Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem: 2000 – 1. rész

  • Dátum | 2011.02.24 01:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Sokan hiányolták (teljesen jogosan) az Imperium Galactica II-t cikksorozatunk előző részéből. Általában az európai megjelenési dátumokat vesszük alapul, amikor egy játékot besorolunk egy cikkhez, de az IG2-nek megvan az a különlegessége, hogy míg mások csak 2000-ben jutottak hozzá, nálunk becsúszott a boltok polcaira még 1999 karácsonya előtt. Pont ezért az év gazdag stratégiai játék kínálatából kezdjük mindjárt ezzel a magyar gyöngyszemmel, amelyre joggal lehetünk büszkék.

A Digital Reality fejlesztésében készült első rész nálunk ugyan népszerű volt, de a méltán megérdemelt külföldi ismertséget és elismerést igazán csak a második rész hozta meg. Ezt a remek, változtatható sebességű valós idejű játékot sokan minden idők legjobb 4X stratégiai játékai között tartják számon. Volt benne diplomácia és hódítás, rpg és városszimulációs elemek, űrbéli és bolygófelszíni csaták - mindezeknek az elemeknek az összessége, és a felejthetetlen hangulat volt az, ami naggyá tette ezt a játékot (no meg persze, hogy magunkénak érezhettük). Míg az első részben csak emberekkel lehettünk, itt a nyolc különböző faj közül már hárommal játszhattunk, mindnek megvoltak a jól kiegyensúlyozott előnyei és hátrányai. A Shinarik kereskedők voltak, akik inkább diplomatikus úton, kémkedéssel, és a háttérből való manipulálás segítségével szerették kezelni a konfliktusokat, és nyílt harcban nem voltak olyan erősek. A Kra'henek vérszomjas istencsászár által vezetett harcos és hódító népe az ő ellentétpárjuk volt, míg az emberekkel a középutat képviselhettük valahol a kettő között. Egyedi hangulatot adott a játéknak, hogy az építgetés, kutatás, a fejlesztések és hódítások között véletlenszerű melléküldetésekkel kellett megbirkózzunk. A kezelőfelület elegáns és kényelmes volt, a grafika pedig az akkori időkben csúcsnak számított. Nagy előrelépés volt az elsőhöz képest, hogy a szereplőknek hivatásos szinkronszínészek kölcsönözték a hangjukat, így elmaradtak az arcpirító jelenetek. A zene az elsőhöz hasonlóan kellően epikus volt és a robbanások is szépen szóltak. LAN-on vagy neten keresztül nyolc játékosnak nyílt lehetősége, hogy egymás ellen játsszon, persze valós időben. Vívj vad csatákat földön és űrben! – szólt az előzetes. Ne veszítsük el a fejünket, a játék az 1.14-es (nem hivatalos) patch-csel még ma is játszható.
 

A 97-ben bejelentett Star Wars: Force Commandert eredetileg 2D-sre tervezték, de a LucasArts menet közben meggondolta magát, és átváltott egy, a Ronin által fejlesztett 3D-s motorra. A játék így még egy évvel meghosszabbította az amúgy is hosszú várakozási időt, annyira, hogy a kiéhezett rajongók már tűkön ültek. Amikor végre megjelent, megosztotta a kritikusokat és a játékosokat egyaránt; a grafikát és az animációkat elnézve sokak szerint mindenki jobban járt volna, ha ez a valós idejű stratégiai játék mégis inkább 2D-s marad, és sokan szidták a zenét is, amely az eredeti és örökbecsű John Williams darabok szerintük nem túl szerencsésen remixelt változata volt - mások persze pont az ellenkezőjét gondolták. Az biztos, hogy a játék tartalmazott pár eredeti ötletet, és ambiciózus elképzeléseket, melyeket végül nem sikerült neki a tervek szerint megvalósítani. A játékot a Birodalom katonáinak soraiban kezdtük, aztán ez megváltozott, amikor főhősünk, Brenn Tantor ráébredt, hogy apja haláláért, és testvére bebörtönzéséért a Birodalom felelős, és átállt a lázadók oldalára. A történet így ügyesen megvalósította, hogy mindkét oldalon harcolhassunk, többek között olyan csatákban, melyeket az eredeti trilógia filmjeiben is láthattunk: a Tatooinon és a Hoth rendszerben még birodalmiként harcoltunk, de pl. az Endorért vívott csatában már a lázadók oldalán vettünk részt. Akinek sikerült megbirkóznia a kamerával, a képernyő harmadát eltakaró kezelőfelülettel, nem zavarta az idejétmúlt grafika, és ki tudta várni, míg a birodalmi lépegetők a képernyő egyik feléről a másikig elérnek, az jutalmul már igazi pörgős csatákban vehetett részt.

Star Wars: Force Commander
Star Wars: Force Commander


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 45.
    2014. 12. 29. 16:23
    Nah itt már Amiga1200 -as grafikával rendelkezik a PC-s birodalom .
  • 44.
    2011. 07. 16. 15:21
    MDK2 (L) nagyon nagy játék volt, elmebeteg humorral pl: teleport ami elfelejti a ruhát is teleportálni így megjelenünk a boss előtt 1 szál szívecskés boxerben v atom kenyérpirító aminél mellékesen az elmúlt 11 év alatt nem találtam jobb fegyvert [amivel am bagettet is kilehetett lőni ] max meg állandóan a szivarján lógott nagyon kész volt az a kutya
  • 43.
    2011. 02. 27. 12:11
    Ebből a korból való az MDK2 is, az élienfejű figura... Sok szép emlékem van vele.

    Aztán volt ez az Evolva is... A GenoHunter-ekkel... Nagyon szerettük, ment benne a LAN party is.

    Ezeken kívül még említésre méltó a Red Alert második része is, amivel nagyon sokat nyomtuk, sőt: néha még most is előveszem...

    Aztán még remélem belefér a listába a Homeworld is. Igen, tudom:1999 év vége, de szerintem belefér. Na ezt se nagyon bírtam letenni... Pláne a brutálisan szép zenéje miatt, meg a sztori is jó volt.

    Meg én az Unreal Tournament-et is szerettem. A maga lendületes zenéivel, és hatalmas LAN partyjaival emlékezetes pont az ezredforduló környékéről.

    És az örök klasszikus. A Half Life-ot még mindig szeretik a LAN partysok, és a vele kapcsolatos Couter Strike 1.6 brutális árakon kel el mind a mai napig.

    Szóval rájöttem: Az összes kedvenc játékom 2000-res, vagy \'99-es év végi kiadás. (Az Imperium Galactica-t, meg a Diablo 2-t azért nem említettem, mert erről már volt szó, de természetesen mindegyik megvan eredetiben, és rengeteget játszottam velük. Pont ez a 2 játék áll a legközelebb a szívemhez.
  • 42.
    2011. 02. 27. 11:50
    Zeratuldani, akkor a Bioshock is szerepjáték? Tulajdonképpen ott is karaktert fejlesztünk.
  • 41.
    2011. 02. 27. 09:50
    RPG=Role-playing game (=szerepjáték). Ha a Diablo 2 szerintetek nem szerepjáték, ahol saját karaktert fejlesztesz (igaz hogy hack 'n slash is), akkor valakik el vannak tévedve... Maradjunk annyiban, hogy több kategóriába is beletartozik.
  • 40.
    2011. 02. 26. 03:57
    "mindnek megvoltak a jól kiegyensúlyozott előnyei és hátrányai."

    Nah, azért az IG2 kiegyensúlyozottsága hagyott némi kívánnivalót multiban.
  • 39.
    2011. 02. 25. 18:45
    a diablóra nem kell mást mondani mint hack 'n slash , nem rgp nem szerep nem fantasy. Hack ' slash és pont , jól magába foglalja a mondani való lényegét és aki ismeri a műfajt máris tudja mi van , jók ezek a kis játék vissza tekintések, legalább eszembe jut 1-1 régi jó gamma amit most elő lehet kapni nosztalgiázni, no de mondjuk az nem a diablo lesz azt olyan szinten hátszottam rongyáá de nagyon mindennel minden szinten szét grindelve az arcom a cuccokért hogy azt már nem kérem
  • 38.
    2011. 02. 25. 16:52
    Remélem egészen 2010-ig folytatjátok ezt a cikksorozatot.
  • 37.
    2011. 02. 25. 16:20
    igazság szerint hülyeséget írtál, és nem tudom miből gondoltad, hogy a wikipedián nem írnak hülyeséget. de amúgy tényleg lényegtelen, hogy minek nevezzük. alapvetően akciójáték, halovány rpg-s elemekkel fűszerezve, de a végeredmény szempontjából tökmind1, hiszen egy csillagos ötös játékról beszélünk
  • 36.
    2011. 02. 25. 15:05
    Terror
    "A Diablo II a Diablo folytatásaként jelent meg 2000-ben. Továbbfejlesztett hack & slash akciójának köszönhetően vált a világ legnépszerűbb RPG típusú számítógépes játékává. A Blizzard North cég készítette, de a Blizzard Entertainment adta ki az új részt."

    Ezt a wikipediáról idéztem, szóval akkora hülyeséget nem írhattam!
    Sokkal inkább nevezzünk téged szőrszálhasogatónak!
    De nem baj....
  • 35.
    2011. 02. 25. 13:30
    Nem rpg, hanem hack 'n slash, de nem baj.

    Amúgy pont az ezredforduló volt az, amikor minden elkezdett elszaródni. Addig minden évben kijött vagy tíz játék, amivel tényleg érdemes volt játszani, és feltenni a polcra. Most meg végignézek a játékaim között, évi egy, vagy kettő, de azokat sem veszem elő, hanem játszom inkább Fallouttal, vagy Gothickal, vagy Warcraft II-vel, esetleg Carmageddonnal.
  • 34.
    2011. 02. 25. 08:29
    Valaki említette már a Diablo2?
    Minden idők legnagyobb rpg-je!
    Tudta még azt valamelyik játék, hogy 8 év után ismét felkerül az eladási listákra? Csak az kellett hozzá, hogy felröppenjen egy hír a 3. részről.
  • 33.
    2011. 02. 25. 08:24
    Drider, nyugalom, ez még csak a cikk 1. része volt. Jön a folytatás.
  • 32.
    2011. 02. 24. 23:33
    ba*meg hova jutottunk 10 év alatt?!

    ezeket, meg a mai felhozatalt elnézve az egyik szemem sír, a másik nevet.

    az egyik azért sír, mert azon csak sírni lehet, hogy ezekhez a játékokhoz képest manapság milyen bugyuta, egysíkú, ötlettelen rókabőrgyártás megy, a "mindent a szemnek, semmit az elmének" elvet követve...

    a másik meg azért nevet, mert volt annyi eszem, hogy a cikkben felsorolt játékok közül sokat megvettem anno, így nincs más dolgom, mint levenni vmelyiket a polcról, és felrakni. ec-pec, megyek is, választok egyet
  • 31.
    2011. 02. 24. 22:12
    Hát ez van. Nagyon jó játéknak tartom ettől függetlenül az EU-t, de sajnos elment tőle a kedvem.
  • 30.
    2011. 02. 24. 22:03
    Hol maradt az NFS: Porsche 2000? De úgy emlékszek a Colin McRae Rally 2.0 is 2000 végén jelent meg, na meg a GP3!
  • 29.
    2011. 02. 24. 21:35
    hcsa: nem mondanám korrektnek, de egy ilyen bonyolultságú játéknál ez elfogadható. Engem sosem zavart például. A patcheket nem kell rögtön feltenni, amint kijönnek, de új játékot érdemes a legfrissebb verzióval kezdeni.
  • 28.
    2011. 02. 24. 21:15
    Monkey Island első 3 részét ronggyá játszottam már, mind zseniális. Az első két rész remakeje is pokoli jó lett, tavaly karácsony előtt ~8 Euró volt steamen a kettő együtt, annyiért szinte rablásnak éreztem :-D Lehet bepróbálkozok majd az újabb részekkel is, ha tényleg jók benne a poénok (eddig főképp az tartott vissza, hogy nem szeretem a 3D-s irányítást)
  • 27.
    2011. 02. 24. 21:00
    No One Lives Forever nekem is máig a legjobb és kedvenc FPS-em...jópárszor végigjátszottam, EPIC!! Aki még nem tolta, rajta!
  • 26.
    2011. 02. 24. 20:46
    Zotya: És ez szerinted így korrekt? (Már úgy értem, én más szoftvernél még nem találkoztam ilyennel, kezdve a Football Managertől a Microsoft Wordig...)
  • 25.
    2011. 02. 24. 20:14
    hcsa: ezt mondtam én is... A szövegértelmezés nem az erősséged látom.

    Egyébként volt jópár patch, amikor jó volt a korábbi save game.
  • 24.
    2011. 02. 24. 19:51
    Sacrifice, TDR2000, Messiah, Mdk2!
    Iszonyat király volt mindegyik, ezek miatt rohantam haza sulibol és lettem ekkora kocka, illetve ezek miatt voltak annyira szarok a bizonyítványaim.

    Kíváncsi vagyok a következő cikkekre, ezeken kívül nem sok nagy játékszerelmemre emlékszem egészen a WC3-ig.
  • 23.
    2011. 02. 24. 19:42
    Nekem az Eu sorozat első része is bejött, de a 2.még jobban, különösen a MyMap nevű mod-dal. Az EU3 az már nem jött be, szerintem ez a 3D-s nézet egyszerűen szörnyen nézett ki ebben a játékban. Sajnálatos, hogy nem az EU2-höz csináltak ennyi kiegészítőt, hanem a EU3-hoz Kicsit több mint egy éve jött ki a For the glory, az meg rendszeresen kifagyott. Szebb volt mint az EU2, de a MyMap modot nem tudta lepipálni.
  • 22.
    2011. 02. 24. 19:28
    A giants citizen kabuto mennyire megérdemelne egy folytatást vagy minimum egy hd remaket.
  • 21.
    2011. 02. 24. 18:33
    Íme a képernyőmentésem anno a levelezésről.
    ][LINK]
    Felhívom figyelmed erre a mondatra: "For the save games, Johan wrote : 'NOTE: - Continuity from save games from previous patches is never guaranteed.'." Vagyis az égvilágon semmi garancia nincs és nem lesz, hogy egy patch után működik a korábbi mentés. Bravo.
    Lehet, hogy Te szerencsés vagy.
  • 20.
    2011. 02. 24. 16:55
    Egyetértek Pacman, nagyszerű játék az IWD. Nekem meg ez az egyik kedvenc számom (a második részből):
    http://www.youtube.com/watch?v=HW5r1QWMF9Q&feature=related
  • 19.
    2011. 02. 24. 16:21
    Icewind Dale... hatalmas kedvencem a mai napig. Csodálatos zenéje van.
  • 18.
    2011. 02. 24. 15:50
    TDR2000-et rongyosra játszottam a P2 433MHz Voodoo2 kofigommal.
  • 17.
    2011. 02. 24. 14:04
    Ezekszerint nem jött le a hozzászólásomból, hogy rendszeresen játszok az eu3-al, már a megjelenése óta a mai napig. Tehát nem a levegőbe beszélek, többszáz órám van a játékban, tehát szerintem csak tudom mi a helyzet.
  • 16.
    2011. 02. 24. 13:32
    A No One Lives Forever az, amire a mai napig szívesen visszaemlékszem, és nálam minden idők legjobb shooter / adventure kalandja. A zenéjét akkor is tudom, ha álmomból ébresztenek fel, sőt sokáig a kocsiban is szólt (üvöltött). Otthon az egérpadom még mindig egy gyári, kerek, No One-os alátét, megviselt, de Kate Archer eredeti modellje pislog rám.
    Emlékszem rá, hogy vártam a második részt, és az is zseniális lett, poénként pedig a ruszkik a havas pályán a rádióban az első rész zenéjét hallgatták.

    Sajnos a No One nagyon nehezen indul el XP-n, mert azt még Win98ra és ME-ra fejlesztették.
  • 15.
    2011. 02. 24. 13:02
    már csak 3 cikk, (feltételezve, h 2001 is 2 részből fog állni....) és jön az abszolút kedvenc RTS-em by Blizzard

    (a mai napig játszom vele onlány)
  • 14.
    2011. 02. 24. 13:01
    Az Europa Universalis (I-II) a világ legjobb játéka. A Hearts of Iron II hasonlóan hatalmas játék, a III. részét szvsz már túlbonyolították. Egyetlen problémám benne, hogy a németekkel ha eljutok az Urálig, egyszerűen olyan lassan haladnak tovább az egységek, hogy az már fáj... (túl hosszú az utánpótlási vonal)
  • 13.
    2011. 02. 24. 12:59
    Remélem lesz majd a Theocracy is
    Nagyon alulértékelt játék volt
  • 12.
    2011. 02. 24. 12:23
    az Alice rohadt jó volt
  • 11.
    2011. 02. 24. 12:01
    Aztaaa Rally Masters! Micsoda játék volt!
  • 10.
    2011. 02. 24. 10:59
    Zotya: Bocs, még annyit, hogy a verziószámos dolgot csak példaként írtam, nem szó szerint értendő. Meg hirtelen nem is emlékeztem a részletekre, csak az első feltolulása a keserű emlékeknek.
  • 9.
    2011. 02. 24. 10:56
    Zotya: Most nincs módomban előkeresni az akkori fórumlevelezésemet a Paradox illetékesével, (de holnapra utánanézek, ha nagyon szeretnéd) a lényege az, hogy minden, amit felraksz az alapjátékhoz, az hibajavítás, de az a hibajavítás, ami nyilvánvaló változtatást hoz a játékba (pl. megváltoztatja a játék kezdő és befejező dátumát) az kap egy külön nevet. Ennyi. Amúgy próbáld ki, puding módjára.
  • 8.
    2011. 02. 24. 10:39
    "a Sacrifice nem véletlenül nyerte el 2000-ben az év stratégiai játéka címet"-minden téren ez a volt a legjobb! A hangok, zenék a színek elképesztőek a játékban. Az ember ha elkezdi játszani egy totál más világba érezheti magát. Minden egyes egységnek külön egyénísége van a viccestől, a bolondtól az agresszív támadóig. A játék lényege a mágia és a lelkek. Az elején mágiával teremtesz manahoar-okat amik ilyen szemtelen egységek és körülötted suhanva töltik a mágia pontjaidat, de emellet mágia oltárokat is kell építened azoklal még gyorsabban töltődik a mágia pontod.A pályák közbe mindig kapsz bónuszokat amivel a páncélodat vagy még több mágiát választhatsz, amire szükség is lesz hissz azzal bírsz előhívni gyorsító, védő, támadó mágiákat vagy epp a Sac Doctorokat. Egy ellenséges egység kinyírása után megjelenik a piros lelke(ami 1-5 lélek lehet az egység erőségétől függően) amiket úgynevezett Sac Doctor-okkal amik a semmíből teremnek elő és az oltárodhoz viszik úgy mintha egy lufit sétáltatnának, h feláldozák és azzal még több lélekhez juss amikből ujabb saját egységet tudsz előhívni. A pályákon haladva előre erősödnek az egységeid a mágiáid és persze a komjuter is, egyre nehezebbek a pályák és akár 2 gép ellen is kell majd harcolnod egyszerre. Nem könnyű a játék sőt a gép mindig erősebb és egyesével kell ellopkodnod a lelkeket majd bővítened az egyszégeid számát és a végén akkora hadsereget összeraknod amivel végleg letudod győzni azt. Hihetetlen érzés amikor 20 vagy annál több egységet mozgósítasz és megindulsz velük akik melletted, előtted, körülötted vagy eppen fölötted röpdösnek és minden közeledbe érkező ellenséges egységet azonnal likvidálnak.Egyes egységeknek saját mágiája van.(pl. hálót dob rá felhúzza a levegőbe és elkezdi ököllel püfölni, nagyon érdekes látvány)Persze mindig van meglepetés pl. az útolsó pályán amikor a főellenség előhívja a kaszást ami nevetve egy csapással lekaszálta szinte az összes egységeimet, pedig jóval erősebb voltam, akkor nagyot pislogtam.
    Én ajánlani tudom a játékot még így 10 év után is, akiknek közel áll a strategy game a szívükhöz bár ez egyedi különleges stílus, az agynak és a kéznek nagyon ott kell lennie, és a legvégén amikor a creditset nézi akkor jön rá az ember h egy egy kur*a jó játék!!!
  • 7.
    2011. 02. 24. 10:31
    Istenem, micsoda játékok. Én 2000-ben kaptam meg az első számítógépemet, így tulajdonképpen ezek a játékok voltak azok, amiket először kipróbáltam. Természetesen azóta rengeteg régebbi programot is bepótoltam, de mégis talán a 2000-es év felhozatala volt rám a legnagyobb hatással. Remélem a cikk 2. részében benne lesz ki örök kedvencem, a Majesty: The Fantasy Kingdom Sim.
  • 6.
    2011. 02. 24. 09:44
    11 év.Hm.Elő kellene venni ezeket a gammákat ismét.
  • 5.
    2011. 02. 24. 09:41
    Tévedés. Volt az alapjáték, 1.0, ehhez jöttek ki javítások egészen 1.3-ig, utána kijött az első kiegészítő, a napoleons ambition, ami a verziószámot 2.0-ra emelte. Ehhez is jöttek ki javítások, amitől a verziszám 2.x-re változott. A 2. kiegészítő jött ezekután, az in nomine, amitől a játék 3.0-ra változott, és ehhez is jöttek ki javítások. A 3. kieg volt a heir to the throne (4.0), aztán az utolsó a divine wind az 5.0. Mindegyikhez jöttek is ki javítások, de azoktól a fő verziószám nem változott. Egy ilyen sokrétű játéknál előfordulhatott, hogy egy nagyobb javítás miatt nem volt kompatibilis a régi mentésed, de az szerintem teljesen normális, hogy egy kiegészítő miatt nem kompatibilis, hiszen az még több változtatást hoz, mint egy sima patch.
    Szóval nem tudom mi volt vele a problémád.
  • 4.
    2011. 02. 24. 09:32
    A legnagyobb köcsögség az hogy a THPS2 tartalmazta az első játék összes pályáját is csak elrejtették benne, hármat lehetett unlockolni. Mekkora lett volna a ha a THPS1 is megjelent volna pc-re...
  • 3.
    2011. 02. 24. 08:14
    Sajnos a M&M harcrendszerét sosem tudtam megszokni, ettől számomra játszhatatlan volt a játék, pedig alapvetően nagyon tetszett.
    Sokkal nagyobb bajom támadt az Europa Universalissal (Konkrétan a 3. résszel, én már csak azt vettem meg). Hosszú ideig játszottam vele, 100% elégedettség mellett, de egyszer kijött egy hibajavítás, ami kellett is, de azt eredményezte, hogy az összes addigi mentésem inkompatibilis lett. A gyártóval történt rövid levelezés után világossá vált számomra a következő: a játékot úgy alkották meg (és így megy ma is), hogy mondjuk EU3=1.0, patch1=2.0, patch2=3.0, Napoleon's Ambitions=4.0, következő patch=5.0. Bármit telepítesz fel, az összes addigi mentésedet elfelejtheted. Na, itt hagytam abba a játékot. És azóta igyekszem kerülni a Paradox termékeit.
  • 2.
    2011. 02. 24. 07:02
    Nekem innen csak a Tony Hawk Pro Skater 2 volt ismerős, esetleg Baldurs Gate és az Icewind Dale. A THPS2-t nagyon sokáig játszottam és még évekkel később is elővettem, mert akkor is nagy örömöt okozott még párszor végigjátszani.
  • 1.
    2011. 02. 24. 06:52
    Jó év volt a 2000-es is.