Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem: 1997 – 2. rész

  • Dátum | 2010.06.28 10:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Ígéretünkhöz híven máris folytatjuk cikksorozatunkat, hiszen közel két tucat játék vár arra, hogy pár szóban megemlékezzünk róluk, köztük olyan kiválóságok, mint az Age of Empires, a Grand Theft Auto vagy épp az 1997-es, Star Wars témájú űrvadász szimulátor.

Folytatódik az aranykor

Kétségtelen, hogy mára teljes mértékben leáldozott a repülőgép-szimulátorok stílusának, a szobapilóták örülhetnek, ha szökőévente kapnak egy ilyen játékot, így az évekkel ezelőtt kiadott szoftvereket nyúzzák még ma is. Nem volt ez mindig így, hiszen a szimulátorok aranykorának számító ’90-es években minden esztendőben megjelent egy-két jól sikerült darab. 1997-ben például az EF2000-zel már bizonyított Digital Image Design rukkolt elő egy remek játékkal, az F-22: Air Dominance Fighterrel (ADF). A programban azt az F-22-es vadászgépet irányíthattuk, mely máig a világ egyik legfejlettebb vadászának számít. A NovaLogic stúdió hasonló témájú „álszimulátorával”, az F-22 Lightning II-vel szemben az ADF-ben sokkal részletesebben, realisztikusabban modellezték a típust, az akció helyett a valósághűségre helyezve a hangsúlyt. A küldetések változatosságára szintén nem lehetett panasz, különösen érdekesek voltak azok, amikor nem pilótaként, hanem repülésirányítóként kellett helyt állnunk egy AWACS repülőn, miközben különféle harci járműveket irányítottunk a térségben. Persze ezek mellett voltak légicsapások és légiharcok is, sőt, még levegőben történő tankolásban is részt vehettünk. Egy nagy hiányossága volt a programnak, hogy a hadjárat nem dinamikus volt, hanem előre generált küldetésekben kellett részt vennünk, ám szerencsére ezt a negatívumot a folytatásban már kijavították a fejlesztők (ez volt az 1998-as F22: Total Air War).

F-22: Air Dominance Fighter
F-22: Air Dominance Fighter

Szakadjunk el kicsit a realizmustól, és nézzük mi újság volt a Star Wars világban ebben az esztendőben. A korábbi években a LucasArts hatalmas sikert ért el az X-Wing, illetve Tie-Fighter játékokkal, így felmerülhet a kérdés, hogyan sikerülhetett nekik megugrani a maguk által felállított lécet. A megoldás pofon egyszerű, a stúdió „kombinálta” az előző két játékot, és elkészítette az X-Wing vs Tie-Fightert, amely egy többjátékos módra kihegyezett űrszimulátor volt, első osztályú grafikával. Az örömbe azonban egy kis üröm is vegyült, mert bár a nyolc fős multi fantasztikus volt, a játékból hiányzott az elődökre jellemző izgalmas történet és kidolgozott egyjátékos mód. Szerencsére ezt a hiányosságot felismerték a fejlesztők is, és hamar összedobták a Balance of Power című kiegészítőt, mely két hadjáratot is tartalmazott (egy a birodalmiaknak, egy a felkelőknek), összesen 30 küldetéssel és számos elsőosztályú átvezető animációval. A legszebb az volt az egészben, hogy a nyolc személyre tervezett kooperatív módnak hála nem csak egyedül lehetett ezeket a missziókat játszani. Az X-Wing vs Tie-Fighter nem meglepő módon hamar népszerű lett a játékosok körében, olyannyira, hogy sokan még ma is játsszák.

Star Wars: X-Wing vs Tie-Fighter
Star Wars: X-Wing vs Tie-Fighter


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 16.
    2010. 07. 16. 13:13
    ha valakit érdekel a szimulátor része a dolognak rámirhat azzal kapcsolatban szivesen segitek amiben csak tudok csak az a gáz hoyg ezeket a progikat nem forgalmazzák boltokban hanem magától a cégtől kell megrendelni vagy külön olyan emberkéktől ebayről akik ebben a világban mozognak, akik ezeket a progikat terjesztik, az a gáz ezzel még hogy ugye a cégek probálják tartani a kiadási időket midnen egyes szoftvernéál ami nem igazán jön össze mert egy cég áll 20 főből és az a gáz hoyg kevés az olyan programozó ami erre a szakterületre megfelelne.
  • 15.
    2010. 07. 16. 13:10
    Szeva annyit szeretnék a cikkhez hozzá szólni hoyg a rep szimulátorok kora nem járt le egyáltalán, sőt inkább most van fellendülőben az iparág csak az a gond hoyg kis cégekkel és minél nagyobb elvárásokkal bombozza a rajongó közönség a cégeket pl pár követekző generációs szimulátor:

    DCS pakkok (digital combat simulator) első része : KA 52 csata helikopter
    Lock on flaming cliffs 2.0(ami egyévált a DCS-el)
    Fighter OPS(már ha kijön 8 évnyi fejlesztés után(USAF teljes kiképző rendszere lessz benne és mint minden szimulátorhoz ehhez is 1 évente fog kijönni nagyobb kiegészítő)lessz benne egyszemélyes fülke vagy kettő,szakosodni kell minden egyes gépre kezdve propelleres gépektől.
    JetFighter (argentin cég) FALKLAND szigetek(falklandi háború)
    Aerosoft bejelentette nemrég hoyg belekezd egy standalone szimulátorba.
    FSX 10 ahhoz ugye meg csak kiegészítő pakkok jönnek az nagyon ujnak nem mondható.

    nagyobb eventek szimulátorokhoz:

    LLTM (LOW LAND TIGER MEET) németország LLTM - Official European Championship
    3 napos lan találkozó pilóták ezrei jönnek világszerte németbe hogy külön légicsatákat vagy bemutató repüléseket hajtsanak végre több szimulátorral (ált 3 marha nagy hangárban történik a találkozó)

    VFAT (Virtual festival of aerobatic teams (virtuális nemzetközi repülőnap ami szintén 3napos és a világ összes létező élő mürepülő meg display csapata foglal helyet csak virtuálisan szintén egy 3 napos élő live stream müsorrol van szó) gyakorlatilag olyan mint a kecskeméti repülő nap vagy moszkvában a MAKS vagy Britben a RIAT nemzetközi repnap.

    az összes progi amiket felsoroltam mind a realitásra céloznak hoyg minden a valóságnak feleljen meg kezdve a dinamikától,fizikától meg berendezések meg stb stb mindennek ugyan ugy kell kalppolnia mint valóságba gyakorlatilag ezek a szimek a bonyolultabb dolgokra mennek rá mit értek ez alatt??? azt hoyg nem elég a billentyüzet hanem kell ide egy érintő képernyő pl vagy éppen egy joystick gázkar pedál meg fej mozgás érzékelő (track ir rendszer) vagy külön müszereket leeht venni szimulátor hipermarketekből (www.simw.com)

    nézzetek ezeknek utána ezeknek a dolgoknak eléggé érdekesek, én már olyat is láttam hoyg otthon hidraulikus mozgó rendszeres szimulátorokat épitenek fel meg 16os belsőket minden müszer ami helyet foglal x egységben ugyan ugy müködik.
  • 14.
    2010. 07. 05. 11:58
    Nekem is volt szerencsém ezeknek a játékoknak a nagy részével játszani. Mortal Kombat 4 még most is előkerül néha. Dungeon Keeper meg örök kedvenc, az 1 és a 2 is. Emlékszem amikor haveromnál csak azért nem aludtunk, hogy a maximum szintre fejlesszük a legyeket és azokkal csatázzunk
    Kár, hogy nem lesz 3. verzió belőle, olyat olvastam anno, hogy inkább a Harry Potter-t fejlesztik.
  • 13.
    2010. 06. 30. 20:57
    Bocsi, eldátumoztam magam rendesen
    Úgymond jó évek lesznek a következők! Legalábbis nekem biztos, nagyjából ilyenkor "csatlakoztam" a PC-s gamerekhez!
  • 12.
    2010. 06. 30. 20:18
    bbankrablo, NFS2-ről írtunk az előző cikkünkben, mert a 97-es évet két részre szedtük. Motorhead nekem is nagy kedvencem, de az csak 1998-ban jelent meg, úgyhogy a következő cikkben lesz benne. Ugyanez igaz a Colinra is. Az is 98-as.
  • 11.
    2010. 06. 30. 18:13
    Ezek közül szinte mindet ismerem és a többségüket kedvelem! Egyedül a Dungeon Keeper maradt ki az életemből teljesen (eddig ).
    Arra emlékszem hogy kiskoromban a Blood-tól féltem A koponyás fegyó és a Voodoo baba odab*sz! Az AoE-nek meg a demójával is sokáig elvoltam, manapság előveszem a teljest ha rámjön.
    A FIFA sorozatból meg a 98 a legeslegjobb, a többin már úgyse javítottak semmi lényegeset (grafika?)
    GTA...Kedvenc misszióm az volt amikor a tankert kellett a céljához vinni...meg a taxilopós rész. Hát igen

    Kár hogy autós játékból egy darabot se mutattatok be pedig volt pár érdekesség (Motorhead, NFS2, Colin1 stb...)
    Jó kis cikk volt, grat!
  • 10.
    2010. 06. 30. 16:37
    hamarosan meg jelenik a Half -Life szeretem ezeket az old cikkeket flash
  • 9.
    2010. 06. 30. 11:37
    Sajnos a microsoft nem szereti megcsinálni a visszafelé való kompatibilitást

    64Bites Win7 alatt a DK-DK2 csak szotveres gyorsítással megy, AoE2-höz meg sokat kell trükközni és néha kifagyassza a teljes gépet De ezért is lesz örök a WinXP a gépemen
  • 8.
    2010. 06. 29. 12:57
    Húh, de jó, hogy betettétek az Earth 2140-et! Az volt az első eredeti játékom és a legnagyobb kedvencem is egyben, nagyon imádtam! Olyan hangulata volt, mint semmi más játéknak! Azonban azzal nem értek egyet, hogy a sorozat többi tagja jobb lett, ugyanis pont hogy ez, vagyis s 2140 volt a legjobb rész a trilógiában. A második, 2150 még nem volt olyan rossz, el voltam azzal is egy ideig, de a harmadik rész, a 2160 borzalmasan rossz lett!
    A Dungeon Keeper első részével nem játszottam ,de a 2. a kedvencek között van, ahogy a Quake 2 és a Tomb Raider 2 is!
  • 7.
    2010. 06. 28. 22:25
    Dungeon keeper 2 volt az első játékom mikor megkaptam a számítógépem, felejthetetlen élmény és a mai napig nagyon nagy kedvenc, néhány hete próbáltam felrakni de a vgam már "túl jó hozzá" és nem tudta kidolgozni.
  • 6.
    2010. 06. 28. 17:50
    a Dungeon Keeper 2 örök klasszikus, az első résszel nem játszottam, de a 2. rész 20 kampányát nem tudom hányszor vittem végig! sokszor előfordult, h a rengeteg átállítás után alig bírtam az egységekkel, mert mindig volt vkinek vmi baja, így igen idegölő volt, ugyanakkor a hangulata eszméletlen volt! az volt továbbá a durva, amikor lázadás tört ki és nem volt portal
  • 5.
    2010. 06. 28. 17:21
    Ilyenkor leesik az állam hogy már 97-ben voltak ilyen játékok... Kb 2004-be is adtak ki ilyen minőségűeket Mortal kombat 4 nagy játék
  • 4.
    2010. 06. 28. 16:19
    Szerintem az akkori felülnézetes stratégia-játékok még ma is megállják a helyüket. A Redneck Rampage egy hatalmas játék volt, leihatta az ember magát, utánna a hányás és a dűlöngélés sem maradhatott el, a sok talált kajától pedig beficcent egykét puki is.

    A második részétől pedig már fekve röhögött az ember, legjobb fegyver a nyílpuska volt, egy nyílraszerelt nyomkövető csirkével, aminek dinamit volt dugva a hátsójába - kilövés után szépen odarepült az ellenhez és megsemmisítette. Hatalmas volt.
  • 3.
    2010. 06. 28. 12:51
    Az Age of Empires az egyik legjobb stratégiai játék még ma is szerintem, és most az első részére gondolok.
  • 2.
    2010. 06. 28. 12:12
    na hát a fifa nem sokat változott 12 év alatt..
  • 1.
    2010. 06. 28. 12:10
    Szegény Nightmare Creatures kimaradt