Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem 2001 - 2. rész

  • Dátum | 2011.06.30 12:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Kezdjük mindjárt a két klasszikus franchise házasságából született Aliens vs Predator 2-vel, melynek az első részét még a Rebellion fejlesztette, de a második már a Monolith munkája volt. Úgy tűnik a fejlesztőváltás jót tett a játéknak, és nemcsak - hogy képzavaros vizekre evezzek - az aranytojást tojó rókáról húztak le újabb bőrt. A kampányok jobban fel lettek építve és akciódúsabbak, izgalmasabbak voltak, az online játékoz szerverkereső felületet kaptunk, és fellélegezhettünk, mert végre bárhol lehetett menteni. A három oldalnak (alienek, predátorok, emberek) külön története volt, melyeket még érdekesebbé tett, hogy bizonyos pontokon találkoztak, így ha mindhármat végigjátszottuk, láthattuk, hogy tetteink milyen hatással voltak a sztori többi részére. A pályák készítői mindent kihoztak az akkoriban már nem éppen fiatal Lithtech motorból, amit lehetett: a belső helyszínek hűen visszaadták a filmek hangulatát, amit jól kiegészített a külső területek szépsége. A zenére is érdemes volt odafigyelni, mert nemcsak a hangulatot fokozta, de figyelmeztetett a közelben leselkedő veszélyekre is.

Az első részben az emberi karakterek voltak a legtörékenyebbek, ebben már kicsit többet gyúrhatott tengerészgyalogosunk, mert jóval strapabíróbb volt. Arzenálját is kiegészítették új fegyverekkel, pl. a mesterlövész puskával. A predátor távirányítású aknavetőt és hálót kilövő fegyvert kapott, és végre lett egy rendes akksitöltője is. Az aliennél a legnagyobb újdonság az volt, hogy nemcsak a kifejlett formájában játszhattunk vele, hanem más életszakaszaiban is, pl. kis aranyos arctámadóként osonhatunk hosszú, csontos lábainkon gazdatest után kutatva. A három oldal sokkal jobban kiegyenlített volt multiplayerben, mint az első részben, és kaptunk pár új játékmódot is, pl. az evakuálást, amelyben az egyik oldal feladata, az volt, hogy elérjen egy adott pontot, a másiké pedig az, hogy ezt megakadályozza. Bár a multi kissé lagos volt, ezt feledtette velünk az egyjátékos kampányok sokszínűsége. Az Aliens vs Predator 2 egyike volt az év legjobb akciójátékainak.

Aliens vs Predator 2
Aliens vs Predator 2

Következő shooterünk a horror műfajában képviseli magát, méghozzá egy igen nagy névvel a háta mögött. A Clive Barker's Undying nemcsak a mester nevét viseli, a híres író még az egyik karakternek, Ambrose Covenantnak is kölcsönadta reszelős hangját.

A történet a húszas években játszódik, Írországban. Az okkultizmus szakértőjeként egy barátunkon, Jeremiah Covenanton kellett segítenünk, akinek családját átok sújtotta, testvérei egymás után megőrültek és meghaltak. A tanulság ebből az volt, hogy gyerekként ne játssz az apukád könyvtárában talált titokzatos könyvekkel, és főleg ne próbáld meg reprodukálni a benne talált rituálékat, ha nem akarod a sötét erők figyelmét felkelteni, de ha már felkeltetted, akkor jobb, ha felkészülsz a legrosszabbra. Sajnos mire barátunk erre rájött, már késő volt, és nekünk kellett megküzdenünk a halálból visszatért démonivá vált Covenantokkal, és a sötétség erőivel.

Okkult játékhoz híven arzenálunkat nemcsak lőfegyverekből, hanem varázslatokból is építgethettük, de szerezhettünk olyan erős mágikus fegyvereket is, mint pl. Kelta kasza. A játék egyediségét az adta, hogy lövéseinket varázslatokkal kombózhattuk, volt gyorsításunk, pajzsunk, és dühös, robbanó koponyákat is hajigálhattunk ellenfeleinkre. A történet nagy része a Covenantok hatalmas kastélyában játszódott, de bolyonghattunk ősi vadonokban, és egy pokoli hangulatot árasztó elveszett városban is, a horrorisztikus élményről pedig mindenütt az Unreal motor gondoskodott. Ez a kellemesen borzongató, akciódús horror shooter még Clive Barker neve ellenére sem lett túl ismert, így sajnos nem hozott nagy üzleti sikereket a Dreamworks Interactive-nak, pedig megérdemelték volna. A játék ugyanis tényleg nagyon hangulatosra és ijesztőre sikerült, nem ártott bekészíteni némi tiszta alsóneműt magunk mellé ha sötétben, fülessel játszottunk.

Clive Barker's Undying
Clive Barker's Undying


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 33.
    2011. 08. 25. 09:33
    Empire Earth-el máig toljuk hamachin haverokkal
  • 32.
    2011. 07. 25. 14:30
    Az onit mai napig imádom rengetegszer kijátszottam már minden trükköt megtanultam rendszerint full hypo tárral végzek el minden pályát. Épp nemrég játszottam végig megint.
  • 31.
    2011. 07. 04. 17:39
    Oh, jo oreg Stronghold... Magyar szinkronnal, ugye! Hatalmas hangulata volt, es egyaltalan nem volt konnyu jatek, ha nem ismerted ki rendesen.
  • 30.
    2011. 07. 04. 11:12
    jaja. a Civilization III: Play the World-ben már volt multi.
  • 29.
    2011. 07. 02. 20:36
    Srácok, javítsatok ki, ha tévedek, de nem a Civ4 megjelenéséig kellett várni a multiplayerre, hanem a 2. kiegészítőig vagy annak az első patch-éig, nem? Vagy valamit keverek?
  • 28.
    2011. 07. 02. 08:47
    Cossacks volt az egyik legjobb stratégiai játék. Régi szép idők amikor haverokkal ezt nyomtuk lanba
  • 27.
    2011. 07. 01. 18:06
    Naná, hogy a Gothic! Olyan borzalmas volt az irányítása, hogy háromszor kezdtem neki a játéknak. De szerencsére rájöttem az ízére. Az egyik legjobban kidolgozott történet a játéktörténelemben, látványos, változatos környezet és élővilág. Egy igazi fantasztikus fantasy világ
    Másik nagy kedvencem az Etherlords. Még ma is játszható. Elég kevés hasonló stílusú játék készül. A legjobbak a Heroes of Might and Magic, Etherlords, és a kistestvér a Kings Bounty.
  • 26.
    2011. 07. 01. 12:58
    ebbe az evbe tul sok volt a strategia jatek. nem tetszett.

    de az ONI-t hanyszor vittem, te atya ur isten (10+). meg ma is eloveszem ha egy kis hagyomanyos beat-them-up-ra vagyom. kielvezhetem szadista vagyaimat. a checkpointok pedig pont jok voltak, kemenyebb volt igy a jatek tole.

    azota sincs hasonlo action-fighting jatek ami elnyerte volna a tetszesemet.....
  • 25.
    2011. 07. 01. 11:46
    Jóközepes év volt ez, a Gothic és az OpF volt nagyjából az érdekes (meg nagy jóindulattal az AO). Félreértés ne essék, az Anachronox-ot én is imádtam (ja, és az igazi nagy kultrpg abban az évben az Arcanum volt..), de igazából ezek ilyen kis helyi tökjók voltak, hosszútávú hatás zérus. Na, a Gothic-nál nem, az valamit azért máig hat.
  • 24.
    2011. 07. 01. 11:27
    Severance -val jot szorakoztunk meg haverral par evvel ezelott, nagyon jo jatek volt, es ott elkepzeltuk milyen lenne a masodik resze, meg mit lehetne benne csinalni, meg volt, hogy utanoztuk is oket, mikor a karaktervalasztasnal vannak, meg beszalt haverom unokahuga is, nagyon nagy volt, legalabb talaltunk egy Zoe -t is. A regi szep idok.
  • 23.
    2011. 07. 01. 10:39
    Ipadnak, nem tudom miről beszélsz. A Screamer jó játék, ettől függetlenül anyagilag lehet, hogy bukás volt. Az Insane-nel meg nem tudom miért hasonlítod össze, amikor az inkább egy arcade-osabb versenyjáték volt, míg a Screamer egy offroad, lassabb játékmenetű szimulátor.
  • 22.
    2011. 07. 01. 10:08
    AVP2 LANon mai napig toljuk haverokkal.. fergeteges hangulata van
  • 21.
    2011. 07. 01. 09:38
    Empire earth, Stronghold, Civ3 menyi fincsi stratégia, red factiont is imádtam az AvP2-vel mis is sokat multiztunk. Régi szép emlékek. Bár én az undyingra valahogy csúfabbnak emlékeztem.
  • 20.
    2011. 07. 01. 08:58
    2001 egy hulladék év volt játéktörténeti szempontból. Kb. Addigra fogyott el teljesen az innováció. A Screamer 4x4 meg annyira gyenge volt hogy hatalmasat bukott is, az 1nsane mérföldekkel jobb volt nála, multiban a mai napig nyomjuk.
  • 19.
    2011. 07. 01. 08:16
    Erre gondoltál?

  • 18.
    2011. 07. 01. 00:36
    AVP2 az volt csak az istenkirály Bár az Insane-t is toltuk bátyámmal, de messze nem volt annyira jó mint a Screamer 4x4. AVP2-vel viszont még főiskolán is rendeztünk frankó kis LAN partykat
  • 17.
    2011. 07. 01. 00:30
    Én még mindig játszom ezekkel. Settlers 4, Stroghold, Cossacks még mindig előkerül egy jobb LAN partyn, és mikor csak 2-es vagyunk akkor még a CIV-et is előlehet venni. Hát igen 2001-ben még tudtak stratégiai játékot csinálni, most már nem.
  • 16.
    2011. 06. 30. 23:59
    De akkor legyen valami konteszt, hogy itt van száz kép játékokból, aztán találjátok ki, hány nem stimmel, és mi az valójában (a nyertes kap egy turbó anál intrúder 2000-et).
  • 15.
    2011. 06. 30. 23:54
    Köszi mindenkinek, a képek javítva. Legközelebb hangszórókat is kisorsolunk a helyes megfejtők között.
  • 14.
    2011. 06. 30. 21:27
    Én a Clive Barker's Undying játékon amúgy agyilag megcsúsztam.
    Utána vittem végig a Silent hill 2-őt. Azóta egyetlen erősebb horror játékkal nem játszottam! Pedig már megvolt akkor is a Alone 4 -áááá SOHA !
  • 13.
    2011. 06. 30. 21:08
    pfff... elég ciki, de ezek közül alig volt játék amivel játszottam D Empire Earth, Stronghold, Oni, AVP2 Multi (kb 25 perc ), Cossacks, Settlers... és szerintem ki is merült a sor
  • 12.
    2011. 06. 30. 19:18
    ajjajj... blade of darkness és anarchy online... anarchy nagyon addiktív, második nap már inventory-val álmodtam...
  • 11.
    2011. 06. 30. 17:23
    A Gothic és Anachronox mindent vitt abban az évben, még most is játszom velük (fél óra Arcania után inkább elővettem az első részt, nem kicsit jobb).
  • 10.
    2011. 06. 30. 17:10
    Naná, hogy Gothic!!!!!
  • 9.
    2011. 06. 30. 16:45
    Amikkel játszottam is:

    Aliens vs Predator 2 : szuper multiplayer partik egyik nagy kedvence

    Undying: Tényleg egy hihetetlenül hangulatos játék, pedig nem vagyok különösebben horror rajongó.

    ONI: szintén egy rendkívül hangulatos darab.

    Empire Earth: nem a 2-ből van a kép, hanem a 3-ból. Tessék szíves lenni kicserélni pl. arra amit Imre linkelt, ha már az első részről cikkezünk Az EE1 volt a legjobb Empire Earth legalábbis az én véleményem szerint.
  • 8.
    2011. 06. 30. 15:52
    Az ONI nagyon állat volt!
  • 7.
    2011. 06. 30. 15:27
    Az Empire Earth játékhoz a kép biztos, hogy nem az 1-ből van, talán a kettőből. (nem tudom, mert a 2-vel nem játszottam)
    Itt egy kép az 1-ből: [LINK]
  • 6.
    2011. 06. 30. 15:17
    OFP mai napig legenda!
  • 5.
    2011. 06. 30. 14:15
    xCube: szándékunkban áll végigmenni

    A képet tényleg elcseréltük, köszi, hogy szóltál mindjárt javítjuk
  • 4.
    2011. 06. 30. 13:46
    Hihetetlenül nagy év volt a 2001-es a PC-s játékok történetében! Olyan hardverre jelentek meg ekkora játékok, amiknél ma már egy telefon többet tud! A fejlesztők mindent kihoztak az akkori szűkös erőforrásokból - a mai címeknél ezekkel sokkal pazarlóbban bánnak, egyedül tán a grafika az, ahol nagyot alkotnak.

    Számomra - így visszatekintve - az is érdekes, hogy akkor még mennyi kisérletezés volt a játékokban. 2001-ben még nem féltek új ötletekkel kijönni. Ma meg?
  • 3.
    2011. 06. 30. 13:39
    Egyedül a két autós játékot ismerem, ebben az évben kaptam az első gépem, a következő évek játékai ismerősebbek lesznek.
  • 2.
    2011. 06. 30. 13:15
    Archimedian Dynasty. Mekkora játék volt az istenem . Két - három évvel utána jött egy Fatal Abyss nevű cucc és attól vártam hasonlót de hatalmasat kellett csalódnom.

    Bocs a dupláért .
  • 1.
    2011. 06. 30. 13:11
    Imádom a sorozatot, csak így tovább, sok jó év van még hátra . Meddig tervezitek írni? Elmentek egészen 2010 -ig vagy mondjuk 2005 környékén már határt szabtok?

    Egy kis baki van a képekkel! A Severance kép helyett Morrowind kép kerültbe .