Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem: 1998 – 2. rész

  • Dátum | 2010.08.05 01:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Cikksorozatunk előző részében alaposan kiveséztük az FPS-ek, az RPG-k valamint a szimulátorok stílusát, ám néhány nevesebb címet sikerült átmentenünk bemutatónk következő felvonásába. A szemfülesebbeknek bizonyára az is feltűnt, hogy múlt havi írásunkban mélyen hallgattunk az 1998-ban megjelent folytatásokról. Úgy döntöttünk ugyanis, hogy ezeket egy csokorba gyűjtve fogjuk prezentálni, így aki netán hiányolta a Fallout 2-őt vagy a Settlers 3-at, az mindenképpen olvassa el cikkünket.

A nagy rivális


Bizonyára senkinek sem mondunk újdonságot azzal, hogy 1997-ben a legtöbb játékos és fejlesztő az id Software által készített Quake motor legújabb változatát tartotta a legfejlettebb és leglátványosabb játék engine-nek. A következő évben azonban egy nagyon komoly konkurencia jelent meg a piacon, hiszen megérkezett az Epic Games által fejlesztett FPS, az Unreal, melyet a címmel megegyező nevű motor hajtott.  A játék gyönyörű volt, köszönhetően annak, hogy teljes mértékben kihasználta a piacon lévő 3D-s videókártyák képességeit. De annak sem kellett búsulnia, akinek nem volt Voodoo 1-es vagy 2-es kártya a gépében, hiszen a szoftveres lehetőségnek hála ezek nélkül is nagyon jól futott a program, csak ebben az esetben egy elég izmos processzorra volt szükségünk. Az egyik legszembetűnőbb különbség a Quake és az Unreal engine között a helyszínek megjelenítésében volt. Míg előbbi inkább a zárt helyszínekre helyezte a hangsúlyt, addig utóbbi sokkal jobban kedvelte a nyílt területeket, ugyanakkor ez nem ment a részletesség és a sebesség rovására. Ami a játékot illeti, a programban egy szökött fegyenc bőrébe bújhattunk, akinek a rabszállító űrhajója lezuhant egy Na Pali nevű bolygón. Mi voltunk az egyetlen túlélő, célunk pedig az volt, hogy elmeneküljünk erről a planétáról. Ez persze nem volt egy sétagalopp, melyről gondoskodott az itt élő, rendívül agresszív faj, a Skaarj. Miközben menekültünk előlük, lezuhant űrhajók fedélzetén, hatalmas barlangokon, kastélyokon kellett átvágnunk, melyek az Unreal engine-nek köszönhetően gyönyörűen néztek ki. A játék sikere nem csak azt jelentette, hogy a fejlesztők egy rakás pénzt kasszíroztak vele, hanem hozzájárult ahhoz is, hogy az évek során az Unreal motor legyen a legnépszerűbb, és legszélesebb körben használt engine. Mindegyik verzióját több tucat programhoz használták fel, és használják fel ma is. Csak hogy pár nevet említsünk a kínálatból: Unreal Tournament, Thief 3, Gears of War és Bioshock.

Unreal
Unreal

Az 1998-as esztendő kétségtelenül a legendás FPS-ek éve volt, hiszen az Epic Games imént említett gyermeke mellett ott volt a már bemutatott Half-Life is. Ne feledkezzünk meg azonban a nem kevésbé emlékezetes Thief: The Dark Projectről sem, melyet az akkor még ereje teljében lévő Looking Glass Studios készített. A Thief egy olyan FPS volt, mely szinte teljes mértékben a lopakodásra helyezte a hangsúlyt. Bár lehetett benne harcolni, karakterünk olyan gyenge volt, hogy legtöbbször nem húzta sokáig az ellenfelekkel szemben. A történet egy olyan világban játszódott, melyben a fantasy és a steampunk elemek keveredtek: találkoztunk zombikkal és csontvázakkal, ugyanakkor alapvetően egy középkori, iparosodott világban jártunk. A Thief ráadásul több szempontból is kiváló játék volt, kiváló fény-árnyék hatásokat használó játékmotorja volt (Dark engine), remek hanghatásai, színvonalas szinkronja, amik a jól összerakott játékmenettel tették teljessé a képet. Hősünk egy Garrett nevezetű mestertolvaj volt, akivel különféle megbízásokat kellett teljesítenünk. Legnagyobb barátunk az árnyék volt, ezért lehetőség szerint mindig a sötét helyeken kellett mozognunk, hogy a többi karakter ne vegyen észre. Ezek AI-jára igen jól ki lett dolgozva, ha például figyelmetlenek voltunk, és nyomot hagytunk magunk után, akkor az NPC-k gyanút fogtak és elkezdtek keresni minket. Mókás volt hallgatni, ahogy magukban morogtak, ha nem találtak ránk. Sokáig lehetne még sorolni a játék erényeit, nem csoda, hogy megjelenését követően kimagasló kritikákat kapott, és szerencsére üzletileg sem volt bukás (másfél év alatt félmillió darabot értékesítettek belőle, ami akkoriban még egész korrektnek számított). Az elkövetkezendő években két folytatást is kapott a program, melyek hasonlóképpen jól sikerültek, jelenleg pedig épp a negyedig részt fejleszti az Eidos (sajnos a Looking Glass Studios az évek során bezárta kapuit).

Thief: The Dark Project
Thief: The Dark Project

 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 25.
    2010. 09. 25. 13:22
    Mikor érkezik az 1999-es cikk? Már majd' két hónap eltelt ez óta.
  • 24.
    2010. 08. 07. 12:25
    A '98-as megjelent játékok közül a Forsaken volt részemről a legjobb.
  • 23.
    2010. 08. 06. 16:55
    Hát nem volt hivatalos, de egy konzolparancs beírásával teljes értékű FPS nézetet lehetett varázsolni a programba.
  • 22.
    2010. 08. 06. 15:33
    "Ezt csak erősítette a tény, a játékban nem csak első személyű, hanem sok helyen harmadik személyű nézetből irányítottuk a karaktert."

    Heretic 2 elso szemelyben is jatszhato volt? egyaltalan nem... az egy teljes egeszeben "nezdahatam" jatek volt. ezt sztem javitsd ki. en vagy 20x vegigjatszottam, hihetsz nekem.
  • 21.
    2010. 08. 06. 12:16
    Nekem meg a TR3 volt a kedvencem es csalas nelkul vegigtoltam
  • 20.
    2010. 08. 06. 12:10
    Oh, NFS3, az egyik legjobb epizód a sorozatban (az első mellett)!

    A Tomb Raider 3-t még Németországban vettem meg. Az átvezető filmek piszkosul jók voltak benne (főleg, hogy német szinkronos volt), de a játék számomra felejthető volt. Túl hosszú és nehéz volt. Csalás nélkül nem is bírtuk végigjátszani.
  • 19.
    2010. 08. 06. 10:55
    azt az eget, régen mennyit toltam az nfs 3-mal.. az mindig favorit marad
  • 18.
    2010. 08. 05. 19:05
    Szegény mudokonok nem egy időre vakultak meg, hanem be volt varrva a szemük. Kegyetlen, mi?

    (Fallout 2-őt? Ez fájt)
  • 17.
    2010. 08. 05. 15:51
    majd 12 év múlva az iPonosok leírják nekünk, hogy milyen játékok voltak most és majd jókat nevetünk rajtuk(mármint a játékokon!).
  • 16.
    2010. 08. 05. 14:35
    hihetetlen idők voltak , de mar sajna vege ... manapsag 1 olyan jatek sincs amire 12 ev mulva is emlekezni fognak
  • 15.
    2010. 08. 05. 13:09
    csak megjelent a szerkesztés... nem értem ennek a fórumnak a működését
  • 14.
    2010. 08. 05. 12:57
    nekem abban az időben egy 4 megás SVirge videókarim volt Voodoo 2-vel A következő év nekem két játékról emlékezetes, mindkettővel a mai napig játszom néha: DK2 és a Re-volt
  • 13.
    2010. 08. 05. 12:51
    a Heart of Darkness fantasztikus játék volt!
  • 12.
    2010. 08. 05. 12:38
    a kép a fallout 1-ből van, BoS ^^ bal oldalt Jacob, a jobbosnak nem tudom így hirtelen a nevét...
  • 11.
    2010. 08. 05. 12:26
    Nekem is 98-ban lett meg az első gép. 333-as cerka,4 gigás quantum fireball hdd, 64 MB SD ram(ami bővítve lett kicsit később 128 MB-tal) és vagy egy-két évig valami nagyon alap videókártya. Emlékszem akkor még a videókártyát 3D kártyának hívtuk. Az első vga-m egy nVidia GeForce 2 64MB volt. Ez a régi gép elég sokáig megvolt, mert valahogy 2006-ban halt be végleg az alaplap(Acorp), mert vagy 10 kondi felpúposodott. Emlékszem a VGA-t szarásig húztam, hogy tudjak GTA San Andreast játszani rajta... és ment is szépen rajta!
    Jók ezek a játékok! Éjjel-nappal ezekkel játszottam.
  • 10.
    2010. 08. 05. 11:44
    nekem ez a commandos ismerős lehet h megvolt jó lenne megszerezni vhonan

    speed, biztos h az 256MB RAM? azok még csak később jöttek nem?
  • 9.
    2010. 08. 05. 11:10
    Kis kieg:

    A carmageddon 2 Grafikailag vagy 2 generációt ugrott.egyetlen év alatt egy hihetetlen gyönyörű játékká vált(a kocsik törésmodellje pedig hihetetlenül jó lett. atomjaira hullottak a kocsik). Rengeteg újdonság volt benne. Egész más élményt adott(jobbat) Rengeteg felvehető cucc volt,amik nagyságrendekkel emelték a színvonalat. Egy hibája volt,hogy a fizika viszont gyengébb lett összességében. Kicsit papír-hatásúak voltak a kocsik. De ha nem ismerném az első részt,akkor jónak mondanám
    Szóval nem rendezném le annyival,hogy szép és jó játék,és ugyanaz a felállás.
    Hanem mérfldekkel túllépett az első részen.(a 3. része pedig egy rakás fosch lett sajna..)

    A NFS3-hoz pedig hozzátenném,hogy anno hatalmas őrület övezte. Manapság el sem lehet képzelni,mert rengeteg játék van már. Anno a NFS maga volt a messiás,amit mindenki várt,még az is aki utálta. A 3. rész pedig Hihetetlen látványt nyújtott,és játékélményt. Űberelhetetlen érzések ezek
    Ha most megjelenne egy fotórealisztikus játék,az se hengerelne le annyira mint anno az nfs3.
  • 8.
    2010. 08. 05. 11:03
    fúú nekem az első pc-s játékom az a Nightmare Creatures volt, igaz az 97-es kiadású game ha jól emlékszem, de mit paráztam rajt istenem ímádtam máig játszok vele sokszor elöveszem hihetettlen game élménye volt/van emlékszem még egy pentium 300Mhz/256MB RAM/Nvidia geforce fx 400 om volt ez került anno 74huf-ba még arra is melékszem ímádom a régi gameket jöhetne még sok ilyen cikk!
  • 7.
    2010. 08. 05. 10:27
    az ARANYKOR!!! Ekkor még nem rondította a játékpalettát a sok konzolmocsok mint manapság. Micsoda játékok és micsoda hangulat volt még ekkor. Hol vagyunk már az ekkora legendáktól....
  • 6.
    2010. 08. 05. 10:08
    áááh már nagyon vártam hogy elérjük ezt az évszámot 98ban lett meg az első pc-m. a commandos máig a kedvenceim közt van, de toltam még az unrealt és a jazz jackrabbitet is bár hiányolom a Midtown madnesst, ha joltudom az is 98as game és nagyon jol ellehetett vele szórakozni...
    de a best akkor is a Commandos
  • 5.
    2010. 08. 05. 10:04
    jók ezek a cikkek jöhetnének sűrűbben is
  • 4.
    2010. 08. 05. 07:52
    Igazából nehéz összehasonlítani őket, erősen személyfüggő, hogy kinek melyik jön be, kevésbé technikai kérdés. Mellesleg én is az UTt szerettem, mivel szerintem cseppet szebb volt, a játékmódok is jobban tetszettek, de a legfontosabb a zseniális magyarítás volt. "Hentes vagyok, darabolok" és a többiek

    Settlers 3 + Jazz Jackrabbit 2 még mindig frankó játék
  • 3.
    2010. 08. 05. 07:38
    Szerintem az Unreal sorozat veri az ID címeket.Anno az Unreal Tournament több pontot kapott mint a rivális Quake 3.És szerintem is jobb és szebb volt főleg a DXTC technológiának köszönhetően az S3 Savage 4 kártyákon.A srácok tudnak valalmit.
  • 2.
    2010. 08. 05. 06:26
    Unreal - Fantasztikus hangulat, jó zene, gyönyörű környezet, idegen állatfajok.. Kevés volt az ellenfél, de azok keményen harcoltak, és soha nem tudtad előre, hogy hol és mikor futsz velük össze.
    Sin - A főgonosz csaj nagyon jól nézett ki
    Lula - 3 részből állt, és az utolsó lett a legkevésbé szexis. Kár.
    NFS3 - Osztott képernyőn ez a legjobb autóverseny a mai napig. Szerintem.
    KKnD 2 - Miért? Miért? Miért nem folytatták? A kedvencem volt. Még a Command and Conquereknél is jobban tetszett.
    Settlers 3 - Az életben is jó nézni, ahogy mások dolgoznak
    Jazz Jackrabbit - Ma is játszható játék! Szuper zenék, jó animációk, ütős fegyverek, csomó változatos pálya. És a kezdő animáció egyszerűen briliáns
  • 1.
    2010. 08. 05. 05:44
    Jó volt ez a 98-as év sok szép régi emlék!