamely kiadó felfedezi a lehetőséget, és egy remake, majd trilogia formájában befejezik a storyt... hátha.

    A NFS MW csak azért kapott nálam mindig is -1 pontot, mert sosem esteledett be. Ha ezt belerakták volna nálam a 100% os NFS lenne. De arra még várni kell.
  • 10.
    2012. 07. 05. 23:19
    Nekem ebből a cikkből az Earth 2160 volt a legemlékezetesebb, meg is vettem néhány hónapja steamen. Ezzel az epizóddal mindössze annyi a probléma, hogy k*rva nehéz és akkor nagyon finoman fogalmaztam, na persze az elődök se voltak annyira könnyűek, de azoknál a hangulat is jobb volt. A 2160-nál túlbonyolították és számomra csak felesleges nyűgöt jelent ez a hősiesdi, hogy van egy főhősöd, aki fejlődni tud és szinte sose szabad meghalnia. Sztori szempontból persze nem hátrány, de az elődöknél nem volt ilyen hülyeség.
    A nehéz alatt értem azt ,hogy például az ED hadjárat 2. küldetését sem tudom megcsinálni.
  • 9.
    2012. 07. 05. 22:26
    Talán ez volt az utolsó ütős év, legalábbis az NFS sorozat még itt tudott valamit letenni az asztalra. Dungeon Siege is nagy favoritom volt sokat multiztunk vele. Viszont soha az életemben nem gondoltam volna, hogy előkerül a Dungeon Lords névre keresztelt "remekmű". Beteg voltam két hétig, és akkor játszottam végig, annyira játékot még nem utáltam, mint ezt a szennyt, de befejeztem, hibajavítások és kiegészítések nélkül! Ami örökké beleégett a memóriámba, hogy a játék utolsó főellenfeléig sem sikerült összegyűjtenem a páncélom összes darabját, pedig ez az egy motivált... ja és hogy 20* kellett nekiugranom a bossnak mire meghalt.
  • 8.
    2012. 07. 05. 22:19
    De sokat játszottam a Dungeon Siege II-vel...
  • 7.
    2012. 07. 05. 20:35
    Olyan hihetetlen számomra, hogy egy időben jelent meg a COD2 és a BF2. Ne értsetek félre, imádtam azt a COD-ot (utána már csak az MW2 single-je tetszett, a többi borzalmas volt), de a BF2-nek mérföldekkel jobb grafikája volt. Ugyanez a helyzet ma is a BF3 és az MW3 között. Valahogy mindig úgy emlékeztem, hogy a COD2 bőven a BF2 előtt jelent meg.
  • 6.
    2012. 07. 05. 20:35
    Olyan hihetetlen számomra, hogy egy időben jelent meg a COD2 és a BF2. Ne értsetek félre, imádtam azt a COD-ot (utána már csak az MW2 single-je tetszett, a többi borzalmas volt), de a BF2-nek mérföldekkel jobb grafikája volt. Ugyanez a helyzet ma is a BF3 és az MW3 között. Valahogy mindig úgy emlékeztem, hogy a COD2 bőven a BF2 előtt jelent meg.
  • 5.
    2012. 07. 05. 15:39
    Nagyon jó cikk! Sokat ismerek az említett játékok közül, de mindig tudtok újat mutatni!

    Postal 2 is beleférhetett volna(vagy bekerülhetne a következőbe), annál betegebb játékot azóta sem adtak ki. Bár aki 0 pontra értékeli(né) annak nem való, igazából értékelhetetlen a hagyományos módon.
  • 4.
    2012. 07. 05. 15:01
    Évekig dity 2 val nyomtam, még akkor is amikor megjelent a modern war, azóta egy call of duty sem nyűgözött le, söt kifejezettem rosszank találtam, legalább is nekem nem jött be.
    Battlefield 2 remek volt, kicsit hiányolom is a BF3 ban azt hogy több nemzet is van a játékban, ororsz-amcsi már legágott csont
  • 3.
    2012. 07. 05. 14:29
    NFs MW etalon volt. a cikk király grat
  • 2.
    2012. 07. 05. 13:15
    ezek kozul csak az NFS-t ismerem
  • 1.
    2012. 07. 05. 12:59
    A BF2 es az Advent Rising volt az,ami ezek kozul emlekezetes szamomra a mai napig,a BF2 szerintem maig a legjobb online shooter.