Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem: 1996 – 2. rész

  • Dátum | 2010.05.30 15:32
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Pár hetes kihagyást követően ismét jelentkezünk visszatekintő cikksorozatunkkal, melyben befejezzük az 1996-os esztendő bemutatását. Ezúttal a repülős, illetve autós játékokkal, valamint a stratégiai programokkal fogunk elsősorban foglalkozni, mindezt megspékelve pár kiemelkedő FPS-sel, na meg persze egy, az akció-kalandjáték stílust lényegében egymaga megteremtő programmal.

Lara baba színre lép

Kezdjük is az említett akció-kalandjáték stílussal, hiszen ekkoriban került a boltok polcaira a Tomb Raider, melynek főszereplője nem más, mint a játékvilág talán legismertebb, lufi-keblű hősnője, Lara Croft. A programot három év alatt hozta össze a fejlesztő Core Design, de úgy, hogy akkoriban mindössze hatan dolgoztak a stúdiónál. A Tomb Raider alapvetően egy 3D-s, platformrészekkel alaposan megtűzdelt kalandjáték volt, melyben számos fejtörőt, és ügyességi feladatot kellett megoldanunk. Mindezt tűzpárbajokkal tették színesebbé a fejlesztők, nem hiába hordott magánál mindig két pisztoly Croft kisasszony. Az ellenségek legtöbbször a katakombákban, dzsungelekben élő vadállatok (néha dinoszauruszok!) közül kerültek ki, de néha emberi rosszfiúkkal is összefutottunk (az ő balszerencséjükre). Ami a főszereplő karakterét illeti, Lara Croft egy afféle női Indiana Jones volt, nem meglepő tehát, hogy a régészet és a kalandok voltak a gyengéi. Az első játékban három nagy erejű Scion varázstárgyat kellett megtalálni, ennek során hősnőnk olyan egzotikus helyszíneken fordult meg, mint például Új-mexikó, Egyiptom és Peru. A Tomb Raider hamar levette a lábáról a kritikusokat és játékosokat egyaránt, köszönhetően akkoriban fantasztikusnak számító grafikájának, zenéjének, érdekes történetének és nehéz, de szórakoztató játékmenetének. Jöttek is menetrendszerűen a folytatások, melyek egy ideig hozták az első rész minőségét, imádták is a népek, ám sajnos egy idő után zuhanórepülésbe kezdett a sorozat. Erről a sorozatról szóló cikkünkben részletesen is olvashattok.

Tomb Raider
Tomb Raider

Egy vakmerő váltással térjünk most rá az FPS-ek stílusára, melyből több emlékezetes darab is megjelent 1996-ban. Az egyik az id Software legújabb programja, a Quake volt, mely a Doomhoz hasonlóan ismét magasra tette a lécet, mondhatni megremegett tőle a játékvilág. Egy technológiailag forradalmi programról van szó, mely teljesen 3D-s motort használt, a modellek már poligonokból álltak, a korábbi „2,5 dimenziós” pályák helyét pedig átvették a teljesen 3D-s helyszínek. A Quake egyjátékos módja nem volt túl összetett, ennek ellenére nagyon jól szórakoztunk vele annak idején. Egy névtelen hőst irányítottunk, akit egy portálon keresztül egy másik világba küldtek át, hogy leszámoljon a Quake-nek elnevezett ellenséggel. A játék négy epizódból állt, melyek mindegyikét egy emberi bázison kezdtük, majd miután keresztüllőttük magunkat az ellenségen, egy teleport segítségével eljutottunk az ellenség világába. Érdekes módon a játék ötvözte a Doom-szerű, futurisztikus felszerelést és fegyvereket, valamint a dark-fantasy design-t. Ennek az volt az oka, hogy míg John Romero inkább egy fantasy stílusú, közelharcon alapuló RPG-t akart kihozni a programból, addig másik két designer, Tim Willits és American McGee egy Doom-hoz hasonló játékot szeretett volna készíteni. Végül mindhárman elégedettek lehettek, mivel valamilyen formában mindenkinek bekerültek az ötletei a Quake-be. Ezért is szerepelnek középkori lovagok, szellemek, zombik és gránátvetővel, láncfűrészekkel felszerelt ogrék a programban. Az akciódús egyjátékos mód mellett a multi sem maradt ki a programból. Az id ezen a fronton is megmutatta, hogy mit tud, hiszen a Quake azon kevés programok közé tartozott, amellyel nem csak helyi hálózaton, hanem interneten keresztül is lehetett játszani. Volt kooperatív sztori mód is, de a játékosok a deathmatch-ekért rajongtak a leginkább, hiszen a pörgős, élvezetes összecsapásokat kínáló játékmód hatalmas móka volt. Nem csoda, hogy pár évvel később készült egy kizárólag multis Quake játék is.

Quake
Quake


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 35.
    2011. 07. 16. 15:49
    "A Duke Nukem 3D 1996 után még 5-6 évig simán játszható volt" férfiasan be vallom akkor én még a pelenkámba ...tam de be pótoltam kb 2 hónapja duket [az új részt lehúzó cikkek apropóján ] marha nagy game [ugye hozzám már a magyar szinkronos kicsit hozzá nyúlt verzsön jutott el de az nem lényeg így is jó volt]
  • 34.
    2011. 04. 05. 13:41
    Mivel nem említettétek,ezért ide írom :

    Mai játékmegjelenés a GOG-on : Realms of the Haunting .
    http://www.gog.com/en/gamecard/realms_of_the_haunting

  • 33.
    2010. 06. 29. 22:01
    A Duke Nukem 3D azon játékok egyike amire öröm viszagondolni. A magyarosított verzió pedíg eszelős... aki nem emlékszik, vagy nem hallotta még az le tudja tölteni...

    Érdemes!
  • 32.
    2010. 06. 23. 16:37
    Az F22 Lightning egy csoda volt. DOS-ban ilyen 3D-s grafikát amihez még gyorsítókártya sem kellett, senki más nem tudott csinálni. Játékélményben még ma is megállná a helyét.
  • 31.
    2010. 06. 15. 22:35
    keviny: idővel lehet, elvégre ezzel egyszer utolérjük a jelent
  • 30.
    2010. 06. 15. 22:30
    Sosem felejtem el:
    DNKROY(eredetibe DNKROZ, valószínűleg a y-z csere miatt jegyeztem meg másképp)
    DNSTUFF

    Ezt mindennap leírtam legalább ezerszer. Gyerek voltam, csaltam. A gép is csal mindig, gondoltam akkor, de mostmár biztos vagyok benne.
  • 29.
    2010. 06. 03. 12:47
    Kezd nagyon bajban lenni a PC-s játék ipar, ha már a dicső múltat idéző cikkeket kell olvasnunk...
    BTW, jó cikk volt, jó volt újra emlékezni a régi szép időkre.
  • 28.
    2010. 06. 03. 00:26
    Szerintem konzolosról is fognak írni a fiúk, hogyha "beérték" a PC-s történelmet
    Legalábbis remélem, annak is nagyon örülnék, ha nem még jobban is.
  • 27.
    2010. 06. 02. 22:19
    A descent mellé említeném a forsakent. Bár nem tudom az mikori volt.
    A settlers2 mai napig elő szoktam venni no meg az egyet, van egy gold edition s1-s2 egybe dosboxal, torrenteken kering )) ja és az S2 10th anniversary kiadást ajánlom.
  • 26.
    2010. 06. 02. 20:12
    Jó kis cikk volt, esetleg konzolos játéktörténelemről nem akartok írni?
  • 25.
    2010. 06. 01. 20:36
    Lehet hogy fognak, mert most jön a pangós időszak, még van pár játék a tarsolyunkban, de júniusnak szinte minden a végén jön ki
  • 24.
    2010. 06. 01. 12:26
    gyakrabban is jöhetnének ki ilyen cikkek.
  • 23.
    2010. 06. 01. 10:58
    Nekem nagyon hiányzik a listából egy játék (bár tuti, ha jól utána néznék, akkor nem csak egy )

    Szóval az pedig nem más, mint a MEGARACE2... Azt hiszem ez volt az a játék abban az időben, ami a mai napig odaver grafikailag és hangulatban is. Én még néha elő is veszem a dosbox-ot és belövöm rajta ezt a remekművet. Valahogy nem tudom elfelejteni azt, amikor a "Tibet" pályán elindul lefele az autó és a monitor előtt én is követem a fejemmel, hogy "vajon többet látok e majd a pályából, ha kicsit feljebbről nézem...?"

    Más is emlékszik még erre az élményre?
  • 22.
    2010. 05. 31. 23:45
    Sci-fis 4X játékot?
    Nézz utána ennek a pár címnek hátha megtetszik valamelyik:
    Sins of a solar empire (több kiegészítője van)
    Sword of the stars (dettó)
    Galactic civilizations II (egyre emlékszem)
    vagy a Digital Reality-től a Haegemonia
  • 21.
    2010. 05. 31. 23:37
    Hmmm...


    Nem tudnátok nekem ajánlani egy olyan stratégiai játékot mint az imperium galaktika 2 ? Csak valami modernebb változatban mert szerintem win 7 nem nagyon barátkozna meg IG 2 vel... XP modba meg nem hiszem már XP n sem futott bár lehet hogy az az előző gép miat volt...


    Előre is köszi
  • 20.
    2010. 05. 31. 23:02
    Én kábé '96-ot hagytam ki csak a játékok közül Valahogy egyszerűen kimaradt, nemtom miért. Pedig korábban játszottam, meg később is. Ez ilyen. Nekem valahogy '93-4 környéke tűnik nagyon nosztalgikusan szépnek, meg '99-2000, de az gyakorlatilag csak a Dreamcast miatt.
  • 19.
    2010. 05. 31. 21:22
    A Duke Nukem 3D 1996 után még 5-6 évig simán játszható volt, grafika ide vagy oda. A poénok, a változatos pályák, a jó zene kitűnő hangulatot adtak neki. Játszhatóság maximális fokon
    A Tomb Raider még nem volt az igazi, de a folytatások legendásak lettek.
    A Red Alert is megér nem egy misét
  • 18.
    2010. 05. 31. 19:25
    na igen, ezek azok a játékok amellyekkel öröm volt a játék és megvolt az igazi pc érzés. Na ez az amit manapság módszeresen írtanak ki a piacról... Hol vannak már ezek a régi szép idők
  • 17.
    2010. 05. 31. 14:14
    Duke Nukem.... örök játékok de örülnék ha kiadnák a forever-t...
  • 16.
    2010. 05. 31. 11:41
    már vártam. Thx a cikket.
  • 15.
    2010. 05. 31. 11:34
    uuuuu de szep emlekek, quake es duke nukem igy egy csokorba
  • 14.
    2010. 05. 31. 10:15
    Nekem mindig a budin ülő alien jut eszembe
  • 13.
    2010. 05. 31. 03:36
    Jaja! A Duke-ban én is eltévedtem párszor. Remek játék volt anno!
    Örök kedvenc: tükör a mosdóban; Beszólás: "Hm, I'm looking good!"
  • 12.
    2010. 05. 31. 00:39
    Hát azért a Duke Nukemben nem csak menni és lőni kellett. Nem egy pályán előfordult, hogy miután mindekit kiirtottam, még vagy fél órát keresgéltem, hogyan is lehet továbbjutni.
  • 11.
    2010. 05. 30. 22:04
    akkor inkább már innen
    http://www.gog.com/en/gamecard/descent_1_descent_2
  • 10.
    2010. 05. 30. 21:52
    A Descent II-t kihagyni vétek, itt megtalálod egy regisztrálás után: http://www.classic-gaming.net/game/47/
  • 9.
    2010. 05. 30. 21:13
    Juuuuj ezek közül minnyivel játszottam
    Duke Nukem 3d (először azért nem vettük, meg mert azt hittük kell hozzá 3D-s videókártya)
    Descent is megvolt, Quake is. Settlers 2... Azzal még ma is játszom néha
    Derby is volt, nah meg az MS Simulátora is Tornyok közötött Boingel átrepülni
  • 8.
    2010. 05. 30. 21:07
    Azért én látom a fényt az alagút végén (remélem nem a 6.20-as IC ).
    Mostanában azért jött ki néhány minőségi játék, és (a kiadóknak) megdöbbentő módon még igény is van rá.

    A Wing Commander IV nagyon jó volt, bár nem a játékmenet miatt, hanem a története, meg szereplők miatt.
  • 7.
    2010. 05. 30. 20:53
    true, true...
  • 6.
    2010. 05. 30. 20:10
    Most a rövid , csicsás , a játékos agyát kevésbé vagy egyáltalán nem igénybevevő futószalagtermékeknek van divatja. És csodálkozunk,hogy a mostani játékos generácíó többsége csak annyit tud mondani egy egy régi játékról , hogy " sz.r ",miközben az új megjelenéseket az egekbe magasztalja " mert csúcs a grafikája " .

    elnézést az off-ért
  • 5.
    2010. 05. 30. 19:39
    Persze, hogy rondábbak voltak a 3d játékok akkoriban. A 2d akkor volt csúcson, míg a 3d akkor volt kezdő fázisban. Idő kellett ahhoz, hogy a megfelelő szabványok meghatározzák, hogy hogyan is kell kinézni a 3d játékoknak. Az öt-hat évvel ezelőtti játékok is jelentősen rondábbak mint a mai alkotások.

    Úgy látom akkor 1995-96 volt az én játékos időm. Egyedül a Descent 2-vel nem játszottam ezek közül. Igaz, hogy ekkor tudtam venni olyan gépet ami ezeket a játékokat mind nagyszerűen vitte. Bárcsak a fejlesztők most is a játék élményre mennének és ne annyira a látványra.
  • 4.
    2010. 05. 30. 18:47
    True, true. Én gyakorlatilag már csakis azért vallom magam hardcore játékosnak, mert nem a grafikát, hanem a játékélményt nézem minden játékban - nem pedig azért, mert sokat játszom, nincs nekem időm ilyesmire
  • 3.
    2010. 05. 30. 18:40
    "Meg kell jegyeznem, hogy 96 körül jóval randább 3D-s játékok készültek, mint akár 6-8 évvel előtte 2D-sek "

    Manapság pedig egyre több játék jelenik meg csicsás DX10 vagy DX11 grafikával és kevés játékélménnyel.
  • 2.
    2010. 05. 30. 18:20
    Meg kell jegyeznem, hogy 96 körül jóval randább 3D-s játékok készültek, mint akár 6-8 évvel előtte 2D-sek
  • 1.
    2010. 05. 30. 17:39
    A Settlers 2 meg a Civ 2 nagyon jó játékok
    EDIT: És a Red Alert se rossz =D